Data wydania: 15 września 2006
Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby.
GRYOnline
Gracze
Steam
The Guild 2 jest oryginalną grą, która przy pomocy mikstury dwóch gatunków, strategii i cRPG, stara się w możliwie najbardziej realistyczny sposób odwzorować egzystencję w późnym średniowieczu. Po odpaleniu programu, gracz zostaje w magiczny sposób przeniesiony do XIV wieku, a więc okresu mocno niespokojnego, pełnego konfliktów, bitew i intryg – krótko mówiąc, wymarzonego dla oportunistów i spryciarzy, pragnących szybko się wzbogacić i awansować w społecznej drabince. Taki właśnie cel przyświeca nam w sequelu gry Europa 1400: The Guild, zaś to, w jaki sposób owe zadanie zrealizujemy, zależy tylko i wyłącznie od naszej inwencji i pomysłowości.
Niestety, podobnie jak w dzisiejszych czasach, droga do bogactwa i sławy jest dosyć kręta, bardzo długa i nie zawsze starczy nam jednego życia, by dotrzeć do upragnionego szczęścia. Robiąc jednak użytek z bystrego rozumu i zdolności pojawiania się w odpowiednim miejscu i we właściwym czasie, możemy włączyć w realizację naszego misternego planu także towarzyszy (formując grupę do 3 przyjaciół, każdy z własnym zestawem mocnych i słabych stron), a nawet członków naszego rodu – gra pozwala nam na założenie własnej dynastii, z czego zdecydowanie powinniśmy skorzystać, wszakże rodzinka to podstawa. Kiedy urośniemy w siłę, przybędzie nam włosów na klacie i z prymitywnego rzemieślnika przeobrazimy się we wpływowego burmistrza miasta czy głowę gildii – nasz głos zacznie mieć znaczenie na arenie międzynarodowej, umożliwiając nam bezpośrednie wpływanie na bieg historii. Także amatorzy ciemnych interesów znajdą w The Guild 2 coś dla siebie – zamiast nudnego, uczciwego życia, nasz średniowieczny odpowiednik może stać się łotrzykiem, zawadiaką i złoczyńcą, aby ostatecznie wyewoluować w złowrogiego barona podziemnego świata czy wręcz poszukiwanego króla złodziei. Krótko mówiąc, gra oferuje nam iście oceaniczną różnorodność i jeśli tylko uzbroimy się w cierpliwość, zostać możemy politykiem, arystokratą, a nawet księdzem! Autorzy postawili w tym przypadku na pełną swobodę działań i precyzyjne przedstawienie średniowiecznych realiów.
Naszą klasyczną drogę od zera do (anty)bohatera ilustruje szczegółowa i dopracowana szata graficzna, oczywiście w pełnym trójwymiarze. Cała rozgrywka ma miejsce w czasie rzeczywistym, co zresztą jest całkiem zrozumiałe – tury mogłyby w tym przypadku zaszkodzić realizmowi i nadmiernie skomplikować grę. The Guild 2 otwiera przed nami niezliczoną ilość drzwi do średniowiecza, wymagając jedynie zebrania dostatecznie dużej ilości odwagi i chęci, wymaganych do rozbicia świnki z oszczędnościami, a następnie cofnięcia się o siedem stuleci wstecz.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
4GRY
Seria produkcji z pogranicza strategii i gier RPG, w której trafiamy do średniowiecznych miast i budujemy swoją pozycję na drabinie społecznej. Cykl został wykreowany przez zespół 4Head Studios, który opracował jego dwie pierwsze odsłony. Stworzeniem trzeciej części serii najpierw zajmowała się ekipa GolemLabs, jednak później dokończenie projektu przekazano w ręce zespołu Purple Lamp Studios. Czwarta pozycja spod tego szyldu, będąca rebootem marki, została natomiast stworzona przez czeskie Ashborne Games.
Recenzja GRYOnline
Noc. Głucha, czarna noc. Miasto pogrążone w śnie. Gdzieś przemknie nocny padlinożerca. Gdzieś indziej da się słyszeć chłeptanie spragnionego wampira. W okolicach cmentarza pojękuje nieumarły, a po kniejach grasują ci, co krzyczą „dobytek, albo życie!”.
14 marca 2006
Drugą część gry zaczynamy w sytuacji niemal identycznej co pierwszą – jest rok 1400, dogasają właśnie ognie ostatniej, nieudanej krucjaty, a europejskie społeczności stoją w obliczu kryzysu nie tylko zewnętrznego, ale także wewnętrznego.
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o zamówieniach przedpremierowych na grę Mass Effect 3, zaktualizowanej aplikacji Skill Calculator dla fanów Diablo III, a także zapowiedziach zespołu Avalanche Studios oraz firmy Atari.
gry
Marcin Skierski
28 lutego 2012 13:15
Firma JoWooD Entertainment zapowiedziała oficjalnie nowy, samodzielny dodatek do strategicznej gry fabularnej The Guild 2, wydanej oryginalnie w 2006 roku. Wraz z The Guild 2 – Renaissance otrzymamy okazję zapoznania się ze zmianami, jakie w świadomości ludzi i konstrukcji świata wprowadziła epoka Odrodzenia.
gry
Piotr Doroń
10 maja 2010 15:20
Strategia ekonomiczna The Guild 2 została przyjęta przez graczy z umiarkowanym entuzjazmem, podobnie jak dodatek Piraci Starego Świata. Jego premiera odbyła się niespełna rok temu, ale JoWood już planuje kolejne rozszerzenie.
gry
Jakub Kralka
20 marca 2008 14:34
Nie ma nic bardziej pociągającego dla maniaka gier komputerowych jak różnego rodzaju oferty premierowe takich produkcji, których wypatruje się z utęsknieniem. W końcu to dla kolekcjonera nie lada gratka dysponować czymś, o czym zwykły nabywca, zwykłej szarej wersji niezwykłej gry może tylko pomarzyć.
gry
Daniel Kazek
12 listopada 2007 13:41
Znany i lubiany producent gier, firma JoWooD, podpisał bardzo korzystny kontrakt z Metaboli – jednym z największych dystrybutorów sieciowych, operującym na terenie Francji, Niemiec, Anglii, Kanady oraz Włoch. Co w tym takiego korzystnego? Już śpieszę z odpowiedzią. Otóż, od dnia dzisiejszego w ofercie Metaboli znajdą się tytuły ze stajni JoWooD m.in. Gothic 3, Spellforce 2, czy też The Guild 2
gry
Bartosz Sidzina
7 marca 2007 14:47
Przed czterema tygodniami informowaliśmy Was o dużym prawdopodobieństwie powstawania add-onu do gry The Guild 2. Dzisiaj duet JoWood – Deep Silver potwierdził, że w laboratoriach studia 4Head Studios rzeczywiście powstaje rozszerzenie do jednej z ciekawszych strategii ubiegłego roku.
gry
Marek Grochowski
31 stycznia 2007 17:10
Pod koniec października ubiegłego roku opublikowaliśmy wiadomość, w której poinformowaliśmy Was o planach stworzenia pierwszego dodatku do trzeciej odsłony cyklu Gothic. Chociaż rozszerzenie do tej pory nie zostało oficjalnie zapowiedziane, możemy być stuprocentowo pewni, że takowe powstanie.
gry
Krystian Smoszna
2 stycznia 2007 09:31
Znamy już plany firmy JoWood dotyczące publikacji gry The Guild 2 na Starym Kontynencie. Na oficjalnej stronie wydawcy pojawiły się zaktualizowane daty premiery programu w poszczególnych krajach Europy.
gry
Krystian Smoszna
7 września 2006 08:33
Firma JoWood opublikowała wczoraj oświadczenie prasowe, zapowiadające jej obecność na tegorocznej edycji imprezy o nazwie Games Convention, która rozpocznie się w Lipsku 24 sierpnia bieżącego roku..
gry
Krystian Smoszna
3 sierpnia 2006 08:03
Popularne pliki do pobrania do gry The Guild 2.
patch The Guild 2 - v.1.40 PL - 14 stycznia 2009
trainer The Guild 2 - + 2 trainer - 16 października 2006
trainer The Guild 2 - Money Trainer - 30 stycznia 2007
demo The Guild 2 - - 31 października 2006
patch The Guild 2 - v.1.40 ENG Protected - 4 sierpnia 2008
patch The Guild 2 - v.1.40 ENG - 10 września 2010
Wymagania sprzętowe gry The Guild 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 2.5 GB HDD, Windows XP.
Lista dodatków do gry The Guild 2:
Dodatek
28 lipca 2010
Strategiczne
Trzecie rozszerzenie do gry The Guild 2, opracowane przez zespół 4Head Studios. Tym razem akcja przenosi się do tytułowej epoki renesansu, którą zaprezentowano w dwóch nowych scenariuszach: The Alps oraz The Free Republic of the Netherlands. Dodatek wprowadza szereg nowych profesji, takich, jak choćby najemnik, artysta, bankier czy murarz, a także całą gamę nowych rozwiązań – zmiany dotknęły przede wszystkim system sądowniczy i mechanikę walki, gdyż starcia toczone są teraz na znacznie bardziej rozległych mapach, na których można spotkać również dziką zwierzynę i postacie niezależne, kontrolowane przez usprawnioną sztuczną inteligencję. The Guild 2: Renaissance to także możliwość uzyskania tytułu szlacheckiego, niedostępne wcześniej budynki i specjalnie skomponowana ścieżka dźwiękowa.
Steam
Gracze
Dodatek
10 października 2008
Strategiczne
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli. The Guild 2: Venice wprowadza szereg nowości, zmian i usprawnień – głównym elementem add-onu jest nowa kampania fabularna, a także możliwość nadania prowadzonej postaci charakteru Casanovy, który zapisał się na kartach historii dzięki swym miłośnym podbojom.
Gracze
Dodatek
27 kwietnia 2007
Strategiczne
Pierwszy dodatek do gry The Guild 2, którego opracowanie wziął na swoje barki zespół 4Head Studios. Jak sugeruje tytuł, add-on pozwala wypłynąć na szerokie wody europejskich mórz, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, by prowadzić rozbudowane transakcje handlowe z największymi portami, budować dobre relacje z innymi kupcami i korzystać z w miarę bezpiecznych szlaków handlowych. Z drugiej jednak strony, możemy obrać zupełnie inną ścieżkę kariery: objąć dowództwo nad pirackim okrętem i napadać na statki przewożące cenne ładunki. W bitwach morskich kluczem do sukcesu jest nie tylko odpowiednie uzbrojenie łodzi, lecz także obranie skutecznej taktyki. Niemniej, inne statki nie są jedynym zagrożeniem – na morzu figle płata również pogoda, a walka z nieprzychylnym wiatrem i wzburzonymi falami podczas sztormu bynajmniej nie należy do najłatwiejszych. Listę nowości wprowadzonych w The Guild 2: Pirates of the European Seas zamyka rozbudowana kampania, trzy rozległe mapy, a także zestaw zupełnie nowych budynków i profesji.
GRYOnline
Steam
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1276 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 581 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Marcin Terelak
Recenzent GRYOnline.pl
2006.11.09
Noc. Głucha, czarna noc. Miasto pogrążone w śnie. Gdzieś przemknie nocny padlinożerca. Gdzieś indziej da się słyszeć chłeptanie spragnionego wampira. W okolicach cmentarza pojękuje nieumarły, a po kniejach grasują ci, co krzyczą „dobytek, albo życie!”.
snapi2000 Chorąży
ocena redakcji zaniża z 8.8 do 7.3 zróbcie coś z tym :)
Gotfader1 Pretorianin
Bardzo fajna gra, niedawno zagrałem w nią pierwszy raz, ma kilka niedociągnięć ale kilka lat też już ma
Ewers Chorąży
Stara dobra giera ekonomiczna.
8 lat temu wciągała bez pamięci.
Planowanie co produkować, kogo zniesławić, czym będą się zajmować potomni, było czymś wybornym.
Wiele w niej spędziłem, i mogę gorąco polecić ;)
Ragn'or Senator
Gra ma bardzo ciekawą koncepcję, czyli wspinanie się po szczeblach kariery i mieszanie w polityce, ale za dużo elementów simsopodobnych, dlatego najlepiej mi się grało w Europa 1400- The Guild.