Xpand Rally: Finlandia Trasy
Aktualizacja:

Finlandia . Jeżeli ktoś myślał, iż trasy Irlandii to najtrudniejsze odcinki w grze, niestety był w błędzie. To właśnie zaśnieżony obszar Finlandii jest najbardziej zróżnicowany w nawierzchnię i najbardziej wymagający. Asfalt na tych trasach jest bardzo śliski #1 , a wszelkie manewry, takie jak zakręty na ręcznym, musimy tutaj wykonywać przy bardzo małej prędkości i ze zdwojoną uwagą. Niełatwo jest także na śniegu #2 . Koła wrzynają się w podłoże, a auto nie chce nas słuchać, jedynym sposobem na te dolegliwości jest oczywiście wolna jazda. Sposobem na ten niełatwy teren może być także pulsacyjne dodawanie gazu. Polega ono na tym, iż w czasie zakrętów lub jadąc po prostej, raz puszczamy, raz dodajemy gaz. Takie rytmiczne przyspieszanie pozwala nam na lepsze panowanie nad autem i jest nienajgorszym sposobem na wychodzenie z poślizgów (szczególnie tych na prostych drogach).
![]()  | ![]()  | 
![]()  | ![]()  | 
Finlandia wymaga od gracza jazdy środkiem wytyczonej drogi i nie ma tutaj mowy o jakimkolwiek większym cięciu zakrętów i jeździe po poboczu. Często, nawet niewielkie zboczenie z trasy #3 prowadzi do wpadnięcia w zaspę, z której wydostać się nie jest tak łatwo. Trochę inaczej musimy zaś zachować się na lodzie #4 . Na tej specyficznej nawierzchni musimy jechać bardzo wolno, na prostych podążać środkiem zamarzniętej wody, na zakrętach zaś pomagać sobie poboczem. Zakręcanie na czystym lodzie jest prawie niemożliwe, przy skręcie bardzo dobrze jest więc, co najmniej dwoma kołami jechać po ośnieżonym poboczu #4 .
Nastawy, jakie warto tutaj zastosować to oczywiście wysokie i miękkie zawieszenie, które często ratuje nas od wypadku (podbicia auta), w przypadku najechania na pobocze. Śnieg nie pozwala także na szybkie przyspieszanie, wydawać by się wiec mogło, ze idealnym rozwiązaniem będzie zastosowanie szybkich przełożeń. Nie jest to jednak do końca prawda. Wielkich prędkości w Finlandii nie osiągniemy, jednakże z dużym przyspieszeniem także trzeba być bardzo uważnym. Na ośnieżonych trasach należy bardzo ograniczać dodawanie gazu. Warto też pamiętać, że w sytuacjach, w których nasz samochód nie chce reagować na skręcanie kierownicy, najlepszym wyjściem jest puszczenie gazu i hamulca, skręcenie kół w stronę gdzie chcemy jechać, a następnie odczekanie chwili, aż auto zwolni i choć trochę ustawi się w kierunku, gdzie chcemy jechać. Całą akcję kończymy pulsacyjnym dodawaniem gazu.
0
Komentarze czytelników
Aristos Generał
Poradnik treściwy i dobrze sie czyta - inni się uczyć i koniec z laniem wody (na asfalt ;) )
Click-Tom Generał
ee gdzie w tej grze można zmienić w ustawieniach urzadzenie sterujące (w moim przypadku - pad) ? :| 
(oprócz tego (screen--->) nic nie ma, a zaawansowane też nie :|  
zanonimizowany152734 Senator
moim zdaniem gra jest lepsza niz colin tylko brakuje licenconowanych wozow ale to nie jest taki duzy problem:)
zanonimizowany5875 Konsul
Click-Tom ---> Ja nie miałem z padem problemów w XR. Z tego co pamiętam to na tym screenie co podałeś trzeba zaznaczyć przycisk jaki chcesz zmienić i wcisnąć przycisk na padzie. A sterowanie też powinno się dać ustawić przez naciśnięcie. Jeżeli to nie pomoże to trzeba znaleźć gdzieś w opcjach sterowania – sterowanie prawo-lewo - analogowe. A jak się nie da, to może masz pada niekompatybilnego z grą. Ja np. mam starego Gemiusa, który jest przez nowe gry nie zawsze wykrywany.
zanonimizowany51296 Junior
Ta gra w prównaniu do colina wypada blado, chyba że porownamy colina 1
Piotr44 Generał
W porównaniu do RBR ta gierka przentuje się naprawdę cieniutko:-(
zanonimizowany167781 Generał
czy grając na klawiaturze mam szanse bawic się dobrze wtej grze ???? nie konieczne w tym trybie symulacyjnym :D
zanonimizowany220333 Centurion
ej jak ustawić zeby na kierownicy grać????, bo ja probuje naciskam i DUPA
zanonimizowany160056 Senator
asfalty w tej grze to zalamka ;x
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




