Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Vivek, Strefa Hlaalu | ŚWIAT - Vivek | TES III Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Vivek, Strefa Hlaalu

Na górnym placu stoją: Nar gro-Shagramph, Tumsa Darethi, Fasele Viralaine, Drulvan Rindo i Strażnik Świątynny - Vivek, Strefa Hlaalu | ŚWIAT - Vivek | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Na górnym placu stoją: Nar gro-Shagramph, Tumsa Darethi, Fasele Viralaine, Drulvan Rindo i Strażnik Świątynny. Znajduje się tu siedem budynków:

[1] - Oberża Elfickie Narody. W górnej części - w tej, do której wejdziesz - są: Arvama Rathri (uczy Długiego Ostrza, Atletyki i Tarczy), Gadela Andus (handluje żywnością i butelkami, ma 50 złota), Glathel i Sovali Uvayn (uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Zabezpieczeń, handluje wytrychami i posiada 150 złota). Na dole są Feruren Oran, Brethas Deras i Nalasa Sarothren (uczy Długiego Ostrza, Atletyki i Tarczy). W zamkniętym pokoju nie ma nic ciekawego. Z dołu można wejść na parter tej dzielnicy.

[2] - Hlaalu: Lombard. Alveno Andules (handluje wszystkim, ma 200 złota). Na półce leżą Kościany Lewy i Prawy Naramiennik. Sklepu chroni Strażnik Świątynny. Za zamkniętymi drzwiami nie ma nic ciekawego.

[3] - Hlaalu: Płatnerz. Telvan Llethan oferuje naprawę broni i pancerzy, handluje też nimi, ma 800 złota. Chroni go Strażnik Świątynny. Na półce leży m.in. Ebonowy Topór Wojenny.

[4] - Hlaalu: Alchemik. Ganalym Saram handluje miksturami, składnikami i sprzętem alchemicznym, ma 350 złota.

[5] - Hlaalu: Towary Wszelakie. Gadayn Andarys handluje wszystkim i posiada 400 złota.

[6] - Oberża Bez Nazwy. Na górze są następujące osoby: Traldrisa Tervayn (uczy Atletyki, Retoryki i Handlu, handluje księgami, ma 150 złota), Lliram Alvor (uczy Długiego Ostrza, Atletyki i Tarczy) i Brathis Dals (handluje żywnością i butelkami, ma 75 złota). Zamknięte drzwi po lewej prowadzą do klapy - ta natomiast zabierze cię na dół. Jest tu dużo skrzyń i skrzynek, a także kupców i nauczycieli: Belos Falos (uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Zabezpieczeń, handluje wytrychami, posiada 100 złota), Nevos Urns (uczy Atletyki, Tarczy i Bez Zbroi) i Llavesa Drom (uczy Długiego Ostrza, Krótkiego Ostrza i Broni Obuchowej). W jednym z pokojów jest Gilan Daynes (naprawia i handluje bronią i pancerzem, ma 600 złota), a na półkach: Kościany Kirys, Żelazny Obuch Błyskawic, obok Stalowy Brzeszczot Lodu. W drugim pokoju stoi Rarvela Teran - handluje wytrychami i ma 150 złota. W skrzyni na półce jest Ruda Ebonu.

[7] - Posiadłość Curio. Na górze posiadłości stoją Bronosa Nedalor i Hlenil Neladren. Na dole w przedpokoju jest Balen Sedrethi, a w pokojach: Forvse Nerethi (uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Skradania się) i Crassius Curio. Obok niego jest księga Ostatni Taniec Lorda Jornibreta (podnosi o 1 Lekki Pancerz).

Nie ma stąd bezpośredniego przejścia na parter, więc musisz wyjść i skorzystać z jednych z sześciu drzwi. Oprócz czterech patrolujących parter Strażników Świątynnych są tu także w okolicach [8]: Eloroth, Elo Arethan (uczy Handlu, Retoryki i Atletyki, ma 0 złota i handluje księgami) i Eraldil. Można stąd wejść do trzech lokacji:

[9] - Hlaalu: Dom Edryno Arethi. Stoi tu także Bratheru Oran, który sprzedaje zaklęcia.

[10] - Hlaalu: Świątynia. Są tu cztery osoby: Guarg gro-Yarzol, Erirvase Drinith, Llaalamu Sathren i Rirnas Athren (handluje miksturami, ma 150 złota, oferuje sprzedaż i tworzenie zaklęć).

[11] - Hlaalu: Skarbiec. W hallu jest Garer Danoran (uczy Lekkiego Pancerza, Krótkiego Ostrza i Skradania się), a w korytarzu Galasa Uvayn (uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Zabezpieczeń). Stąd są wejścia do trzech lokacji. Prawe drzwi prowadzą do więzienia - stoi tu Strażnik Świątynny, na stołach przy schodach i głębi więzienia leżą Klucz do Celi w Strefie Hlaalu, na pierwszym stole jest Lista Więźniów, a w celach są Ralyn Farothran i Frelene Acques. Koniec korytarza prowadzi do archiwum - są tutaj Urandile Selandas i Valvosa Maryon. W skrzyneczce na jednej z półek jest Akt własności Odrala. Nie ma tu żadnych podnoszących współczynniki ksiąg, ale znajduje się wejście do krypt - gdzie jest główny skarbiec Hlaalu.

Ten opis wymaga osobnego akapitu. Oprócz stojących tu Tenisi Lladri i Barena Alena (może ci sprzedać Akt Własności Posiadłości Rethan i Raport ze Skarbca, ma 0 złota), jest tu piątka Strażników Świątynnych. Jeśli chcesz się włamać, a nie masz 100%-towej niewidzialności lub ukrywania się, to postępuj zgodnie z instrukcją. Na początek - nie możesz należeć do organizacji Świątynia, bo zostaniesz od razu z niej wyrzucony, jeśli na dwóch drzwiach użyjesz wytrycha. Pozbądź się skradzionych przedmiotów (najlepiej zapisz grę, zaatakuj kogoś, zapłać karę i zobacz, które zabrał ci Strażnik Świątynny) i użyj wytrycha na drzwiach - kara w sumie wyniesie 10 złota. Drugie drzwi zostaw otwarte, aby cię zasłaniały. No i jesteśmy w skarbcu... Na półkach leży komplet szklanej zbroi, w ścianie są: Orkowy Młot Bojowy, Ebonowy Długi Miecz, Szklany Złowieszczy Miecz i Szklany Miecz Ognia. Na stole jest Rejestr Skarbca Hlaalu i skrzynka z 500 złota. W każdej ze skrzyń znajduje się mnóstwo złota, klejnotów i cennej broni. Jest w czym wybierać.

Z parteru można wejść do kanałów schodami w A lub B. W kanałach jest Strażnik Świątynny i Relur Faryon w [12]. Zanim zejdziesz do podziemi, odwiedź krypty rodowe w C. W [13] i [14] jest dużo skrzyń, worków i beczek. W [14] stoją trzy osoby Broris Fals (rzuca zaklęcia, ma Bojowy Topór Nieprzyjaciela), Nurisea Selarys (uzbrojona w kuszę) i Mathyn Bemis (uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Skradania się, dzierży Straszliwe Ostrze Błyskawic). W [15] jest Arven Nalyn (odziany w kościaną zbroję, ma długi miecz), który praktycznie od razu rzuci się na ciebie. Gdy zadasz mu pierwszy cios - na pomoc przybiegnie jego trzech opisanych wyżej kolegów, więc uważaj.

Gdy wyjdziesz z krypt rodowych, przyjdzie czas na zwiedzenie podziemi - dostaniesz się tam klapami w D, E, F i G. Beczki i skrzynie pływają w [16] i [17], a w [18] stoi Śniący, z którym możesz porozmawiać. W [19] jest zatopiona łódź - przy Zwłokach znajdziesz Zardzewiały Klucz, a w skrzyni obok różne przedmioty.