Recenzje najlepszych gier strategicznych 20
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu 580 tekstów spełniających te kryteria.
Theocracy - recenzja gry
6.0 22 grudnia 2000
Kolejny wariant historycznej strategii ekonomiczno-wojennej. Po starożytnym Rzymie, Egipcie, Grecji etc. przyszła kolej na Imperium Azteków. Co z tego wyszło? Przeczytajcie sami.
Theocracy - recenzja gry
Recenzja gry Tropico 5 - wciąż ładny, ale mocno odgrzewany kotlet
6.0 25 maja 2014
Choć nowe Tropico serwuje nam wiele godzin niezwykle wciągającej rozgrywki, to coraz bardziej z ekranu bucha tropikalnym żarem wszechobecnej wtórności – słaby karaibski wierszokleta rzekłby wręcz, że w tej grze palmy zaczynają zjadać własne kokosy.
Recenzja gry Tropico 5 - wciąż ładny, ale mocno odgrzewany kotletCesarz: Narodziny Państwa Środka - recenzja gry
6.0 28 marca 2003
Cesarz: Narodziny Państwa Środka to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zajmujemy się budową miast w antycznych Chinach, podobnie jak w niezapomnianej serii Sim City...
Cesarz: Narodziny Państwa Środka - recenzja gry
Recenzja King’s Bounty 2 - gry, która próbuje wejść do pierwszej ligi gier RPG
6.0 26 sierpnia 2021
Dobrze znane graczom King’s Bounty stało się zupełnie inną, bardziej erpegową produkcją. Czy to wyszło jej na dobre? Nie jestem pewien.
Recenzja King’s Bounty 2 - gry, która próbuje wejść do pierwszej ligi gier RPGAirline Tycoon Evolution - recenzja gry
6.0 9 grudnia 2002
Airline Tycoon Evolution to nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej niemieckiego zespołu Spellbound Studio, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi.
Airline Tycoon Evolution - recenzja gry
Recenzja gry Omerta: City of Gangsters - przestępczość kiepsko zorganizowana
6.0 1 lutego 2013
Wydawać by się mogło, że sprzężenie elementu ekonomicznego z taktyczną walką turową w gangsterskich klimatach okaże się strzałem w dziesiątkę. Jednak studio Haemimont Games za sprawą Omerty: Miasta gangsterów spudłowało i to bardzo.
Recenzja gry Omerta: City of Gangsters - przestępczość kiepsko zorganizowana
Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro
6.0 11 lutego 2017
Władać światem – jakże kusząca to myśl. W Realpolitiks, polskiej produkcji inspirowanej Europą Universalis, taka możliwość jest w zasięgu ręki. Czy jednak uproszczona mechanika przypadnie do gustu miłośnikom strategii?
Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro
Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI
6.0 23 lipca 2012
Nowa łatka, nowe ekrany miast, nowa kampania, czyli – na ile studio Limbic Entertainment ulepszyło Heroes VI za sprawą rozszerzenia zatytułowanego Piraci Dzikiego Morza.
Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VIFrontline Attack: War over Europe - recenzja gry
6.0 21 października 2002
Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II Wojny Światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.
Frontline Attack: War over Europe - recenzja gryCities in Motion: Symulator Transportu Miejskiego - recenzja gry
6.0 26 kwietnia 2011
Po kilku tygodniach beta-testów pełna wersja gry Cities in Motion trafiła wreszcie do rąk maniaków tycoonów. Czy efekt końcowy jest na tyle zadowalający, by klasyka tego gatunku poszła w odstawkę?
Cities in Motion: Symulator Transportu Miejskiego - recenzja gry
SimCity Społeczności - recenzja gry
6.0 22 listopada 2007
Społeczności to świetny przykład na to, że idea stworzona przez Willa Wrighta była strzałem w dziesiątkę. Nie warto jej zmieniać.
SimCity Społeczności - recenzja gryDesperados 2: Cooper's Revenge - recenzja gry
6.0 31 maja 2006
Desperados 2: Cooper’s Revenge z całą pewnością rozczaruje wielu fanów pierwszej części tej serii. Gra robi wrażenie wydawanej w dużym pośpiechu, przez co wiele jej elementów nie zostało należycie dopracowanych.
Desperados 2: Cooper's Revenge - recenzja gry
Axis & Allies - recenzja gry
6.0 12 stycznia 2005
AA to gra osadzona w realiach II Wojny Światowej, w której rozgrywka toczy się na poziomie strategicznym (przemieszczanie jednostek między państwami na dużej, ładnie przygotowanej mapie świata) i taktycznym (klasyczne bitwy toczone w czasie rzeczywistym).
Axis & Allies - recenzja gryLords of the Realm III - recenzja gry
6.0 20 lipca 2004
Lords of the Realm III to nowa odsłona starej i niegdyś cieszącej się dużą popularnością, strategicznej serii z firmy Sierra. Akcja umiejscowiona została w Średniowieczu i rozgrywa się w różnych częściach Europy.
Lords of the Realm III - recenzja gryCrazy Factory - recenzja gry
6.0 23 lipca 2003
Crazy Factory to gra finansowo-strategiczna, w której rozwijamy własny interes, zarządzamy zespołem wynalazców i tworzymy, a następnie sprzedajemy różnego rodzaju... zabawki.
Crazy Factory - recenzja gryWarhammer Epic 40,000: Final Liberation - recenzja gry
6.0 29 kwietnia 2001
Uruchamiając grę „Warhammer Epic 40 000: Final Liberation”, jako Lord Commander obejmiesz dowództwo nad elitarnymi jednostkami Imperium, by uniemożliwić podbój planety Volistad przez armię zdegenerowanych kosmicznych Orków.
Warhammer Epic 40,000: Final Liberation - recenzja gryHotel Giant 2 - recenzja gry
6.0 6 maja 2009
Druga odsłona Hotel Giant to właściwie powtórka z rozrywki. Przeznaczona jest ona przede wszystkim dla miłośników strategii i projektowania wnętrz.
Hotel Giant 2 - recenzja gryDyplomacja - recenzja gry
6.0 14 grudnia 2005
Negocjowanie „pod stołem” umów z innymi państwami, by w najmniej spodziewanym momencie wbić im w plecy sztylet i doprowadzić do ich ostatecznego upadku, to kwintesencja oryginalnej Dyplomacji. W komputerowej adaptacji gracze mogą robić to samo.
Dyplomacja - recenzja gryGangland - recenzja gry
6.0 14 lipca 2004
Gangland to gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości.
Gangland - recenzja gryAmerican Conquest: Odwet - recenzja gry
6.0 19 lipca 2004
Oficjalne, samodzielne, rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego o nazwie American Conquest. Warstwa fabularna rzeczonego dodatku obejmuje okres od 1517 do 1804 roku i odnosi się do historycznego podboju różnych części Nowego Świata.
American Conquest: Odwet - recenzja gryHotel Giant - recenzja gry
6.0 6 marca 2003
Hotel Tycoon to strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.
Hotel Giant - recenzja gryPodbój Rzymu - recenzja gry
6.0 5 listopada 2004
Fascynuje Cię Rzym? Zawsze chciałeś odegrać rolę rzymskiego władcy i pokierować losami cesarstwa? Masz okazję zrobić coś na przekór swoim marzeniom i wcielić się w wodza plemion barbarzyńskich. Twoim głównym celem będzie podbicie Rzymu.
Podbój Rzymu - recenzja gryPrimitive Wars - recenzja gry
6.0 16 kwietnia 2002
Na fali olbrzymiej popularności Starcrafta w Azji, zaczęły powstawać coraz to nowe RTSy, mniej lub bardziej nawiązujące do klasycznego już arcydzieła. Primitive Wars, stworzona przez koreańską firmę Wizard Soft, jest jedną z nich.
Primitive Wars - recenzja gry
Recenzja Jagged Alliance: Crossfire - rozszerzenia Back in Action
6.0 24 sierpnia 2012
Remake kultowego Jagged Alliance 2 spotkał się z dość chłodnym przyjęciem. Kilka miesięcy po premierze Back in Action testujemy samodzielny dodatek - Crossfire. W ogniu krzyżowym cierpimy jak nigdy wcześniej.
Recenzja Jagged Alliance: Crossfire - rozszerzenia Back in Action