4. Kreacja Postaci w World of Warcraft Warlords of Draenor
Aktualizacja:
Naszym pierwszym krokiem w grze będzie stworzenie odpowiadającej nam postaci. Spędzimy z nią setki godzin, więc warto się do tego przyłożyć, aby nie było konieczności tworzenia nowej postaci z powodu błędnych wyborów.
Rasa
Pierwszy krokiem jest wybór rasy naszej postaci. W grze występuje 13 ras postaci. Wszystkie te rasy podzielone są na dwie grupy, które reprezentują osobne sojusze - Przymierze oraz Hordę. Warto wspomnieć, że sojusze te nie mogą się ze sobą kontaktować. Tak więc grając członkiem Hordy nie będziesz mógł grać wspólnie z przyjaciółmi grającymi w ramach Przymierza. Każda z grup ma także oddzielnie tereny do eksploracji, przynajmniej w początkowej fazie gry, całkiem odmienne misje oraz inne miasta. Warto więc tak czy inaczej stworzyć przynajmniej dwóch bohaterów z różnych sojuszy, aby lepiej poznać grę i dłużej się nią cieszyć.
Co więcej, każda z ras ma osobną lokację startową, dostępną tylko dla niej i posiadającą unikalne questy. Także część późniejszych zadań różni się w zależności od rasy. Nie należy jednak przykładać zbyt wielkiej wagi do rasy. Przy wyborze powinniśmy kierować się przede wszystkim tym, która najbardziej podoba nam się wizualnie.

Pierwszą z dostępnych frakcji jest Przymierze. Do wyboru mamy takie rasy jak:
- Human
- Dwarf
- Night Elf
- Gnome
- Draenei
- Worgen

W Opozycji do Przymierza stoi Horda. Tutaj grać możemy rasami:
- Orc
- Forsaken
- Tauren
- Troll
- Blood Elf
- Goblin

Całkiem odmiennym typem rasy są Pandareni. Cechą charakterystyczną dla nich jest to, że są dostępni dla dwóch sojuszy. Podczas tworzenia postaci musimy jednak wybrać dla kogo będziemy walczyć - dla Przymierza czy dla Hordy. Pandareni z dwóch różnych frakcji nie mogą się ze sobą komunikować pomimo przebywania w jednym mieście.
Klasa postaci
Dużo ważniejszym wyborem jest klasa postaci. Obecnie jest ich jedenaście. To właśnie od klasy zależeć będzie styl gry oraz dostępne umiejętności i czary. Przy wyborze kieruj się przede wszystkim tym jaki typ rozgrywki najbardziej ci pasuje. Masz wybór między klasami nastawionymi na walkę w zwarciu, walkę na dystans za pomocą magii lub nawet skupioną na leczeniu towarzyszy. Każda klasa ma swoje zalety i wady, nie można powiedzieć, która jest najlepsza. Wszystkie są bardzo dobrze zbalansowane.
Przed wyborem możesz zapoznać się z krótką charakterystyką wszystkich klas.
![]() | Warrior - Jest to wojownik nastawiony na walkę w zwarciu. Jego cechami charakterystycznymi jest wysoki poziom obrony, obrażenia zadawane przy pomocy broni białej, umiejętność szału, która zwiększa zadawane obrażenia, a także zmiana postaw, które umożliwiają dostosowanie się do sytuacji na polu walki. |
![]() | Paladin - Paladyn łączy w sobie cechy wojownika oraz kapłana. Może używać ciężkich pancerzy i czarów leczących, dzięki czemu stanowi idealnego obrońcę innych członków drużyny, który skupia na sobie uwagę podczas bitwy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zamienić go w postać typowo ofensywną. |
![]() | Hunter - Klasa nastawiona na walkę dystansową. Bardzo dobry wybór dla graczy, którzy chcą grać samotnie. Podczas gry towarzyszy mu zwierzak, który okazuje się nie lada wsparciem w walce. |
![]() | Rogue - Łotrzyk jest idealnym wyborem dla osoby, która ceni sobie skradanie i ataki z zaskoczenia. Może on ukrywać się przed przeciwnikami i atakować ich od tyłu, a także zbiera punkty combo za wyprowadzanie kolejnych ataków. |
![]() | Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia i bardzo skromne możliwości leczenia w czasie walki. Przy odpowiednim poprowadzeniu postaci mało który przeciwnik zdąży się jednak do ciebie zbliżyć. |
![]() | Priest - Rolą kapłana na polu bitwy jest leczenie oraz wspomaganie innych członków drużyny podczas walki. Posiada dużo czarów leczniczych oraz aur, ale także dosyć silne ataki dystansowe. Możliwe jest jednak poprowadzenie tej postaci, tak aby była nastawiona tylko na zadawanie obrażeń i wcale nie będzie się gorzej sprawdzała od maga czy warlocka. |
![]() | Shaman - Szaman jest postacią bardzo uniwersalną. Może zająć się leczeniem innych członków drużyny, zadaje obrażenia zarówno dystansowe jak i w walce wręcz. Cechą charakterystyczną jest możliwość ustawiania totemów, które wspomagają nas na polu bitwy. |
![]() | Warlock - Warlock jest mroczną wersją Maga. Podczas gry towarzyszy mu demon, który wspomaga go w walce. Nastawiony jest na zadawanie obrażeń z dystansu, ale także na rzucaniu na przeciwnika klątw i czarów osłabiających. |
![]() | Druid - Klasa ta jest niezwykle wszechstronna. Zawdzięcza to możliwości przyjmowania postaci różnych zwierząt. W zależności od tego może skupić się przyjmowaniu lub zadawaniu obrażeń. Dzięki tej samej umiejętności druid może szybciej poruszać się na lądzie, w wodzie jak i w powietrzu. |
![]() | Death Knight - Rycerz Śmierci jest mroczną wersją Wojownika. Cechami charakterystycznymi są możliwość noszenia grubego pancerza, zadawanie obrażeń w walce bezpośredniej, a także możliwość tworzenia run do wzmacniania swojego sprzętu. |
![]() | Monk - Jest to najmłodsza klasa, jej wykorzystanie w głównej mierze zależy od gracza. Posiada możliwość warzenia potężnych mikstur, które ułatwią walkę. Może uzdrawiać innych członków drużyny, lub skupić się na zadawaniu obrażeń. |
0
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
- World of Warcraft: Warlords of Draenor w 10 prostych krokach
- 10 prostych kroków - World of Warcraft: Warlords of Draenor w 10 prostych krokach
- 1. Interface gry w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 2. Nowości w Warlords of Draenor
- 3. Świat Draenor w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 4. Kreacja Postaci w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 5. Boost postaci do 90 poziomu w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 6. Profesje w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 7. Pierwsze kroki w Warlords of Dreanor w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 8. Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 9. Słowniczek gracza w World of Warcraft Warlords of Draenor
- 10. Dungeons w World of Warcraft Warlords of Draenor
- World of Warcraft: Warlords of Draenor w 10 prostych krokach
Komentarze czytelników
Massinio Legionista
Straasznie słaby ten poradnik. Wole nie wiedzieć jak będzie pełny wyglądać.
Skróty: awf to raczej akademia wychowania fizycznego, a nie away from keyboard
,,Hate - Parametr określający, jak nasz czar wpływa na przeciwnika. Im wyższy poziom, tym większa szansa, że przeciwnik rzuci się bezpośrednio na nas" Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat, ale co ja tam mogę wiedzieć. Jest jeszcze kilka dziwnych skrótów, ale nie chce mi sie ich wypisywac i omawiać
Opis dungeonów strasznie kreatywnie rozpoczynany cały czas tymi samymi zwrotami: jest, jest, dungeon, jest, jest, instancja.
Profesje: ,,jeśli grasz klasą magiczną (Druid, Priest, Mage, Warlock, Shaman) wybierz dwie profesje spośród Herbalism, Alchemy, Enchanting, Jewelcrafting" itd nie będę tego całego kopiować. Boże co za bzdura, co za róznica jaka klasa które profesje ma. Alchemia przyda się tak samo Warriorowi jak mining druidowi. Trzeba wybrac poprostu co tobie najbardziej odpowiada i sie tobie przyda.
Klasy: Nie chciało mi się czytać tego całego bełkotu, ale znalazłem perełkę Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia. Chyba to miał być poradnik do tibi. Przecież mage ze sprzętem na takim samym poziomie jak warrior będzie miec tyle samo hp...
Najlepiej będzie jak poradnik zostanie usunięty, a autor przestanie go pisać. Wtajemniczonym w wowa się on nie przyda, a nowicjuszy wprowadzi w błąd.
zanonimizowany1050209 Junior
świetny poradnik. Bardzo dobrze się go czyta i jest naprawdę pomocny. Oby jak najwięcej takich poradników!
zanonimizowany979315 Generał
Mi poradnik wydaje się całkiem dobrze napisany pod kątem zupełnie początkujących osób.
Do paru szczegółów bym się przyczepił ( np: "pokoje" a nie jak być powinno "kanały" czatu ) ale to w sumie drobiazgi.
Nie mam premium wiec oceniam dosyć powierzchownie. W WoW ponad 650 days ./played łącznie = weteran.
Hellmaker Legend

Massinio ---> "Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat," - no to chyba nadal za mało :P Określenie Hate jest od dawna używane. Zapewne myślałeś o Threat - pochodna Hate - używany nagminnie.
"http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_%28video_gaming%29"
Co do maga - fakt. Powinno być raczej "słaby armor, a co za tym idzie niska redukcja obrażeń".
Wybór profesji - nie ma znaczenia. Kiedyś się ładowało konkretne profesje, żeby mieć "profession bonus", ale w WoD to zlikwidowali.
Natomiast trochę ... dziwna ... jest strona o Garnizonie. To cholernie ważny kawałek gry - wypadałoby naprawdę sporo o nim napisać. Jak i o poszczególnych budynkach. Dziwi też brak wzmianki, że niektórzy Followersi mają trait "Bodyguard", który po rozwinięciu Baraków do poz. 2 pozwala na bieganie z danym Followersem jako tankiem/healerem/damage dealerem.
Nieźle napisane, ale to początek. Bardzo początkowy początek. Wypadałoby to rozwinąć i to BARDZO rozwinąć.
Knudarr Legionista

Oczywiście, poradnik skierowany jest przede wszystkim do osób początkujących. W ciągu kilku najbliższych dni powinien pojawić się główny poradnik poświęcony Warlords of Draenor. Przedstawione w nim zostaną nie tylko opisy poszczególnych instancji, ale także budynków w garnizonie, systemu towarzyszy i sposobu zdobycia poszczególnych wierzchowców. Wszystko będzie napisane w możliwie jak najbardziej czytelny oraz szczegółowy sposób.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.