Data wydania: 13 listopada 2007
SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.
GRYOnline
Gracze
SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Immortal Cities: Children of the Nile oraz Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.
Zatem teraz stawianie wirtualnego miasta i administrowanie nim to tylko połowa sukcesu, gdyż trzeba poświęcić się również jego sferze społecznej. Tę ostatnią kształtujemy wykorzystując sześć zasobów (np. kreatywność, władza, produktywność). Jeśli decydujemy się więc przykładowo na zainwestowanie dużych pieniędzy w wymiar sprawiedliwości, służby bezpieczeństwa i sprawy pochodne, to metropolia nabiera wyglądu niczym z orwellowskiego Roku 1984 – mieszkańców permanentnie inwigilują kamery, architektura prezentuje się prawie jak szalone projekty socrealistycznych wizjonerów, grafika filtrowana jest w mroczny sposób etc. Rzecz jasna charakter miasta determinuje zachowanie obywateli, którymi są postaci, funkcjonujące na zasadzie podobnej do gier z cyklu The Sims.
Developerzy zaimplementowali grubo ponad trzysta typów budynków, z których jednak zaledwie niewielka część dostępna jest od początku rozgrywki. Kolejne rodzaje odblokowuje się poprzez odpowiednie rozwijanie sześciu wspomnianych zasobów, co zachęca do wielokrotnego rozpoczynania zabawy od zera, celem pójścia inną ścieżką niż poprzednio. Warto zauważyć, że wśród wirtualnych budowli znalazły się także obiekty, nawiązujące do rzeczywistości – np. monumentalna Wieża Azadi rodem z Teheranu.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
PC Windows
Producent: Tilted Mill Entertainment
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
11GIER
Wykreowany przez Willa Wrighta cykl gier strategicznych, w których gracze mogą sprawdzić się w roli budowniczych i zarządców wirtualnych miast. Seria rozwijana jest przez należące do koncernu Electronic Arts studio Maxis przy udziale innych zespołów deweloperskich (np. Tilted Mill Entertainment).
Recenzja GRYOnline
Społeczności to świetny przykład na to, że idea stworzona przez Willa Wrighta była strzałem w dziesiątkę. Nie warto jej zmieniać.
Aktualizacja: 21 grudnia 2007
Poradnik do gry „SimCity: Społeczności” - piątej części serii o budowie miasta. Materiał zawiera wszelkie potrzebne informacje dotyczące mechaniki rozgrywki i zasad rządzących metropoliami.
10 marca 2012
W kolejnym odcinku naszego stałego cyklu przypominamy grę SimCity - jedno z pierwszych dzieł Willa Wrighta, produkt, w który przez długi czas nie wierzył nikt, poza jego twórcą.
15 października 2007
Legendarna już firma Maxis, której początki sięgają ponad dwudziestu lat wstecz, dzięki takim seriom jak SimCity oraz The Sims na stałe wpisała się w historię elektronicznej rozrywki. Czy do tego grona dołączy również SimCity Societies?
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: demonstracja SimCity Societies, zwalcz nałóg palenia papierosów z Nintendo DS, Havok już darmowy, nowa odsłona cyklu Castlevania. Życzymy miłej lektury.
gry
Piotr Doroń
2 czerwca 2008
Electronic Arts przedstawił pierwsze informacje związane z SimCity Creator, kolejną grą, w której otrzymamy możliwość zarządzania wybudowanym przez siebie miastem. Tym razem jednak, w wersji na konsole Nintendo – Wii i DS-a.
gry
Przemysław Zamęcki
30 maja 2008
Wszystkich przyszłych burmistrzów i radnych z pewnością ucieszy fakt ukazania się kilku szczegółów dotyczących pierwszego dodatku do gry SimCity Societies zatytułowanego Destinations.
gry
Przemysław Zamęcki
19 lutego 2008
Dzięki uaktualnieniu gracze będą mogli spróbować swoich sił na trzech poziomach trudności, które będą odblokowywać się wraz z postępami w grze. Najłatwiejszy z nich będzie ciut trudniejszy od tego, który znany jest z pierwotnej wersji gry, podczas gdy najtrudniejszy, określony mianem „koszmaru”, ma stanowić już nie lada wyzwanie.
gry
Artur Falkowski
21 grudnia 2007
"Witaj w poradniku do SimCity: Społeczności - piątej części serii o budowie miasta. Choć ta odsłona jest zdecydowanie najmniej skomplikowana ze wszystkich, zawiera kilka elementów, które wymagają dość szczegółowego objaśnienia. Mam nadzieję, że niniejszy poradnik rozwieje wszelkie wątpliwości dotyczące mechaniki rozgrywki i zasad rządzących metropoliami."
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
3 grudnia 2007
Jeżeli należysz do miłośników rozwijanej od 1989 roku serii SimCity, to z pewnością zainteresuje Cię, że jej najnowsza odsłona - Społeczności, jest już do kupienia. O fakcie tym poinformował wydawca programu, koncern Electronic Arts.
gry
Daniel Kazek
14 listopada 2007
Pierwszy dzień listopada rozpoczynamy od wiadomości, która powinna ucieszyć wszystkich fanów gier z serii SimCity. Koncern Electronic Arts poinformował wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że najnowsza odsłona tego cyklu weszła w „złotą” fazę produkcji. Oznacza to że płyta z programem została wysłana do tłoczni, co jest ostatnim przystankiem na jego drodze do sklepów.
gry
Krystian Smoszna
1 listopada 2007
Problem zanieczyszczenia powietrza i związanego z nim efektu cieplarnianego zatacza ostatnimi czasy coraz szersze kręgi. Nic więc dziwnego, że giganci branży gier wideo starają się poruszać ten temat również w swoich produktach. Za przykład może posłużyć tu zespół Electronic Arts, który wraz z koncernem paliwowym BP zamierza informować swych klientów o konieczności dbania o środowisko.
gry
Marek Grochowski
12 października 2007
SimCity: Societies, czyli po naszemu Społeczności, mają być prawdziwą gratką dla fanów strategii ekonomicznych. Mieliśmy okazję testować wersję beta, nagrywając przy okazji krótki film.
gry
Krzysztof Gonciarz
2 października 2007
Od premiery pierwszego SimCity minęło już sporo czasu, a gracze, którzy zagrywali się w nie jako dzieci, zdążyli już dochować się własnych pociech. Nie oznacza to jednak, że o grze nikt już nie pamięta. Wręcz przeciwnie, SimCity doczekało się kontynuacji i przerodziło w serię. Z edycji na edycję twórcy starali się modyfikować nieco formułę gry, zachowując przy tym strukturę oryginału.
gry
Artur Falkowski
23 sierpnia 2007
Popularne pliki do pobrania do gry SimCity Społeczności.
demo SimCity Społeczności - - 12 czerwca 2008
trainer SimCity Społeczności - Deluxe Edition +2 Trainer - 29 lipca 2008
patch SimCity Społeczności - patch# 5 / v.1.04.243 - 26 maja 2008
trainer SimCity Społeczności - Unlocker - 12 grudnia 2007
trainer SimCity Społeczności - Deluxe Edition Money Trainer - 13 lutego 2013
trainer SimCity Społeczności - v1.5 Money Trainer - 29 lipca 2008
trainer SimCity Społeczności - v1.1 Money Trainer - 23 listopada 2007
Wymagania sprzętowe gry SimCity Społeczności:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 2.1 GB HDD, Windows XP/Vista.
Lista dodatków do gry SimCity Społeczności:
Dodatek
24 czerwca 2008
Strategiczne
Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 785 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Jałowiec
Recenzent GRYOnline.pl
2007.11.22
Społeczności to świetny przykład na to, że idea stworzona przez Willa Wrighta była strzałem w dziesiątkę. Nie warto jej zmieniać.
Gamer00s. Chorąży
Dość przeciętna część Sim City mamy budynki aniżeli strefy ale za to można tworzyć różne rodzaje miast (przemysłowe,rolnicze,romantyczne itp.) Jest w czym wybierać i można tworzyć też krajobraz jednak możliwości w porównaniu do Simcity 4 są dość okrojone. Polecam
Lukdirt Senator
Kolejna część SimCity. Jednak w tej części zamiast stref, stawiamy samemu pojedyncze budynki. Jednym się to podoba, drugim nie. Ja oceniam tę część na 7,5/10.
szyszka_PC Generał
Ot. Taki tycoon dla młodych. Można miło spędzić czas, ale "hardkorowcy" przy nim dostaną zawału :P
BracoForOne Konsul
syyyf gimela , mechanika gry i grafika to dno !