Recenzje najlepszych gier strategicznych 17
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu ponad 560 tekstów spełniających te kryteria.
Massive Assault: Phantom Renaissance - recenzja gry
7.0 24 czerwca 2005
Strategie turowe nie są szczególnie licznie reprezentowanym gatunkiem. Dobrze, jeśli w roku pojawi się kilka turówek do wyboru. Domination jest jedną z najgodniejszych uwagi.
Massive Assault: Phantom Renaissance - recenzja gryFallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PC
6.5 17 maja 2001
Fallout Tactics to kontynuacja znakomitej serii role-play. Postnuklearny świat Fallouta tym razem posłużył do zrealizowania gry strategicznej w stylu UFO, pozbawionej jednak wdzięku tego programu, który wytyczył drogi gatunku „squad based strategy”.
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PCFallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry
6.5 29 czerwca 2001
Recenzja ta to swoistego rodzaju opowieść o tym jak FT zdobył sobie uznanie autora niniejszego tekstu i w jaki sposób to uczynił pomimo, iż pierwszy kontakt z grą nie trwał zbyt długo i w wyniku którego FT poleciał z dysku szybciej, niż nań trafił.
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gryRobin Hood: Legenda Sherwood - recenzja gry
6.5 10 marca 2003
Robin Hood to kolejna produkcja zespołu Spellbound, twórców bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach dzikiego zachodu - Desperados: Wanted Dead or Alive.
Robin Hood: Legenda Sherwood - recenzja gryRecenzja Total War: Pharaoh - egipskie wakacje bez all inclusive
6.5 10 października 2023
Total War: Pharaoh to kolejny już odgrzewany kotlet wysmażony przez Creative Assembly. Choć mimo wszystko jest całkiem zjadliwy i jego konsumpcja potrafi momentami sprawić frajdę, serii tej zdecydowanie przydałby się porządny powiew świeżości.
Recenzja Total War: Pharaoh - egipskie wakacje bez all inclusiveHeroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - recenzja gry
6.5 4 stycznia 2007
Już od chwili ukazania się piątej części, można było – a nawet należało – spodziewać się dodatku. Zagadką pozostawało wyłącznie: jaka nacja się w nim pojawi, ile nowych rozwiązań zostanie zaimplementowanych i czy narzekania fanów nie skończą jak groch.
Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - recenzja gryColobot - recenzja gry
6.5 23 kwietnia 2002
Colobot to strategia czasu rzeczywistego przeznaczona dla najmłodszych miłośników komputerowej rozrywki. Gracze mają za zadanie pomóc dzielnemu astronaucie, który w wyniku cięć budżetowych w NASA, musi samotnie znaleźć nowy dom dla Ziemian.
Colobot - recenzja gryKnights & Merchants: The Shattered Kingdom - recenzja gry
6.5 31 maja 2001
Knights and Merchants to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia Wam ona odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego w pasjonującej historii, która daje dużo do myślenia, albo nie-myślenia.
Knights & Merchants: The Shattered Kingdom - recenzja gryThe Guild 2 - recenzja gry
6.5 9 listopada 2006
Noc. Głucha, czarna noc. Miasto pogrążone w śnie. Gdzieś przemknie nocny padlinożerca. Gdzieś indziej da się słyszeć chłeptanie spragnionego wampira. W okolicach cmentarza pojękuje nieumarły, a po kniejach grasują ci, co krzyczą „dobytek, albo życie!”.
The Guild 2 - recenzja gryRecenzja gry Age of Empires: Definitive Edition - archaiczna, ale sympatyczna
6.5 19 lutego 2018
Jedna z ulubionych strategii czasu rzeczywistego wraca w odświeżonej edycji, przypominając o sobie starym wyjadaczom oraz próbując zwrócić uwagę młodszych graczy. Czy takie nostalgiczne powroty po latach, w niezmienionej formule, mają sens?
Recenzja gry Age of Empires: Definitive Edition - archaiczna, ale sympatycznaFaces of War: Oblicza Wojny - recenzja gry
6.5 10 października 2006
Faces of War: Oblicza Wojny to jedna z najnowszych gier wojennych, osadzonych w realiach II Wojny Światowej. Jest to sequel wydanej w 2004 roku gry Soldiers: Ludzie Honoru, która zrobiła sporo zamieszania w światku graczy.
Faces of War: Oblicza Wojny - recenzja gryKnights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gry
6.5 5 lutego 2002
„The Peasant Rebellion” to kontynuacja Knights & Merchants, która nie tak dawno ujrzała światło dzienne, jednakże na pewno nie możemy nazwać jej drugą częścią.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gryRecenzja gry Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku - schodzimy do podziemia
6.5 18 maja 2013
Wracamy do krainy Ashan – tym razem główne skrzypce grają tu mroczne elfy – drzemiąca dotąd w czeluściach podziemnych lochów nowa rasa. Czy znajdzie się dla niej godne miejsce w panteonie dotychczasowych frakcji świata Might&Magic Heores VI?
Recenzja gry Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku - schodzimy do podziemiaCultures 2: Wrota Asgardu - recenzja gry
6.5 27 sierpnia 2002
Cultures 2: Wrota Asgardu to kolejna część serii opowiadającej o poczynaniach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę...
Cultures 2: Wrota Asgardu - recenzja gryHeroes of Annihilated Empires - recenzja gry
6.5 8 grudnia 2006
Jacy powinni być Heroesi, żeby zostać grą roku 2006? Pytanie życzeniowe, ale dlaczego mamy nie stawiać sobie i innym ambitnych celów?
Heroes of Annihilated Empires - recenzja gryKroniki Czarnego Księżyca - recenzja gry
6.5 2 lutego 2001
Mimo że Kroniki Czarnego Księżyca nie są grą wybitną, powalającą na kolana olśniewającą grafiką itp. ma w sobie to „coś” co pozwala nam spędzić przy niej wiele godzin dobrze się bawiąc.
Kroniki Czarnego Księżyca - recenzja gryEarth 2150: The Moon Project - recenzja gry
6.5 21 grudnia 2000
The Moon Project jest udaną kontynuacją przełomowej gry z gatunku RTS pt. Earth 2150, pozwalającą wszystkim jej fanom przedłużyć rozgrywkę i przyjemność z nią związaną o kilka bezsennych nocy.
Earth 2150: The Moon Project - recenzja gryRecenzja gry Transport Fever 2 – Dobry symulator, słaby tycoon
6.5 11 grudnia 2019
Trzy lata to całkiem sporo, aby w niezłej grze znaleźć to, co nie pozwala jej być bardzo dobrą. Czy studiu Urban Games udała się ta sztuka i wraz z Transport Fever 2 czeka nas wreszcie rozgrywka na miarę tej z kultowego Transport Tycoon?
Recenzja gry Transport Fever 2 – Dobry symulator, słaby tycoonWarlords IV: Bohaterowie Etherii - recenzja gry
6.5 12 marca 2004
Warlords IV: Heroes of Etheria podobnie jak części poprzednie serii Warlords, jest strategią turową z elementami cRPG osadzoną w świecie fantasy. Gracze ponownie mogą stanąć na czele wojsk złożonych ze smoków, pegazów, mrocznych elfów...
Warlords IV: Bohaterowie Etherii - recenzja gryTheatre of War: Pola zagłady - recenzja gry
6.5 4 września 2007
A jeżeli po przeczytaniu tej recenzji nadal zadajecie sobie hamletowskie pytanie „kupić czy nie kupić”, to przynajmniej posłuchajcie dobrej rady i pod żadnym pozorem nie ściągajcie dema, by pomóc sobie w podjęciu decyzji.
Theatre of War: Pola zagłady - recenzja gryDisciples III: Wskrzeszenie - Hordy Nieumarłych - recenzja gry
6.5 12 kwietnia 2011
W pierwszym dodatku do Disciples III obejmujemy dowództwo nad Nieumarłymi. Sprawdziliśmy, czy Wskrzeszenie naprawia błędy zeszłorocznego Odrodzenia.
Disciples III: Wskrzeszenie - Hordy Nieumarłych - recenzja gryReal War - recenzja gry
6.5 4 stycznia 2002
Real War to strategia czasu rzeczywistego, której akcja przenosi graczy do roku 2007, gdzie jako głównodowodzący sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych zmagać się oni będą z międzynarodowymi grupami terrorystycznymi.
Real War - recenzja gryCeltic Kings: Rage of War - recenzja gry
6.5 17 lutego 2003
Celtic Kings to kolejna produkcja (po Tzar: Burden of the Crown) bułgarskiego producenta Haemimont Games. Jest to izometryczna strategia czasu rzeczywistego zawierająca elementy gier przygodowych i cRPG.
Celtic Kings: Rage of War - recenzja gryGrand Ages: Rome - recenzja gry
6.5 14 maja 2009
Kolejne dzieło o budowaniu Rzymu, reprezentując dość standardowe podejście do gatunku, nie jest ani krokiem w przód, ani w tył.
Grand Ages: Rome - recenzja gry