Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Balmora, południowa część | ŚWIAT - Balmora | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Balmora, południowa część

Cywili, których możesz spotkać na północy mapki i na wschodzie (obok rzeki) to Heddvild, Shargam gro-Shagdulg, a także mało rozmownego Llandrasa Belama - Balmora, południowa część | ŚWIAT - Balmora | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Cywili, których możesz spotkać na północy mapki i na wschodzie (obok rzeki) to Heddvild, Shargam gro-Shagdulg, a także mało rozmownego Llandrasa Belama. W [1] znajduje się przewoźnik Selvil Sareloth, który za odpowiednią opłatą zabierze cię do następujących miast: Ald'ruhn , Ald'Ruhn, zachodnia część, Seyda Neen , Seyda Neen, Suran , Suran i Vivek . Potem przyjdzie obszukać domy - w tej części będziesz znacznie ciekawiej.

[2] - Izba Rajców. Tutaj są ci, którzy zarządzają Cammona Tong. Nie możesz się do nich przyłączyć, ale możesz z nimi pohandlować i u nich poćwiczyć. Pierwszego spotkasz Thanelen Velasa - możesz kupić / sprzedać broń i zbroje, ma on 500 złota. Drugą osobą jest Madrale Thirith - sprzedaje wytrychy i posiada 85 złota. Dodatkowo może cię nauczyć następujących umiejętności: Zabezpieczenia, Lekki Pancerz, Krótkie Ostrze. Marasa Aren - sprzedaje strzały i bełty, ma 250 złota. Banor Seran - właściciel tawerny, sprzedaje i kupuje broń i składniki, posiada 350 złota. Sovor Trandel - sprzedaje księgi i zwoje, ma 200 złota, może cię nauczyć: Handlu, Retoryki, Atletyki. Vadusa Sathryon - może cię nauczyć Długiego Ostrza, Atletyki, Tarczy. Na dole znajdziesz komplet zbroi płytowej. Za zamkniętymi drzwiami nie ma nic ciekawego. Warto też wspomnieć o tym, że na dachu tego budynku stoi dwóch kolesiów - Dranas Dadras i Tedryn Brenur (ten drugi może pouczyć cię Długiego Ostrza, Broni Obuchowej i Krótkiego Ostrza).

[3] - Dom Tsiyi. Właścicielka jest w domu, a dom jest zamknięty. Poza tym nie ma w nic ciekawego.

[4] - Dom Karlirah. Właścicielka znajduje się w domu - w zamkniętych skrzyniach ma trochę złota, o wiele cenniejsza jednak jest księga Pod Opieką Wojownika (podnosi o 1 Przywołanie).

[5] - Dom Vori. Oprócz odrobiny złota nie ma tu nic ciekawego. Dom jest zamknięty.

[6] - Gildia Wojowników. Bardzo ważny budynek, gdyż możesz w nim dołączyć do następnej gildii. Postacie opisuję w kolejności "od góry do dołu". Eydis Płonące Oko - najważniejsza postać. gdyż pozwala ci dołączyć do Gildii Wojowników. Uczy także Broni Obuchowej, Długiego Ostrza i Topora. Fasile Charascel - może nauczyć cię umiejętności Tarcza, Średni Pancerz, Długie Ostrze (w skrzyni obok jest pancerz). Wayn prowadzi naprawę i handel pancerzami i bronią, posiada 2000 złota. Dodatkowo może nauczyć cię Płatnerstwa, Ciężkiego Pancerza i Broni Obuchowej. W jego pokoju nic ciekawego nie ma. Zejdź na dół, po drodze przeszukując pokoje - są tam dwie osoby. Hasphat Antabolis może pouczyć cię Walki Wręcz, Tarczy i Atletyki, a Flaeria Amiulusus - Tarczy, Włóczni i Atletyki.

[7] - Gildia Magów. Drugi ważny budynek, tutaj znajdziesz się w szeregach kolejnej gildii. Na samej górze jest Galbedir. Potrafi zaklinać przedmioty, sprzedaje zaklęcia, a także zwoje i magiczne przedmioty - ma 900 złota. Dodatkowo może cię nauczyć Alchemii, Bez Zbroi i Zniszczenia, a w skrzyni obok niego znajduje się mnóstwo magicznego sprzętu. Na parterze jest Ranis Athrys - ona pozwoli ci dołączyć do Gildii Magów. Jeśli masz wysoką pozycję, to może nauczyć cię Mistycyzmu, Przemiany i Iluzji, może też sprzedać ci zaklęcia. Zejdź do podziemnego laboratorium, tu znajduje się dużo osób. Estir Palin może pomóc stworzyć zaklęcia, sprzedaje je, nauczy cię także Zniszczenia, Przemiany i Iluzji. Sharn gra-Muzgob sprzedaje i kupuje mikstury, ma 200 złota, uczy tez Przemiany, Mistycyzmu i Przywrócenia. W mniejszym pokoju w skrzyni jest mnóstwo butelek - lecz jeśli je ukradniesz, wyrzucą cię z gildii. Ajira uczy Zaklinania, Przywołania i Alchemii, sprzedaje butelki (200 złota). Mesalinie Merian sprzedaje zaklęcia, potrafi cię też przenieść do gildii magów w następujących miejscach: Ald'Ruhn , Ald'Ruhn, zachodnia część, Vivek , Vivek, Dzielnica Przybyszów, Sadrith Mora , Dom Rosomaka lub Caldera , Caldera.

[8] - Ra'virr, kupiec. Sprzedaje i kupuje wszystkie rodzaje przedmiotów, posiada 600 złota. W jednej z jego skrzyń (zamkniętych) jest pancerz, a w drugiej - broń.

[9] - Szczęście Skazańca. Kolejna karczma. Na górze jest Todwendy, która może cię nauczyć Krótkiego Ostrza, Skradania się i Akrobatyki. Na dole są Chuna i Culumarie, które nie mają nic ciekawego do powiedzenia oraz Benenius Agrudilius (właściciel, sprzedaje i kupuje żywność, składniki i butelki, ma 200 złota) i Hickim (uczy cię Krótkiego Ostrza, Skradania się i Akrobatyki, poza tym sprzedaje wytrychy i ma 150 złota).

[10] - Dralasa Nithryon, Lombard. Właścicielka, chroniona przed Strażnika Hlaalu, sprzedaje i kupuje wszystko, posiada 700 złota. W zamkniętych skrzyniach znajduje się złoto i broń.

[11] - Clagius Clanger: Kupiec. Jest także chroniony, także sprzedaje i kupuje wszystko, a złota posiada 800.

[12] - Meldor: Płatnerz. Trudni się naprawą i sprzedażą broni i pancerzy. Posiada 1500 złota, chroniony jest przez Strażnika Hlaalu - warto wspomnieć, że w asortymencie ma Dreughową Tarczę i Dreughowy Hełm. Na dole poszukaj złota, które możesz bezkarnie wziąć.

[13] - Dorisa Darvel: Księgarz. A właściwie księgarka, kupuje księgi i zwoje, ma 700 złota. Jest chroniona przez Strażnika Hlaalu. To i tak bez znaczenia, bowiem żadnej ciekawej książki (takiej, która podnosiła by współczynniki) na półkach nie posiada.

[14] - Zachodnia strażnica, południe. Jest tu Strażnik Hlaalu i Srebrny Claymore.

[15] - Posiadłość Tyravel. Na dole jest dwóch Strażników Hlaalu i nic ciekawego, na górze Briras Hlaalu, księga Tajemnica Talary, część 3 (podnosi o 1 Zniszczenie), a w skrzyni z pułapką (zamkniętej) - dużo złota.