Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 14 listopada 2019, 14:40

Graficzne petardy – gry, które usmażą pecety w 2020 roku

Kiedy lis z Małego Księcia twierdził, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu, na pewno nie miał na myśli hiperrealistycznego oświetlenia oraz technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Zresztą, co on mógł wiedzieć, był tylko lisem.

Spis treści

Halo Infinite

Nowa konsola Microsoftu pręży muskuły – a skorzystają też na tym pecetowi gracze. - Najładniejsze gry 2020 - te tytuły spalą Wasze karty graficzne - dokument - 2019-11-14
Nowa konsola Microsoftu pręży muskuły – a skorzystają też na tym pecetowi gracze.

Nowe Halo ma przede wszystkim przetestować moc obliczeniową zapowiedzianego na końcówkę przyszłego roku następcy Xboksa One, ale jeśli powstały na silniku gry zwiastun chociaż częściowo pokazuje możliwości tej produkcji, to stawiam dolary przeciw orzechom, że ciężko będzie udźwignąć ją także wielu komputerom osobistym. Duże wrażenie robi model twarzy głównego bohatera materiału – co prawda brakuje jej jeszcze trochę do fotorealizmu, ale te wszystkie zmarszczki, bruzdy na policzkach i autentycznie wyglądające oczy imponują szczegółowością. Doskonale prezentują się także rozmaite efekty świetlne: blask awaryjnych sygnalizatorów rozchodzący się w chmurze dymu, promienie z lampki odbijające się od podłogi i migoczące refleksy na hełmie Master Chiefa.

Fakt – aż do momentu pokazania pierwszego fragmentu rozgrywki nie sposób powiedzieć, jak Halo Infinite będzie wyglądać w akcji. Są jednak powody, by podejrzewać, że 343 Industries nie ma zamiaru oszczędzać naszych kart graficznych. Deweloperzy wykorzystają możliwości nowego silnika Slipspace, stworzonego specjalnie na potrzeby tej odsłony hitowej serii, którego możliwości zaprezentowano podczas ubiegłorocznego E3. Jeśli tylko Project Scarlett nie okaże się ograniczeniem dla wersji pecetowej, to mamy szansę otrzymać prawdziwie zjawiskowo wyglądającego FPS-a.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Kupiłeś/aś kiedyś grę tylko dlatego, że była ładna?

Tak
33%
Nie
67%
Zobacz inne ankiety
Gry 2020 roku, na które najbardziej czekamy – wybór redakcji
Gry 2020 roku, na które najbardziej czekamy – wybór redakcji

2020 rok zapowiada się lepiej od obecnego. W najbliższych miesiącach czekają nas premiery takich hitów jak Cyberpunk 2077, Final Fantasy VII Remake czy The Last of Us 2.

Najciekawsze polskie gry, w które zagramy w 2020 roku – wybór redakcji
Najciekawsze polskie gry, w które zagramy w 2020 roku – wybór redakcji

W 2020 roku bez wątpienia będzie głośno o Cyberpunku 2077 i Dying Light 2. Polska branża gier to jednak dużo więcej niż tylko te dwa pewniaki. Oto najciekawsze rodzime produkcje, na które również warto czekać!

Siedmiu nieśmiertelnych – tytuły z grafiką, która się nie zestarzeje
Siedmiu nieśmiertelnych – tytuły z grafiką, która się nie zestarzeje

Powroty do gier z młodości potrafią być bolesne – oprawa, która kiedyś zachwycała, dziś potrafi skutecznie odpychać. Istnieją jednak gry, które dzięki odpowiedniej stylistyce starzeją się wyjątkowo godnie, nawet dziś zachwycając.