Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 9 marca 2013, 12:00

autor: Grzegorz Ferenc

Zeratul. Czekając na epokę Roju – kto jest kim w serii StarCraft

Już niedługo Kerrigan ponownie zacznie jednoczyć Rój zergów i wyruszy dopełnić zemsty na Arcturusie Mengsku w StarCraft II: Heart of the Swarm. Przypominamy, kto jest kim w serii stworzonej przez Blizzard i jak rozpoczął się wielki konflikt.

Zeratul

Rok urodzenia: ok. 1865 r.

Niewiele wiemy o narodzinach i wczesnym życiu Zeratula. Jest on jednym z prałatów mrocznych templariuszy, czyli stronnictwa protosów, które odmówiło przyłączenia się do umysłowej wspólnoty znanej jako khala i zostało wygnane z Aiur. Na tle swoich pobratymców wyróżnia się umiejętnością dostrzegania znaków czasów, wypływającą z głębokiej mądrości oraz znajomości legend i historii swego ludu.

Zeratul pojawił się na scenie wydarzeń w sektorze Koprulu jako główny orędownik pojednania między protosami z Aiur i Shakuras, rodzinnej planety mrocznych templariuszy. Nakłonił Tassadara do zawarcia przymierza z terranami pod wodzą Jima Raynora, a następnie odegrał kluczową rolę w walce z Kerrigan i Nadświadomością. Przyszło mu za to zapłacić wysoką cenę – jego działania doprowadziły pośrednio do upadku Aiur, Konklawe protosów w pewnym momencie wydało na niego wyrok śmierci, a machinacje Królowej Ostrzy sprawiły, że musiał pozbawić życia matriarchę Raszagal. Zeratul jednak ani na chwilę nie zboczył z obranej drogi.

Podróżowałem poprzez mrok oddzielający najodleglejsze gwiazdy. Dane mi było oglądać narodziny ciemnych słońc i być świadkiem dezintegracji całych wymiarów...

Kiedy odkrył istnienie hybryd protosów i zergów, postanowił udać się na wygnanie, aby lepiej przemyśleć wydarzenia, jakich był świadkiem. Na krótko przed wybuchem drugiej wielkiej wojny znany archeolog Jake Ramsey, który zjednoczył się umysłowo ze strażnikiem wspomnień Zamarą, przypadkiem natknął się na Zeratula. Protoski mędrzec dowiedział się od Zamary, że według zamysłu xel’naga przeznaczeniem zergów i protosów było połączenie się w hybrydy i w ten sposób doprowadzenie do odrodzenia starożytnej rasy.

Zeratul ze zdwojonym zapałem zaczął poszukiwać odpowiedzi na wiele pytań. Zaprowadziło go to na Ulaan, gdzie odnalazł fragmenty przepowiedni... oraz Królową Ostrzy we własnej osobie, z którą stoczył zacięty pojedynek. Następnie wyruszył na planetę Zhakul, licząc, że strażnicy wspomnień pomogą mu w odszyfrowaniu przepowiedni. Tam jednak czekała na niego... jedna z hybryd – Maar. Udało mu się ją pokonać, a z odczytanych fragmentów starożytnego tekstu dowiedział się, że klucz do zrozumienia przepowiedni posiada Nadświadomość. Zeratul powrócił na Aiur i zapoznał się ze wspomnieniami tajemniczej istoty zergów. Wynikało z nich, że była ona pionkiem w rękach Mrocznego Głosu, „wysłannika obcych bogów”, i dane jej było ujrzeć przyszłość – zniszczenie wszelkiego życia w sektorze Koprulu. Aby powstrzymać taki rozwój wydarzeń, Nadświadomość postanowiła stworzyć własną hybrydę – Kerrigan.

Protoski mędrzec zapisał wszystko, czego się dowiedział, w krysztale Ihan, po czym przekazał go Raynorowi podczas pamiętnego spotkania na Hyperionie, podkreślając przy tym, że Kerrigan musi przetrwać. Następnie mędrzec znikł. Choć już niedługo prawdopodobnie znów się z nim spotkamy...

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft: Brood War

StarCraft: Brood War

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft

StarCraft

StarCraft: Ghost

StarCraft: Ghost

9 rzeczy o Starcrafcie, które chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać
9 rzeczy o Starcrafcie, które chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać

Miłośnicy Starcrafta mają całkiem niezły powód do świętowania. W tym roku marce stuknęło okrągłe 20 lat, a nie tak dawno oryginał powrócił w wersji Remastered. Dlatego warto zaprezentować kilka ciekawych, mniej znanych faktów na temat gry Blizzarda.