Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 października 2016, 15:30

Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI - Strona 4

Z wczesną wersją Civilization VI spędziliśmy już 25 godzin, przygotowaliśmy więc listę 10 najciekawszych i najbardziej znaczących zmian, które przynosi ze sobą nowa Cywilizacja.

E jak eureka

Drzewko technologii.

Jedna z najważniejszych zmian, które wprowadza Civilization VI, dotyczy systemu odkryć naukowych i idei (zob. „U jak ustrój”). Na pewno wielu z Was słyszało o „eurekach”, nazywanych czasem – raczej niesłusznie – miniquestami. Każde odkrycie naukowe można teraz przyspieszyć, realizując zadanie z nim związane: może to być wymóg posiadania trzech łuczników, odkrycia drugiego kontynentu bądź zbudowania kilku kopalni. Eureki dają ogromny bonus do rozwoju (skracają czas potrzebny do odkrycia o połowę!), dobrze więc planować realizację zadań z nimi związanych z wyprzedzeniem, gdyż nie zawsze da się je wykonać w ostatniej chwili (szczególnie ważne będzie to w rozgrywkach sieciowych).

Pisząc o rozwoju naukowym, warto dodać, że w „szóstce” powróciło drzewko technologii, choć jeśli wolimy, może ono przybrać także postać występującą w „piątce” – mniej czytelnej zwykłej listy dostępnych odkryć, która była krytykowana i w wielu modach podmieniana na intuicyjne drzewko. To dobrze, że twórcy kurczowo nie trzymają się wszystkich rozwiązań z poprzedniej odsłony cyklu.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?