Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2019, 11:19

autor: Adrian Werner

Fortnite gromi PUBG - podsumowanie cyfrowego rynku gier w 2018 r.

Ukazał się raport z wynikami dystrybucji cyfrowej za ubiegły rok. Dowiedzieliśmy się m.in., ile zarobiły takie gry jak Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds czy League of Legends.

Fortnite było największym cyfrowym przebojem ubiegłego roku. - Fortnite gromi PUBG - podsumowanie cyfrowego rynku gier w 2018 r. - wiadomość - 2019-04-07
Fortnite było największym cyfrowym przebojem ubiegłego roku.

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki dystrybucji cyfrowej w 2018 roku. Przychody z gier oraz powiązanych z nimi materiałów wideo wyniosły 119,6 mld dolarów, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z 2017 r. Obecnie ponad połowa tego rynku należy do gier mobilnych:

Źródła przychodów:

Kategoria:

Przychody cyfrowe w 2018 roku:

Gry mobilne

61,3 mld dolarów

Gry pecetowe

35,7 mld dolarów

Gry konsolowe

12,7 mld dolarów

Gry VR/AR

6,6 mld dolarów

Przychody wygenerowane przez serwisy wideo i streamingowe

5,2 mld dolarów

Warto zaznaczyć, że po dodaniu tych kwot uzyskacie sumę większą niż 119,6 mld. Wynika to z tego, że niektóre kategorie częściowo się pokrywają. Przykładowo, gry VR wliczane są także do wyników poszczególnych platform.

Kategoria free-to-play odpowiadała aż za 80% cyfrowych przychodów z gier. Ciekawie wyglądają różnice regionalne w tej kwestii. Rynek azjatycki wygenerował bowiem 62% światowych przychodów z produkcji darmowych z mikropłatnościami. Natomiast na Europę i Amerykę północną przypadło 80% przychodów z gier premium, czyli takich, które trzeba kupić przed rozpoczęciem zabawy.

Warto także zauważyć duży wzrost przychodów (z 4,4 mld do 6,6 mld dolarów) z gier VR i AR, co jest zasługą pojawienia się nowych urządzeń tego typu, w tym zwłaszcza Oculus Go, którego sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy.

Oculus Go okazał się sporym sukcesem. - Fortnite gromi PUBG - podsumowanie cyfrowego rynku gier w 2018 r. - wiadomość - 2019-04-07
Oculus Go okazał się sporym sukcesem.

Podział przychodów według kategorii na PC i konsolach:

Pecety:

Kategoria:

Przychody cyfrowe w 2018 roku:

Free-to-play

17 mld dolarów

Gry społecznościowe

7,3 mld dolarów

Gry premium

7,2 mld dolarów

Gry abonamentowe

4,2 mld dolarów

Konsole:

Kategoria:

Przychody cyfrowe w 2018 roku:

Gry premium

10,7 mld dolarów

Free-to-play

2 mld dolarów

Roczny przychód cyfrowy z Fortnite wyniósł 2,4 mld dolarów i był największym w historii branży gier. Tytuł odpowiedzialny jest również za 458-procentowy wzrost kategorii free-to-play na konsolach.

Z kolei przychody z gier premium były o 10% wyższe, głównie dzięki sukcesowi Red Dead Redemption 2. Produkcja w ostatnim kwartale ubiegłego roku przyniosła 516 mln dolarów w dystrybucji cyfrowej.

Wyniki poszczególnych gier:

Największe przeboje free-to-play

#

Gra:

Wydawca:

Przychody cyfrowe w 2018 roku:

1.

Fortnite

Epic Games

2,4 mld dolarów

2.

Dungeon Fighter Online

Nexon

1,5 mld dolarów

3.

League of Legends

Riot Games/Tencent

1,4 mld dolarów

4.

Pokemon GO

Niantic

1,3 mld dolarów

5.

Crossfire

Neowiz Games

1,3 mld dolarów

6.

Honour of Kings/Arena of Valor

Tencent

1,3 mld dolarów

7.

Fate/Grand Order

Aniplex

1,2 mld dolarów

8.

Candy Crush Saga

King/Activision Blizzard

1,1 mld dolarów

9.

Monster Strike

Mixi

1,0 mld dolarów

10.

Clash Royale

Supercell/Tencent

0,9 mld dolarów

Największe przeboje premium:

#

Gra:

Wydawca:

Przychody cyfrowe w 2018 roku:

1.

PlayerUnknown's Battlegrounds

Bluehole

1,028 mld dolarów

2.

FIFA 18

Electronic Arts

790 mln dolarów

3.

Grand Theft Auto V

Take-Two Interactive

628 mln dolarów

4.

Call of Duty: Black Ops IIII

Activision Blizzard

612 mln dolarów

5.

Red Dead Redemption 2

Take-Two Interactive

516 mln dolarów

6.

Call of Duty: WWII

Activision Blizzard

506 mln dolarów

7.

FIFA 19

Electronic Arts

482 mln dolarów

8.

Monster Hunter: World

Capcom

467 mln dolarów

9.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Ubisoft

440 mln dolarów

10.

Overwatch

Activision Blizzard

429 mln dolarów

PlayerUnknown's Battlegrounds oddało tron battle royale, ale autorzy i tak nie mają powodów do narzekań. Przychody ze sprzedaży gry w zeszłym roku były o 19% większe niż w 2017 r.

Doskonale poradziło sobie również Call of Duty: Black Ops IIII, w czym dużą zasługę miał wzorowany na battle royale tryb Blackout. Na konsolach gra w pierwszym miesiącu zgromadziła tyle samo graczy co Call of Duty: WWII w analogicznym okresie. Za to na PC w tym czasie przyciągnęła przed monitory 1,4 mln użytkowników, czyli ponad dwukrotnie więcej niż poprzednia odsłona cyklu w pierwszym miesiącu.

Serwisy streamingowe i wideo

W ubiegłym roku liczba widzów oglądających materiały wideo związane z grami wzrosła do 850 milionów, a przychody z tego sektora wyniosły 5,2 mld dolarów. Zwłaszcza Fortnite przyciągnęło przed ekrany wiele osób, które wcześniej nie interesowały się tego typu filmikami i streamami.

Przychody serwisów:

Serwis:

Przychody w 2018 roku w kategorii gier:

Twitch

1,6 mld dolarów

YouTube

1,2 mld dolarów

Pozostałe serwisy

2,4 mld dolarów

Warto zwrócić uwagę na fakt, że serwis Twitch uzyskał większe przychody pomimo faktu, że jego widownia oglądająca materiały związane z grami jest trzykrotnie mniejsza niż w przypadku YouTube.

Najpopularniejsze kanały w serwisie Twitch poświęcone grom:

#

Kanał:

Jak wiele godzin materiałów obejrzeli widzowie w 2018 roku:

1.

Ninja

218 mln

2.

Riot Games

95 mln

3.

shroud

86 mln

4.

OverwatchLeague

71 mln

5.

Dakota

47 mln

6.

sodapoppin

44 mln

7.

ELEAGUE TV

43 mln

8.

Tfue

43 mln

9.

summit1g

39 mln

10.

oltyler1

38 mln

  1. SuperData – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej