Wyszukiwarka gier
Neverwinter Nights 2

Neverwinter Nights 2

PC
po premierze

Data wydania: 31 października 2006

RPG, TPP, Fantasy, Widok izometryczny, Dungeons & Dragons, Klasyczne RPG, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Kontynuacja przebojowej gry cRPG studia BioWare z 2002 roku, przygotowana tym razem przez ekipę Obsidian Entertainment, mającą na swym koncie drugą odsłonę serii Star Wars: Knight of the Old Republic. Fabuła Neverwinter Nights 2 rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, kiedy światu Forgotten Realms zagraża tajemniczy Król Cieni.

7.6

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny

Neverwinter Nights 2 to kontynuacja hitowej gry role-playing, która premierę miała w połowie 2002 roku. Podobnie jak wcześniej, mamy do czynienia z tytułem opartym na zasadach trzeciej edycji systemu role-playing o nazwie Dungeons & Dragons. Za produkcję omawianego sequela odpowiedzialne jest studio Obsidian Entertainment. Warto dodać, iż dla tej firmy próba wyprodukowania solidnej kontynuacji nie jest czymś nowym. Obsidian jest bowiem odpowiedzialny za dobrze przyjętą przez graczy drugą część cRPG-a Star Wars: Knights of the Old Republic.

Fabuła sequela osadzona została w dobrze znanym miłośnikom pierwszej części świecie Forgotten Realms. Autorzy NWN 2 przygotowali rozbudowany tryb singleplayer, nie zapomnieli też jednak o miłośnikach potyczek sieciowych. Fabuła kilkudziesięciogodzinnej kampanii przeznaczonej dla pojedynczego gracza rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części gry. Kraina, która w przeszłości targana była licznymi konfliktami nie zaznała na długo spokoju. Wybrzeże Mieczy ponownie staje przed obliczem wojny. Właściwa gra opowiada o losach pewnego samotnego bohatera. W momencie, w którym poznaje go sam gracz jest on w drodze do Neverwinter. Zadanie wspomnianego herosa związane jest z posiadaną relikwią, która mieści w sobie niewyobrażalną moc. Jak na rasowy tytuł role-playing przystało, gra wypełniona jest licznymi zwrotami akcji. Cała zabawa podzielona została na kilka rozdziałów. Aby móc przejść dalej należy wykonać obowiązkowe zadania na aktualnie badanym obszarze. Fabuła gry wypełniona jest oczywiście wieloma mniejszymi questami, których nie trzeba podejmować się w celu osiągnięcia końcowego sukcesu.

Czytaj więcej

Gry z serii

Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2

4GRY

Gry z serii Neverwinter Nights

Cykl gier RPG, osadzonych w fantastycznym uniwersum Forgotten Realms (Zapomniane Krainy). Seria została zapoczątkowana przez studio BioWare, które wcześniej dostarczyło między innymi dwie pierwsze części bestsellerowego Baldur’s Gate’a. Jej druga odsłona została natomiast opracowana przez studio Obsidian Entertainment (również specjalizujące się w tym gatunku). Wydawcą obu gier było Atari. Po latach do grona deweloperów biorących udział w rozwoju marki dołączyła firma Beamdog, która przygotowała odświeżoną wersję jej pierwszej reprezentantki.

Gry z serii Neverwinter Nights

Publicystyka

8.5
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Neverwinter Nights 2

Każdy, kto z błyskiem w oku wspomina dokonania Bioware sprzed lat, przy Neverwinter Nights 2 poczuje się jak w domu.

Neverwinter Nights 2 - recenzja gry
Recenzujący:
Krzysztof Gonciarz
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
15 grudnia 2006
Neverwinter Nights 2 - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 23 grudnia 2006

Neverwinter Nights 2 - poradnik do gry

W poradniku do Neverwinter Nights 2 znajdziecie szczegółowy opis przejścia głównej kampanii gry oraz wszystkich misji pobocznych, jak również rozbudowany zestaw wskazówek na temat rozbudowy Warowni, którą gracz otrzymuje w pewnym momencie zabawy.

Neverwinter Nights 2 - poradnik do gry
Opinie

5 stycznia 2007

Hity & kity 2006

Przełom roku to czas podsumowań. Takoż i my pokusiliśmy się o ułożenie listy gier, które skradły nam serce w roku 2006. Oto Hity & kity 2006 według GRY-OnLine.

Hity & kity 2006
Opinie

15 grudnia 2005

Neverwinter Nights 2 - zapowiedź

NWN przetłumaczono na 10 języków, sprzedano w 40 krajach świata w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. Gra od chwili jej wydania otrzymała około osiemdziesięciu różnych nagród. Trudno się dziwić, że kontynuacja NWN wzbudza tak żywe zainteresowanie.

Neverwinter Nights 2 - zapowiedź
Opinie

30 października 2005

Go Play 2 - co knuje Atari?

W dniach 26-27 października, w Lyonie, gdzie mieści się główna siedziba Atari, odbyła się prezentacja szeregu gier, które znajdują się w planie wydawniczym tego cenionego wydawcy.

Go Play 2 - co knuje Atari?

Wiadomości

Baldur's Gate 4 to fajna sprawa, ale może najwyższa pora na Neverwinter Nights 3 i Icewind Dale 3?

Baldur's Gate 4 to fajna sprawa, ale może najwyższa pora na Neverwinter Nights 3 i Icewind Dale 3?

Oczywiście, że powstanie Baldur’s Gate 4. Bez Lariana to jednak ryzykowny projekt i Wizardsi powinni najpierw odkurzyć dwa RPG, za którymi się stęskniliśmy – i dać nam Neverwinter Nights 3 oraz Icewind Dale 3. Od odpowiednich twórców.

opinie

Hubert Sosnowski

12 października 2025

Baldur's Gate 4 to fajna sprawa, ale może najwyższa pora na Neverwinter Nights 3 i Icewind Dale 3?
Wielki powrót Neverwinter Nights 2. GOG i Steam walczą o graczy, a każda platforma ma asa w rękawie

Wielki powrót Neverwinter Nights 2. GOG i Steam walczą o graczy, a każda platforma ma asa w rękawie

Gracze pecetowi muszą zdecydować, czy nabyć Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition na Steam, czy w GOG.com. Tym razem jest to trudniejszy wybór niż zazwyczaj.

gry

Adrian Werner

15 lipca 2025

Wielki powrót Neverwinter Nights 2. GOG i Steam walczą o graczy, a każda platforma ma asa w rękawie
Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition już oficjalnie. Kultowy RPG powróci w odświeżonej wersji

Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition już oficjalnie. Kultowy RPG powróci w odświeżonej wersji

Zapowiedzianio Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition, czyli remaster klasycznego RPG-a studia Obsidian, osadzonego w uniwersum Zapomnianych Krain marki Dungeons & Dragons.

gry

Adrian Werner

8 czerwca 2025

Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition już oficjalnie. Kultowy RPG powróci w odświeżonej wersji
Kultowe mroczne RPG może niebawem powrócić w nowej wersji. Baza danych Steama sugeruje, że Neverwinter Nights 2 pójdzie w ślady „jedynki”

Kultowe mroczne RPG może niebawem powrócić w nowej wersji. Baza danych Steama sugeruje, że Neverwinter Nights 2 pójdzie w ślady „jedynki”

Prawdopodobnie trwają prace nad odświeżoną wersją gry Neverwinter Nights 2. W serwisie SteamDB zaobserwowano „roboczą” kartę produkcji.

gry

Maciej Gaffke

12 lutego 2025

Kultowe mroczne RPG może niebawem powrócić w nowej wersji. Baza danych Steama sugeruje, że Neverwinter Nights 2 pójdzie w ślady „jedynki”
Minęło 17 lat od premiery Neverwinter Nights 2, kontynuacji przebojowej gry RPG

Minęło 17 lat od premiery Neverwinter Nights 2, kontynuacji przebojowej gry RPG

Studio Obsidian przypomniało o Neverwinter Nights 2. To klasyczne RPG ma już siedemnaście lat.

gry

Adrian Werner

1 listopada 2023

Minęło 17 lat od premiery Neverwinter Nights 2, kontynuacji przebojowej gry RPG
Najlepsze mody dla fanów Władcy Pierścieni

Najlepsze mody dla fanów Władcy Pierścieni

Po obejrzeniu ostatniego odcinka The Lord of the Rings: The Rings of Power nie chcecie opuszczać Śródziemia? W takim wypadku zainteresować Was mogą mody zainspirowane twórczością Tolkiena.

Pliki do gier

Adrian Werner

14 października 2022

Najlepsze mody dla fanów Władcy Pierścieni

Premiera moda Baldur’s Gate: Reloaded - fanowskiego remake’a na silniku Neverwinter Nights 2

Ukazała się fanowska modyfikacja Baldur’s Gate: Reloaded. Jest to kompletny remake pierwszej części tego cyklu, korzystający z silnika gry Neverwinter Nights 2.

gry

Adrian Werner

6 czerwca 2013

Premiera moda Baldur’s Gate: Reloaded - fanowskiego remake’a na silniku Neverwinter Nights 2

BioWare straciło dane 18 tysięcy użytkowników

Firma BioWare potwierdziła na swoich oficjalnych stronach, że hakerzy przejęli dane 18 tysięcy kont Electronic Arts. Informacje zostały wykradzione za pośrednictwem starego serwera Neverwinter Nights, który był powiązany z forum gry. Podobno w plikach nie znajdowały się żadne informacje finansowe, ale widniały w nich nazwy użytkowników, hasła, adresy email i daty urodzeń.

pozostałe

Szymon Liebert

16 czerwca 2011

BioWare straciło dane 18 tysięcy użytkowników

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11)

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

gry

Adrian Werner

16 marca 2011

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11)

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11)

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

gry

Adrian Werner

18 stycznia 2011

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11)

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Neverwinter Nights 2.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Neverwinter Nights 2:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 5.5 GB HDD, Windows XP.

Dodatki

Lista dodatków do gry Neverwinter Nights 2:

Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu

Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu

PC

Dodatek

29 kwietnia 2009

RPG

Kolejne rozszerzenie do bestsellerowej gry RPG Neverwinter Nights 2 studia Obsidian Entertainment z 2006 roku. W tym wypadku nie mamy jednak do czynienia z oficjalnym dodatkiem, ale z tzw. modułem premiowym, stworzonym przez zewnętrzną ekipę Ossian Studios we współpracy ze społecznością graczy. Fabuła rozszerzenia Wrota Zachodu przenosi nas do znanego z uniwersum Forgotten Realms miasta Westgate, a podczas zabawy wcielamy się w role śmiałków, którzy jako posiadacze potężnego – choć przeklętego – artefaktu, stają się częścią skomplikowanej intrygi, wikłającej ich w konflikt pomiędzy zwalczającymi się frakcjami. Wraz z dodatkiem otrzymujemy nową, nieliniową kampanię fabularną, obliczoną na ok. 20 godzin rozgrywki. Podczas zabawy możemy dołączyć do drużyny trzech zupełnie nowych towarzyszy, spotkać nieznane dotąd potwory i odwiedzić wiele niezbadanych wcześniej terenów.

6.4

GRYOnline

7.5

Gracze

Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu
Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira

Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira

PC

Dodatek

18 listopada 2008

RPG

Drugi pełnoprawny dodatek do opracowanej przez studio Obsidian Entertainment gry cRPG Neverwinter Nights 2. Panujące na Wybrzeżu Mieczy wojenne zamieszanie skrzętnie wykorzystały na swoją korzyść liczne organizacje kupieckie, stopniowo zwiększając własne strefy wpływów w krainie. W tych niespokojnych czasach do akcji wkracza nasza drużyna, która może przyłączyć się do kupców i razem z nimi stworzyć potężne handlowe imperium. W odróżnieniu od gry podstawowej oraz poprzedniego dodatku, rozszerzenie zatytułowane Gniew Zehira nie ma typowej warstwy fabularnej, zamiast tego oferując żyjący własnym życiem świat, który możemy swobodnie przemierzać, kształtując jego losy za pomocą dokonywanych wyborów. Wśród innych nowości pojawiły się m.in. kolejne czary, rasy i klasy postaci, a także pewne zmiany w mechanice rozgrywki, takie jak zmodyfikowany system konwersacji czy możliwość stworzenia drużyny od podstaw i dostosowania jej do własnego stylu rozgrywki.

6.0

GRYOnline

7.3

Gracze

Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira
Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy

Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy

PC

Dodatek

28 września 2007

RPG

Oficjalne rozszerzenie do drugiej odsłony serii trzecioosobowych gier cRPG Neverwinter Nights. Fabuła dodatku zatytułowanego Maska Zdrajcy rozpoczyna się tuż po walce z Królem Cieni, kończącej trzeci akt gry podstawowej. Kontrolowana przez gracza postać budzi się głęboko pod powierzchnią ziemi, otoczona przez hordę złych duchów. Odczuwając tajemniczy głód o nieznanym pochodzeniu, nasz bohater rozpoczyna nową, epicką przygodę, podczas której odkrywa ciążącą na nim klątwę i stawia czoła swemu prawdziwemu przeznaczeniu. Obliczony na ok. 15-20 godzin rozgrywki dodatek wprowadza nową klasę prestiżową, zmodyfikowany system tworzenia i ulepszania przedmiotów, a także podnosi do 30. maksymalny poziom postaci. W grze nie zabrakło oczywiście typowego zestawu nowości, czyli niedostępnych wcześniej ras i klas postaci, nieznanych dotąd lokacji oraz potworów, potężnych (choć trudnych do zdobycia) broni i pancerzy, a także nowych atutów, zaklęć, przedmiotów itp.

8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.6

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 10 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.6

Ocena Graczy

Średnia z 5771 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
PC

Krzysztof Gonciarz

Recenzent GRYOnline.pl

2006.12.15

Każdy, kto z błyskiem w oku wspomina dokonania Bioware sprzed lat, przy Neverwinter Nights 2 poczuje się jak w domu.

6.5
Toril
PC

Toril

Ekspert

2021.08.12

Trochę lepsza od pierwszej części ale dalej nic specjalnego. Przeszedłem raz z rozpędu ale już wszystkie powroty kończyły się po paru godzinach grania.Zalety:1. Często odzywający się towarzysze z własnymi zadaniami. Pod tym względem jest naprawdę dobrze. 'Drobnym' minusem jest za to to, że większość z nich jest okropnie nudna. Okropnie okropnie.2. System rozwoju postaci. Wiele ras, klas, profesji, specjalnych profesji oraz innych opcji które możemy wybrać przy tworzeniu naszego bohatera. Dobrze się bawiłem tworząc postać a potem kompletując drużynę. Wybrana rasa ma pewien wpływ na to jak odbierają nas inne postaci ale jest on naprawdę minimalny.3. Wybory. Zadania możemy rozwiązywać na wiele sposobów a fabuła główna dostosowuje się do naszych decyzji. Przewidziano możliwość grania złym i wpływa to na zakończenie.4. Zarządzanie twierdzą którą w pewnym momencie dostajemy na własność. Spodobało mi się bardziej niż to z drugiego baldura czy pierwszych pillarsów. Jakoś tak naturalniej wypadało.Wady:1. Sterowanie. To jest prawdziwy powód dla którego nigdy więcej nie przeszedłem już neverwintera. Dla mnie jest on właściwie niegrywalny. To nie gothic gdzie możemy po jakimś czasie przyzwyczaić się do sterowania i przestaje ono przeszkadzać, tu jest tragicznie aż do samego końca. Zła praca kamery utrudnia zarządzanie drużyną, postaci dziwnie się zachowują, nie reagują na polecenia, rozbiegają się na wszystkie strony zwłaszcza przy włączonej SI ale i bez niej i ogólnie opanowanie tego bajzlu który dzieje się na ekranie to męczarnia.2. Słabe zadania poboczne, zwykle bardzo krótkie.3. Niewielkie, pozbawione uroku lokacje. Zwłaszcza miasto.4. Kiepski polski dubbing. Niby znani aktorzy ale tutaj się nie popisali.5. Sztampowy wątek główny. Miał on dla mnie pewien posmak klasycznej przygody i podobały mi się pewne niespodzianki jakie zaplanowali dla mnie twórcy ale jednak jest on raczej nudny i bez polotu. Ze względu na mocne zaangażowanie towarzyszy dobrze wypada za to epilog.6. Krótki soundtrack z tylko paroma porządnymi utworami. Jest bez żadnych wątpliwości gorzej w porównaniu do poprzedniej części.

8.0
Krzysztof Lewandowski
PC

Krzysztof Lewandowski

GRYOnline.pl Team

2022.03.20

7.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2016.04.22

7.0
Grzegorz Bobrek
PC

Grzegorz Bobrek

GRYOnline.pl Team

2016.03.21

7.5
czorny50
PC

czorny50

Ekspert

2016.03.21

7.5
Aleksander Kozłowski
PC

Aleksander Kozłowski

GRYOnline.pl Team

2016.03.20

7.0
Bartosz Woldański
PC

Bartosz Woldański

GRYOnline.pl Team

2016.03.18

8.0
Tal_Rascha
PC

Tal_Rascha

Ekspert

2016.03.18

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-01-22
00:26

Admin Senator

Admin

Neverwinter Nights 2 - recenzje graczy

Komentarz: Admin
2025-01-22
00:25

Ponczekus Legionista

Właśnie kończę tą grę. Została mi tylko wojna. Początek mnie zniechęcił.Dubbing wydawał się nieco sztuczny i w wielu przypadkach niedopracowany. Mimo to wciągnąłem się. Moja postać jest trochę słaba, ale chciałem z niej zrobić mistycznego łuczxnika i spieprzyłem statystyki. Tylko 1 poziom udało się osiągnąć. Nie udało mi się zrobić +6 do zręczności. Moja wina. Aktualnie nadal jest łowcą, choć przez większą część gry wali młotem.

Polonizacja tej gry jest bardzo dobra. Dubbing Kowalewskiego wcielającego się w rolę Aldanona jest najlepszy. Pod jednego z towarzyszy podkłada głos nawet Fronczewski, ale ta postać nie bywa u mnie w drużynie.

Gra bardzo dobra. Z minusów: sztuczna inteligencja towarzyszy nieraz szwankuje (postacie nic nie robią). 3 tryby kamery a i tak nie ma takiej co by odpowiadała. Chaos na ekranie podczas walk ( za dużo błysków).

Polecam wgrać jakieś mody graficzne. Tego jest multum. Najważniejszy to: "Tchos HD UI panels and dialogue", który ułatwia korzystanie z plecaka.

Polecam tą grę dla każdego fana RPG.

Komentarz: Ponczekus
2024-05-05
13:16

Remi123 Centurion

tragedia

Komentarz: Remi123
2024-02-10
20:49

rafalp258111417202326 Legionista

1 część to było coś superowego, 2 jest po prostu spoko.

Komentarz: rafalp258111417202326
2023-11-19
18:12

Wiedźmin Legend

Wiedźmin
😍

Komputerowe gry RPG oparte na Dungeons & Dragons istnieją od dawna. Odkąd gra Baldur's Gate studia BioWare trafiła na półki sklepowe w 1998 roku widzieliśmy sporo gier wysokiej jakości w tym samym duchu. Po wydaniu takich tytułów jak Baldur's Gate II i Planescape Torment studio BioWare wypuściło w 2002 roku pierwsze Neverwinter Nights, które wprowadzili w 3D. Choć oferowała grę online i potężny zestaw narzędzi do edycji za pomocą których użytkownicy mogli tworzyć własne przygody dość kiepsko potraktowała opowieść dla pojedynczego gracza, które czyniły poprzednie tytuły tak wielkimi. Cztery lata później Obsidian Entertainment wypuściło oczekiwaną kontynuację. Największą zmianą od pierwowzoru jest dodanie w pełni kontrolowanych członków drużyny. Podczas kampanii dla jednego gracza spotkamy ich całkiem sporo i wielu z nich jest rewelacjnie napisana. Każdy z własnym ekwipunkiem i możliwością dostosowania przydziału umiejętności po awansie na wyższy poziom. To sprawia, że gra w Neverwinter Nights 2 bardziej przypomina dawne gry D&D cRPG. To jest coś co powinno zostać uwzględnione w oryginalnym Neverwinter Nights. Przywrócenie tego sprawia, że granie w kontynuację jest znacznie przyjemniejsze. Liczba sterowanych postaci w drużynie zmiększa się w trakcie gry. Wszyscy towarzysze mają unikalne charaktery, osobiste historie i często pojawiają się podczas rozmów z NPC-ami. W zależności od tego jak decydujemy się wykonać zadanie zyskujemy i tracimy wpływy u tych z którymi podróżujemy. Ma to też wpływ na to jakiego rodzaju informacje można wydobyć od członków drużyny podczas prywatnych rozmów z nimi i ostatecznie decyduje o tym czy pozostaną przy nas czy nie podczas ostatecznej konfrontacji. Niektórzy członkowie drużyny mają także zadania poboczne, które wymagają rozwiązania ich problemów osobistych. Z początkowego miasteczka West Harbor minie trochę czasu zanim dotrzemy do tytułowego miasta Neverwinter. Gdy już tam znajdziemy się fabuła mocno nabiera tempa, bo nasi wrogowie zostają z czasem zdemaskowani, a my możemy wybrać kilka ścieżek, aby posunąć historię do przodu. Fabuła jest iście epicka z świetnymi zwrotami akcji i pozostaje interesująca od początku do końca. Jeśli nie chcesz się tylko szarpać przez główną narrację dostępne zadania poboczne są owinięte wystarczającą ilością narracji, aby nie sprawiały wrażenia powtarzalnych przeszukiwań lochów. Po zdobyciu twierdzy będziemy mieli więcej do zrobienia posiadając swój osobisty zamek. Zdobycie tej nieruchomości nie jest zadaniem pobocznym, bo jest istotne dla fabuły. W twierdzy możemy zająć się naprawą różnych obiektów, wynajmowaniem kupców do handlu towarami, wprowadzaniem stawek podatkowych, szkoleniem żołnierzy, ulepszaniem opancerzenia, wzmacnianiem infrastruktury peryferyjnego obszaru i ogólnie zwiększaniem rentowności swojej posiadłości. Pomimo tej różnorodności sednem rozgrywki jest przemierzanie krain i lochów, by rozprawiać się z siłami zła. Ponieważ wszystkimi członkami drużyny można sterować podczas starć mają istotny element taktyczny. Manewrowanie łotrzykami w celu ukradkowych ataków, używanie wojowników do drwin, rzucanie zaklęć ochronnych z druidami i ofensywne ostrzały czarodziejami to część tego widowiskowego i unikalnego przedstawienia. Zanim postacie osiągną maksymalny poziom dostępnych będzie wręcz przytłaczająca liczba opcji walki taktycznej w zależności od wybranego zestawu drużyny, a każda kombinacja jest świetną zabawą. W oparciu o zestaw zasad Dungeons and Dragons 3.5 gracze wybierają pomiędzy 16 rasami, 12 klasami podstawowymi i 17 klasami prestiżowymi, które są odblokowywane po spełnieniu specjalnych warunków. Dzięki ogromnej liczbie umiejętności i atutów pozwalających jeszcze bardziej dostosować system tworzenia postaci w Neverwinter Nights 2 jest jednym z najgłębszych pod tym względem. Niezależnie od tego jak dopracujemy wszystkie szczegóły postaci walka daje mnóstwo frajdy. Poruszanie się po każdym obszarze jest dość łatwe. Wszystko co dzieje się na ekranie można łatwo zobaczyć przez dostosowanie kamery lub używając kółka myszy do powiększania i pomniejszania. Dzięki temu zawsze mamy dobry widok na akcję. Czynnik zanurzenia się w opowieść stworzony przez aktorstwo głosowe i narrację jest wzmocniony znakomitą ścieżką dźwiękową orkiestry. Wspaniałą muzykę bitewną uzupełniają doskonałe utwory pełne jęczących smyczków i eterycznych wokali. Wrogowie krzyczą podczas bitwy, zaklęcia trzaskają na ekranie, a broń uderza o zbroję. Niektóre projekty potworów są interesujące, a zestawy zbroi szczegółowe, ale trudno zrozumieć dokładnie czemu wymagała w czasach swej największej popularności kilkanaście lat temu tak dużej mocy obliczeniowej poza podejrzeniem, że zwyczajnie została słabiutko zoptymalizowana. Gra nawet podczas premiery wyglądała dobrze tylko wtedy, gdy rzucane są zaklęcia co jest zdecydowanie najatrakcyjniejszym efektem wizualnym jaki gra ma do zaoferowania. Mimo, że ta gra cRPG ma swoje bolączki techniczne (słaba optymalizacja kodu i bugi zwłaszcza w czasach jej świetności 2006-2007 oraz powiedzmy dość niewygodna praca kamery) to jest to jedna z moich ulubionych drużynowych gier cRPG. Największa słabość. Kocham to na maxa, dlatego przeszedłem bardzo dokładnie pięć razy i zawsze mam ciarki przy tej przygodzie mimo, że wiem co mnie czeka. Świetnie napisane postacie w naszej drużynie z tak zróżnicowanymi charakterami dało mieszankę wybuchową. Dużo humoru i złośliwości między nimi. Wyraziści antagoniści i ten wyczuwalny mrok w powietrzu związany z Kapłanami Cienia, Łupieżcami Cienia, Gariusem i głównym wrogiem Królem Cienia. Uwilebiam to. Wiem, że nie wszystkim ta gra się tak mocno spodoba jak mi, ale to moja grzeszna przyjemność numer jeden. Uwielbiam to :)
https://www.youtube.com/watch?v=rnX7W5mKJgU&ab_channel=Lacry

Komentarz: Wiedźmin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl