Artykuły i opinie na temat gry Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Najlepsze gry, które się nie sprzedały
artykuł14 maja 2022
To, że sukces artystyczny nie musi iść w parze z ekonomicznym, to żadna nowość. Czasem jednak aż trudno uwierzyć, że udane i popularne po dziś dzień tytuły były w pierwszych latach swego istnienia na rynku kompletnymi komercyjnymi klapami.

Cthulhu w .exe - 10 najlepszych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta
artykuł6 czerwca 2021
Lovecraft za życia był twórcą niszowym. Ot, pisarz, któremu zdarzało się publikować w magazynach z opowiadaniami grozy, a pod koniec życia stać się literackim guru dla garstki zapaleńców. Czy z grami o Cthulhu i spółce jest podobnie?

Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?
artykuł25 listopada 2018
Czemu Szatan nie straszy tak jak śpiący Cthulhu? Czego najbardziej boi się człowiek? I dlaczego tak trudno stworzyć dobrą grę o opętaniu? O tym wszystkim opowie Wam zawodowy psychiatra i zapalony gracz.

Cyfrowy cień Cthulhu, czyli spuścizna Lovecrafta w grach
artykuł2 lutego 2018
Dzieła pióra H. P. Lovecrafta zdobywają dzisiaj popularność taką, jakiej nie miały za życia pisarza. Czy mity o przedwiecznych sprawdzają się jako tło fabularne gier wideo? Różnie z tym bywa.

Najbardziej pamiętne sceny z gier komputerowych
artykuł4 sierpnia 2013
Pamiętamy o nich głównie dlatego, że potrafiły nas zachwycić lub zaszokować. Sprawdź które sceny w grach wywarły na autorach gry-online.pl największe wrażenie.
Przeczytaj również:

Najciekawsze gry czerwca 2025. Mocny survival od 11 bit, powrót Cyberpunka i Kojima na plaży
artykuł29 maja 2025
W czerwcu dominują porty na Switcha 2, ale znajdzie się też miejsce dla innych gier. Wśród nowości bryluje polskie The Alters, ale również Dune: Awakening czy Death Stranding 2: On The Beach.

Pomysły, pierogi i psychoterapia - rozmawiamy z reżyserem gry The Alters
artykuł19 kwietnia 2025
Miałem okazję porozmawiać na temat The Alters z Tomaszem Kisilewiczem, reżyserem gry. Dowiedziałem się więcej o smaczkach dla polskich graczy (pierogi!) oraz psychologicznych i filmowych inspiracjach twórców.

Bez niego nie byłoby Geralta. Maciej Kwiatkowski o sztuce, której nie widać, ale bez której nie ma współczesnych gier AAA
artykuł6 czerwca 2025
Ile czasu trzeba przeznaczyć na trening, by móc poruszać się jak wiedźmin? Maciej Kwiatkowski wie o tym więcej niż ktokolwiek inny - w końcu to on odpowiada za ruch Geralta z Rivii i za wiedźmińskie sztuki walki!