Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Recenzje najlepszych gier strategicznych 20

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu ponad 560 tekstów spełniających te kryteria.

Hotel Giant 2 - recenzja gry

6.0 6 maja 2009

Druga odsłona Hotel Giant to właściwie powtórka z rozrywki. Przeznaczona jest ona przede wszystkim dla miłośników strategii i projektowania wnętrz.

Hotel Giant 2 - recenzja gry

Worms 4: Mayhem - recenzja gry

6.0 15 września 2005

Team 17 nie ustaje w dążeniu do stworzenia idealnej wersji Worms. Czy Worms 4: Mayhem jest tym, czym być powinno?

Worms 4: Mayhem - recenzja gry
SimCity Społeczności - recenzja gry

SimCity Społeczności - recenzja gry

6.0 22 listopada 2007

Społeczności to świetny przykład na to, że idea stworzona przez Willa Wrighta była strzałem w dziesiątkę. Nie warto jej zmieniać.

SimCity Społeczności - recenzja gry
Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI

Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI

6.0 23 lipca 2012

Nowa łatka, nowe ekrany miast, nowa kampania, czyli – na ile studio Limbic Entertainment ulepszyło Heroes VI za sprawą rozszerzenia zatytułowanego Piraci Dzikiego Morza.

Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI
Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro

Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro

6.0 11 lutego 2017

Władać światem – jakże kusząca to myśl. W Realpolitiks, polskiej produkcji inspirowanej Europą Universalis, taka możliwość jest w zasięgu ręki. Czy jednak uproszczona mechanika przypadnie do gustu miłośnikom strategii?

Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro

American Conquest: Odwet - recenzja gry

6.0 19 lipca 2004

Oficjalne, samodzielne, rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego o nazwie American Conquest. Warstwa fabularna rzeczonego dodatku obejmuje okres od 1517 do 1804 roku i odnosi się do historycznego podboju różnych części Nowego Świata.

American Conquest: Odwet - recenzja gry

Gangland - recenzja gry

6.0 14 lipca 2004

Gangland to gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości.

Gangland - recenzja gry

Hegemonia: Żelazne Legiony - recenzja gry

6.0 30 grudnia 2002

Hegemonia – Żelazne Legiony to kosmiczna strategia stworzona przez autorów ciepło przyjętej przez graczy znanej gry Imperium Galactica II. W dobie posuchy na tego typu tytuły z tym większym zainteresowaniem przyjrzeliśmy mu się i oto co odkryliśmy...

Hegemonia: Żelazne Legiony - recenzja gry
Recenzja gry Omerta: City of Gangsters - przestępczość kiepsko zorganizowana

Recenzja gry Omerta: City of Gangsters - przestępczość kiepsko zorganizowana

6.0 1 lutego 2013

Wydawać by się mogło, że sprzężenie elementu ekonomicznego z taktyczną walką turową w gangsterskich klimatach okaże się strzałem w dziesiątkę. Jednak studio Haemimont Games za sprawą Omerty: Miasta gangsterów spudłowało i to bardzo.

Recenzja gry Omerta: City of Gangsters - przestępczość kiepsko zorganizowana

Airline Tycoon Evolution - recenzja gry

6.0 9 grudnia 2002

Airline Tycoon Evolution to nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej niemieckiego zespołu Spellbound Studio, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi.

Airline Tycoon Evolution - recenzja gry

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry

6.0 6 grudnia 2004

Przy całej swojej ograniczoności Medieval Lords są dobrą, sympatyczną i grywalną grą. Przyjemność wynikająca z wybudowania i gospodarowania miastem tętniącym życiem nie daje się przecenić.

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry

Hotel Giant - recenzja gry

6.0 6 marca 2003

Hotel Tycoon to strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

Hotel Giant - recenzja gry
Recenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentów

Recenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentów

6.0 15 kwietnia 2016

Zgodnie z zapowiedzią Ashes of the Singularity przynosi wirtualne batalie na ogromną skalę. Czy to jednak wystarczy, żeby nowego RTS-a nazwać wyjątkowym?

Recenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentów

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm - recenzja gry

6.0 22 lutego 2006

W tytułach z serii Silent Storm mieliśmy do czynienia z niezbyt wyszukaną fabułą. Akcja Hammer & Sickle rozgrywa się w 1949 roku, wcielamy się w postać rosyjskiego szpiega mającego przedostać się do okupowanych Niemiec – w tej kwestii jest ciekawie.

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm - recenzja gry
Axis & Allies - recenzja gry

Axis & Allies - recenzja gry

6.0 12 stycznia 2005

AA to gra osadzona w realiach II Wojny Światowej, w której rozgrywka toczy się na poziomie strategicznym (przemieszczanie jednostek między państwami na dużej, ładnie przygotowanej mapie świata) i taktycznym (klasyczne bitwy toczone w czasie rzeczywistym).

Axis & Allies - recenzja gry

Atrox - recenzja gry

6.0 6 sierpnia 2003

Atrox to strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

Atrox - recenzja gry

Z Moskwy po Berlin - recenzja gry

6.0 12 kwietnia 2006

Na bazie silnika z Desert Rats vs. Afrika Korps powstało kilka tytułów: 1944: Battle of the Bulge, D-Day czy Z Moskwy po Berlin – tak samo wyglądające, ale na pewno nie równie ciekawe, jak Pustynne Szczury.

Z Moskwy po Berlin - recenzja gry

Space Empires IV - recenzja gry

6.0 8 października 2001

Space Empires IV to przykład na potwierdzenie tezy, że dobra strategia kosmiczna niekoniecznie musi błyszczeć graficznie. Gra jest typowym 4X (eXploruj, eXpanduj, eXploatuj, eXterminuj), porównywalnym skalą komplikacji do Stars!

Space Empires IV - recenzja gry

Call to Power II - recenzja gry

6.0 16 stycznia 2001

Czy Call to Power 2 zasługuje na postawiony w tytule numerek? Czy może jest to jedynie nieco ulepszona i poszerzona część pierwsza i powinna być raczej oznaczona jako „Gold”? Autor niniejszej recenzji postara się odpowiedzieć na powyższe pytania.

Call to Power II - recenzja gry

Battle Mages - recenzja gry

6.0 12 sierpnia 2004

W świecie "Battle Mages" chronionym przed złem mocą Magicznego Kryształu, Ludzie, Krasnoludy i Elfy żyły w zgodzie i wzajemnym poszanowaniu do czasu, gdy w elfiej społeczności pojawił się Czarnoksiężnik nawołujący do powrotu na rodzime ziemie Elfów.

Battle Mages - recenzja gry

Soldiers of Anarchy - recenzja gry

6.0 8 sierpnia 2003

SoA to strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się post-apokaliptycznym świecie przyszłości. Po naszej wielkiej i dumnej cywilizacji zostało już tylko wspomnienie, a nieliczni ocaleni połączyli się w małe rywalizujące ze sobą grupy.

Soldiers of Anarchy - recenzja gry
Recenzja Jagged Alliance: Crossfire - rozszerzenia Back in Action

Recenzja Jagged Alliance: Crossfire - rozszerzenia Back in Action

6.0 24 sierpnia 2012

Remake kultowego Jagged Alliance 2 spotkał się z dość chłodnym przyjęciem. Kilka miesięcy po premierze Back in Action testujemy samodzielny dodatek - Crossfire. W ogniu krzyżowym cierpimy jak nigdy wcześniej.

Recenzja Jagged Alliance: Crossfire - rozszerzenia Back in Action

Primitive Wars - recenzja gry

6.0 16 kwietnia 2002

Na fali olbrzymiej popularności Starcrafta w Azji, zaczęły powstawać coraz to nowe RTSy, mniej lub bardziej nawiązujące do klasycznego już arcydzieła. Primitive Wars, stworzona przez koreańską firmę Wizard Soft, jest jedną z nich.

Primitive Wars - recenzja gry

Windchaser - recenzja gry

6.0 27 lipca 2009

Produkcja niemieckiego studia prezentuje nieco inne podejście do takich gatunków jak cRPG czy RTS. Czy twórcom udało się stworzyć dobrą grę?

Windchaser - recenzja gry