Xpand Rally: Polska Trasy
Aktualizacja:

Polska . W końcu gra samochodowa, w której możemy ścigać się po naszym pięknym kraju. Jak się okazuje rajdy na terenie Polski zapewnią nam najbardziej malownicze doznania w XR. Doznania te zostaną zaś uzupełnione o zróżnicowaną nawierzchnię, jaką tutaj spotkamy. Będzie to różnego rodzaju szuter i asfalt. Nie obejdzie się, więc bez zakupu specjalnych opon na asfalt, jak i na nawierzchnię mieszaną: kurz i asfalt. Jeżeli rajd składa się w 100% z asfaltu, nie ma się nad czym zastanawiać - nastawy auta powinny być ustawione następująco: zawieszenie niskie i twarde, siła hamulców - bardzo wysoka, a przełożenia pozwalające na szybkie przyspieszenie. Podstawowym stylem jazdy na asfalcie jest szybka jazda na prostych, poczym mocne przyhamowanie przed zakrętem, dość wolne pokonanie zakrętu i jak najszybsze przyspieszenie. Niestety nie sprawdza się tutaj wchodzenie z poślizgiem w zakręty. Nie dość, że strasznie zużywają się w ten sposób opony, to na dodatek łatwo wpaść w ten sposób w poślizg niekontrolowany. Jeżeli wiec mamy problemy ze osiągnięciem dobrych wyników na trasach asfaltowych, najprawdopodobniej jedziemy zbyt szybko. Kierowco, zwolnij na trasach w Polsce! :)
Większość odcinków w Polce to rajdy mieszane, w których ścigamy się nie tylko na asfalcie, ale i na drogach polnych. W takim przypadku musimy zaopatrzyć się w opony przystosowane do obu tych nawierzchni, zaś nastawy auta wyśrodkować. Oczywiście należy zwracać uwagę, w jakim stopniu występuje podział nawierzchni podczas danego odcinka. Jeżeli większość dróg to szuter, a asfalt występuje rzadko, warto ustawić parametry auta z myślą o odcinkach polnych. To właśnie na szutrze najłatwiej zdobyć przewagę nad komputerowym przeciwnikiem. Cięcie zakrętów #1 ponownie okazuje się świetnym sposobem do zdobycia przewagi. Zjechanie na pobocze opłaca się jednak wyłączenie na drogach polnych. Asfalt pozwala bowiem na bardzo szybkie przyspieszenie, do zakrętów na asfalcie podjeżdżamy wiec z dużą prędkością #2 , poczym mocno przyhamowujemy, aby bezpiecznie pokonać łuk. Im przełożenia biegów mamy krótsze tym, szybciej będziemy przyspieszać, a tym samym pokonywanie zakrętów będzie bezpieczne (bo będziemy to robić bardzo powoli) i szybkie (powolna jazda na łuku zostanie nadrobiono szybkim przyspieszeniem po wyjściu na prostą).
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Przy jeździe na trasach z mieszaną nawierzchnią trzeba pamiętać o różnicach w przyczepności na każdej z nich. Tak też, zjeżdżając z szutru na asfalt #3 musimy pamiętać o tym, aby koła były równolegle ustawione do kierunku jazdy. W przeciwnym wypadku stracimy kontrolę nad pojazdem. Dużą rolę w osiąganiu dobrych wyników jest znajomość trasy. Warto bowiem wiedzieć gdzie znajdują się punkty kontrolne, które można niechcący ominąć przy próbach cięcia zakrętów. Z drugiej zaś strony w Polsce znajdują się zakręty, które można bardzo mocno przyciąć #4 - warto je znać.
Komentarze czytelników
asfalty w tej grze to zalamka ;x
ej jak ustawić zeby na kierownicy grać????, bo ja probuje naciskam i DUPA
czy grając na klawiaturze mam szanse bawic się dobrze wtej grze ???? nie konieczne w tym trybie symulacyjnym :D
Ta gra w prównaniu do colina wypada blado, chyba że porownamy colina 1
Click-Tom ---> Ja nie miałem z padem problemów w XR. Z tego co pamiętam to na tym screenie co podałeś trzeba zaznaczyć przycisk jaki chcesz zmienić i wcisnąć przycisk na padzie. A sterowanie też powinno się dać ustawić przez naciśnięcie. Jeżeli to nie pomoże to trzeba znaleźć gdzieś w opcjach sterowania – sterowanie prawo-lewo - analogowe. A jak się nie da, to może masz pada niekompatybilnego z grą. Ja np. mam starego Gemiusa, który jest przez nowe gry nie zawsze wykrywany.
moim zdaniem gra jest lepsza niz colin tylko brakuje licenconowanych wozow ale to nie jest taki duzy problem:)
ee gdzie w tej grze można zmienić w ustawieniach urzadzenie sterujące (w moim przypadku - pad) ? :|
(oprócz tego (screen--->) nic nie ma, a zaawansowane też nie :|
Na 100% zakręt będzie prostowany.
W dzisiejszych rajdach jeździ się "na okrągło'+cięcia, torem bardziej zbliżonym do wyścigowego.
A ja ma dziwne wrażenie, że także WRCeki pokonują tego typu szykany po prostej.
Devil's Diner-------------->Takie Eski prostuja tylko bolidy formuły 1. Samochod rajdowy nie ma takiej przyczepnosci zeby przejechac sobie od tak prosto. A sprobuj zle wejsc w zakret?? Co wtedy?? Lezysz na boku w rowie i tracisz czas...
eJay
Mój rysunek to prowizorka, która miała na celu pokazanie jak to powinno było wyglądać.
Po prawej podobny przykład z książki Sobiesława Zasady "Szybkość bezpieczna"
No ale jest to bliższe prawdzie niż to co w poradniku.
Devil Diner---------------->Metoda jaka zastosowales na obrazku powoduje, ze nie wykrecisz na prosta i wpadniesz w row obok drogi.
A gierka bardzo dobra:)
Poradnik ok .Mam tylko jedna male pytanie czy ta gra jest naprawde lepsza od Colina ?
Gralem wdemo i moim zdaniem tak ,ale nie wiem jak sytuacja przedstawia sie w pelnej wersji,bo jednak demo mialo pare uchybien.Szczegolnie medel jazdy ni sie nie podobal auto za bardzo sie "slizgalo".
Dokładnie. Jak na mój gust powinno być coś w tym stylu -->
część ZAKRĘTY
pierwszy rysunek
bez sensu... takie eSki się prostuje a nie jeździ od zewnętrznej do wewnętrznej pierwszego zakrętu i zewnętrznej drugiego.
niby nie jest to źle opisane ale strzałka źle narysowana :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




