SimCity Societies: Wpływ budynków na otoczenie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wpływ budynków na otoczenie

Projektując miasto, należy pamiętać o tym, że niektóre budowle wywierają negatywny lub pozytywny wpływ na instytucje znajdujące się w pobliżu. By zobrazować to zjawisko, posłużmy się pewnym przykładem.

Rozpatrujemy miasto czysto autorytarne.

Niebieskie kręgi wyznaczają zasięg działania budynków. - Wpływ budynków na otoczenie | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności - SimCity Społeczności - poradnik do gry
Niebieskie kręgi wyznaczają zasięg działania budynków.

Niebieskie kręgi pokazane na powyższym obrazku to efekt działania odpowiedniego filtra mapy. Bierzemy pod lupę wydział publicznej OZ .

Ten budynek jest otoczony przez wpływające negatywnie rafinerię ropy oraz super elektrownię węglową . Wydział publicznej OZ wpada także w strefę oddziaływania wydziału skarbowego , lecz instytucja ta akurat nie wpływa na placówki zdrowotne.

Rafineria ropy oraz super elektrownia węglowa mają to do siebie, że zaniżają samopoczucie wywierane przez budynki znajdujące się w ich strefach wpływów. Rzućmy najpierw okiem na szczegółowe informacje dotyczące placówki służby zdrowia.

Standardowo wydział publicznej OZ nie wywiera żadnego wpływu na samopoczucie Simów wizytujących ten budynek - Wpływ budynków na otoczenie | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności - SimCity Społeczności - poradnik do gry

Standardowo wydział publicznej OZ nie wywiera żadnego wpływu na samopoczucie Simów wizytujących ten budynek. Niestety, jak widzimy na obrazku powyżej, pod wpływem super elektrowni węglowej samopoczucie Simów spada o jeden punkt. Dlatego właśnie należy bardzo uważać, gdzie stawiamy budynki. Jak widać, placówki zdrowotne nie mogą stać obok dymiących kominów, gdyż wtedy nie będą w pełni efektywnie wykonywać swojej funkcji. Zamiast tego warto je stawiać przy parkach i innych przyjemnie wyglądających obiektach. By dowiedzieć się więcej na temat tego, jak dany budynek wpływa na otoczenie, zajrzyj do rozdziału Informacje o budynkach .

Przy okazji tego przykładu można zaobserwować jeszcze jedną rzecz. Zauważmy, że strefa wpływów elektrowni (wyznaczana przez niebieskie kręgi) nie obejmuje wydziału publicznej OZ, a mimo to wywiera na nią wpływ. Niestety, kręgi są bardzo niedokładne w wyznaczaniu pola oddziaływania.

Co zrobić, by uzyskać dokładniejsze dane? Najlepiej jest (po włączeniu filtra mapy, o którym wspominałem) włączyć panel informacji o budynku, którego zasięg chcemy sprawdzić. Poniżej przedstawiam strefę wpływów super elektrowni węglowej.

Niebieskie pole oznacza zasięg działania elektrowni - Wpływ budynków na otoczenie | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności - SimCity Społeczności - poradnik do gry
Niebieskie pole oznacza zasięg działania elektrowni

Tutaj widać już jak na dłoni, że wydział publicznej OZ znajduje się w strefie działania elektrowni. Ktoś jednak mógłby zapytać: dlaczego rafineria ropy nie oddziałuje na placówkę zdrowotną? Poniższy obrazek pokazuje, że budynek nie leży w całości w strefie oddziaływania rafinerii.

Podsumowując - jeśli chcemy ustawić kolejny budynek i być pewni, że będzie on funkcjonował najlepiej jak to tylko możliwe, włączmy filtr pokazujący zasięg budynków (w postaci kręgów) - Wpływ budynków na otoczenie | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności - SimCity Społeczności - poradnik do gry

Podsumowując - jeśli chcemy ustawić kolejny budynek i być pewni, że będzie on funkcjonował najlepiej jak to tylko możliwe, włączmy filtr pokazujący zasięg budynków (w postaci kręgów). Gdy znajdziemy jakąś względnie przyjemną okolicę, zbadajmy znajdujące się w niej instytucje pod kątem wpływu na otoczenie. Na sam koniec sprawdźmy dokładnie, jak prezentuje się ich strefa oddziaływań i postawmy budynek w najbardziej dogodnym miejscu.

Podobało się?

0

SimCity Societies

13 listopada 2007

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl