Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 5 kwietnia 2021, 11:45

autor: mikos

8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO]

Mówi się, że najlepszym przyjacielem człowieka jest pies. Czworonożni towarzysze dość często towarzyszą nam w grach, ale historia uczy, że nie powinniśmy się do nich przywiązywać. Dlaczego? Przekonacie się.

Lion – A Plague Tale: Innocence

  1. Rasa: wyżeł francuski
  2. Właściciel: rodzina de Rune
  3. Czy musi zginąć: tak

Na samym początku, jeszcze zanim gracz zrozumie, jakie przerażające rzeczy przyjdzie mu oglądać w trakcie gry, jesteśmy świadkami makabrycznej śmierci psa myśliwskiego, wabiącego się wdzięcznie Lion czyli Lew.

Scena budzi emocje właśnie dlatego, że stanowi potężny kontrast dla sielankowego obrazu średniowiecznego dzieciństwa, którego częścią był przyjacielski psiak. To mocny start mocnej gry. Możliwe, że śmierć Liona poruszyłaby nas jeszcze bardziej, gdybyśmy zdążyli się do niego przyzwyczaić, ale i tak twórcom udało się wywołać emocje.

TWOIM ZDANIEM

Co jest ważniejsze w grach - związek z NPC czy zwierzęcy towarzysz?

Dlaczego nie mogę mieć obu? :(
60,5%
Zwierzę!
26,5%
Związek z NPC!
13%
Zobacz inne ankiety
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Dark Souls

Dark Souls

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Dark Souls: Remastered

Dark Souls: Remastered

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season Two

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season Two

Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków
Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków

Dziś Walentynki, nie ma więc lepszego tematu niż koty. A wydane w ciągu ostatnich miesięcy gry - Assassin’s Creed: Valhalla czy Spider-Man: Miles Morales - stanowią ostateczny argument za tym, że koty lepsze są również od związków.

Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach
Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach

W 2013 roku proste kwadraty budziły więcej emocji niż postać grana przez Ellen Page. Jak do tego doszło? To efekt burzliwego poszukiwania nowych form narracji w grach.