Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Popularne recenzje gier RPG PC 7

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier z kategorii: RPG na platformę: PC. Znajdziesz tu ponad 370 tekstów spełniających te kryteria.

Recenzja gry Wildermyth - niespodziewany kandydat na RPG roku

Recenzja gry Wildermyth - niespodziewany kandydat na RPG roku

recenzja gry8 września 2021

Wildermyth zaintrygował mnie swoim wyglądem, przypominającym Book of Demons, czyli cyfrowe zmagania w świecie fantasy stworzonym z papieru, ale z obietnicą taktycznej rozgrywki i głębszej fabuły. Oto recenzja gry, w której XCOM spotyka Dungeons & Dragons.

Recenzja gry Wildermyth - niespodziewany kandydat na RPG roku
Recenzja gry Monster Hunter Stories 2 - łowca potworów spotyka Pokemony

Recenzja gry Monster Hunter Stories 2 - łowca potworów spotyka Pokemony

recenzja gry26 lipca 2021

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin kontynuuje i rozwija pomysły zapoczątkowane przez pierwszą odsłonę podserii. Daje możliwość przeżycia wielkiej przygody i nadaje kolorów światu, który do tej pory był raczej dość mroczny.

Recenzja gry Monster Hunter Stories 2 - łowca potworów spotyka Pokemony
Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra

Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra

recenzja gry8 października 2019

Warsaw nie jest wierną kopią znacznie bardziej udanego Darkest Dungeon. Niestety, te elementy, które deweloperzy z Pixelated Milk dodali od siebie, irytują zdecydowanie częściej, niż dają jakąkolwiek frajdę.

Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra
Ta gra ma 21 lat, a i tak pokazuje, jak powinny wyglądać zadania w RPG-ach

Ta gra ma 21 lat, a i tak pokazuje, jak powinny wyglądać zadania w RPG-ach

gramy dalej7 kwietnia 2021

Całkiem niedawno ukończyłem po raz pierwszy Planescape: Torment i nie ukrywam – zachwyciłem się tą grą. To znakomity RPG szczególnie dziś, gdy otoczeni jesteśmy wszelkiego rodzaju „erpegami” pełnymi powtarzalnych zadań i płaskich dialogów.

Ta gra ma 21 lat, a i tak pokazuje, jak powinny wyglądać zadania w RPG-ach
Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City

Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City

recenzja gry11 października 2018

Dobry władca spór rozstrzygnie, miasto postawi, a potem smoka własnoręcznie ubije. I tak to będzie wyglądało w Pathfinder: Kingmaker debiutującego Owlcat Games. To niezłe RPG z kilkoma poważnymi „ale”.

Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City
Recenzja gry World of Warcraft: Battle for Azeroth – cudów nie ma, ale i tak może być

Recenzja gry World of Warcraft: Battle for Azeroth – cudów nie ma, ale i tak może być

recenzja gry17 września 2018

Król MMORPG po raz kolejny w swojej długiej historii sprawdza, czy jego panowanie jest zagrożone. Wychodzi z tej potyczki z podniesioną głową, chociaż nie bez szkód. Najnowszy dodatek jest bowiem dobry. Ale tylko dobry.

Recenzja gry World of Warcraft: Battle for Azeroth – cudów nie ma, ale i tak może być
WoW Burning Crusade Classic, czyli jak „zero zmian” zmieniło się w „trochę zmian”

WoW Burning Crusade Classic, czyli jak „zero zmian” zmieniło się w „trochę zmian”

gramy dalej24 czerwca 2021

Premiera Burning Crusade Classic za nami. Tłumy graczy przechodzą przez Mroczny Portal, a Blizzard topi się w pieniądzach. Nie mija jednak doba, a po serwerze biegają już postacie z maksymalnym poziomem. Miało nie być zmian, ale jednak ich nie brakuje.

WoW Burning Crusade Classic, czyli jak „zero zmian” zmieniło się w „trochę zmian”
Recenzja gry Victor Vran - wampirzy klon Diablo daje radę

Recenzja gry Victor Vran - wampirzy klon Diablo daje radę

recenzja gry18 lipca 2015

Victor Vran to kolejna propozycja z gatunku action RPG wzorowana na nieśmiertelnym Diablo i jego konkurentach. Gra o zacięciu zdecydowanie zręcznościowym, niestroniąca od nieszablonowych rozwiązań, ale z całkowicie szablonową fabułą.

Recenzja gry Victor Vran - wampirzy klon Diablo daje radę
Recenzja gry The Technomancer - action RPG dla fanów Wiedźmina 3

Recenzja gry The Technomancer - action RPG dla fanów Wiedźmina 3

recenzja gry28 czerwca 2016

Studio Spiders specjalizuje się w grach RPG, ale nie radzi sobie z nimi najlepiej... Poprawka: jak dotąd sobie nie radziło – The Technomancer pokazuje bowiem, że jeszcze trochę i praktyka uczyni z twórców Mars: War Logs i Bound by Flame mistrzów.

Recenzja gry The Technomancer - action RPG dla fanów Wiedźmina 3
World of Warcraft był lepszy w vanilli? WoW kontra Nostalrius, czyli nostalgia kłamie

World of Warcraft był lepszy w vanilli? WoW kontra Nostalrius, czyli nostalgia kłamie

gramy dalej11 stycznia 2017

Czy World of Warcraft był w najlepszej formie tuż po premierze, w czasach tzw. vanilli? Popularność prywatnych serwerów zdaje się to sugerować, ale nie jest to cała prawda. Przyglądamy się ewolucji kultowego MMORPG.

World of Warcraft był lepszy w vanilli? WoW kontra Nostalrius, czyli nostalgia kłamie
Recenzja Przebudzenia nekromantów – nekromanta wskrzesza Diablo III

Recenzja Przebudzenia nekromantów – nekromanta wskrzesza Diablo III

recenzja gry6 lipca 2017

Wreszcie, trzy lata po Reaper of Souls, wyszło drugie rozszerzenie do Diablo III – o ile na takie miano zasługuje paczka z pojedynczą klasą postaci. Czy z pakietem Przebudzenie nekromantów i łatką 2.6.0 hack’n’slash Blizzarda przeżyje drugą młodość?

Recenzja Przebudzenia nekromantów – nekromanta wskrzesza Diablo III
Recenzja New World - MMO, którego potrzebowałem

Recenzja New World - MMO, którego potrzebowałem

recenzja gry19 października 2021

New World budzi skrajne emocje, ale jedno niezaprzeczalnie robi dobrze – doskonale wykorzystuje aspekty MMO i pod tym względem deklasuje wielu rywali. Szkoda jednak, że pewne elementy kuleją, co czyni grę od Amazona niezwykle nierówną i niekompletną.

Recenzja New World - MMO, którego potrzebowałem
Recenzja gry The Elder Scrolls Online - ani to Skyrim, ani świetne MMO

Recenzja gry The Elder Scrolls Online - ani to Skyrim, ani świetne MMO

recenzja gry5 maja 2014

The Elder Scrolls Online brzmiało jak marzenie. Skyrim w wersji sieciowej – kto nie chciałby w to zagrać? Niestety, studio ZeniMax Online nie potrafiło zrobić nic więcej niż zwyczajne, poprawne MMO, które bawi i wciąga, ale nie zostanie królem gatunku.

Recenzja gry The Elder Scrolls Online - ani to Skyrim, ani świetne MMO
Recenzja gry Underrail - Metro, Fallout i garść oryginalnych pomysłów

Recenzja gry Underrail - Metro, Fallout i garść oryginalnych pomysłów

recenzja gry26 grudnia 2015

Jeżeli decyzja Bethesdy o odejściu od klasycznej formuły Fallouta Was rozczarowała, wizja powrotu do oldskulowej formuły z pewnością wydaje się atrakcyjna. Underrail stara się jak najlepiej zagospodarować niszę... ale czy faktycznie mu się to udaje?

Recenzja gry Underrail - Metro, Fallout i garść oryginalnych pomysłów
Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera

recenzja gry30 lipca 2013

Shadowrun Returns jest ważne z dwóch powodów: to powrót uniwersum łączącego wpływy Tolkiena i Gibsona oraz sprawdzian dla Kickstartera. Chociaż gra nie okazała się doskonała i pozostawia pewien niedosyt, z powodzeniem spełnia część obietnic.

Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera
Recenzja gry Kenshi – Mount and Blade dla fanów Gothica

Recenzja gry Kenshi – Mount and Blade dla fanów Gothica

recenzja gry12 grudnia 2018

Z jednej strony model rozgrywki, który powinien stanowić wzór i inspirację dla wszystkich, którzy chcą robić prawdziwe erpegowe piaskownice dla pojedynczego gracza. Z drugiej natomiast festiwal gliczy niczym z najgłębszych odmętów steamowego piekła.

Recenzja gry Kenshi – Mount and Blade dla fanów Gothica
Recenzja gry The Banner Saga - RPG z Kickstartera w klimacie Skyrima

Recenzja gry The Banner Saga - RPG z Kickstartera w klimacie Skyrima

recenzja gry14 stycznia 2014

Okazuje się, że gra ufundowana na Kickstarterze może zasługiwać na wysoką ocenę. The Banner Saga, dzieło studia Stoic to wybitny erpeg, który powinien zainteresować także fanów taktycznych, turowych walk.

Recenzja gry The Banner Saga - RPG z Kickstartera w klimacie Skyrima
Nowości w Path of Exile – umiera król, niech żyje król!

Nowości w Path of Exile – umiera król, niech żyje król!

gramy dalej22 lutego 2017

Gdy Diablo III nie może podnieść się z kolan, Path of Exile wyrasta na nowego króla gatunku hack’n’slash. Upadek hitu Blizzarda przypieczętowuje tona nowości, które studio Grinding Gear Games zamierza wprowadzić do swojej darmowej gry.

Nowości w Path of Exile – umiera król, niech żyje król!
Mount & Blade: Warband - recenzja gry

Mount & Blade: Warband - recenzja gry

recenzja gry13 kwietnia 2010

Mount & Blade powraca z pierwszym samodzielnym dodatkiem. Czy warto zainteresować się najnowszą wersją symulatora średniowiecznego rycerza?

Mount & Blade: Warband - recenzja gry

Sea Dogs - recenzja gry

recenzja gry27 grudnia 2000

Zapewniam, że zarówno starzy wyjadacze pamiętający czasy gry Pirates, jak i młodsi gracze po uruchomieniu tej gry nie odejdą od komputera przed upływem 12 godzin. A gdy już to zrobią to tylko po to by założyć opaskę na oko i wywiesić za okno piracką flagę

Sea Dogs - recenzja gry
System Shock 2 - Szykowny Szok

System Shock 2 - Szykowny Szok

recenzja gry22 grudnia 2000

Gra reprezentuje rzadki gatunek, który może jednych wciągnąć na wiele godzin, a innych po kilku minutach odepchnąć. Jednak ci, którym przypadnie do gustu mają zagwarantowane wiele godzin rozrywki na wysokim poziomie.

System Shock 2 - Szykowny Szok

Breath of Fire IV - recenzja gry

recenzja gry1 lipca 2003

Breath of Fire IV kolejna część znakomitej serii z gatunku role-playing, znanej do tej pory konsolowym graczom. Kontynuuje ona opowieść o „smoczych ludziach”, którzy poświęcili swe życie walce ze złą boginią i przywróceniu pokoju na świecie.

Breath of Fire IV - recenzja gry
Gothic II - recenzja gry

Gothic II - recenzja gry

recenzja gry16 kwietnia 2003

Gothic II to sequel jednej z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Podobnie jak w części poprzedniej akcja Gothic II toczy się w świecie fantasy Myrtana i kontynuuje fabułę poprzedniczki, tj. wojny pomiędzy Orkami i Ludźmi.

Gothic II - recenzja gry
Wiedźmin kończy 14 lat. Wiedźmin, którego początkowo nie trawiłem

Wiedźmin kończy 14 lat. Wiedźmin, którego początkowo nie trawiłem

gramy dalej26 października 2021

Pierwszy Wiedźmin kończy dziś 14 lat. Jest to gra, od której zaczęła się moja przygoda z Geraltem, jednak początek naszej „znajomości” nie był udany. Na szczęście później poszło już z górki. Teraz zaś marzę o możliwości ponownego przeżycia tej historii.

Wiedźmin kończy 14 lat. Wiedźmin, którego początkowo nie trawiłem