Najlepsze mobilne gry roku 2016 – nasze TOP 30
Za sprawą Pokemon GO gry mobilne były w tym roku na ustach wszystkich, a pojawiło się przecież znaczenie więcej ciekawszych tytułów. Oto nasza lista 30 najlepszych gier mobilnych roku!
Spis treści
- Najlepsze mobilne gry roku 2016 – nasze TOP 30
- 30. Pokemon GO
- 29. Space Grunts
- 28. Never Alone: Ki Edition
- 27. Fallen London
- 26. Adventures of Mana
- 25. Steins;Gate
- 24. Final Fantasy VII
- 23. Legend of the Skyfish
- 22. Bully: Scholarship Edition
- 21. Love You to Bits
- 20. Mazes of Karradash 2
- 19. Gear Club
- 18. Titan Quest
- 17. 7 Mages
- 16. Crashlands
- 15. Lost Frontier
- 14. Super Mario Run
- 13. Reigns
- 12. Rush Rally 2
- 11. The Banner Saga 2
- 10. Final Fantasy IX
- 9. Jade Empire: Special Edition
- 8. Clash Royale
- 7. Pathfinder Adventures
- 6. Plants vs. Zombies Heroes
- 5. Deus Ex GO
- 4. Samorost 3
- 3. Sorcery! 4: The Crown of Kings
- 2. SteamWorld Heist
- 1. Space Marshals 2
7. Pathfinder Adventures
- Twórcy: Obsidian Entertainment
- Gatunek: karciane RPG
- Platformy: iOS, AND
W tym roku doskonale znane graczom pecetowym studio Obsidian Entertainment zadebiutowało wreszcie na rynku mobilnym i był to debiut zdecydowanie udany. Pathfinder Adventures bazuje na stołowej planszówce o tym samym tytule – autorzy z powodzeniem oddali na ekranach dotykowych cały urok pierwowzoru.
Gra pozwala na zabawę solo lub kooperacyjną z garstką przyjaciół. Podczas rozgrywki robimy dokładnie to samo, co w klasycznych RPG, czyli podróżujemy po świecie, podejmujemy się różnych zadań i walczymy z potworami. Wszystko to odbywa się jednak poprzez zagrywanie kart z talii, jaką ułożyliśmy dla naszego bohatera. Nie brakuje też systemu rozwoju oraz scenek przerywnikowych, podczas których musimy podejmować ciężkie decyzje fabularne.
Zasady rządzące zabawą zostały świetnie opracowane, a cała rozgrywka ubrana w szaty RPG na tyle skutecznie, że przypadnie do gustu nawet osobom, które normalnie nie trawią karcianek. Dodatkową zaletę stanowi to, iż autorzy sukcesywnie konwertują kolejne kampanie z papierowego pierwowzoru, wypuszczając je w formie dużych płatnych dodatków.