Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lalatia Varian - Wyrocznia | QUESTY - Kult Tamriel | Solucja TES III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Lalatia Varian - Wyrocznia

To ostatnia kampania. Polega na odzyskiwaniu cennych i zaginionych artefaktów. Czasami wyrocznia - Lalatia Varian - będzie miała zrozumiałe wizje, czasami niezrozumiałe. W drugim przypadku odczytać jej sny mogą dwie osoby: mędrzec Llalam Dredil (stoi na górze Komnat Wielkiej Rady - [18] w Ebonheart , Ebonheart) lub zwiadowca Nalasa Sarothen (stoi na dole Oberży Złote Kwiecie - wejście w [1] z placu dzielnicy Vivek , ViveK, Strefa Hlaalu). Oboje mówią to samo, więc gdy musisz skorzystać z ich pomocy - idź tylko do jednego.

1. Pierścień z Mroku - pierwsze zadanie polega na odnalezieniu artefaktu o nazwie Pierścień Wiatru. Aby ci się powiodło, dostaniesz zwoje: dwa Zwoje Interwencji Bóstw, dwa Zwoje Wigoru i dwa Zwoje Żywotności. Pomów o pierścieniu z mędrcem lub zwiadowcą (lokacje na górze). Dadzą ci lokalizację pierścienia - Tel Aruhn , Nammu. Udaj się tam i wejdź do środka. Zabij Sulesę z długim ostrzem w [1], potem Mornsu Omalor w [2] z łukiem. Skieruj kroki do [6] - czeka tam Galar Baren z krótkim ostrzem. Idź do wysokiej jaskini, pokonaj w [7] Galmisa Drena (ma Dwemerowy Hełm, Dwemerowy Kirys, Pierścień Wiatru i Kościane Buty). Zabierz pierścien i kontynuuj wędrówkę na górę - dojdź do [8], stoi tam Jon Hawker. Jeśli masz przy sobie Zwój Interwencji Bóstw, to może go dać Jonowi - w zamian dostaniesz rękawiczki: Ostrzeżenie Zenithara i Podstęp Zenithara. Z pierścieniem wracaj do wyroczni. Pozwoli ci go zachować i da kolejne zadanie.

2. Buty Apostoła - drugi sen opowiadał o najlepszych butach w grze, czyli Butach Apostoła. Przed wyprawą jednak KONIECZNIE musisz mieć jakiś Zwój Interwencji Bóstw. Tym razem lokalizacja jest jaśniejsza, jest to twierdza Andasreth , Berandas. Po zejściu znajdź szkielet w [4], który ma ze sobą Zardzewiały Klucz. W [3] jest Dremora - pokonaj ją i zejdź na dół schodami w A. Tutaj bądź przygotowany na spotkanie przeciwników (Młokos, Clannfear, Atronach, Dremora, Hunger, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok, Daedroth) w miejscach oznaczonych [6], [7] i [9]. W [8] na pewno jest Dremora. Odnajdź szybko schody w B i wejdź do jaskiń. Jednego z przeciwników wymienionych wcześniej rodzajów spotkasz na pewno w [12] i [13], natomiast jednego z tych - Dremora, Daedroth, Książe Dremor - w [14], [16] i [17]. Idź na razie do [18], gdzie zabijesz dwa Skrzydlate Mroki. Przeszukaj ciało Martwego Bohatera - zabierz mu Daedryczną Laskę i Buty Apostoła. Te ostatnie pozwolą ci wznieść się na górę do [19] - tam przeszukaj skrzynie i pogadaj z Amą Nin. Daj jej Zwój Interwencji Bóstw, a dostaniesz Bluzę Mary i Koszulę Mary. Wracaj do Lalatii Varian - okaże się, że być może pomogłeś bogini, która wystawiała cię na próbę w ciele śmiertelniczki. Fajnie. Buty możesz zachować dla siebie.

3. Lodowe Ostrze Monarcha - znowu twierdza do przeszukania, lecz tym razem przeciwnikami będą prawie sami ludzie. Udaj się do Rotheran , Rotheran. W środku czeka cię tutaj dużo walki. Pierwszym wrogiem będzie Fevus Aryon w [1] (ma Kościaną Pawęż i Kościany Kirys Gah-Julan, uzbrojony jest w długie ostrze). Drugim - Ereven Velas z łukiem w [2]. W [3] czeka dwóch wrogów: Irvsie Othran (ma Kościane Naramienniki, Kościany Kirys Gah-Julan i Niewolniczy Klucz z Rotheran, rzuca zaklęcia, uzbrojona jest w krótkie ostrze) oraz Maralie Ares z długim mieczem. Idź do [4] - tu jest najmocniejszy przeciwnik - Llaren Terano. Posiada Pierścień Adusamsi, Szatę Adusamsi, Lodowe Ostrze Monarcha oraz Klucz do Celi Niewolników. Pokonaj jeszcze tylko Daynila Farandasa z łukiem w [5] i możesz zeskakiwać na arenę w [6]. Musisz pokonać tu dwa Młokosy i Księcia Dremor, stoją tu także (lub są już martwi) niewolnicy: Wih-Eius i Asum. Otwórz celę w [7] i porozmawiaj z Adusamsi Assurnarairan. Daj jej pierścień - szybko ucieknie. Wracaj do wyroczni, ostrze jak zwykle idzie dla ciebie, dodatkowo uwolniona kobieta podziękuje ci i przekaże Pierścień Adusamsi.

4. Zwój Srogiego Przypiekania - potężne zaklęcie zapisane na zwoju przepadło, a twoim zadaniem jest je odnaleźć i dodatkowo pozbawić życia pewną niewygodną osobę. Wybierz się do Hlormaren , Ashalmimilkala. W środku pierwszym przeciwnikiem będzie Meryaran w [1] (odziany w stalową zbroję, ma długi miecz). Idź dalej w lewo do [3], gdzie jest czarodziej Carecalmo. Szczerze mówiąc trudno go ci będzie pokonać rzucając się na niego. O wiele lepszym sposobem jest walka z dystansu z jednoczesnym unikaniem zaklęć. Jeśli jednak zwykle walczysz bezpośrednio, to stań dalej i poczekaj, aż magik wytraci całą swoją manę (starcza mu na nie więcej niż 10 zaklęć) jednocześnie unikając czarów - wtedy zaatakuj, zabij go i zabierz Pas Sztuk Przyziemnych. Korytarz w wodzie prowadzi do zalanego pomieszczenia, inną drogą możesz się dostać na górę tej komnaty - prowadzi do niego wejście w [4]. By dostać się na górę, użyj po prostu Butów Apostoła. W [5] znajdziesz ciało Urjorad, ma on przy sobie Srebrną Laskę Boskiego Sądu i Pierścień Kameleona. Obok na ołtarzu leży Zwój Srogiego Przypiekania. Ze zwojem wracaj do wyroczni, a dostaniesz dodatkowo Lewą i Prawą Rękawicę Chwały.

5. Zgniatacz Czaszek - ostatnie zadanie i niezwykle potężny, co równie trudny do znalezienia artefakt. Tym razem poradź się i zwiadowcy i mędrca. Z informacjami ruszaj na poszukiwania. Znajdź na wschodzie grobowiec - Sadrith Mora , Grobowiec Rodziny Omaren. W środku w [1] pokonasz jednego z przeciwników: Młokos, Atronach, Postrach Klanów, Żarłacz, Dremora, Daedroth, Złota Święta lub Skrzydlaty Mrok. Idź do [2], zabij Dremorę, Księcia Dremor lub Daedrotha. W [3] będzie dwóch z wymienionych wcześniej przeciwników, w [4] znajduje się skrzynia - i wejście do jaskiń. Idź jedyną możliwą drogą, przekrocz wodospad i najlepiej od razu zeskocz do wody. Idź do [5], pokonaj Atronacha Mrozu i przeszukaj skrzynię - znajdziesz w niej m.in. Starożytny, Daedryczny Klucz. Z kluczem, wspinając się i skacząc po półkach skalnych, dostań się do A. Idź do [6], pokonaj Atronacha Mrozu i otwórz drzwi. Idź do [8], pokonaj Atronacha Ognia. Nad lawą w [9] lewituje skrzynia - jest w niej młot Zgniatacz Czaszek. Wróć się z nim do wyroczni, by poinformować o swoim sukcesie.