Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 czerwca 2006, 17:07

autor: Wojciech Antonowicz

Kieszonkowy Przewodnik: Gry Massively Multiplayer Online 2006-2007

Znowu przyszło lato i jak co roku czas na zestawienie fikcji, faktów i pobożnych życzeń na temat nowych, wspaniałych gier MMO, które zobaczymy w najbliższym czasie oraz opisanie w co właściwie możemy sobie zagrać już teraz.

Od autora

Światy MMO to wielka wspaniała przygoda, lecz mało kto z nas ma na tyle wolnego czasu aby osobiście przetestować każdą z gier pojawiających się na rynku. Temat jest na tyle obszerny, że żadna pojedyncza publikacja nie wyczerpie go do końca, stąd słowo „kieszonkowy”, gdyż starałem się zebrać najważniejsze informacje o najciekawszych grach. Nie zawsze będą one w pełni wiarygodne, gdyż nie da się napisać „faktów” o grze, której premiera odbędzie się za rok, jakkolwiek poniższy materiał powinien w miarę dobrze oprowadzić Was (stąd słowo „przewodnik”) po świecie gier MMO w latach 2006-2007. Jeżeli jakaś gra Was zainteresuje, zachęcam do korzystania z zamieszczonych w tekście linków poszerzających dany temat. Uwagi dotyczące gier, w szczególności tych jeszcze nie wydanych, są moją osobistą opinią na ich temat, mają na celu treściwe i subiektywne przedstawienie tematu, w żadnym wypadku nie mają na celu obiektywnego oceniania tych gier.

Materiał nie opisuje wszystkich gier dostępnych na rynku. Praktycznie wszystkie pozycje kategorii MMO (około 200 opisanych gier i dodatków) znajdziecie w naszej Encyklopedii gier http://www.gry-online.pl/S015.asp wybierając gry „ostatnio dodane” i kategorię „gry MMO”.

Jeżeli w materiale znalazły się jakieś przekłamania, przepraszam, opisałem te gry tak jak je widziałem, lub te przedpremierowe tak jak je sobie wyobrażam. Nie zawsze miałem czas, aby zgłębić wszystkie sekrety każdej z poniższych gier. Jeżeli chcielibyście coś dodać od siebie, zachęcam do wypowiadania się w komentarzach, aczkolwiek nie próbujcie ustalać która gra jest „najlepsza”, gdyż jak wiadomo, o gustach się nie dyskutuje.

Dodatkowe materiały dotyczące tematyki MMO znajdziecie w naszym serwisie:

Język gier Massive Multiplayer Online cRPG: http://www.gry-online.pl/s018.asp?ID=149

Świt nowej ery w grach komputerowych http://www.gry-online.pl/s018.asp?ID=98

Warto również nadmienić, iż praktycznie wszystkie gry MMO nie nadają się dla dzieci (oznaczenie wiekowe co najmniej 12+, a czasami 16+), oraz że posiadają nie udowodnioną naukowo, ale widoczną gołym okiem zdolność do uzależniania. Zanim więc wpadniecie w objęcia niekwestionowanie wspaniałych wirtualnych światów MMO, rozegrajcie odpowiednio dobrze swoje realne życie. Do zobaczenia po tamtej stronie ekranu.

World of Warcraft

„World of Warcraft” to jedyne słowa jakimi można zacząć opowieść o wirtualnych światach 2006 – 2007. To właśnie WoW, dzięki gigantycznym zyskom ze sprzedaży oraz abonamentów odmienił spojrzenie wielkich firm na gry MMO. To dzięki temu tytułowi „giganci” wrócili do tematów wirtualnych światów i to dzięki niemu wszystkie gry będą porównywane przez najbliższe lata do WoW-a.

Gra, w ponad półtora roku po premierze, trzyma się nadal świetnie. Zauważalne jest już co prawda znużenie graczy powtarzalną treścią, lecz lekarstwem na to mają być nowe rozwiązania w rozgrywce PvP i kolejne nowe labirynty mające pojawić się w grze w najbliższych miesiącach.

Znaczącą zmianą w grze (najbliższe miesiące) będzie wprowadzenie World PvP, czyli walki pomiędzy graczami o strategiczne lokacje w świecie gry, to coś czego w WoW-ie bardzo brakowało i jeżeli zostanie dobrze wykonane, umocni ten tytuł na pozycji światowego lidera gier MMO.

Gra działa od kilkunastu miesięcy i jest w sprzedaży w Polsce.

Encyklopedia GRY-OnLine: https://www.gry-online.pl/gry/world-of-warcraft/zd1b19#pc

Strona Oficjalna: http://www.worldofwarcraft.com/

World PvP info http://www.worldofwarcraft.com/info/underdev/

Bezpłatne 12 dniowe demo: http://teaser.wow-europe.com/

Soulcatcher-fun-Meter 9/10

  • grywalność: jedna z najbardziej grywanych gier
  • klimat: świat Warcraft ze swoimi wadami i zaletami
  • grafika: wspaniała i paskudna zarazem, pasuje do klimatu
  • fabuła: dobra do 60 levelu potem powtarzalna do bólu, sprawę ratuje PvP
  • wsparcie producenta: zadawalające
  • nowe treści: dodawane w zadawalającym tempie
  • zaleta: najpopularniejsza gra na rynku
  • wada: dużo bardzo młodych graczy zabijających zabawę
  • ilość aktywnych graczy: bardzo duża
  • prognoza na przyszłość: dobra

 

World of Warcraft: The Burning Crusade

Pierwszy płatny dodatek do World of Warcraft. Pojawi się nowy kontynent, nowe rasy i sporo innych dodatków. To będzie taki WoW 1 i 1/2. Zapowiada się nadspodziewanie dobrze i najprawdopodobniej ze względu na popularność WoWa będzie najlepiej sprzedającym się dodatkiem w najbliższym roku. Nowa treść i funkcjonalność dadzą WoWowi znaczący powiew świeżości.

Przewidywana data premiery: listopad 2006

Polska Premiera: prawdopodobnie równocześnie z europejską

Encyklopedia GRY-OnLine: https://www.gry-online.pl/gry/world-of-warcraft-the-burning-crusade/zbfa4#pc

Strona Oficjalna: http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/

Soulcatcher-fun-Meter 10/10

  • zapowiada się: bardzo dobrze
  • klimat: świat Warcraft ze swoimi wadami i zaletami
  • grafika: nieco lepsza niż w WoW, krzykliwe kolory
  • fabuła: dobra
  • nowe treści: na kilka miesięcy grania
  • zaleta: znane klimaty w nowym lepszym wydaniu, 10 dodatkowych leveli
  • wada: powtarzalne labirynty (wada większości nowych MMO)
  • prognoza na przyszłość: bardzo dobra
The Lord of the Rings Online

The Lord of the Rings Online

Age of Conan: Hyborian Adventures

Age of Conan: Hyborian Adventures

Warhammer Online: Age of Reckoning

Warhammer Online: Age of Reckoning

World of Warcraft: The Burning Crusade

World of Warcraft: The Burning Crusade

EverQuest II: Echoes of Faydwer

EverQuest II: Echoes of Faydwer

Vanguard: Saga of Heroes

Vanguard: Saga of Heroes

Język gier Massive Multiplayer Online cRPG

Niejeden raz grając na zachodnich serwerach do MMO spotykałem zagubionych i zestresowanych graczy z Polski, którzy odkrywali ze zdziwieniem, iż ich nawet całkiem niezła znajomość języka angielskiego nie na wiele się przydaje w starciu ze slangiem graczy..

Massively Multiplayer Online - Świt nowej ery w grach komputerowych

Artykuł ten przeznaczony jest zarówno dla ludzi zupełnie świeżych w „tych klimatach” jak i dla starych wyjadaczy, którzy chcieliby zobaczyć jak na dzień dzisiejszy kształtuje się rynek gier MMO.