Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

SimCity BuildIt Android

SimCity BuildIt to wyprodukowana przez firmę Electronic Arts strategia ekonomiczna, pozwalająca zakosztować życia burmistrza miasta. Do naszych zadań należy zarządzanie metropolią i realizowanie planów jej rozwoju, dbanie o potrzeby mieszkańców oraz staranne gospodarowanie budżetem.

Strategiczne, ekonomiczne, zagraj za darmo, społecznościowe, budowa miasta.

SimCity BuildIt - screen - 2015-05-22 - 300057SimCity BuildIt - screen - 2015-05-22 - 300056SimCity BuildIt - screen - 2015-05-22 - 300055SimCity BuildIt - screen - 2015-05-22 - 300054SimCity BuildIt - screen - 2015-05-22 - 300053

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry SimCity BuildIt | AND

16grudnia2014

16grudnia2014

Google Play

Android
Okładka SimCity BuildIt (AND)
SimCity BuildIt

SimCity BuildIt to strategia ekonomiczna będąca mobilną odsłoną jednego z najpopularniejszych pecetowych cykli tego typu. Grę przygotowano z myślą o urządzeniach napędzanych systemami Androidem oraz iOS. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i opracowało ją wewnętrzne studio deweloperskie firmy Electronic Arts.

Gracze wcielają się w burmistrza wirtualnego miasta, którego zadaniem jest zarządzanie metropolią i wprowadzanie w życie planów jej rozwoju. W tym celu musimy m.in. budować domy i fabryki, konstruować drogi, kłaść linie energetyczne czy ustalać oraz zbierać podatki. Konieczne jest także z dbanie o potrzeby mieszkańców, gdyż jeśli podejmiemy zbyt wiele decyzji nie po ich myśli, to możemy liczyć się z nieprzyjemnymi tego konsekwencjami. Rozgrywkę rozpoczynamy z pustym obszarem ziemi, ale z czasem przeobrazimy to miejsce w budzącą podziw aglomerację.

Rozbudowa miasta to jednak proces dosyć żmudny, gdyż budowa każdego nowego domu wymagać będzie dostarczenia odpowiedniej ilości materiału. Do jego produkcji służą zaś fabryki oraz struktury komercyjne. Rozwój trzeba odpowiednio zbilansować z realiami finansowymi miasta, tak aby kontrolowana przez nas metropolia nie zbankrutowała. Podejmując decyzje o ewentualnych wydatkach musimy więc zwracać uwagę na przychody z podatków oraz zadowolenie mieszkańców z naszych dotychczasowych poczynań. Całą grą rządzą rozbudowane algorytmy łączące wszystkie aspekty naszej aktywności, powodując, że każda decyzja może mieć dalekosiężne skutki dla całej aglomeracji.

Oprawa graficzna SmiCity BuildIt w wersji na Androida wykonana została w pełnym 3D, pozwalającym na swobodne manipulowanie kamerą i podziwianie naszego miasta z dowolnego punktu. Zastosowany w grze system free-to-play podlega typowym dla tego modelu ograniczeniom. Każda budowa lub proces produkcyjny wymagają odczekania określonej ilości czasu, który możemy skrócić korzystając z waluty premium. Dzięki niej, za realną gotówkę możemy też nabywać przydatne ulepszenia, które usprawnią rozwój miasta.

Minirecenzja SimCity BuildIt – klasyczny city builder w realiach free-to-play

PLUSY:
  • Udana adaptacja wielu charakterystycznych elementów serii;
  • Wysokiej jakości trójwymiarowa oprawa graficzna.
MINUSY:
  • Akceptowalny, lecz nieco irytujący model free-to-play.

SimCity BuildIt wpisuje się w lansowany od pewnego czasu przez firmę Electronic Arts trend wskrzeszania klasycznych marek i adaptowania ich do realiów mobilnego rynku gier free-to-play. Niestety jak do tej pory największymi bolączkami tego typu produkcji były: kiepska grywalność, agresywny system mikropłatności lub – jak w przypadku niesławnego Dungeon Keepera – i jedno i drugie.

Klasyczne odsłony SimCity to niedościgniony jak dotąd wzorzec dla wielu współczesnych tytułów, określanych ogólnie mianem tzw. city builderów. Pierwsze minuty, spędzone z mobilną wersją gry dają nieco złudną nadzieję na to, że programiści z Electronic Arts wyciągnęli wreszcie wnioski z druzgocących opinii fanów i stworzyli grę, która będzie godnie reprezentować swą markę. Początkowy optymizm mija niestety dość szybko, kiedy w toku rozgrywki napotykamy pierwsze nowe elementy mechaniki, wymuszone niejako przejściem na „darmowy” model dystrybucji. Okazuje się, że do budowy domów potrzebować będziemy materiałów, których wytworzenie zajmie nam określoną ilość czasu.

W toku dalszej rozgrywki pojawiają się kolejne irytujące ograniczenia, zachęcające do zainwestowania w mikropłatności i przyspieszenia ślimaczego tempa rozwoju naszego miasta. Ale cóż, taki już urok systemu free-to-play, z którym chcąc-nie-chcąc będziemy musieli się pogodzić. Tym bardziej, że przy dłuższym obcowaniu z SimCity BuildIt i przyzwyczajeniu się do rządzących grą prawideł okazuje się, że nie taki diabeł straszny i w porównaniu z wcześniejszymi produkcjami „elektroników”, zastosowany tym razem model rozgrywki można by w gruncie rzeczy zaliczyć in plus.

Wszystko to nie oznacza to oczywiście, że SimCity BuildIt jest grą słabą – wręcz przeciwnie. Mimo dość istotnych zmian w mechanice rozgrywki, mobilne SimCity zachowało sporo elementów swoich pecetowych poprzedniczek. Mieszkańcy naszego miasta mają swoje własne opinie i zachcianki, które determinują ceny oraz nasze wpływy z podatków. Cała infrastruktura połączona jest tą samą, charakterystyczną siecią zależności, a do prawidłowego rozwoju miasta konieczne jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy między sferą demograficzną i budżetową oraz zapewnienie dostępu naszej społeczności do obiektów użyteczności publicznej, takich jak szkoły, szpitale, czy posterunki straży.

Dodatkowym atutem gry jest znakomita – jak na warunki mobilne – oprawa, która przypominając nieco komputerowe SimCity 4 z 2003 roku, oferuje jednocześnie w pełni trójwymiarową grafikę, dzięki której rozwijane w pocie czoła miasto można zbliżać, oddalać i obracać pod dowolnie wybranym kątem. Przymykając oko na niuanse systemu free-to-play należy obiektywnie stwierdzić, że mamy do czynienia z bardzo dobrą produkcją, stanowiącą swoisty drogowskaz dla kolejnych mobilnych produkcji Electronic Arts.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)

Ocena gry 7.6 / 10 na podstawie 41 ocen czytelników.

Gry podobne do SimCity BuildIt

Wymagania wiekowe SimCity BuildIt

12+

Najlepsze mobilne aktualizacje (m.in. Rayman Adventures, Neon Drive, Shooty Skies)
Najlepsze mobilne aktualizacje (m.in. Rayman Adventures, Neon Drive, Shooty Skies)

wiadomość14 czerwca 2016

Tym razem polecamy wypróbowanie łatek do takich tytułów jak Neo Monster, Neon Drive, Rayman Adventures, Shooty Skies oraz SimCity BuildIt.

SimCity BuildIt najpopularniejszą odsłoną serii?
SimCity BuildIt najpopularniejszą odsłoną serii?

wiadomość9 czerwca 2015

Z informacji podanych przez wiceprezesa firmy EA Mobile wynika, że w mobilną edycję kultowej niegdyś serii – dostępną na smartfonach i tabletach z systemem Android lub iOS – zagrało niemal 40 milionów osób.

Najlepsze mobilne aktualizacje minionego tygodnia (m.in. Space Marshals, Asphalt 8 i Subway Surfers)
Najlepsze mobilne aktualizacje minionego tygodnia (m.in. Space Marshals, Asphalt 8 i Subway Surfers)

wiadomość13 marca 2015

Ruszamy z serią krótkich artykułów omawiających najciekawsze naszym zdaniem aktualizacje, jakie w minionym tygodniu otrzymały gry mobilne.

SimCity BuildIt – Tokyo Town pierwszą dużą aktualizacją
SimCity BuildIt – Tokyo Town pierwszą dużą aktualizacją

wiadomość5 marca 2015

Firma EA Mobile udostępniła pierwszą dużą aktualizację mobilnej strategii ekonomicznej SimCity BuildIt. Update zatytułowany Tokyo Town wprowadza do gry międzynarodowe lotnisko i szereg dodatków inspirowanych Japonią.

W Dragon Age: Inkwizycja spędziliśmy ponad 113 mln godzin
W Dragon Age: Inkwizycja spędziliśmy ponad 113 mln godzin

wiadomość28 stycznia 2015

Z opublikowanej przez firmę Electronic Arts infografiki wynika, że do końca 2014 roku gracze spędzili ponad 113 milionów godzin w trybie kampanii w Dragon Age: Inkwizycja. Ponadto koncern ujawnił ciekawostki dotyczące takich produkcji jak FIFA 15, EA Sports UFC czy też SimCity BuildIt.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.01.2015 14:05
divton
16
Legionista

Ta gra tylko z wyglądu przypomina SimCity. Naszym zadaniem jest budowa dróg i budynków mieszkalnych i zwiększanie populacji. Domy wymagają zasilania z elektrowni, wody, straży pożarnej, parków itp. ale żeby rozbudować domy musimy dostarczyć różne materiały. Podstawowe materiały budujemy w fabrykach, czas budowy materiału zaczyna się od od 1 minuty i każdy nowocześniejszy materiał ma dłuższy czas budowy. W najprostszej fabryce można tworzyć 2 przedmioty naraz, w lepszych fabrykach 3 i więcej, nie ma kolejki budowy. Bardziej zawansowane materiały tworzy się z podstawowych w budynkach komercyjnych które działają jak fabryki ale tworzą tylko jeden przedmiot naraz ale mają kolejke budowe (2 sloty). Tu czasy tworzenia zaczynają się od kilku minut. Są różne budynki komercyjne i pozwalają tworzyć rózne przedmioty. W grze nie ma kosztów utrzymania, za to są przychody z podatków (bardzo małe) zależne od ilości i zadowolenia mieszkańców a to zależny od spełniania ich zachcianek (parki, straż pożarna itp). Gra stawia nam niskie limity róznych budynków (w tym domów) i stopniowo je zwiększa zależnie od naszych osiągnięć. Koszty rozbudowy szybko wzrastają nawet przy najmniej rozbudowanych domach. Materiały przechowujemy w magazynie którego pojemność szybko staje się niewystarczająca, jego rozbudowa (niewielka) jest możliwa dzięki specjalnym przedmiotom którymi gra czami na obdarowuje.
Gra stawia na zaglądanie do niej od czasu do czasu (uwzględnia czas gdy nie graliśmy) aby coś tam rozbudować, zacząć produkcje nowych materiałów i odstawienie jej na kilka godzin.
Ale można przyspieszyć grę za pomocą tzw. golda który pozwala przyspieszyć tworzenie przedmiotów, dodaje nowe sloty do budynków komercyjnych, pomaga rozbudować magazyny i można ja wymienić na walutę w grze która jest potrzebna do stawiania budynków fabrycznych, komercyjnych, elektrowni, parków itp.

W skrócie to nie jest SimCity.

20.01.2015 14:05
odpowiedz
divton
16
Legionista

Materiały przechowujemy w magazynie którego pojemność szybko staje się niewystarczająca, jego rozbudowa (niewielka) jest możliwa dzięki specjalnym przedmiotom którymi gra czami na obdarowuje.
Gra stawia na zaglądanie do niej od czasu do czasu (uwzględnia czas gdy nie graliśmy) aby coś tam rozbudować, zacząć produkcje nowych materiałów i odstawienie jej na kilka godzin.
Ale można przyspieszyć grę za pomocą tzw. golda który pozwala przyspieszyć tworzenie przedmiotów, dodaje nowe sloty do budynków komercyjnych, pomaga rozbudować magazyny i można ja wymienić na walutę w grze która jest potrzebna do stawiania budynków fabrycznych, komercyjnych, elektrowni, parków itp.

W skrócie to nie jest SimCity.

20.01.2015 14:10
odpowiedz
divton
16
Legionista

Oczywiście gold jest za kupienia za prawdziwe pieniądze. W końcu to F2P. Albo czekasz albo płacisz.

23.11.2016 18:39
odpowiedz
arkadius2
97
Dark Crusader
4.5

Jak dla mnie aspekt wizualny to najmocniejsza strona owego SimCity, niestety cały mechanizm rozgrywki kuleje. Główny zarzut kieruję do sposobu zarabiania pieniędzy, otóż głównym źródłem gotówki są nie podatki mieszkańców, ale nagrody za ulepszenia parcel mieszkalnych, co niestety bardzo hamuje rozwój miasta i męczy gracza schematem gry na zasadzie - wyprodukuj tone metalu i drewna, przerób to na deski i gwoździe, ulepsz parcele by zdobyć fundusze na straż pożarną X_X Potrzebujesz pieniędzy na posterunek policji/park itp ?? - powtórz powyższe 20 razy.
Jeżeli ktoś ma potrzebę budowy miasta na tablecie czy smartfonie to od siebie polecam Little Big City 2 - mechanika niby podobna, ale lepiej dopracowana :)

post wyedytowany przez arkadius2 2016-11-23 18:40:54