Xpand Rally: Zakręty

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Główną zasadą na większości w miarę prostych do pokonania zakrętów jest znana od zarania dziejów motoryzacji reguła, aby pokonywać zakręty "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna". Wgląda to mniej więcej tak jak na rysunku #1 , z tym jednak, iż ustawienie wozu po wyjechaniu z zakrętu, zależy od tego jak wgląda ciąg dalszy trasy. Głównie chudzi o to, aby unikać jazdy bokiem i próbowaniu pseudo poślizgów na nieskomplikowanych zakrętach. Jeżeli koła są skierowane nierównolegle do kierunku jazdy, wżynają się w podłoże, bardzo mocno hamując pojazd. Należy więc unikać zbyt szybkiego wchodzenia w zakręty. Nie należy zapominać o czymś takim jak hamulec, który należy używać bezpośrednio przed zakrętem, pokonać owe niebezpieczeństwo, poczym jak najszybciej ustawić auto w kierunku jazdy, skierować w tą stronę koła i dodać gazu. Każde skręcenie kół powoduje utratę prędkości, a szybkość można zwiększyć tylko jadąc prosto. Ma to duże znaczenie przy długich zakrętach, takich jak na rysunku #2 . Także i w tym przypadku staramy się jak najmniej zakręcać i na ile to możliwe, jechać maksymalnie prosto. Prosto, to znaczy do momentu w którym koła nie zaczynają "szurać" po powierzchni, tworząc choćby niewielkie kłęby kurzu.

1 - Zakręty | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry
Wynika z tego kolejny manewr, jakim jest pokonanie zakrętów po poboczu - Zakręty | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry

Wynika z tego kolejny manewr, jakim jest pokonanie zakrętów po poboczu. Jeżeli istnieje taka możliwość, często lepiej ściąć prostopadły zakręt niż zwalniać i pokonywać go w standardowy sposób. Nie zawsze jest to oczywiście możliwe, jeżeli jednak możemy to zrobić nie powinniśmy się dłużej zastanawiać, komputerowy przeciwnik trzyma się głównej trasy, nawet kosztem utraty kilku sekund. Pamiętajmy także, iż przy jeździe po poboczach i nierównościach niezbędne jest wysokie i miękkie zawieszenie. Mocnego cięcia pobocza należy zaś unikać na trasach asfaltowych. Jest to bowiem na tyle dobra nawierzchnia, iż wolna jazda po asfalcie, jest dużo bardziej opłacalna niż szybkie i zazwyczaj niewielkie ścięcie żwirowatego pobocza.

A teraz czas na metodę wchodzenia w zakręty kontrolowane (więcej na ten temat, także w rozdziale [nauka jazdy]):

Do zakrętu podjeżdżamy z dość duża prędkością i ewentualnie ją korygujemy hamulcem nożnym - Zakręty | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry

Do zakrętu podjeżdżamy z dość duża prędkością i ewentualnie ją korygujemy hamulcem nożnym. Auto ustawiamy bardziej od zewnętrznej niż wewnętrznej strony zakrętu, trzymając się głównie środka drogi. Zaraz będziemy skręcać do wewnętrznej.

W pewnym momencie, jeszcze przed samym zakrętem puszczamy gaz, wciskamy hamulec ręczny i skręcamy koła w kierunku zakrętu, aby spowodować lekką nadsterowność - Zakręty | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry

W pewnym momencie, jeszcze przed samym zakrętem puszczamy gaz, wciskamy hamulec ręczny i skręcamy koła w kierunku zakrętu, aby spowodować lekką nadsterowność. Gdy auto przyjmie pozycję jakieś 45 stopni do poprzedniego kierunku jazdy, koła prostujemy i dodajemy gazu, samochód powinien snuć się wzdłuż wewnętrznej krawędzi zakrętu.

Hamulcem ręcznym korygujemy zachowanie się tylnych kół - Zakręty | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry

Hamulcem ręcznym korygujemy zachowanie się tylnych kół. Zaciągając hamulec powodujemy utracenie przez nie przyczepności i zapewnienie efektu obracania się tyłu auta wokół przedniej osi. To, jak długo powinniśmy używać podczas zakrętu hamulca ręcznego zależy od tego jak bardzo ostry jest owy zakręt. Jeżeli mamy do czynienia z nawrotem o 180 stopni, po szybkim wejściu w zakręt należy na dość długo przytrzymać hamulec ręczny.

Pamiętajmy też, iż jazda bokiem mocno spowalnia auto i nie należy tego stosować na łagodnych łukach. Im szybciej wyjdziemy z kontrolowanego poślizgu, tym auto szybciej otrzyma przyczepność i zacznie przyspieszać.

Podobało się?

0

Xpand Rally

24 września 2004

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2004-11-13
14:40

Aristos Generał

Aristos
😊


Poradnik treściwy i dobrze sie czyta - inni się uczyć i koniec z laniem wody (na asfalt ;) )

Komentarz: Aristos
2004-11-14
14:05

Click-Tom Generał

Click-Tom
😐

ee gdzie w tej grze można zmienić w ustawieniach urzadzenie sterujące (w moim przypadku - pad) ? :|
(oprócz tego (screen--->) nic nie ma, a zaawansowane też nie :|

Komentarz: Click-Tom
2004-11-14
14:14

zanonimizowany152734 Senator

moim zdaniem gra jest lepsza niz colin tylko brakuje licenconowanych wozow ale to nie jest taki duzy problem:)

Komentarz: zanonimizowany152734
2004-11-14
14:48

Click-Tom Generał

Click-Tom
😒

nikt nie wie ? :(

Komentarz: Click-Tom
2004-11-14
22:05

zanonimizowany5875 Konsul

📄

Click-Tom ---> Ja nie miałem z padem problemów w XR. Z tego co pamiętam to na tym screenie co podałeś trzeba zaznaczyć przycisk jaki chcesz zmienić i wcisnąć przycisk na padzie. A sterowanie też powinno się dać ustawić przez naciśnięcie. Jeżeli to nie pomoże to trzeba znaleźć gdzieś w opcjach sterowania – sterowanie prawo-lewo - analogowe. A jak się nie da, to może masz pada niekompatybilnego z grą. Ja np. mam starego Gemiusa, który jest przez nowe gry nie zawsze wykrywany.

Komentarz: zanonimizowany5875
2004-11-15
14:04

zanonimizowany51296 Junior

Ta gra w prównaniu do colina wypada blado, chyba że porownamy colina 1

Komentarz: zanonimizowany51296
2004-11-18
16:25

Piotr44 Generał

Piotr44
👎

W porównaniu do RBR ta gierka przentuje się naprawdę cieniutko:-(

Komentarz: Piotr44
2004-11-23
16:47

zanonimizowany167781 Generał

czy grając na klawiaturze mam szanse bawic się dobrze wtej grze ???? nie konieczne w tym trybie symulacyjnym :D

Komentarz: zanonimizowany167781
2005-01-17
11:00

zanonimizowany220333 Centurion

😡

ej jak ustawić zeby na kierownicy grać????, bo ja probuje naciskam i DUPA

Komentarz: zanonimizowany220333
2005-01-17
12:37

zanonimizowany160056 Senator

asfalty w tej grze to zalamka ;x

Komentarz: zanonimizowany160056

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl