Wyszukiwarka gier
The Sinking City

The Sinking City

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 27 czerwca 2019

Przygodowe, TPP, Survival horror, Sandbox, Detektywistyczne, Elementy RPG, Cthulhu, Przygodowe gry akcji, 20-lecie międzywojenne, Singleplayer

Przygodowa gra akcji TPP z elementami RPG, inspirowana twórczością H.P. Lovecrafta. Akcja The Sinking City toczy się w latach dwudziestych XX wieku, w amerykańskim miasteczku cierpiącym z powodu powodzi wywołanej przyczynami nadnaturalnymi. Gracz wciela się w postać prywatnego detektywa, który próbuje nie poddać się zbiorowemu szaleństwu i rozwikłać zagadkę tajemniczych zdarzeń mających tam miejsce.

7.4

GRYOnline

5.6

Gracze

10

Steam

6.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

The Sinking City jest przygodową grą akcji, utrzymaną w konwencji horroru i wzbogaconą o elementy RPG, za której opracowaniem stoi ukraińskie studio Frogwares – autorzy ciepło przyjętych produkcji poświęconych przygodom Sherlocka Holmesa. Co ciekawe, opisywany tytuł powstawał początkowo jako Call of Cthulhu, którego wydaniem miała się zająć firma Focus Home Interactive. Kiedy jednak w maju 2015 roku twórcy przeszli pod skrzydła firmy Bigben Interactive, musieli znacznie przebudować swoje dzieło, czyniąc je autorską grą inspirowaną twórczością H.P. Lovecrafta.

Fabuła

The Sinking City zabiera nas do Stanów Zjednoczonych z lat dwudziestych XX wieku, a dokładnie – do posępnego miasteczka Oakmont w stanie Massachusetts, dotkniętego katastrofalną powodzią spowodowaną przez siły nadprzyrodzone. Zbadanie tej sprawy przypadło detektywowi Charlesowi W. Reedowi, który na drodze śledztwa poznaje nie tylko przyczyny owego zjawiska, lecz również styka się z szaleństwem i zwątpieniem, coraz bardziej ogarniającymi zarówno mieszkańców Oakmont, jak i jego samego.

Czytaj więcej

Platformy:

Xbox One

Xbox One 27 czerwca 2019

PC Windows

PC Windows 27 czerwca 2019

Nintendo Switch

Nintendo Switch 12 września 2019

PlayStation 5

PlayStation 5 19 lutego 2021

PlayStation 4

PlayStation 4 27 czerwca 2019

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 28 kwietnia 2021

Wczesny dostęp:25 czerwca 2019

Producent: Frogwares

Wydawca: Nacon / Bigben Interactive

Gry z serii

The Sinking City
The Sinking City
The Sinking City

3GRY

Gry z serii The Sinking City

Seria przygodowych gier akcji, utrzymanych w konwencji survival horrorów inspirowanych tzw. Mitologią Cthulhu. Od początku pieczę nad rozwojem cyklu sprawuje ukraińskie studio Frogwares, znane również z przygodówek spod szyldu Sherlock Holmes. Wydanie pierwszego The Sinking City początkowo wzięła na siebie firma Nacon (wcześniej znana jako Bigben Interactive), jednak z czasem twórcy odzyskali do niego wyłączne prawa.

Gry z serii The Sinking City

Publicystyka

7.0
dobra

Recenzja GRYOnline

The Sinking City

W The Sinking City przez cały czas czuć bardziej ducha twórcy Sherlocka Holmesa niż H. P. Lovecrafta. Fabuła skupiająca się na nadnaturalnych elementach jest słaba, na szczęście pojedyncze detektywistyczne sprawy nadrabiają to z nawiązką. Gra posiada silny syndrom „jeszcze jednej lokacji do odwiedzenia” albo „jeszcze jednej rozmowy do przeprowadzenia”. Tytuł może i jest toporny, ale wciąga.

Recenzja gry The Sinking City – Sherlock Holmes kontra mitologia Cthulhu
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
25 czerwca 2019
The Sinking City - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 25 czerwca 2019

The Sinking City - poradnik do gry

Poradnik do The Sinking City stanowi kompendium wiedzy na temat tej klimatycznej gry przygodowej. Z naszej publikacji dowiecie się, jak rozwiązać wszystkie sprawy główne i poboczne, gdzie odnaleźć materiały dowodowe oraz jak szybko podróżować po mieście.

The Sinking City - poradnik do gry
Opinie

6 czerwca 2021

Cthulhu w .exe - 10 najlepszych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta

Lovecraft za życia był twórcą niszowym. Ot, pisarz, któremu zdarzało się publikować w magazynach z opowiadaniami grozy, a pod koniec życia stać się literackim guru dla garstki zapaleńców. Czy z grami o Cthulhu i spółce jest podobnie?

Cthulhu w .exe - 10 najlepszych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta
Cthulhu w .exe - 10 najlepszych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta
Opinie

29 maja 2019

Gry czerwca 2019 - najciekawsze premiery i konkurs

Przygotujcie się - nadciąga sezon ogórkowy. Ale zanim rozkręci się na całego, zagramy w remake kultowego Crash Team Racing, spin-offa serii Yakuza, hack'and'slasha w świecie Warhammera i debiutujący po wielu latach na pecetach port Heavy Rain.

Gry czerwca 2019 - najciekawsze premiery i konkurs
Gry czerwca 2019 - najciekawsze premiery i konkurs
Opinie

10 sierpnia 2016

Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta

Żaden pisarz nie wpłynął na branżę gier, tak jak H. P. Lovecraft. Zebraliśmy w jednym miejscu nadchodzące produkcje inspirowane twórczością genialnego Samotnika z Providence.

Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta
Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta

Wiadomości

Walka o The Sinking City zakończona zwycięstwem dewelopera. Wkrótce zagramy w nową wersję gry

Walka o The Sinking City zakończona zwycięstwem dewelopera. Wkrótce zagramy w nową wersję gry

Frogwares posiada wyłączne prawa do The Sinking City. Twórcy zapowiedzieli wydanie nowej wersji gry oraz DLC.

gry

Adam Adamczyk

3 stycznia 2024 10:55

Walka o The Sinking City zakończona zwycięstwem dewelopera. Wkrótce zagramy w nową wersję gry
Twórcy The Sinking City oskarżają wydawcę o piracenie ich gry [Aktualizacja]

Twórcy The Sinking City oskarżają wydawcę o piracenie ich gry [Aktualizacja]

Kilka dni temu The Sinking City zostało opublikowane bez zgody twórców na Steam. Teraz oskarżyli oni wydawcę o piracenie ich gry.

gry

Przemysław Dygas

3 marca 2021 10:42

Twórcy The Sinking City oskarżają wydawcę o piracenie ich gry [Aktualizacja]
The Sinking City znów na Steamie, ale twórcy odradzają zakup

The Sinking City znów na Steamie, ale twórcy odradzają zakup

The Sinking City trafiło do sprzedaży na Steamie. Odpowiedzialne za produkcję studio Frogwares ostrzega jednak przez zakupem tej wersji.

gry

Adrian Werner

27 lutego 2021 11:25

The Sinking City znów na Steamie, ale twórcy odradzają zakup

Dramat Frogwares. The Sinking City znika z oferty sklepów

Gra The Sinking City zniknęła z ofert sklepów. Deweloperzy ze studia Frogwares opublikowali list otwarty, w którym tłumaczą, że winę za tę sytuację ponosi jej wydawca – firma Nacon. Autorzy przekonują jednocześnie, że robią, co mogą, by ich dzieło jak najszybciej wróciło do sprzedaży.

gry

Krystian Pieniążek

25 sierpnia 2020 18:37

Dramat Frogwares. The Sinking City znika z oferty sklepów

The Sinking City – premiera horroru od autorów Sherlocka Holmesa

Nadszedł dzień premiery The Sinking City, czyli horroru zainspirowanego twórczością H.P. Lovecrafta, za który odpowiada znane z serii Sherlock Holmes studio Frogwares.

gry

Adrian Werner

27 czerwca 2019 09:44

The Sinking City – premiera horroru od autorów Sherlocka Holmesa

Pierwsze oceny The Sinking City – gry dla fanów Cthulhu i kryminałów

Na dwa dni przed premierą gry The Sinking City do sieci trafiły jej pierwsze oceny. Z recenzji wynika, że studio Frogwares dostarczyło rozbudowaną i klimatyczną produkcję, która jednak nie jest pozbawiona wad. Niemniej fani mitologii Cthulhu i mrocznych kryminałów powinni mieć oko na ten tytuł.

gry

Krystian Pieniążek

25 czerwca 2019 19:31

Pierwsze oceny The Sinking City – gry dla fanów Cthulhu i kryminałów

The Sinking City – obszerny gameplay z pełnej wersji gry

Na YouTube trafił trwający prawie 80 minut gameplay z przygodówkowego horroru The Sinking City. Pozwala on zobaczyć początkowe fragmenty gry.

gry

Adrian Werner

23 czerwca 2019 09:55

The Sinking City – obszerny gameplay z pełnej wersji gry

The Sinking City też w Epic Games Store. Wymagania sprzętowe ujawnione

Poznaliśmy nieco szczegółów na temat wydania The Sinking City, czyli nowej przygodówki inspirowanej twórczością H.P. Lovecrafta od studia Frogwares, ekskluzywnie w Epic Games Store. Ponadto ujawniono wymagania sprzętowe tytułu.

gry

Miłosz Szubert

21 marca 2019 13:05

The Sinking City też w Epic Games Store. Wymagania sprzętowe ujawnione

Znamy nową datę premiery The Sinking City

Studio Frogwares poinformowało o przełożeniu o trzy miesiące premiery gry The Sinking City, czyli przygodówki akcji zainspirowanej twórczością H.P. Lovecrafta.

gry

Adrian Werner

8 marca 2019 13:08

Znamy nową datę premiery The Sinking City

Zobacz nowy fragment rozgrywki z The Sinking City

Wydawca Bigben Interactive opublikował kolejny film przedstawiający rozgrywkę w The Sinking City – inspirowanej prozą H. P. Lovecrafta przygodowej grze akcji, nad którą pracuje studio Frogwares. Materiał przedstawia najważniejsze aspekty omawianej produkcji.

gry

Bartosz Świątek

28 lutego 2019 17:33

Zobacz nowy fragment rozgrywki z The Sinking City

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry The Sinking City.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The Sinking City:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-4350 3.5 GHz / AMD Phenom II X6 3.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / 4 GB Radeon R9 380X lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.4

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
5.6

Ocena Graczy

Średnia z 873 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

10

Ocena STEAM

"Brak recenzji"

Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
6.9

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 159 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
Dariusz Matusiak
PC

Dariusz Matusiak

Recenzent GRYOnline.pl

2019.06.25

The Sinking City miało zabrać nasz umysł do granic szaleństwa wokół kultu Cthulhu, ale Wielkich Przedwiecznych pokonał tu chyba sam Sherlock Holmes. To przygodówka z syndromem „jeszcze jednej tury”.

3.0
m4tekt
PC

m4tekt

Ekspert

2024.11.29

Początek gry w miarę ciekawy, a historia angażująca. Niestety z biegiem czasu robi się tu w kółko to samo, a mechanika walki i eksploracji jest totalnie nijaka. Doszedłem gdzieś do połowy gry i miałem dosyć. Graficznie jest klimacik, ale wizualnie czuć niski budżet.

9.0
PC

KORZYCH

Ekspert

2021.08.27

Ciekawa gierka, nie wiem skąd hejt. Jedyne co mi się nie podoba to bieganie do morza, bo ciężko wyjść. Ale klimat naprawdę fajny, ciekawe rozmowy, śledztwa. Walki zalecają omijać, przynajmniej na początku, bo kluczem i tak ma być warstwa fabularna. Jest dobrze, choć dało się to jeszcze dopracować.

9.5
Michal_Skowron
PC

Michal_Skowron

Ekspert

2020.06.16

Świat przedstawiony w grze jest rewelacyjny, te zalane dzielnice, kolorystyka, zmieniające się pory dnia oddają extra klimat. Hstoria jak dla mnie jest ciekawa i mnie wciągnęła, zadania poboczne też były ok. Dobrym pomysłem były poziomy rozgrywane pod wodą czego wcześniej nie wiedziałem czytając różne recenzje, co mi sie bardzo podobało. Ja głownie gram w gry dla grafiki, fabuły i ciekawych historii a strzelanie w grach uznaje jako dodatek, giwery były i strzelało się fajnie ale rodzai przeciwników mogło by być wiecej. Ogólnie jestem zadowolony i grało się bardzo fajnie, lubie gry na podstawie twórczości Lovecrafta i wątek mitologi Cthulhu, jak ktoś lubi te klimaty to warto zagrać!

6.5
PC

zjazd

Ekspert

2020.03.03

Zmarnowany potencjał na dobrą grę. Mamy przeciętniaka, który broni się świetnym klimatem.

7.0
pieterkov
PC

pieterkov

Ekspert

2019.07.03

Jestem przerażony, że w 2019 roku można wypuścić taki bubel.1. Mechanizm detektywistyczny jest strasznie chaotyczny. Tu jakieś łączenie wątków, tu dublujące się wskazówki, tu archiwum, tu pałac myśli. Ogólnie trudno się w tym wszystkim z początku połapać i zrozumieć co wgl mamy robić dalej. Tak więc w pałacu myśli zagadki dopasowujemy metodą brute force próbując łączyć wszystko z wszystkim aż gra wynajdzie jakieś połączenie, a pod koniec sprawy podejmujemy decyzję która wersja wydarzeń jest „prawdziwa” – np. czy uznamy, że morderca zwariował czy zabił celowo/świadomie, pomimo tego, że nie mamy żadnych wskazówek tego dotyczących poza jego zeznaniem, że „nie był sobą”. Ogólnie łączenie wskazówek jest bardzo głupie bo po kilka razy przypomina to co już wiemy, w kilku zdaniach różniących się szczegółami, które nagle z jakiegoś powodu stanowią oddzielne „wskazówki”. Podczas rozwiązywania spraw bardzo łatwo też przegapić niektóre „dowody” – na przykład nie pomyślimy, żeby 2 raz rozmawiać z npcem (bo po co skoro nic nowego nie wie) albo zbugują się znaczniki interakcji i stojąc przy stoliku przeczytamy tylko 2 z 3 dokumentów, bo okaże się, że znacznik dla 3 pokazuje się dopiero jak odejdziemy o krok. Przez to tracimy dużo expa za niepełne badanie lokacji.2. Gra niby nie prowadzi za rączkę ale jednak częściowo to robi – cały czas mamy wskazówki typu sprawdź to w archiwum, X udał się do szpitala itd. Jedyna „trudność” gracza to wyznaczenie sobie punktu na mapie. Najgłupsze jest to przy zadaniach pobocznych gdzie dostajemy całą listę kilku zadań pobocznych i każde ma napisane „zdarzyło się to w dzielnicy X na skrzyżowaniu Y i Z”. Więc i tak mamy wszystko podane na tacy, tylko, że: musimy znaleźć na mapie dzielnicę, potem ulice i odpowiednie skrzyżowaniu, a następnie dać tam pinezkę, że dany quest jest tutaj. Czy jest to fajne i klimatyczne? Nie. To tylko strata czasu. Bo i tak mamy podane gdzie iść, tylko, że znaczniki musimy nanosić sami. NUDA. A potem idziemy na dane skrzyżowanie i chodzimy w kółko bo okazuje się, że dana lokacja nie jest tutaj tylko kilkanaście metrów dalej i w dodatku chodzi o drzwi do jakiegoś budynku, a nie sytuację na ulicy. Chodzimy więc ulicą i wypatrujemy białych drzwi które da się otworzyć. Co chwilę musimy otwierać mapę i sprawdzać czy skręciliśmy na odpowiednim skrzyżowaniu. Pomimo znacznika na hudzie (kompas) i tak musimy sprawdzać mapę bo wystarczy, że obejdziemy budynek z lewej zamiast z prawej strony i trafiamy na nieprzekraczalną przeszkodę co sprawia, że trzeba się wracać i obchodzić go z prawej. Nie wiem dlaczego twórcy nie wprowadzili trybu łatwego, który podświetlałby od razu docelową lokację na mapie (skoro i tak pojawia się ona po dotarciu na miejsce). Co więcej możemy mieć aktywne tylko jedno zadanie na raz, więc musimy mniej więcej pamiętać gdzie był który znacznik, bo jak już jesteśmy w danym miejscu to może akurat w pobliżu możemy też wykonać jeden z etapów innego zadania. Musimy jednak o tym pamiętać i ciągle przełączać się między zadaniami, żeby wykonywać po 2 minizadania na raz – jedno z jednej i drugie z drugiej misji, żeby nie wracać w to samo miejsce. A jednocześnie gra wciąż wyświetla już wykonane lokacje z innych niedokończonych zadań więc mapa szybciutko się zaśmieca i mamy problem z przypomnieniem sobie gdzie oddać questa, gdzie jest zleceniodawca itp.3. Skoro już przy mapie jesteśmy – gra na hdd (nawet tak wydajnym jak wd black) jest niegrywalna. Okropnie długie ładowanie przy szybkiej podróży, wczytaniu gry w tym samym miejscu, czy otwieraniu drzwi (wchodząc z miasta do mieszkania). Kolejne przycinki zdarzają się przy KAŻDYM otwarciu i zamknięciu mapy. Myślałby kto, że gra sobie scachuje co trzeba jak otwieramy interfejs a potem z niego wychodzimy ale nie. Każde wejście i wyjście z eq to przycinka. Na ssd jest dużo lepiej.4. A skoro już przy wczytywaniu jesteśmy – brak quicksave. Ponadto wczytując grę jesteśmy przenoszeni do pobliskiej budki telefonicznej od szybkiej podróży więc zapomnijcie o zapisywaniu w połowie lokacji/mieszkania/walki. Tym samym często nowe punkty szybkiej podróży odkrywamy przypadkiem – ginąc i odradzając się w pobliskiej budce, której wcześniej nie odkryliśmy. Wynika to z tego, że budki pokazywane są gdy jesteśmy bardzo blisko od nich. Wystarczy, że przechodzimy dwie ulice dalej i już nie jest ona pokazywana na radarze, więc nie jesteśmy w stanie jej odkryć – bo nikt po mieście nie spaceruje dla przyjemności, biega się od questa do questa bo zwiedzać nie ma czego poza porzuconymi ruderami z potworami i respawnującymi się skrzyniami z losową zawartością która nie pozwala nawet zrekompensować amunicji straconej na wybicie wspomnianych potworów. Nie wiem też po co są „obszary opanowane przez potwory” skoro nie da się ich wyczyścić, nie ma tam nagród i po prostu je przebiegamy. A jednocześnie dostaje XP za ich „odkrycie” (z bardzo daleka, kilka ulic dalej, szkoda, że budki nie mają takiego zasięgu chociażby wykrywania na radarze żeby gracz mógł sam je odkryć).5. Walka – matko bosko nawet nie wspominajcie mi o tym. Toporna to mało powiedziane. Strzelamy z kapiszonów, a nie prawdziwej broni. Wgl jej nie czuć – fatalne audio i reakcje przeciwników. Na początku gry, gdy chciałem zabrać się za zadania poboczne (grając na normalu) to okazało się, że przeciwnicy nic sobie nie robią z moich kul i wystrzelanie 2 magazynków nic nie daje, a więcej amunicji po prostu nie było (drugi magazynek i tak musiałem wytworzyć sam i brakło mi materiałów pomimo tego, że zbierałem wszystko ze wszystkich skrzyń, których zawartość na szczęście się odnawia). Wybiegłem więc na ulicę i komicznie ganialiśmy się z wielkim potworem dookoła samochodu (przechodnie nie reagowali), tylko po to, żeby po obróceniu kamery potwór zniknął... Potwory mają też niby jakieś punkty krytyczne których trafienie zadaje więcej dmg ale jak to zrobić skoro mają je np. na plecach a toporny bohater rusza się niewiele szybciej od potworów? Walka to koszmar - giniemy szybko, przeciwnicy to gąbki na pociski, a nagrody są prawie zerowe (garstka expa).6. Gra nie tłumaczy też za bardzo mechanizmów. Sam musiałem wpaść na to, że w ekwipunku można craftować amunicję i apteczki. Wcześniej nawet tam nie zajrzałem bo po co mi statystyki dotyczące liczby przenoszonych śrubek? Samouczka nie było lub przegapiłem krótki kilkusekundowy komunikat o nim. W grze jest niby zakładka paru wskazówek ale kompletnie nieprzydatna. Przełączanie między zadaniami pobocznymi a głównymi też musiałem rozszyfrować sam. Podobnie jak to, że jest pasek zdrowia psychicznego i powoduje on deformacje obrazu oraz ma swoją apteczkę (zbędna, wystarczy poczekać kilkanaście sekund, chyba, że akurat walczymy). Po otrzymaniu awansu i punktu doświadczenia do wydania – również brak jakiejkolwiek informacji, że właśnie wbiłem pierwszy level i mogę go na coś wydać... Po zanurkowaniu – brak informacji, że harpun i race trzeba wyekwipować TABem – naiwnie czekałem, że odblokuję je fabularnie.7. Grafika jest fatalna. Czasami nie wiadomo czy jest dzień czy noc, a zmiana pory dnia odbywa się w ciągu kilku sekund – cienie nagle zaczynają się przesuwać po całym mieście. Myślałem, że mam jakieś schizy albo jakiś sterowiec przelatuje skoro światła latarni tak szybko się przesuwają ale nie – to tylko zmiana pory dnia (chyba, bo jak pisałem wyżej nie wiadomo czy jest dzień czy noc, ale zmienia się nieco kolorystyka). Oczywiście trochę przesadzam – czasem widać, że świeci słońce i odbija się w otoczeniu, ale jak jest szaroburo i pochmurno to ciężko stwierdzić co to za pora.8. Zanim odkryjemy więcej punktów szybkiej podróży 50% gameplayu to bieganie po mieście. Mieście w którym nic nie ma, poza „strefami opanowanymi przez potwory” (z którymi na początku gry i tak nie jesteśmy w stanie sobie poradzić), bo praktycznie cały loot jest w pomieszczeniach. A, że miasto jest zalane to co kilka kroków przeskakujemy z nóg na łódkę żeby przepłynąć kałużę, potem znowu nogi, znowu łódka itd.9. Animacje i interakcje są bardzo toporne. Przeszukując kufry czy szafki trzeba przytrzymać przycisk interakcji o czym gra nie informuje. Ma to sens, w końcu przeszukujemy kufry, ale czemu to samo trzeba z robić dokumentami, skoro bohater tylko macha przy nich ręką jakby zgarniał je do kieszeni, a potem trzymamy przycisk w próżni a bohater stoi jak kołek, by po chwili przedmiot cudownie pojawił się w ekwipunku?10. Optymalizacja mocno taka sobie. 4690K i 1070 generują ledwie 40-65 klatek w full hd na ultra. Przy tym jak gra wygląda powinno ich być ze 100. Na spadek klatek do 40fps w bogatej dzielnicy pomogło ograniczenie zasięgu widzenia z ultra na epicki – wzrost do 62 fps. Dalsze obniżanie nie dawało nic. Pewnie zabugowane ustawienia graficzne jak to ma ostatnio miejsce w grach-betach.11. Jako ciekawostkę dodam, że gra całkowicie ignoruje moje przyzwyczajenia z innych gier. Widzę w grze bandziora obijającego innego człowieka albo wręcz wykonującego na nim egzekucję (niewinny cywil klęczy przed nim a ten strzela mu w pierś 3 razy), więc reaguję – biję wręcz lub wyciągam pistolet, w ostateczności zabijam. I co? I jajco. Tracę całe zdrowie psychiczne i połowę swoich hp (tylko dlatego, że straciłem psychikę w wyniku zabicia „cywila” bandziora). Do tego ZERO JAKIEJKOLWIEK NAGRODY postaci hp czy itemków za uratowanie życia cywila. W d.... mam taką moralność...12. Gra nie zachęca do questów pobocznych. Są nudne i sprowadzają się do biegania po mieście i oczyszczania lokacji z potworów a w nagrodę otrzymujemy trochę expa i parę nabojów. Tylko po co nam exp jak większość skilli jest bezużyteczna? No bo po co komu 10 czy 25% szans na to, że podczas craftingu zużyjemy 1 śrubkę zamiast 2, skoro albo nie mamy ich wcale albo w nich toniemy?13. Kiedy zajdziemy już dalej w grze i odblokujemy większość budek szybkiej podróży i załapiemy schemat zagadek zaczynamy wszystko robić znacznie szybciej. Tylko co z tego, skoro misji pobocznych jest nawał, a każda z nich to co najmniej kilka szybkich podróży. Idź na miejsce X, zbadaj, znajdź poszlaki do kolejnych 2 miejsc, potem bieg do biblioteki czy innego ratusza, znajdywanie kolejnych 2 lokacji, potem jeszcze kolejnej i powrót do zleceniodawcy. I tak 10-15 razy bo tyle zadań pobocznych jest... Szybka podróż powinna działać z dowolnego miejsca, żeby nie trzeba było wracać się do budki po tym jak poszliśmy oddać zlecenie w 2 słowach...14. Boli również skazanie gracza na rng. W jednych momentach miałem amunicji i surowców na maxa, w innych miałem ich 0. Wszystko zależy od tego co gra wylosuje nam w pojemnikach i na jak dużo ich trafimy. Czasem wyskakuje nam wielgachny potwór tylko po to by po wczytaniu gry było kilka małych padających na strzała. Zakładam, że lepiej jednak ustawić walki na poziom łatwy żeby mieć więcej amunicji (stwory wtedy zapewne padają szybciej). Prowadziło to u mnie do tego, że specjalnie zostawiałem poboczne questy wykonane ale nieodebrane (tj. nie wracałem do zleceniodawcy żeby zdać mu raport), żeby w razie braku amunicji móc się uzupełnić (bo nagrody za zadania to często amunicja). Gra ciągle przypomina, że „amunicja to luksus” i ucieczka jest lepsza, ale jak uciekać przed 4 potworami ganiającymi nas po całym mieszkaniu, gdy trzeba po nim spokojnie pochodzić i poszukać wskazówek? Nie ma innej opcji niż wymordować wszystkie. Z drugiej strony – gra bez walki byłaby koszmarnie nudna, więc to zło konieczne. Nie wierzcie więc w recenzje, że amunicji jest w bród – owszem mamy do dyspozycji arsenał np. granaty czy mołotowy, ale wiecznie wszystkiego brakuje. Nie zdobywamy też żadnej waluty, za którą moglibyśmy zakupić surowce i wycraftować brakującą amunicję, więc musimy polegać na losowym loocie ze śmietników i skrzynek. Czasem dostaniemy surowców na 1 nabój, a czasem na 10.15. Decyzje i ich konsekwencje – a raczej ich brak. Gra momentami przypomina gry telltale, gdzie niezależnie od tego co wybierzemy ktoś i tak zginie (tylko z innego powodu). Czasem jednak faktycznie mamy „wpływ” na coś. Tylko, że skutków tego wpływu nie odczuwamy w żaden inny sposób niż poprzez króciutką notatkę którą znajdujemy w naszym pokoju (np. o zgonach po zatrutych rybach lub pogrzebie jednej lub drugiej osoby). Jeżeli wg recenzentów są to opóźnione i nieprzewidziane skutki decyzji to polecam pograć w wiedźmina... 16. Pierdółka ale miasto i npce są bardzo mało zróżnicowani. O ile z npc nie jest to jakiś duży problem o tyle widząc 4 raz napis „men’s finest clothing” na jakimś budynku szlag mnie trafiał. Miasto ogólnie działa bardzo topornie, czasem zapominając doczytać tekstury wielkiego budynku do którego idziemy i notorycznie wczytując npców przed naszym nosem, lub zmieniając ich pozycje po obróceniu kamery (np. spacerowicz zamienia się w leżącego włóczęgę). W grze niby występuje kilka dzielnic, ale tak naprawdę rozróżniałem tylko 2 typy: bogate (kamienne ulice, domki jednorodzinne, pojazdy poparkowane na ulicach) i biedne (błoto, szeregowe domy, gołe ulice). Przez deszcz, powtarzalność szyldów i szarówkę świata niemożliwe jest określenie swojej lokalizacji bez mapy. Bawi również, że za każdym razem podczas nurkowania mamy tą samą animację, gdzie za nami jest niby zatopione miasto, niezależnie od miejsca nurkowania.Mimo wszystko grę przeszedłem w całości wraz ze wszystkimi questami pobocznymi. Niestety, w momencie kiedy uznałem, że mam już dość i gra mogłaby się skończyć byłem dopiero w 2/3. Jeżeli czegoś żałuję to głównie dwóch głupich zadań pobocznych, które polegały tylko na odwiedzaniu mieszkań z listy i zabieraniu z nich przedmiotów (1 to listy z Oakmont, a drugie coś ze złotem ryboludzi). Reszta poboczniaków była ok. Ciekawe historie, niestety zniszczone przez nudny gameplay polegający na bieganiu w te i we w te.Grę można w pewnym sensie porównać do Vampyra - biegamy po mieście i bijemy potworki. Tak samo jak Vampyr jest przeciętniakiem, który jednak ma to coś, co zachęca nas do przejścia gry.

9.5
PC

Legalizex

Ekspert

2019.06.29

Ocena gry zaniżona pewnie przez ból dupy o Epic Store. A szkoda bo gra jest świetna, naprawdę super klimat, ciekawe zadania, gra nie prowadzi za rączkę, nie zaznacza ci na mapie gdzie masz iść, trzeba w grze przekopywać miejskie archiwa żeby poznać adres do którego mamy się udać i takie tam inne smaczki. Polecam.

8.0
baltazar1908
PC

baltazar1908

Gracz

2025.06.29

Przeszedłem wersje remasterd, gra bardzo fajna, klimat zalanego miasta super choć wnętrza zniszczonych przez wodę domów się powtarzają, zagadki detektywistyczne bardzo dobre i ciekawe, gra godna polecenia, wersji remastered wystawiłem 8 wiec tej tak samo, bo warto.

Ocena OpenCritic

6.9

40% rekomendacji (159)

Opecritic
6 / 10

TheSixthAxis

TheSixthAxis
66 / 100

PC Gamer

Andy Kelly

PC Gamer
7,5 / 10

God is a Geek

Mick Fraser

God is a Geek
7,5 / 10

Game Informer

Jeff Marchiafava

Game Informer

Eurogamer

Malindy Hetfeld

Eurogamer

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2023-05-01
19:06

Barklo Generał

Barklo

Gra nie jest taka zła jak się zagłębi w szczegóły i detale i spędzi przy niej więcej czasu. Zapraszam na serię z całej produkcji, pokazuje wszystkie ukryte sekrety i trzy zakończenia gry. Darmowy poradnik dla Was. Moja ocena gry 7/10. https://www.youtube.com/watch?v=ZFpA37TYaCQ&list=PLVYHO_RNJKKiUSDMo2FwuRHo-B6Lbk5Qn&index=1

Komentarz: Barklo
2024-11-29
22:39

m4tekt Pretorianin

m4tekt
👍

Początek gry w miarę ciekawy, a historia angażująca. Niestety z biegiem czasu robi się tu w kółko to samo, a mechanika walki i eksploracji jest totalnie nijaka. Doszedłem gdzieś do połowy gry i miałem dosyć. Graficznie jest klimacik, ale wizualnie czuć niski budżet.

Komentarz: m4tekt
2025-01-10
18:28

Barti30 Pretorianin

Kto grał w "Call of Cthulhu : Mroczne Zakątki Świata" temu się w "The Sinking City" gęba ucieszy, albowiem jest tu całkiem sporo nawiązań i odniesień do Call of Cthulhu : Mroczne Zakątki Świata, między innymi mamy tu nawiązanie do Ponurego Miasteczka Innsmouth, do Ezoterycznego Zakonu Dagona, też jest w The Sinking City, nawiązanie do samej Fabryki Braci Marshów.

A głównemu bohaterowi Prywatnemu Detektywowi : Charlesowi Reedowi, to wydaje mi się, że głosu mu chyba użycza, dokładnie ten sam aktor czyli Pan Milton Lawrence, który też podkładał głos pod Prywatnego Detektywa : "Jacka Waltersa" (Są łudząco podobne) w starszej już grze :

"Call of Cthulhu : Mroczne Zakątki Świata"

Komentarz: Barti30
2025-06-29
11:31

baltazar1908 Generał

baltazar1908

Przeszedłem wersje remasterd, gra bardzo fajna, klimat zalanego miasta super choć wnętrza zniszczonych przez wodę domów się powtarzają, zagadki detektywistyczne bardzo dobre i ciekawe, gra godna polecenia, wersji remastered wystawiłem 8 wiec tej tak samo, bo warto.

Komentarz: baltazar1908
2025-06-29
11:32

Admin Senator

Admin

The Sinking City - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl