Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI - Strona 4
Z wczesną wersją Civilization VI spędziliśmy już 25 godzin, przygotowaliśmy więc listę 10 najciekawszych i najbardziej znaczących zmian, które przynosi ze sobą nowa Cywilizacja.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
E jak eureka
Jedna z najważniejszych zmian, które wprowadza Civilization VI, dotyczy systemu odkryć naukowych i idei (zob. „U jak ustrój”). Na pewno wielu z Was słyszało o „eurekach”, nazywanych czasem – raczej niesłusznie – miniquestami. Każde odkrycie naukowe można teraz przyspieszyć, realizując zadanie z nim związane: może to być wymóg posiadania trzech łuczników, odkrycia drugiego kontynentu bądź zbudowania kilku kopalni. Eureki dają ogromny bonus do rozwoju (skracają czas potrzebny do odkrycia o połowę!), dobrze więc planować realizację zadań z nimi związanych z wyprzedzeniem, gdyż nie zawsze da się je wykonać w ostatniej chwili (szczególnie ważne będzie to w rozgrywkach sieciowych).
Pisząc o rozwoju naukowym, warto dodać, że w „szóstce” powróciło drzewko technologii, choć jeśli wolimy, może ono przybrać także postać występującą w „piątce” – mniej czytelnej zwykłej listy dostępnych odkryć, która była krytykowana i w wielu modach podmieniana na intuicyjne drzewko. To dobrze, że twórcy kurczowo nie trzymają się wszystkich rozwiązań z poprzedniej odsłony cyklu.