3. Świat Draenor w World of Warcraft Warlords of Draenor
Aktualizacja:
Przed pogrążeniem się w świecie Warlords of Draenor warto poznać tło fabularne historii oraz przyjrzeć się lokacjom jakie będziemy zwiedzać.
Historia z dodatku przenosi nas do macierzystej krainy orków - Draenoru. Jak wiemy kraina ta została w przeszłości zniszczona, więc aby udało nam się ją zwiedzić konieczna jest podróż w czasie. Podążamy za Garroshem Hellscreamem, któremu, dzięki pomocy smoka Kairoza udało się pokonać barierę czasu i cofnąć do momentu gdy orkowie nie podpisali jeszcze Paktu Krwi z Płonącym Legionem. Garrosh jednoczy orków i tworzy Żelazną Hordę, której głównym zadaniem jest zemsta na mieszkańcach Azeroth.

Znając już podstawę historii możemy skupić się na przedstawieniu świata gry. W nasze ręce oddany został cały kontynent Draenor składający się z 7 lokacji oraz 1 miasta głównego - Ashran. Poszczególne części kontynentu przedstawiają niezwykłą różnorodność klimatu. W pierwszej kolejności poznamy Shadowmoon Valley. W północnowschodniej części właśnie tej lokacji znajduje się nasza główna siedziba - budowany przez nas garnizon. W tej samej części kontynentu znajduje się główna siedziba Draenei - Karabor. Niestety, poza kilkoma zadaniami nie znajduje się w nim nic ciekawego, więc nie warto zapuszczać się w tamte rejony.
Cały kontynent składa się z krain:
- Shadowmoon Valley
- Gorgrond
- Tanaan Jungle
- Fristfire Ridge
- Nagrand
- Talador
- Spires of Arax
- Ashran
Wątek fabularny prowadzić będzie nas po kolejnych częściach kontynentu. Każdą z lokacji poznamy jednak w bardzo ograniczonym stopniu. Na szczęście do eksploracji zachęcają gęsto rozrzucone zadania opcjonalne.

Głównym miastem Warlords of Draenor jest Ashran. Swoją wielkością na szczęście nie przeraża. Na stosunkowo niewielkiej przestrzeni znajdziemy wszystkich niezbędnych kupców oraz nauczycieli. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nauczycieli klas oraz trenerów zwierzaków, do których będziemy musieli udać się aż do naszej rasowej stolicy. Wyspa Ashran jest dodatkowo miejscem zmagań pomiędzy Hordą a Przymierzem, to tutaj rozgrywa się główna część trybu PvP.
0
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
- World of Warcraft: Warlords of Draenor w 10 prostych krokach
- 10 prostych kroków - World of Warcraft: Warlords of Draenor w 10 prostych krokach
- 1. Interface gry w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 2. Nowości w Warlords of Draenor
- 3. Świat Draenor w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 4. Kreacja Postaci w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 5. Boost postaci do 90 poziomu w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 6. Profesje w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 7. Pierwsze kroki w Warlords of Dreanor w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 8. Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 9. Słowniczek gracza w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 10. Dungeons w World of Warcraft Warlords of Draenor
- World of Warcraft: Warlords of Draenor w 10 prostych krokach
Komentarze czytelników
Massinio Legionista
Straasznie słaby ten poradnik. Wole nie wiedzieć jak będzie pełny wyglądać.
Skróty: awf to raczej akademia wychowania fizycznego, a nie away from keyboard
,,Hate - Parametr określający, jak nasz czar wpływa na przeciwnika. Im wyższy poziom, tym większa szansa, że przeciwnik rzuci się bezpośrednio na nas" Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat, ale co ja tam mogę wiedzieć. Jest jeszcze kilka dziwnych skrótów, ale nie chce mi sie ich wypisywac i omawiać
Opis dungeonów strasznie kreatywnie rozpoczynany cały czas tymi samymi zwrotami: jest, jest, dungeon, jest, jest, instancja.
Profesje: ,,jeśli grasz klasą magiczną (Druid, Priest, Mage, Warlock, Shaman) wybierz dwie profesje spośród Herbalism, Alchemy, Enchanting, Jewelcrafting" itd nie będę tego całego kopiować. Boże co za bzdura, co za róznica jaka klasa które profesje ma. Alchemia przyda się tak samo Warriorowi jak mining druidowi. Trzeba wybrac poprostu co tobie najbardziej odpowiada i sie tobie przyda.
Klasy: Nie chciało mi się czytać tego całego bełkotu, ale znalazłem perełkę Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia. Chyba to miał być poradnik do tibi. Przecież mage ze sprzętem na takim samym poziomie jak warrior będzie miec tyle samo hp...
Najlepiej będzie jak poradnik zostanie usunięty, a autor przestanie go pisać. Wtajemniczonym w wowa się on nie przyda, a nowicjuszy wprowadzi w błąd.
zanonimizowany1050209 Junior
świetny poradnik. Bardzo dobrze się go czyta i jest naprawdę pomocny. Oby jak najwięcej takich poradników!
zanonimizowany979315 Generał
Mi poradnik wydaje się całkiem dobrze napisany pod kątem zupełnie początkujących osób.
Do paru szczegółów bym się przyczepił ( np: "pokoje" a nie jak być powinno "kanały" czatu ) ale to w sumie drobiazgi.
Nie mam premium wiec oceniam dosyć powierzchownie. W WoW ponad 650 days ./played łącznie = weteran.
Hellmaker Legend

Massinio ---> "Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat," - no to chyba nadal za mało :P Określenie Hate jest od dawna używane. Zapewne myślałeś o Threat - pochodna Hate - używany nagminnie.
"http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_%28video_gaming%29"
Co do maga - fakt. Powinno być raczej "słaby armor, a co za tym idzie niska redukcja obrażeń".
Wybór profesji - nie ma znaczenia. Kiedyś się ładowało konkretne profesje, żeby mieć "profession bonus", ale w WoD to zlikwidowali.
Natomiast trochę ... dziwna ... jest strona o Garnizonie. To cholernie ważny kawałek gry - wypadałoby naprawdę sporo o nim napisać. Jak i o poszczególnych budynkach. Dziwi też brak wzmianki, że niektórzy Followersi mają trait "Bodyguard", który po rozwinięciu Baraków do poz. 2 pozwala na bieganie z danym Followersem jako tankiem/healerem/damage dealerem.
Nieźle napisane, ale to początek. Bardzo początkowy początek. Wypadałoby to rozwinąć i to BARDZO rozwinąć.
Knudarr Legionista

Oczywiście, poradnik skierowany jest przede wszystkim do osób początkujących. W ciągu kilku najbliższych dni powinien pojawić się główny poradnik poświęcony Warlords of Draenor. Przedstawione w nim zostaną nie tylko opisy poszczególnych instancji, ale także budynków w garnizonie, systemu towarzyszy i sposobu zdobycia poszczególnych wierzchowców. Wszystko będzie napisane w możliwie jak najbardziej czytelny oraz szczegółowy sposób.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.