Początki | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności
Aktualizacja:
Początki
Zabawę zaczynamy od założenia miasta. Wybieramy jego nazwę, ukształtowanie terenu oraz pozostałe cechy dotyczące celów, poziomu trudności, ilości pieniędzy, itd.

Ustalamy (przynajmniej pobieżnie), gdzie będziemy rozwijać dzielnicę przemysłową (z generującymi zanieczyszczenia zakładami i elektrowniami), gdzie znajdą się większe ośrodki mieszkaniowe, większe obiekty (np. stadion, tor wyścigowy). Chodzi o to, by budynki źle wpływające na otoczenie były odseparowane od miejsc często odwiedzanych przez Simów. Więcej na temat wpływu struktur na sąsiedztwo - w podrozdziale Wpływ budynków na otoczenie .
Kolejnym krokiem jest wybranie typu naszej metropolii. Jest ich kilka - przemysłowy, autorytarny, kapitalistyczny, cyberpunkowy, romantyczny itd. Gdy już to zrobimy, warto włączyć pauzę i wydać wszystkie dostępne pieniądze na skonstruowanie pierwszych ulic, mieszkań, zakładów pracy i obiektów rozrywkowych (oczywiście w nawiązaniu do wcześniej ustalonego planu miasta). Naturalnie staramy się, by miejscowość miała wszystkich zasobów pod dostatkiem, a różnica między liczbą miejsc pracy a liczbą pracowników była jak najmniejsza. Tak się składa, że pieniądze wydaje się w tej grze jedynie na budowę i specjalne akcje budynków, a z tych na razie raczej nie będziemy korzystać. Budujemy zatem, ile wlezie, a gdy skarbiec jest pusty, włączamy upływ czasu i czekamy, aż miasto zacznie na siebie zarabiać.

Gdy pierwszych kilka tysięcy się zwróci, znowu dobudowujemy trochę mieszkań, miejsc pracy i obiektów zabawy dla Simów. Możemy także odczekać dłużej i zdobyć olbrzymią sumę pieniędzy. Po zebraniu kilkuset tysięcy Simoleonów, raz a dobrze zabudujemy duży fragment mapy, zwiększając populację miasta i ilość generowanych przez nie zasobów.
Niezależnie od tego, jak wielkimi krokami chcemy zdobywać pieniądze i rozbudowywać miasto, za każdym razem po zdobyciu jakiejś kwoty stawiamy nowe budowle, dbając jednocześnie o odpowiednią ilość miejsc pracy, pracowników i zadowolenie Simów. Miasto osiągnie sukces, gdy zdobędziemy trofea z nim związane, np. dla kapitalistycznego będzie to "Gruba ryba", a dla autorytarnego "Mistrz manipulacji". Listę trofeów można sprawdzić na ekranie osiągnięć.

0
- SimCity Społeczności - poradnik do gry
- SimCity Społeczności - poradnik do gry
- Projektowanie miasta
- Początki | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności
- Układ ulic | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności
- Wpływ budynków na otoczenie | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności
- Ekonomiczne konsekwencje rozmieszczania budynków | Projektowanie miasta
- Gospodarowanie przestrzenią | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności
- Praca i populacja | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności
- Projektowanie miasta
- SimCity Społeczności - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.