Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2018, 12:25

Premiera Divinity Original Sin II Definitive Edition na PC i konsolach

Dziś zadebiutowała Divinity: Original Sin II Definitive Edition, czyli odświeżona wersja wybitnego RPG z 2017 roku. Tym samym gra wreszcie ukazała się na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

Po prawie roku nowe Divinity zadebiutowało na konsolach. - Premiera Divinity Original Sin II Definitive Edition na PC i konsolach - wiadomość - 2018-08-31
Po prawie roku nowe Divinity zadebiutowało na konsolach.

Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, studio Larian udostępniło Divinity: Original Sin 2 w rozszerzonej wersji Definitive Edition. Wraz z tym kontynuacja Divinity: Grzech Pierworodny trafiła w końcu na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One, wzbogacona o dodatkowe atrakcje w stosunku do oryginalnego wydania. Zmiany uwzględniają poprawki dialogów (autorzy przepisali na nowo około 150 tysięcy słów, przede wszystkim w trzecim rozdziale), ale też nowe lokacje oraz poziom trudności ułatwiający walkę. Znalazło się też miejsce dla trybu gorącego krzesła, pozwalającego na wieloosobowe potyczki na Arenie na jednym urządzeniu, oraz wielu pomniejszych poprawek. Pełną listę zmian w języku angielskim znajdziecie w dokumencie zamieszczonym w serwisie Reddit (UWAGA: tekst zawiera spoilery).

Nowościami mogą się też cieszyć dotychczasowi nabywcy gry na PC. Na Steamie pojawiła się darmowa aktualizacja ulepszająca podstawowe wydanie Divinity: Original Sin II do Definitive Edition. Łatka waży 8,2 GB i dodaje wszystkie atrakcje wprowadzone przez edycję ostateczną. Wypada jednak dodać, że uaktualnienie nie zastępuje całkowicie podstawowej wersji. Zamiast tego gracze otrzymują możliwość gry w trybie klasycznym (czyli bez zmian wprowadzonych w aktualizacji) oraz definitywnym. Wynika to z niekompatybilności starszych plików zapisu gry z nowym wydaniem – chętni do sprawdzenia nowości muszą rozpocząć zabawę od nowa.

Na koniec wypada dodać, że na Steamie pojawiło się DLC dodające kolejnego towarzysza. Jest nim zapowiedziany w lipcu Sir Lora, będący… rycerską wiewiórką jeżdżącą na szkielecie kota. Prezentujący go zwiastun możecie obejrzeć poniżej.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej