Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tworzenie Postaci i Kilka Rad | Podstawy rozgrywki TES III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

1. Imię - wpisz swoje imię. Idź następnie na pokład i na most.

2. Rasa - pierwszą rzeczą będzie wybór rasy. Wszystkie rasy są dokładnie opisane w grze, tutaj podam tylko parę rad. Jeśli chcesz grać wojowniczą postacią, to polecam Orków i Nordów (w tej kolejności). Dla magów najlepsi będą Bretoni, a dla złodziei - Bosmerowie i Khajiici. Dunmerowie są dobrzy z tego powodu, że połowa ludzi na wyspie to właśnie mroczne elfy - dzięki czemu łatwo się ze wszystkimi dogadasz. Redgardowie sa dobrzy dla szermierzy (duży bonus do długiego ostrza), Argonianie do wszystkiego (ale, podobnie jak Khajiici, nie mogą nosić butów, więc będziesz musiał dodatkowo ćwiczyć umiejętność Bez Zbroi). Nie polecam natomiast Altmerów (żadnych bonusów do broni) i Imperialnych (aż TRZY bonusy do broni, w tym do Walki Wręcz, podczas gdy zwykle będziemy walczyli jednym rodzajem broni). Wejdź do budynku i porozmawiaj z dziadkiem.

3. Klasa Postaci - polecam przejrzeć wszystko i samemu wybrać, chyba że koniecznie chcesz grać losowaną postacią - wtedy wybierz pytania. Najlepiej samemu wybrać umiejętności, czytając opis każdej i rady, które zawarłem w rozdziale Umiejętności.

4. Znak Zodiaku - każdy ze znaków daje ci zdolności i bonusy, lecz także wady. Niewątpliwie najlepszym znakiem jest Dama, która daje 25 punktów do Osobowości i Wytrzymałości. Nie polecam natomiast Węża i Czeladnika.

5. Pierwsze Rozkazy - wraz z wybraniem postaci dostaniesz złoto i pierwsze rozkazy. Teraz musisz skierować się do wyjścia...

6. Co dalej? - to pytanie może ci nurtować. Świat jest ogromny, mnóstwo ludzi i gildii - naprawdę można się przerazić. Oto kilka moich propozycji na sposób grania:

  • udaj się od razu do Balmory z paczką (patrz zadania dla Ostrzy) i przyłącz się go Gildii Ostrzy. Zacznij wykonywać zadania dla różnych Gildii, poznaj przyjaciół, zrób sobie wrogów. Korzystaj z opisu zadań, by się nie pogubić. Nie można wykonać WSZYSKTICH zadań dla WSZYSTKICH organizacji - ale dla znacznej większości. Aby nie mieć problemów, to jeśli chodzi o Gildie,na koniec zostaw sobie Gildię Wojowników. Możesz się przyłączyć tylko do jednego rodu i jednego klanu wampirów. Pozostałe zadania dla pozostałych organizacji można wykonywać w dowolnej kolejności.
  • eksploruj teren, wejdź do jaskini, wykonaj pobocznie zadania w Seyda Neen. Udaj się do Hla Oad i pobliskich ruin. Poznaj świat, spróbuj zdobyć ważniejsze magiczne przedmioty - niektóre można spokojnie zdobyć nawet i początkującą postacią (tylko trzeba mieć odpowiednie mikstury - przede wszystkim wznoszenia i leczące, po więcej szczegółów dotyczących tych ). Poniżej ich lista:

Buty Apostoła (najlepsze buty) - Andasreth . Berandas

Chryzamer (świetny dwuręczny miecz) - Sadrith Mora , Abanabi

Daedryczne Zakrzywione Ostrze (ciekawa i silna broń) - Tel Aruhn , Wieża Tel Fyr

Hełm Orcyna Niedźwiedziego Pazura (najlepszy hełm w grze) - patrz Zadania Daedr,

Kieł Haynekhtnameta (najlepszy sztylet) - Andasreth , Mamaea

Kirys Bogów (jeden z dwóch najlepszych kirysów) - Ebonheart , Ebonheart, Komnaty Wielkiej Rady

Lewa i Prawa Pięść Randagulfa (najlepsze rękawice) - Gnaar Mok , Ilunibi

Łuk Wycieńczenia Sul-Senipula (najlepszy łuk) - Obóz Urshilaku , Urshilaku

Maska Clavicusa Złośliwego (bardzo dobry hełm) - Dagon Fel , Dagon Fel, Wieża Sorkvilda

Opoka Eidelona (najlepsza w grze tarcza) - Obóz Urshilaku , Ibar-Dad

Pancerz ze Skóry Hircyna - Tel Arhn , Wieża Tel Fyr

Smoczy Kirys (jeden z dwóch najlepszych kirysów) - Ebonheart , Grota Mudan

Zgniatacz Czaszek (najlepsza broń obuchowa) - Sadrith Mora , Grobowiec Rodziny Omaren

Złote Ostrze (najlepszy miecz jednoręczny) - patrz Zadania Daedr, Boethiah

  • rób po prostu co chcesz :) Morrowind to bardzo, przepraszam - BARDZO wszechstronna gra..

7. Usługi - w świecie Vvardenfell można korzystać z szeregu różnych usług. Niektóre osoby oferują tylko i wyłącznie usługi dla swojej organizacji, a jakby tego było mało - niektórzy mają usługi tylko dla wyższych rangą członków. Oto lista:

  • Handel - handlujesz z daną osobą, sprzedajesz i kupujesz. Jej nastawienie oraz twoja Umiejętność handel odpowiada za to, jak dobre ceny dostaniesz. Zwykle kupcy mają mało złota, dlatego jeśli masz jakąś droższą rzecz do sprzedania, to kup inną - drogą - od kupca, wtedy jego złoto się powiększy. Sprzedaj swoją, prześpij się 24 godziny (wtedy kupiec będzie miał kasę na nowo) i sprzedaj kupioną dzień wcześniej. Najlepszy kupiec (kupuje zawsze po tych samych cenach) to Pełzacz w Calderze.
  • Szkolenie - nauczyciel ma trzy umiejętności i może cię za opłatą pouczyć. Jeden ze sposobów na rozwijanie umiejętności. Dzięki temu mają dużo pieniędzy można mieć 100 we wszystkich umiejętnościach.
  • Podróż - za drobną opłatą, za pomocą łazika, łódki lub portalu w gildii magów możesz się przenieść do różnych miejsc. Po więcej szczegółów zapraszam do rozdziału Transport.
  • Naprawa - za opłatą kowal naprawi zniszczoną broń i pancerz. Można samemu to robić używając młotków płatnerskich i szczypców, ale potrzebna jest wystarczająco wysoka umiejętność Płatnerstwa.
  • Zaklęcia - niektórzy magowie uczą cię za opłatą zaklęć. Kupowanie ich jest o tyle potrzebne, że tylko w taki sposób uczysz się efektów - a te używane są w tworzeniu nowych zaklęć i zaklinaniu przedmiotów. Zwykle zaklęcia można kupić w świątyniach i gildiach magów.
  • Zaklinanie - czarodziej może za opłatą zakląć twój przedmiot. Plusem jest to, że nie ma szansy niepowodzenia (bo można też samemu zaklinać, po więcej informacji zapraszam do rozdziału Zaklinanie), minusem - ogromna ilość pieniędzy, jakie trzeba wydać.
  • Tworzenie Zaklęć - mag, z poznanych przez ciebie efektów tworzy nowe zaklęcie. Nie można tworzyć własnych zaklęć, pomóc ci w tym może tylko jakiś mag.