Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Total War: Arena PC

Spin-off popularnej serii strategii czasu rzeczywistego, będący jednocześnie pierwszą grą free to play w historii cyklu. Rozgrywka stanowi mieszkankę gatunków RTS oraz MOBA i jest przeznaczona do rozgrywek sieciowych z innymi graczami. Produkcja odróżnia się od pozostałych odsłon serii nieco innym podejściem do zabawy i obecnością systemu mikropłatności.

Strategiczne, MOBA, RTS, zagraj za darmo, sieciowe.

Total War: Arena - screen - 2016-02-17 - 316055Total War: Arena - screen - 2016-02-17 - 316054Total War: Arena - screen - 2016-02-17 - 316053Total War: Arena - screen - 2016-02-17 - 316052Total War: Arena - screen - 2016-02-17 - 316051Total War: Arena - screen - 2015-11-16 - 310785Total War: Arena - screen - 2015-11-16 - 310784Total War: Arena - screen - 2015-11-16 - 310783Total War: Arena - screen - 2015-11-16 - 310782

Creative Assembly | producent

SEGA | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Total War: Arena | PC

1września2017

Closed Beta

Więcej informacji o becie na: https://totalwararena.com/en/latest-news/latest-news/closed-beta-test-coming-september-1/
beta testy gier... zobacz więcej

Data premiery gry Total War: Arena nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona

PC Windows
Okładka Total War: Arena (PC)
Total War: Arena

Total War: Arena jest stworzoną z myślą o zabawie wieloosobowej drużynową grą strategiczną, łączącą w sobie elementy charakterystyczne dla strategii RTS oraz gier typu MOBA (tzn. Multiplayer Online Battle Arena). Produkcja jest spin-offem bestsellerowej serii Total War, zapoczątkowanej jeszcze w 2000 roku grą Shogun: Total War i w odróżnieniu od swych pełnoprawnych poprzedniczek nie jest osadzona w konkretnym okresie historycznym, pozwalając graczom wcielić się w wielu dowódców, znanych z różnych okresów w dziejach ludzkości.

Za powstanie gry odpowiada ekipa studia Creative Assembly, a więc oryginalni twórcy cyklu, mający na koncie także szereg innych udanych tytułów, takich jak Viking: Battle for Asgard, Stormrise czy Alien: Isolation. Total War: Arena dostępne jest na komputerach PC i dystrybuowane w typowym dla gatunku modelu darmowym, wspartym opcjonalnymi mikropłatnościami.

Mechanika

Istotą Total War: Arena są epickie pojedynki, toczone z udziałem dwóch konkurencyjnych drużyn, po 10 graczy każda. Podczas bitwy każdy z grających kontroluje trzy wybrane oddziały żołnierzy (np. piechota, łucznicy, pikinierzy itp.), nad którymi pieczę sprawuje dowódca. Wśród gamy dostępnych wodzów znajdziemy m.in. tak legendarnych wojowników, jak Aleksander Wielki, Aleksander Macedoński, Scypion Afrykański, Leonidas, Germanicus, Militiades, czy Juliusz Cezar. Każdy z nich odznacza się indywidualnym stylem walki oraz unikalnymi zdolnościami, które potrafią odwrócić przebieg niejednej bitwy. Przykładowo grecka piechota Leonidasa może w trakcie walki zewrzeć szyki, aby oprzeć się szarży niemalże każdego przeciwnika. Dla odmiany, piechurzy pod wodzą Militiadesa mogą podczas bitwy szarżować na wroga, zasłaniając się tarczami, bądź odrzucić je całkowicie, aby zyskać premię do prędkości poruszania i dogonić uciekające oddziały wroga.

Celem zabawy jest przejęcie bazy przeciwnika, bądź wycięcie w pień kontrolowanych przez niego oddziałów. Rozgrywka odznacza się sporą głębią taktyczną, a kluczem do zwycięstwa jest umiejętna współpraca między członkami drużyny – zarówno w aspekcie lokalnym, jak i globalnym. W praktyce każdy z członków ekipy odpowiada za tę część bitwy, która toczy się na jego fragmencie mapy. W grze nie brakuje jednak sytuacji, w których trzeba ruszyć na pomoc jednemy ze sprzymierzeńców, gdy jego oddziały ulegają pod naporem sił wroga. Odpowiedzialność za przebieg bitwy nie spoczywa tu więc na barkach jednego gracza, ale rozkłada się po równo pomiędzy wszystkich członków drużyny.

Zarówno model walki, jak i system rozwoju w Total War: Arena przypominają nieco rozwiązania, zastosowane w grze World of Tanks. Mamy tu więc charakterystyczny podział na klasy oraz zdobywane w bitwach doświadczenie, dzięki któremu w toku rozgrywki odblokowujemy nowe typy oddziałów i rozwijamy te już posiadane, wyposażając je np. w lepsze typy uzbrojenia. Sukcesywnie doskonalimy także umiejętności naszych dowódców. Jako, że gra należy do kategorii free-to-play, możemy za realną gotówkę nabywać unikalne jednostki oraz dokonywać kosmetyki posiadanych oddziałów. Całość pomyślana została jednak w taki sposób, aby nie zapewniać przewagi na polu bitwy osobom, inwestującym w mikropłatności.

Tryby gry

Gra Total War: Arena tworzona była od początku wyłącznie z myślą o rozgrywce wieloosobowej. W każdej potyczce uczestniczyć mogą dwie drużyny, złożone z 10 graczy, z których każdy sprawuje kontrolę nad trzema wybranymi oddziałami. Łącznie w każdej z bitew udział bierze więc imponująca liczba 60 oddziałów, co nadaje rozgrywce iście epickiego wymiaru.

Kwestie techniczne

Total War: Arena stworzony został za pomocą silnika, wykorzystanego wcześniej m.in. w Total War: Rome II. Został on jednak zmodyfikowany w taki sposób, aby lepiej współpracować ze słabszymi modelami pecetów i zapewniać grze odpowiednią płynność oraz wydajność, czyli elementy niezwykle istotne z punktu widzenia rozgrywek sieciowych. W warstwie graficznej mamy więc do czynienia z nieco mniej szczegółowymi modelami budynków, czy jednostek, niż w pełnoprawnych odsłonach serii. W odróżnieniu od wspomnianego wyżej World of Tanks akcję gry obserwujemy z góry, co pozwala graczom na znacznie większą kontrolę nad polem bitwy, a jednocześnie zapewnia potyczkom odpowiedni rozmach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 8.1 / 10 na podstawie 280 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Total War: Arena

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Graliśmy w Total War: Arena - World of Tanks nawiedza starożytny Rzym

Przed premierą 15 grudnia 2014, 16:08

Na osobny akapit zasługują bohaterowie, przypominający postaci z Command and Conquer: Generals czy mechanikę doktryn z Company of Heroes. Nie biorą oni aktywnego udziału w walce, lecz jedynie zmieniają charakterystyki naszych oddziałów i odblokowują nowe, unikatowe zdolności. Przykładowo, jeden z Rzymskich generałów, Germanicus, specjalizuje się w ciężkiej piechocie: odblokowuje on formację żółwia (Testudo), zwiększa skuteczność szarży legionistów oraz ich wytrzymałość na ostrzał. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby grając nim posiadać trzy oddziały łuczników, lecz nie zyskają one żadnych dodatkowych bonusów. Zmieniając bohaterów w obrębie jednej nacji możemy nadal korzystać z ulepszonych oddziałów. W przypadku, kiedy zapragniemy zagrać np. Grekami zmuszeni będziemy do rozpoczęcia zabawy z jednostkami pierwszego poziomu.

Komentarze Czytelników (31)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
29.03.2013 15:12
odpowiedz
rottensun
73
Konsul

ja tam wole medievala 3 albo empire 2 albo cos w stylu GREAT TOTAL WAR ( 1sza wojna swiatowa )

29.03.2013 18:41
odpowiedz
rottensun
73
Konsul

tak wiem o tym - i mi sie ten pomysl BARDZO nie podoba... naszczescie moje ulubione total wary ( empire i napoleon ) dalej sa mega grywalne wiec... no ale bardzo bym chciala total war w 1szej wojnie swiatowej CHOCIAZ nie wiem czy jej statycznosc wyszla by tu na dobre...

02.04.2013 02:03
😐
odpowiedz
voitek123
79
Pretorianin

BigGrayWolf

Zacytuj proszę tę informację, że TW: Arena ma jakikolwiek związek z WH. Bardzo proszę.

Och nie!
Czyżby była to informacja wyssana z dupy?

22.04.2013 16:50
odpowiedz
jasam18
26
Chorąży

medieval 3 jestem za kocham średniowieczne i starożytne bitwy ale tylko te dobrze odwzorcowane i chciałbym po rome 2 zagrać w medieval 3 total war:D

03.05.2013 22:25
odpowiedz
FanMenOFWar
25
Legionista

Empire to też mój ulubiony.Ale CA powinno robić coś nowego. Ale moim zdaniem pomysł z Rome II był genialny.

08.05.2013 18:46
odpowiedz
kohorta legionu
55
Pretorianin

Faza na gry typu "arena" a ja w żadną taką nie grałem jeszcze :D

24.06.2013 11:32
odpowiedz
Pikusp22
0
Pretorianin

[4] Ta część nie jest związana z WH ale były informacje że CA jest zainteresowany uniwersum WH. Widać gówno wiesz a bagatelizujesz wszystkich, jakie to smutne. Jak mnie irytują tacy jak ty, zero informacji mają ale się udzielają znaffcy.

09.08.2013 22:07
odpowiedz
Akranus
34
Chorąży

Ja tam z chęcią zagrał bym w grę typu: tworzysz armię z oddziałów i nimi kierujesz podczas potyczek sieciowych z innymi graczami (typowe bitwy Total War) do tego jakiś ranking i mamy dobrą grę w której liczy się strategia i taktyka :)

29.04.2014 15:36
odpowiedz
Postko
2
Junior

Eee, ja jestem za tym zeby zrobili porzadna gre oparta na sredniowieczu medieval 3 a nie tam wymyslaja jakas arene... Ewentualnie moze byc nowy empire ...

04.05.2014 16:18
odpowiedz
Samotny Wilk
44
Pretorianin

Czy wiadomo jak gra będzie wyglądała? Nigdzie nie mogę znaleźć żadnych obrazków z gry

15.12.2014 22:03
odpowiedz
Kalczur
12
Chorąży

@Samotny Wilk : gry-online.pl/S022.asp?ID=10177

27.03.2015 16:25
odpowiedz
CheshireDog
59
Desk jockey

Dostałem dziś dostęp do wczesnej wersji tej gry. W weekend wypróbuję. Gra ktoś jeszcze z GOLa?

27.03.2015 18:01
odpowiedz
Xein
4
Junior

@CheshireDog obowiązuje Cię NDA(non-diclosure agreement) sprawdź email więc radze nie ujawniać szczegółów :)

27.03.2015 22:20
odpowiedz
Bezi2598
78
Legend

ChesireDog
Ja dostałem klucz przedwczoraj, ale jeszcze nie grałem, nie ma za bardzo czasu. Ogólnie to zamierzałem oddać komuś ten klucz, ale to nie zgodne z tym NDA więc ostatecznie zagram jak znajdę chwilę czasu.

27.05.2015 20:29
odpowiedz
ataraxul
10
Legionista
8.5

juz mozna opowiadać o grze. I generalnie mi się podoba. Jeżeli dostaniesz się do odpowiedniej ekipy, lub jeżeli bedziesz grał z kumplami to można nieźle ludzi wytrzaskać :)

30.05.2015 14:12
odpowiedz
MolochPL221
9
Legionista
9.5

Mam problem,z tą grą mam opóźnienie nawet do 2 min inni poruszają sie normalnie i na pewno to nie wina mojego łącza Jeśli ktoś wie jak to naprawić bardzo proszę o napisanie mi.

02.06.2015 19:15
odpowiedz
Xein
4
Junior

@MolochPL221 Za słaby masz procesor na tą grę. Wszystko masz opisane na forum jakbyś w ogóle raczył wejść.

13.06.2015 11:05
odpowiedz
Blink!
121
Generał

Może ktoś z Was chciałby odstąpić klucz?

21.06.2015 12:57
odpowiedz
wisien91
25
Chorąży

Zapisałem się na alpha testy i klucz steam dostałem od razu na maila, więc chyba już rozdają każdemu...

21.06.2015 16:35
odpowiedz
wisien91
25
Chorąży
6.0

Pograłem. Niby fajne. Podoba mi się dowodzenie tylko 3 jednostkami i ich ulepszanie. Problem w tym że są walki tylko na dużych mapach 10x10które całkowicie się nie sprawdzają. Chaos. Ludzie nie ogrniają współpracy z 10graczami. W efekcie nie wiadomo jakbys grał to wygrana to loteria. Nawet jak wygrywacie na wszystkich frontach to potrafi znaleźć sie gracz, który prześliźnie się jedna jednostką i przejmie bazę i koniec... Przydały by się walki 3x3 i mniejsze mapy.

13.07.2015 07:36
odpowiedz
Damianwk
32
Chorąży

ja mam 9 kluczy do tej gry ktore moge rozdac bo dostalem 3 maile w kazdym po 3 klucza dla znajomych jak ktos chce to niech napisze na mail damianwk@o2.pl

31.07.2015 20:34
odpowiedz
LordLegionista
1
Junior

TotalWar.org.pl ma zaszczyt i przyjemność zaprosić na nowy cotygodniowy event, mianowicie Piątki z Areną. Aby dobrze się bawić potrzebne są oczywiście Total War: Arena, team speak, słuchawki z mikrofonem i czas w piątkowy wieczór po 20-tej.
Rzecz jasna możecie stawiać się na TS-ie: srv2.multigaming.pl:11796 wcześniej lub później, event będzie trwał do późna, a bitwy są krótkie więc przychodząc później nie musicie się niczego obawiać.
Spotkania te będą miały na celu ułatwienie znalezienia chętnych do wspólnej gry oraz umożliwią nawiązanie kontaktów początkującym graczom z wyjadaczami tej odsłony serii TW. Będzie można podpytać, podyskutować, poprosić o rady tak więc jeśli nawet jesteś kompletnie zielony w te klocki na pewno spotkasz się z miłym przyjęciem.
Bez problemu będziecie mogli tworzyć czteroosobowe drużyny (party) z pozostałymi uczestnikami i dołączać do bitew 10 vs 10, choć zapewne w miarę ewolucji Areny pojawią się nowe możliwości i kombinacje taktyczne. Nie martwcie się też jeśli wasze wojsko składa się ze słabszych tierów, spokojnie znajdziecie partnerów do gry o podobnym poziomie jednostek do waszych. Będziemy się również starać spotykać w jednej bitwie w więcej niż 4 osoby i w ten sposób zdominować pole bitwy za pomocą współpracy.
Opiekunem całego przedsięwzięcia jest Wielki Mistrz Malborka, odpowiedzialny również za TS, to On nada Wam rangę i pokieruje dalej z poczekalni w której znajdziecie się na początku.
P.S. Zapraszamy na inne spotkania pod patronatem Naszego forum, mianowicie Czwartki z antykiem lub Soboty z Napoleonem.

Dajcie znać swoim znajomym, niech jak najwięcej osób dowie się o tym wydarzeniu.
Grupa steam: [link] Dołączcie do niej by dostawać powiadomienia o nowych relacjach z Piątków lub o informacjach dotyczących Piątków jak rozpoczęcie eventu czy jakieś specjalne niespodzianki.
+ Zapraszamy na strema z Arena :)
[link]

03.11.2015 14:33
odpowiedz
Planetar
41
Pretorianin

Nigdy nie ma takich walk jak na tych screenach. Przede wszystkim ograniczona widoczność, której na screenach nie uwzględniono, czyni że widzimy tylko tyle ile nasze i naszych sojuszników jednostki widzą. Niby ciekawa mechanika, ale wkurzająca, bo zazwyczaj nic nie widzimy i często jest tak że przeciwnik atakuje z nie wiadomo skąd, nasza armia jest rozproszona, stajemy się celem dla katapult itp. Nie ma zbitej armii tylko każdy leci zabezpieczyć jakiś odcinek i czasem się przedrze, a czasem zostanie rozbity. I znów niby fajnie, bo to symuluje armię gdzie jest wielu dowodzących, ale dowodzenie tylko 3 jednostkami sprawia, że samotnie niewiele masz do gadania i w efekcie każdy się rozbiega i jest zazwyczaj chaos. Gdyby był nacisk na trzymanie się razem (mniejsze lub inne mapy?), utrzymywanie formacji, morale, obecność i chronienie głównodowodzącego armii na wzór walk z total wara itp. to może by to wyglądało inaczej.

03.11.2015 14:43
odpowiedz
Planetar
41
Pretorianin

Może 5 graczy generałów po 5 jednostek każdy + 1 głównodowodzący z 3 core units elitarnymi (np 3 elitarne konnice, albo 3 elitarna piechota)? Głównodowodzący wybierany na podstawie doświadczenia z losowo wybieranych graczy. Można by wówczas dać głównodowodzącemu dodatkowe możliwości dowodzenia i zarządzania armią. Takie podejście dałoby większy wpływ, udział w bitwie i większą zwartość armii, lepsze manewrowanie i zarządzanie niż takie rozbicie na 10 graczy po 3 jedn każdy.

24.01.2016 15:07
odpowiedz
Phoboss
1
Junior

Gra 10/10 ciekawa innowacja, nietypowa MOBA, dużo możliwości, duża różnorodność jednostek, map, autentyczne postacie historyczne. Gorąco polecam.

P.S Nie zwracajcie uwagi na głupie komentarze kto jest fanem jakiejkolwiek gry z serii Total War na pewno się tutaj odnajdzie.

Pozdrawiam

28.01.2016 15:44
👍
odpowiedz
forii
6
Legionista
10

Gra nie dla GIMBAZY!
Zwykle nie piszę recenzji bo mam dosyć duże wymagania co do niektórych gier albo po prostu mi się nie chce, tak szczerze.
Jednak w tym przypadku gra zrobiła na mnie ogromne wrażenie... Przez wiele lat grywałem w gierki które zbytnio nie wymagały aż takiego myślenia... Dlatego strategi wręcz unikałem bo nie byłem w nie dobry, jednak w tym przypadku twórcy zrobili coś niesamowitego... Połączyli rodzaj gry moba, rts ze strategią + na dodatek nie gramy z botami jak to zwykle w strategiach (stronghold crusader itp) tylko przez sieć... Wszelkie postacie autentyczne, historyczne rozgrywki, mnóstwo taktyk, kombinacji, wiele klas które pełnią różne role... Gra jest tak dopracowana że nie chodzi o zwykłą wygraną poprzez przejęcie bazy przeciwników tylko dopiero po czasie to zrozumiałem, chodzi po prostu o zdobywanie pkt poprzez odkrywanie mapy, a przede wszystkim niszczenie przeciwników. Dlatego też nie ważne czy wygrasz czy nie warto intuicyjnie przewidzieć czy dasz sobie radę a jak już podejmiesz decyzje walczysz do końca i robisz ile możesz.. Nawet gdy zginiesz to Twoja drużyna potem może i tak wygrać a Ty w tym czasie odpalasz nową runde inna postacia i grasz z nowu... niemniej jednak warto nie padać na początku i wszelkie decyzje powinny być przemyślane, bo wbić sie swoimi 3 wojskami w 9 przeciwnych nie trudno, wazne jest jednak zeby coś zrobić... ;) Optymalizacja może nie jest najlepsza ale mimo ze gram na low + na max rozdzielczosci zeby widziec wiecej i mam te 20-30fps to i tak gra chodzi płynnie i nie narzekam.. na prawdę dobra gierka, dla ogarnietych ludzi, nie jest aż tak trudna ale mysle ze gimbaza i tak wybierze lola albo dote... Polecam z czystego serca, na razie w fazach beta ale tym bardziej polecam zalozyc konto i potem zeby miec za darmo bo gra bedzie kosztowac swojej ceny

20.02.2016 16:33
odpowiedz
Assassyn07
26
Konsul

Dużym minusem jak na razie jest tragiczna optymalizacja. Mimo, że internet sprawny, FPS - ów jest ponad 100 to i tak są dziwne ścinki. I to nie jest wina procesora. Wszystkie inne gry działają sprawnie ( rome 2 również), tylko Arena ma ścinki.

22.03.2016 01:12
odpowiedz
mwedner
4
Junior
8.0

Ja dawno nie grałem, ale mam pytanie... chciałem wrócić do gry i nie mogę zainstalować. To jakaś przerwa techniczna czy jak?

A gra dobra, chociaż optymalizacja czasami szwankuje.

14.10.2017 03:07
👍
odpowiedz
designeer
3
Junior

Dziś otrzymałem dostęp do zamkniętej bety, przegrałem prawie cały wieczór. Rozgrywka jest taka sama jaka była nam znana podczas bitew w serii Total war. Jej zasady się nie zmieniły, uległa nieco mechanika. Gra się bardzo fajnie, ale pod warunkiem, że twoja drużyna ogarnia co się w ogóle dzieję. W innym przypadku na mapie jest straszny chaos, wielu graczy jest rozproszonych, a ty pozostajesz bez jakiekolwiek wsparcia próbując samodzielnie przejąć jakiś strategiczny punkt. Bardzo dużo w grze mieszają łucznicy, brakuje jakiegokolwiek sposobu ochorny przed nimi dla piechoty. Co prawda widziałem taką umiejętność u Leonidasa, ale jeszcze nie miałem okazji z niej skorzystać, choć to znacznie za mało. Jeśli w twojej drużynie zabraknie ogarniętej konnicy lub łuczników we wsparciu to jesteś bez szans, uciekać nie ma co, atakować również. W obu przypadkach jesteś za wolny i nie masz możliwości obrony, pomimo tarcz. Z takich jeszcze lepszych jednostek ( grałem do 6 poziomu ) to można wyróżnić katapulty i psy, ładnie ugrać można również hoplitami, jeśli posiada się dobre warunki i okazję. Do gry można śmiało dobierać znajomych, co pewnie ułatwia komunikację i urozmaice bitwę. Na plus również elementy zaznaczania punktów na mapie oraz rysowania podczas bitwy, można tym wiele zdziałać i przekazać, nawer grając z randomami. Zaczynając grę myślałem, że jest bardzo nastawiona na pay to win, ale poziom idzie szybko, a doświadczenie również można łatwo zdobyć, tym bardziej jeśli sie wygrywa bitwy i w nich udziela z głową. Tak, więc jest dobrze. Brakuje mi jedynie jakiś elementów fortyfikacji na mapie, prócz lasów i gór nie ma nic więcej, no ale zobaczymy. Jest dobrze.

post wyedytowany przez designeer 2017-10-14 03:10:38
07.12.2017 16:47
odpowiedz
Ervel
1
Junior

Baczność wodzowie!

2 klucze do zamkniętej bety:
NVWNV-2E9FD-FK6HZ
NVWNX-WM4TR-VC6AD

Spocznijcie i logujcie się!

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze