Xpand Rally: Finlandia Trasy
Aktualizacja:

Finlandia . Jeżeli ktoś myślał, iż trasy Irlandii to najtrudniejsze odcinki w grze, niestety był w błędzie. To właśnie zaśnieżony obszar Finlandii jest najbardziej zróżnicowany w nawierzchnię i najbardziej wymagający. Asfalt na tych trasach jest bardzo śliski #1 , a wszelkie manewry, takie jak zakręty na ręcznym, musimy tutaj wykonywać przy bardzo małej prędkości i ze zdwojoną uwagą. Niełatwo jest także na śniegu #2 . Koła wrzynają się w podłoże, a auto nie chce nas słuchać, jedynym sposobem na te dolegliwości jest oczywiście wolna jazda. Sposobem na ten niełatwy teren może być także pulsacyjne dodawanie gazu. Polega ono na tym, iż w czasie zakrętów lub jadąc po prostej, raz puszczamy, raz dodajemy gaz. Takie rytmiczne przyspieszanie pozwala nam na lepsze panowanie nad autem i jest nienajgorszym sposobem na wychodzenie z poślizgów (szczególnie tych na prostych drogach).
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Finlandia wymaga od gracza jazdy środkiem wytyczonej drogi i nie ma tutaj mowy o jakimkolwiek większym cięciu zakrętów i jeździe po poboczu. Często, nawet niewielkie zboczenie z trasy #3 prowadzi do wpadnięcia w zaspę, z której wydostać się nie jest tak łatwo. Trochę inaczej musimy zaś zachować się na lodzie #4 . Na tej specyficznej nawierzchni musimy jechać bardzo wolno, na prostych podążać środkiem zamarzniętej wody, na zakrętach zaś pomagać sobie poboczem. Zakręcanie na czystym lodzie jest prawie niemożliwe, przy skręcie bardzo dobrze jest więc, co najmniej dwoma kołami jechać po ośnieżonym poboczu #4 .
Nastawy, jakie warto tutaj zastosować to oczywiście wysokie i miękkie zawieszenie, które często ratuje nas od wypadku (podbicia auta), w przypadku najechania na pobocze. Śnieg nie pozwala także na szybkie przyspieszanie, wydawać by się wiec mogło, ze idealnym rozwiązaniem będzie zastosowanie szybkich przełożeń. Nie jest to jednak do końca prawda. Wielkich prędkości w Finlandii nie osiągniemy, jednakże z dużym przyspieszeniem także trzeba być bardzo uważnym. Na ośnieżonych trasach należy bardzo ograniczać dodawanie gazu. Warto też pamiętać, że w sytuacjach, w których nasz samochód nie chce reagować na skręcanie kierownicy, najlepszym wyjściem jest puszczenie gazu i hamulca, skręcenie kół w stronę gdzie chcemy jechać, a następnie odczekanie chwili, aż auto zwolni i choć trochę ustawi się w kierunku, gdzie chcemy jechać. Całą akcję kończymy pulsacyjnym dodawaniem gazu.
Komentarze czytelników
asfalty w tej grze to zalamka ;x
ej jak ustawić zeby na kierownicy grać????, bo ja probuje naciskam i DUPA
czy grając na klawiaturze mam szanse bawic się dobrze wtej grze ???? nie konieczne w tym trybie symulacyjnym :D
Ta gra w prównaniu do colina wypada blado, chyba że porownamy colina 1
Click-Tom ---> Ja nie miałem z padem problemów w XR. Z tego co pamiętam to na tym screenie co podałeś trzeba zaznaczyć przycisk jaki chcesz zmienić i wcisnąć przycisk na padzie. A sterowanie też powinno się dać ustawić przez naciśnięcie. Jeżeli to nie pomoże to trzeba znaleźć gdzieś w opcjach sterowania – sterowanie prawo-lewo - analogowe. A jak się nie da, to może masz pada niekompatybilnego z grą. Ja np. mam starego Gemiusa, który jest przez nowe gry nie zawsze wykrywany.
moim zdaniem gra jest lepsza niz colin tylko brakuje licenconowanych wozow ale to nie jest taki duzy problem:)
ee gdzie w tej grze można zmienić w ustawieniach urzadzenie sterujące (w moim przypadku - pad) ? :|
(oprócz tego (screen--->) nic nie ma, a zaawansowane też nie :|
Na 100% zakręt będzie prostowany.
W dzisiejszych rajdach jeździ się "na okrągło'+cięcia, torem bardziej zbliżonym do wyścigowego.
A ja ma dziwne wrażenie, że także WRCeki pokonują tego typu szykany po prostej.
Devil's Diner-------------->Takie Eski prostuja tylko bolidy formuły 1. Samochod rajdowy nie ma takiej przyczepnosci zeby przejechac sobie od tak prosto. A sprobuj zle wejsc w zakret?? Co wtedy?? Lezysz na boku w rowie i tracisz czas...
eJay
Mój rysunek to prowizorka, która miała na celu pokazanie jak to powinno było wyglądać.
Po prawej podobny przykład z książki Sobiesława Zasady "Szybkość bezpieczna"
No ale jest to bliższe prawdzie niż to co w poradniku.
Devil Diner---------------->Metoda jaka zastosowales na obrazku powoduje, ze nie wykrecisz na prosta i wpadniesz w row obok drogi.
A gierka bardzo dobra:)
Poradnik ok .Mam tylko jedna male pytanie czy ta gra jest naprawde lepsza od Colina ?
Gralem wdemo i moim zdaniem tak ,ale nie wiem jak sytuacja przedstawia sie w pelnej wersji,bo jednak demo mialo pare uchybien.Szczegolnie medel jazdy ni sie nie podobal auto za bardzo sie "slizgalo".
Dokładnie. Jak na mój gust powinno być coś w tym stylu -->
część ZAKRĘTY
pierwszy rysunek
bez sensu... takie eSki się prostuje a nie jeździ od zewnętrznej do wewnętrznej pierwszego zakrętu i zewnętrznej drugiego.
niby nie jest to źle opisane ale strzałka źle narysowana :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




