Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Piąta Próba - Wódz Czterech Plemion | QUESTY - Ostrza | Solucja Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Piąta Próba - Wódz Czterech Plemion

Tym razem cztery popielne plemiona muszą obwołać cię swym wodzem i bohaterem. Dwa zrobią to szybciej, pozostałe dwa - wolniej. Podaję alfabetyczny opis - uzyskiwać tytuły możesz w dowolnej kolejności.

OBÓZ AHEMMUSA

Znajdź Obóz Ahemmusa , Obóz Ahemmusa i udaj się do niego. Zacznij od rozmowy z wieszczką Sinnammu Mirpal, której jurta stoi w [4]. Powie ci, że nie masz manier i że najpierw musisz porozmawiać z gula-chanami. Odwiedź dwie jurty - w [9] (jest tu Dutadalk i Venammu) i [10] (stoi tutaj Kausi). Porozmawiaj z trzema gula-chanami o "Nerevaryjczyku". Wracaj następnie do wieszczki i powiedz jej, że chcesz tytuł wodza jej plemienia, po czym zapytaj o bezpieczne miejsce. Twoje zadanie jest proste - "zabezpieczyć" kaplicę w Obóz Ahemmusa , Ald Daedroth.

Trzeba ci wiedzieć, że toczy się tu walka pomiędzy wyznawcami i elitarnymi strażnikami. Ci pierwsi zawsze cię atakują, ci drudzy zostawią cię w spokoju, jeśli nie podniesiesz na nich ręki. Najlepiej po prostu czekać na wynik walki, a gdy wygrają wyznawcy - zabić ich. Po dokładniejszy opis tej lokacji zapraszam do opisu świata. Na zewnątrz w [1] toczy się walka, możesz albo przyłączyć się do strony orka Przedniej Łapy (ten wyznawca wyjątkowo cię nie zaatakuje) albo elitarnego strażnika Droresa Arvela. Przeszukaj ciała zabitych. Wejdź do środka kaplicy wejściem w [4]. Zaraz po wejściu rzuci się na ciebie dwóch wrogów - Sloomalah z [1] (ma Stalowe Złowieszcze Ostrze) i Oisig z [2] (posiada kościaną zbroję bez hełmu, w tym kirys i naramienniki Armun-An, uzbrojony jest w Cesarskie Ostrze Netchowe).

Wejdź do lewego skrzydła drzwiami w A. Tu znów toczy się walka - z jednej strony para elitarnych strażników świątynnych (Salvas Areleth i Darel Thireloth), z drugiej dwoje wyznawców Daedr - Bovkinna (ma Szklane Buty, Szklany Kirys i Szklane Ostrze Burz) oraz Clendil (posiada kościaną zbroję, z czego kirys jest Armun-An, uzbrojony jest w Stalowe Pajęcze Ostrze). Wejdź do prawego skrzydła drzwiami w B. Kolejna walka czeka cię w [6] - już zaczęta. Naprzeciwko stoi para elitarnych strażników świątynnych (Endroni Dalas i Uresa Omoril) oraz para wyznawców Daedr: Domba (ma na sobie kościaną zbroję, w tym kirys, naramienniki i hełm Armun-An, uzbrojona jest w Demoniczny Buzdygan) i Kieł (walczy Dzikim Mieczem Ognia). Wejdź do wewnętrznej kaplicy drzwiami w E. W [7] znów będą walczyć - strażnik Nals Indrano z Eigmą (ta ostatnia walczy młotem i rzuca zaklęcia blokujące). Pokonaj Złotą Świętą w [8] i wejdź do F.

Tutaj będzie jeszcze więcej walki. W [11] jest para wyznawców - Kar Alber (nosi komplet kościanej zbroi i walczy Halabardą Porażeń) oraz Je Tee (także kościana zbroja, ale walczy Ebonową Włócznią). Pokonaj Złotą Świętą w [12] i przejdź do [13], gdzie bije się elitarna strażniczka Brelda Quintella z Kardryn (kościana zbroja, Stalowy Claymore, Amulet Szkarłatnej Rozpaczy). W tej kaplicy nie ma już nikogo z wrogimi zamiarami, dlatego możemy uznać, że została dokładnie oczyszczona.

Wracaj do obozu i pomów z wieszczką - każ jej iść za sobą. Teraz będziesz musiał przebyć długą drogę z obozu do Obóz Ahemmusa , Ald Daedroth. Dobrze, że Sinnammu Mirpal potrafi chociaż rzucać zaklęcia pozwalające jej chodzić po wodzie. Musisz dotrzeć wraz z nią do kaplicy i wejść do środka, a potem do drzwi w C. Wejdź na posąg w [8] i omiń go, wieszczka wejdzie - lecz już tu zostanie. Porozmawiaj z nią, a nada ci tytuł wodza plemienia Ahemmusa, wręczy także Kamień Szaleństwa Ahemmusa.

OBÓZ ERABENIMSUN

Idź do Obóz Erabenimsun , Obóz Erabenimsun. Nie masz nawet co rozmawiać z popielnym chanem, bo i tak nie przyzna ci tytułu. Zamiast tego pogadaj z wieszczką Manirai, która jest w jurcie w [5] - powie ci, że jedynym sposobem jest pozbycie się obecnego chana, a także kilku jego popleczników. Dopiero nowy, wybrany przez nią chan nada ci tytuł. Bierz się więc do roboty.

Wpierw odwiedź jurtę Ranabiego w [6]. Sprowokuj go do ataku i zabij. Jest to najsłabszy przeciwnik, bo polegający na swych artefaktach: Gorzki Dotyk, Rozżarzona Dłoń (rękawice), Rękawica z Kościanego Włókna, Rękawica Kościeja, Szata Erun-Dana, Mędrca oraz miecz Dziób Skrzekacza. Z nim będzie najmniej problemów - przed wyjściem zabierz koniecznie szatę. Wejdź do jurty Ashu-Ahhe w [7] i jego także zaatakuj. Ten wojownik ma na sobie komplet kościanej zbroi, w tym: kirys Duch Gór, Lewy i Prawy Kościany Naramiennik Gah-Julan i Kościaną Pawęż. Nie musisz od niego niczego zabierać. Na samym końcu wejdź do jurty Popielnego Chana w [8]. Tu będzie trudniej, bo jest dwóch przeciwników - Ahaz ma na sobie Kościane Buty, Kościany Lewy Karwasz, Kościany Prawy Karwasz, amulet Serce Ognia Sanit-Kila i topór Wiatr z Ahaz, a Ulath-Pal posiada kościany pancerz bez naramienników i nagolenników, a także Wojenny Topór Airan-Ammu. Jeśli masz trudności z pokonaniem przeciwników, to pokonaj jednego, wyjdź, prześpij się i wróć. Zanim opuścisz jurtę, weź Serce Ognia Sanit-Kila i Wojenny Topór Airan-Ammu.

Idź do wieszczki, każe ci porozmawiać z Han-Ammu, którego jurta znajduje się w [9]. Jest on strachliwy i ma mało wiary we własne siły, dlatego wręcz mu wszystkie przedmioty - szatę, amulet i topór - i wygłaszaj za każdym razem krótką mowę (jeśli twoja Retoryka jest wysoka, to wystarczy pokazywanie przedmiotów, które możesz zatrzymać). W końcu Han-Ammu zgodzi się zostać Popielnym Chanem i nada ci odpowiednie tytuły. Jeszcze tylko udaj się po dowód do wieszczki - Węzeł Erabenimsun - i z tym obozem sprawa jest załatwiona.

OBÓZ URSHILAKU

Tu będzie najprościej. Udaj się do Obóz Urshilaku , Obóz Urshilaku i wejdź do jurty Popielnego Chana, która znajduje się w [8]. Porozmawiaj z Sul-Matuulem o "Nerevaryjczyku Urshilaku", a potem o obowiązkach i potrzebach. Potem znów porozmawiaj o Nerevaryjczyku, a dostaniesz Zęby Urshilaku - znak nadania tytułu.

OBÓZ ZAINAB

Tutaj zadanie jest najciekawsze. Po kolei jednak - odnajdź Obóz Zainab , Obóz Zainab i jak zwykle - na początku pomów z wieszczką. Jurta Sonummu Zabamat jest w [4]. Pokaż jej symbole i zakwestionuj jej niedowierzania. Nie wystarczy to jednak, musisz udać się więc do Popielnego Chana, którego jurta jest w [8]. Pogadaj tam z Kaushadem. Nie będzie ci wierzył oczywiście, lecz zapytaj go o to, by dał ci jakieś zadanie. Kaushad od niechcenia wyśle cię na polowanie na wampira.

Wampir znajduje się w Vos , Grobowiec Rodziny Nerano. W [1] pokonasz Truposza, w [2] są Szkielet Wojownik i Szkielet Czempion. Możesz przeszukać pokój, skrzynie i ciała, lecz ciebie interesuje część grobowca o numerze [3] - tam właśnie pokonaj Zjawę Przodka i wampira Calvario. Teraz wracaj do Kaushada i mu o wszystkim opowiedz. Będzie pełen podziwu, lecz to mu nie wystarczy. Twoim następnym zadaniem będzie znalezienie mu... żony. I to z Wielkiego Rodu Telvanni.

Zanim wyruszysz, pomów koniecznie z wieszczką (jurta w [4]). Powie ci, że kobiety z rodu Telvanni na pewno nie będą chciały wyjść za jakiegoś koczownika... Ale jest wyjście: należy kupić niewolnicę i zrobić z niej kobietę Telvanni. Zanim jednak kupisz kobietę, musisz zdobyć odpowiednie ubrania. Piechotą i łódką musisz dostać się do Vos , Tel Mora, gdzie znajdź sklepik Elegnan: Krawcowa w [4]. Kup od niej Wspaniałe Buty, Wspaniałą Spódnicę i Wspaniałą Koszulę. Razem wydasz coś około 300 złota. Teraz dopiero udaj się do Tel Aruhn , Tel Aruhn i pomów ze stojącą w [2] handlarką niewolników - Savile Imayn. Najpierw rozmawiaj na temat "czegoś szczególnego", potem na temat "wspaniałych ubrań", a następnie zagadaj znów o czymś szczególnym.

Handlarka niewolników powie ci, że Falura Llervu jest prawie gotowa, ale potrzeba jej jeszcze czegoś - Telvańskiego Pachnidła z Owadów. Można je kupić u miejscowego aptekarza Bildrena Areleth za 150 złota, którego sklepik jest w [7]. Gdy już będziesz miał odpowiednie przedmioty, pomów z Savile Imayn - będziesz musiał wydać pieniądze na niewolnicę (1100 - 1200 złota, w zależności czy będziesz się targował czy nie, no i oczywiście czy utarg ci wyjdzie). Dostaniesz Niewolniczy Klucz Savile, którym otwórz klatkę. Pomów z Falurą Llervu i wręcz jej ubrania i perfumy. Każ jej następnie iść za sobą - niestety, będziesz musiał drogę przebyć piechotą i wpław, bo z łódek w żaden sposób nie skorzystasz - nie ma połączenia do Obóz Zainab , Obóz Zainab. Gdy już dotrzesz, wejdź do jurty Popielnego Chana w [8]. Pomów najpierw z Falurą Llervu, potem z Kaushadem o żonie, a oboje będą bardzo zadowoleni. Popielny Chan nada ci tytuł wodza plemienia i wręczy Wisiorek Zainab.