
Data wydania: 17 listopada 2010
Postapokaliptyczna strzelanina FPP z elementami sandboksowymi, będąca pierwszą od 1996 roku grą studia id Software stworzoną w oparciu o zupełnie nową markę. Akcja gry toczy się na zniszczonej w wyniku uderzenia asteroidy Ziemi, a zadaniem głównego bohatera jest odnaleźć się w nowej, brutalnej rzeczywistości i bratając się z ocalonymi po katastrofie ludźmi, przeciwstawić się wojskowemu reżimowi w walce o lepszą przyszłość.
GRYOnline
Gracze
Steam
Rage nie jest zwykłym tradycyjnym przedstawicielem gatunku pierwszoosobowych strzelanin, choć niewątpliwie jest to jego najważniejszym element. Gra stanowi miks typowego dla id Software shootera z wyścigami samochodowymi na zrujnowanej w wyniku uderzenia asteroidy Ziemi. Postapokaliptyczny klimat przywodzi na myśl klasyczny obraz kina akcji Mad Max 2: The Road Warrior. Podobnie jak w filmie z Melem Gibsonem w roli głównej, tak i w Rage głównym środkiem lokomocji oraz najważniejszym dobrem jest odpowiednio zmodyfikowany oraz przystosowany do pokonywania zdradzieckich bezdroży wehikuł. W trakcie trwającej około dziesięciu godzin przygody można zdobyć w sumie cztery pojazdy, różniące się osiągami i liczbą slotów na broń.
Główny bohater gry, określany przez samych jej twórców osobnikiem o klasie Bucka Rogersa (herosa z kart amerykańskich komiksów), wywodzi się z Arki – jednego ze specjalnych schronów, które pozwoliły starannie wyselekcjonowanym Ziemianom przetrwać kataklizm. Zmuszony do wyjścia na zewnątrz, szybko brata się z ocalonymi z pogromu ludźmi, którzy próbują przetrwać w nowej niebezpiecznej rzeczywistości. Mutanci, bandyci i wojskowy reżim zwany Władzą – to główni przeciwnicy bohatera, który chcąc nie chcąc, staje do walki o lepsze jutro.
Gra jest zubożonym sandboksem, a rozgrywka koncentruje się na wykonywaniu krótkich, niezbyt skomplikowanych misji. Istotną rolę w trakcie zmagań pełnią pojazdy. Z ich pomocą można szybko przemieścić się z miejsca na miejsca, a także wziąć udział w serii morderczych wyścigów, których stawką są certyfikaty uprawniające do kupna usprawnień samochodów. W grze obecny jest ponadto system craftingu, pozwalający tworzyć użyteczne gadżety w oparciu o znalezione schematy. Świat w Rage skonstruowano w oparciu o nowy silnik firmy id Software (id Tech 5) oraz technologię Virtual Texturing, będącą rozbudowaną wersją MegaTexture, użytej po raz pierwszy w Quake Wars: Enemy Territory.
Oprócz standardowej kampanii dla jednego gracza, Rage oferuje również ubogi tryb multiplayer. W grze dostępne są raptem dwa tryby zmagań: Furia, czyli deathmatch na kółkach i Legendy Pustkowi – specjalnie zaprojektowane scenariusze dla dwóch osób.
Autor opisu gry: Artur Falkowski
Platformy:
PC Windows 4 października 2011Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 4 października 2011Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 4 października 2011Angielskie napisy i dialogi
Apple iOS 17 listopada 2010Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:


2GRY
Cykl postapokaliptycznych strzelanek FPP. Pierwsza część serii została opracowana w całości przez studio id Software, z kolei jej druga odsłona stanowi owoc współpracy tego zespołu z ekipą Avalanche Studios. Wydawcą serii jest firma Bethesda Softworks.
Recenzja GRYOnline
Siedem lat czekania na nową grę firmy id Software i o teksańskim studiu znów jego głośno - niestety, nie dlatego że Rage jest produkcją wybitną.
Aktualizacja: 13 sierpnia 2018
W poradniku do gry RAGE poza opisem przejścia wzbogaconym unikatowymi mapami, znajdziecie szereg informacji traktujących o zagadnieniach takich jak: wyścigi rajdowe, gra w karty, pojedynki na arenach czy specyficzny trening footballu amerykańskiego.
28 sierpnia 2018
Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.
18 kwietnia 2018
Jak przygotować zakończenie gry w taki sposób, by gracz jeszcze długo po jej przejściu pamiętał finał rozgrywki? Oto lista dziesięciu tytułów, które pokazują, jak tego nie robić.
20 sierpnia 2011
Na Rage id Software kazało nam czekać aż siedem lat. Podczas gamescomu sprawdziliśmy, czy ten FPS ma szanse sprostać wygórowanym wymaganiom fanów.
27 czerwca 2011
Przez blisko dwie godziny mogliśmy testować w spokoju konsolową edycję gry Rage. Czy nowa gra firmy id Software przypomina starsze i doskonale znane hity teksańskiego studia? Sprawdźcie sami!
21 sierpnia 2010
Widzieliśmy w akcji najładniejszą grę tegorocznych targów. Rage to powrót id Software na tron FPS-owych twórców.
Firma Bethesda Softworks zamierza sfinansować produkcję kontynuacji Dishonored. Natomiast słabe wyniki finansowe FPS-a Rage sprawiają, że nie powinniśmy się spodziewać części drugiej.
gry
Adrian Werner
6 lipca 2013 08:25
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy m.in. projekty zwiększające poziomy trudności w Rage i Aliens: Colonial Marines. Przeróbkę The Elder Scrolls V: Skyrim na klimaty tropikalne, rekonstrukcje starć z I wojny światowej na silniku Company of Heroes oraz modyfikację ulepszającą tryb kooperacyjny w Dark Souls.
gry
Adrian Werner
16 kwietnia 2013 20:20
Pojawiły się oczekiwane przez domorosłych twórców narzędzia moderskie do gry Rage. Ostrzegamy jednak, że pakiet Rage Tool Kit zajmuje niemało, bo aż 35 GB.
gry
Szymon Liebert
9 lutego 2013 15:12
Bethesda zdradziła datę premiery zestawu DLC dla FPS-a Rage. Dodatek, który trafi do pecetowych oraz konsolowych graczy 18 grudnia, zawierać będzie zupełnie nową historię, lokacje, przeciwników, a także poziom trudności.
gry
Michał Kułakowski
15 grudnia 2012 17:55
Dziś piszemy m.in. o nowych Trofeach w grze Rage, przejściu na model free to play produkcji MMO Mortal Online, rejestracji domen internetowych z nazwą All The Bravest, a także dużym projekcie zespołu Black Tusk Studios. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
3 grudnia 2012 15:20
Dziś piszemy m.in. o darmowej aktualizacji Resident Evil 6, kickstarterowej akcji gry Star Citizen, dodatku DLC do konsolowych wersji Dark Souls, narzędziach moderskich do pecetowej edycji Rage, a także otwartych beta testach Arctic Combat. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
25 października 2012 15:35
W czasie przemowy na konwencie QuakeCon 2012, John Carmack z id Software przeprosił graczy za błędy jakie nękały grę RAGE oraz jej nie do końca udaną premierę. Równocześnie potwierdził, że większa część sił jego studia jest teraz skupiona na produkcji czwartej części Dooma.
gry
Michał Kułakowski
4 sierpnia 2012 20:20
Dziś piszemy m.in. o nowej mapie multiplayer do Call of Duty: Modern Warfare 3, aktorce podkładającej głos w Hitman: Rozgrzeszenie, rychłym ogłoszeniu dotyczącym strzelaniny Rage, a także zapowiedziach nowych gier i zestawów odświeżonych klasyków. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
6 lipca 2012 14:35
Potwierdziły się plotki mówiące o zwolnieniach w studiu id Software, która odpowiada za takie gry jak Doom, Quake oraz Rage. Firma Bethesda, właściciel producenta, uspokaja jednak, że mamy do czynienia ze standardową praktyką, a prace nad kolejnymi projektami nie zostały zakłócone.
pozostałe
Szymon Liebert
11 stycznia 2012 13:57
Firma Cenega poinformowała, że od dzisiaj można kupować niektóre tytuły na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 nawet 50 procent taniej. Wśród gier objętych promocją znalazły się m.in. Deus Ex: Bunt Ludzkości, Rage oraz Mortal Kombat.
gry
Mateusz Kądziołka
27 grudnia 2011 11:10
Popularne pliki do pobrania do gry RAGE.
trainer RAGE - v1.03 +9 Trainer - 31 grudnia 2012
trainer RAGE - v1.01 +12 Trainer - 18 października 2011
mod RAGE - Rebalance v.10062015 - 19 marca 2017
mod RAGE - id5 Tweaker v.0.3 - 10 lutego 2019
trainer RAGE - +9 Trainer - 11 października 2011
trainer RAGE - v1.01 +9 Trainer - 18 października 2011
trainer RAGE - +7 Trainer - 11 października 2011
trainer RAGE - +8 Trainer - 11 października 2011
trainer RAGE - v1.02 +9 Trainer - 15 lutego 2012
trainer RAGE - v1.01 +9 Trainer #2 - 25 października 2011
Wymagania sprzętowe gry RAGE:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Quad 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 GTX lub lepsza), 25 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Lista dodatków do gry RAGE:

Dodatek
18 grudnia 2012
Akcji
Dodatek do postapokaliptycznej strzelanki twórców serii Doom i Quake. Rozszerzenie koncentruje się na tytułowym gangu, który zagraża mieścinie Hager. W DLC zawarto między innymi sześć nowych obszarów, kilka misji, niedostępną wcześniej broń i wyższy poziom trudności.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 17 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3031 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 11845 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krystian Smoszna
Recenzent GRYOnline.pl
2011.10.09
Siedem lat czekania na nową grę firmy id Software i o teksańskim studiu znów jego głośno - niestety, nie dlatego że Rage jest produkcją wybitną.
ereboss
Ekspert
2023.12.10
O grze pierwszy raz usłyszałem w 2011 za sprawą magazynu Komputer Świat Gry Exstra Mega Hity. Wydali oni wtedy dedykowany numer poświęcony wyłącznie tej grze. Ciekawa sprawa przyznam. Pamiętam że w 2011 roku ta gra zebrała mieszane recenzje. Oberwało się głównie za brak fabuły, i optymalizacje która leżała głównie na PC na konsolach działało to dobrze. Chodziło o doczytywanie tekstur, nie żadne bugi, glicze. Wtedy nie było jeszcze tej plagi. Była wtedy też krytyka za to że gra posiadała mały liniowy otwarty świat. RAGE był pierwszą grą post-apo którą zagrałem. Za sprawą tej gry polubiłem ten gatunek i w tamtych czasach bardzo łaknołem tego typu klimatów. Można powiedzieć że w tamtych czasach miałem bzika na punkcie tej gry. Mowa o latach 2011-2012. Bardzo mnie dziwiło/smuciło wtedy że gra na PC była w pełni po polsku a na X360 i PS3 po angielsku. Dziwne to były czasy wtedy. Ja od zawsze byłem graczem konsolowym. Już nie chcę wspominać o patologii, gdzie gra na konsole wychodziła po polsku a DLC były już po angielsku i nie dało się uruchomić dodatków bo były w innej wersji... . Jak ktoś nie wiedział to musiał kupować grę i innej wersji językowej. Przykład Fallout 3. Plusem dzisiejszych czasów jest standaryzacja wersji językowych itd... . Ale odbiegłem trochę od tematu. Na przestrzeni 2011-2016 ograłem tą grę z około 5 razy. Można powiedzieć że mam tą grę w jednym placu. Ostatni raz grałem w 2016 roku. A jak gra się w to dziś?RAGE jest sandboxem. Ale nie takim sandboxem z dzisiejszych czasów. Świat gry jest mały i liniowy, nie mamy tutaj tony znaczników. Jest to sandbox w starym stylu. Misje główne oraz poboczne, wyścigi, minigry, kilka znajdziek i w zasadzie tyle. Grę można ukończyć na 100% w około 25h. Po pustkowiach poruszamy się głównie pojazdem. Same pojazdy możemy ulepszać za punkty wygrane wyścigach. Przyznam że system prowadzenia naszych pojazdów jest fajnie zaprojektowany. Przyjemnie się jeździ autkiem po pustkowiach, fajnie się również toczy walkę w pojazdach. Ja zawsze miałem 2 problemy z tą grą. Zawsze uważałem że świat jest za mały. Nie przeszkadzało mi brak głównej historii, czy backtracking (zawsze odwiedzamy prawie każdą lokacje dwa razy, fabularnie i w zadaniu pobocznym). Nie jestem odosobniony w tej opinii, ale teraz doceniam ten wykreowany liniowy świat. RAGE 2 dał nam ogromną mapę, która była pustawa. RAGE 1 ma liniowy świat ale wypchany detalami. I uważam że RAGE z 2011 ma najlepszy świat post-apo jaki widziałem w grach. Jest on po prostu piękny w swojej brzydocie. Najlepszą lokacją w grze nie będącą częścią otwartego świata jest Dead City. Poziom detalu zwala z nóg. Drugim problemem jest to że gra się zamyka po odwiedzeniu niektórych lokacjach. Np: W Dead City jesteśmy w grze tylko dwa razy, nie możemy tam wrócić już. Przeciwnicy przeważnie nie spawnują się już w lokacjach w których byliśmy drugi raz ale jest parę wyjątków. Grając w RAGE w 2023 odkryłem tą grę na nowo. Jest kilka, lokacji do których można wrócić i tam będą przeciwnicy ale i też zapasy. I będą się pojawiać w nieskończoność. Ale jak wspomniałem to tylko wyjątki od reguły. Przeważnie odwiedzone lokacje w grze zamykają się dla gracza. Samo strzelanie w grze jest przyjemnie, ale gra jest dosyć prosta. Ja ukończyłem grę na Ultra Nightmare i nie stanowiło to większego problemu. A zestaw borni jest dosyć zróżnicowany. W grze możemy też craftować przedmioty, amunicje ale i też możemy stworzyć robo towarzysza który faktycznie coś robi. Nie znika on po czasie tylko jest z nami dopóki nie zginie lub go nie rozmontujemy. Świetny pomysł. Gra posiada 3 DLC: Anarchy pack: Dodaje nową zbroję, dubeltówkę, i samochód. Wasteland sewer missions: Dodaje kilka lokacji które trzeba wyczyścić z mutantów. The Scorchers: Fabularny dodatek, który pozwala zwidzieć nowe lokacje i dodaje nową broń. Polecam zagrać z tymi 3 dodatkami bo gra jest jeszcze fajniejsza z nimi. Dodam tylko że dodatek The Scorchers dodaje tryb "Free Play" po ukończeniu gry. Czyli możemy wrócić do świata gry i go dalej eksplorować. Jeżeli ktoś nie posiada dodatku to nie będzie miał tego trybu po ukończeniu gry. Reasumując RAGE z 2011 wcale się nie zestarzał. Gra się w niego dziś wyśmienicie i polecam każdemu. Jest to sandbox w starym stylu, gdzie nie było sztucznych zapychaczy. Gra to samo mięso i z czystym sumienie mogę dać 10/10. Mimo ułomności które ma. Chciałbym zobaczyć Remaster tej gry na współczesny sprzęt. Może twórcy poprawili by wady tej gry przy okazji. Myślę że zrobienie gry w tym stylu było by dziś odświeżające. Jeżeli kiedyś wyjdzie RAGE 3 to chciałbym powrotu do pierwszej części. Ten sam klimat tylko więcej. Może być nawet liniowy świat, ale większy tak 5-10 krotnie przynajmniej. Dodam na koniec że grę można uruchomić na XSX we wstecznej kompatybilności.
Seep
Ekspert
2020.10.31
Na początku miałem mieszane wrażenia bo zaczęło mi tutaj pachnieć Borderlandsami w które nigdy nie grałem i nie zagram, ale potem byłem totalnie zaskoczony. Gra mnie tak wciągnęła, że miałem ochotę robić wszystkie achivmenty na Steamie, ale niestety brak na to czasu. Gra ma fajną fabułę, całość zrobiłem w jakieś 11 godzin, do tego niebanalna grafika w fajnym postapokaliptycznym klimacie, możliwość tworzenia przedmiotów ze schematów, kilka fajnych rodzajów broni które możemy ulepszać, możliwość jazdy pojazdami i ulepszanie ich... no co tu dużo mówić, gra świetna. Polecam!
arkadius2
Ekspert
2019.08.11
W zasadzie to o Rage już chyba wszystko zostało w powyższych komentarzach powiedziane, ja tylko mogę potwierdzić jednym zdaniem, że w tym przypadku faktycznie mamy do czynienia z niewykorzystanym potencjałem tytułu. Nie mniej przez te 15 godzin grało mi się przyjemnie.
GeDo
Ekspert
2018.08.15
Własnie ukonczyłem gre po raz pierwszy(wczesniej jakos mi na niej nie zalezało)i gra naprawde wciagajaca i grywalna.Graficznie nadal daje rade,fajni przeciwnicy,sporo broni plus do kazdej po kilka rodzajów amunicji.Ciekawie zaprojektowany świat,wciagajaca fabuła,fajny sytem craftingu przedmiotów.Dosc rozwiniety handel w sklepach.Klimatyczne lokacje,opcjonalne wyscigi,poruszanie sie pojazdami po zdewastowanym swiecie i walka z bandytami.System ulepszania samochodów.Troche mały swiat z liniowymi drogami pomiedzy miastami/misjami.Fajny główny wróg w grze Authority który przypomina Enclave z serii Fallout(futurystyczna technologia,bronie i pancerze).Ogolnie gra mogła by byc troche dluzsza i większa ale 23 godziny ktore potrzebowałem na przejscie gry to i tak dobry wynik jak na fps.Polecam.
HETRIX22
Ekspert
2015.09.18
Czekając na nowego dooma warto zagrać.Plusy:-Strzelanie sprawia frajde-Wrogowie poza mutantami flankują, rzucają granaty, porozumiewają się miedzy sobą generalnie czasami myślą-Jeżdżenie sprawia frajde (dopiero w późniejsze fazie, pierwsze wozy są wolne i słabe)-Nawet niezły polski dubbing-Pełno naprawde fajnych minigierek w mieście, zwłaszcza ta z kartami.Wady:-Cholernie słaba fabuła (jest tak beznadziejna, że ja się zastanawiam... jak?)-Minigierki ciekawsze od większości misji :D-Poza miastami imo mało ciekawe widoki. Wszędzie tylko gruz i skałyMiałem nadzieje, że fabularnie jakoś to będzie się trzymać kupy, a tu się okazało że to jedna z najgorszych historii jakie widziałem w grach :D. Mimo to trzeba przyznać, że strzelanie i zabijanie przeciwników jest bardzo przyjemne i ratuje tą gre
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2012.01.06
Legendarny pecetowy deweloper, lata oczekiwania, geniusz od silników graficznych John Carmack, nowa intrygująca marka, post apokaliptyczne klimaty, duże przestrzenie i swoboda rozgrywki, pojazdy – te i inne rzeczy od dłuższego już czasu podgrzewały atmosferę wokół Rage. O dziwno premierze gry nie towarzyszył jakiś specjalny boom marketingowy, ale wydawało się, że id Software zaserwuje nam perełkę, czarnego konia a.d.2011. Niestety, rzeczywistość jest okrutna i Rage najpierw wywołał u mnie prawdziwy RAGE, który z czasem przeszedł w uśmiech politowania, a w końcu nudę. Boszzzzz…. Dokąd zmierzasz id?!
Bigos-86
Ekspert
2023.11.13
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2019.04.28
ereboss
Ekspert
2018.07.17
MadtPL
Ekspert
2018.05.22
Szugob
Ekspert
2018.03.26
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2017.07.05
Harry M
Ekspert
2016.08.24
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Ocena STEAM
W większości pozytywne (11 845)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
karvimaga Generał
Dodatek dostał nieoficjalne spolszczenie, można pobrać na graj po polsku .
Cordite Generał
jedna z bardziej niedocenionych gier przez lemingi i zarazem przyczyna przejecia idSoftware przez fajansiarzy z zenimaxa
emero Legionista
Fajna gra ale bez rewelacji. Czasami irytująca. Na hardzie można przejść bez problemu
rafalgames Centurion
Ogólnie lubię gry od ID Software ale ta to nie mój klimat. Trochę pograłem ale się nie przekonałem. Osobiście zagrać i ocenić.