Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Sid Meier's Civilization VI Przed premierą

Przed premierą 4 października 2016, 15:30

autor: Adam Zechenter

Redaktor. Historyk. Miłośnik strategii, gier sieciowych i dobrej literatury.

Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI

Z wczesną wersją Civilization VI spędziliśmy już 25 godzin, przygotowaliśmy więc listę 10 najciekawszych i najbardziej znaczących zmian, które przynosi ze sobą nowa Cywilizacja.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI - ilustracja #1

Kiedy w kwietniu 1991 roku ekipa studia MicroProse z Sidem Meierem na czele, pełna dumy, ale i niepokoju, wypuściła na rynek pierwszą odsłonę serii Civilization, świat wyglądał inaczej niż dzisiaj. Ciągle istniał Związek Sowiecki, wielonarodowa Jugosławia wciąż miała przed sobą parę lat historii, a w Iraku rządził i długo jeszcze miał rządzić Saddam Hussein. W ciągu kolejnych 25 lat zmienił się nie tylko świat (ot, choćby za naszą wschodnią granicą powitaliśmy trzy nowe państwa), ale i sam strategiczny cykl, przywdziewający coraz efektowniejszą szatę graficzną (w „jedynce” osadnik składał się raptem z 225 pikseli), wyposażany w nowe mechanizmy rozgrywki czy zyskujący kolejne narodowości, którym mogliśmy przewodzić. Podczas gdy upadały imperia, a branża gier wideo rozwinęła się tak dynamicznie jak bodaj żadna inna do tej pory, tylko jedna rzecz pozostawała niezmienna – ogromna frajda z budowania, eksploracji i podbojów w Cywilizacji. Ów słynny efekt „jeszcze jednej tury” przykuwający od lat kolejne pokolenia graczy do monitorów. Za trzy tygodnie przekonamy się, czy magia tytułów sygnowanych nazwiskiem Sida Meiera ciągle działa i czy szósta odsłona serii porwie nas na długie godziny.

Tymczasem, po spędzeniu z testową wersją gry 25 godzin, odhaczeniu niemal 1000 tur i zaliczeniu trzech różnych metod zwycięstwa, przygotowaliśmy dla Was zestawienie 10 najciekawszych zmian, jakie wprowadza do cyklu Sid Meier’s Civilization VI. Wybraliśmy te, które najbardziej nam się podobają, ale pamiętajcie, że to nie wszystkie nowinki z „szóstki”, bo ta przynosi ich całą masę. Tyle tytułem wstępu, pora na alfabetyczną wyliczankę.

Uwaga! Nasz alfabet ma tylko 10 liter. Nie chcieliśmy Was zanudzić drobnymi zmianami, wybraliśmy więc tylko te najbardziej interesujące. Resztą odkryjcie sami!

Gears Tactics to najbardziej brutalny XCOM, jaki znacie
Gears Tactics to najbardziej brutalny XCOM, jaki znacie

Przed premierą

Gears Tactics to niby spin-off. Turowa, strategiczna wersja serii Gears of War w stylu XCOM-a. Z paru powodów robi jednak wrażenie pełnoprawnej odsłony cyklu, tyle że nieco bardziej… taktycznej.

Desperados 3 to mocny kandydat na najlepszą strategię 2020 roku
Desperados 3 to mocny kandydat na najlepszą strategię 2020 roku

Przed premierą

Pograłem pięć godzin w Desperados 3 i jestem przekonany, że to kandydat do tytułu strategicznego króla 2020 roku. Nowa gra twórców Shadow Tactics nie rewolucjonizuje sprawdzonej formuły – po prostu ją ulepsza. I to świetna wiadomość!

Grałem 4 godziny w King’s Bounty 2 i jest lepiej niż sądziłem
Grałem 4 godziny w King’s Bounty 2 i jest lepiej niż sądziłem

Przed premierą

King’s Bounty wraca z pełnoprawnym sequelem. Seria doczekała się bardzo wyraźnych zmian, a my mogliśmy spędzić z nią kilka godzin i zobaczyć, jak te zmiany sprawdzają się w praktyce.