Skyreach | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
Aktualizacja:
Skyreach

Skyreach jest ostatnią instancją przeznaczoną dla levelujących postaci. Dostęp do tego dungeona uzyskujemy na 97 poziomie. Przyjdzie nam się zmierzyć z czterema nowymi bossami, dzięki którym będziemy mogli zdobyć nowe wyposażenie które na normalnym poziomie trudności ma item level 600, a na poziomie Heroic 630.

Tym razem zostaniemy przeniesieni do podniebnej fortecy Skyreach. Jest to jeden z najciekawszych dungeonów, zarówno pod względem oferowanego klimatu rozgrywki jak i samych walk z bossami. Każda z nich wymagać będzie on nas nieco odmiennej taktyki i ciągłego uważania nie tylko na siebie, ale także na swoich towarzyszy.
1. Ranjit
Naszym pierwszym celem będzie rozprawienie się z kilkoma większymi grupkami wrogów. Należy to robić ostrożnie, jeśli ściągniemy na siebie uwagę zbyt dużej liczby przeciwników możemy zginąć już na samym początku instancji. Gdy zrobimy już prawie całe kółko przed nami stanie Ranjit - nasz pierwszy prawdziwy przeciwnik.

Ranjit korzysta przede wszystkim z trzech głównych umiejętności, które nie są szczególnie niebezpieczne, o ile znamy ich działanie. Pierwszą z nich jest [Piercing Rush]. Podczas jego wykonywania Ranjit wybiera jedną osobę z drużyny, ustawia się do niej przodem i szykuje się do szybkiego ataku, który ma za zadanie przebić przeciwnika. Należy w takim wypadku zejść z linii jego ataku, w innym wypadku zostaniemy poważnie poturbowani. Dwie pozostałe umiejętności są do siebie bardzo podobne. [Windwall] tworzy ścianę powietrza, która powoli porusza się po terenie bitwy. Należy ich unikać, gdyż dłuższy pobyt w ich zasięgu może zadać nam spore obrażenia. Dużo bardziej niebezpieczną umiejętnością jest [Four Winds]. Na środku areny powstaje mała trąba powietrzna, a od niej odchodzą cztery wirujące ściany powietrza. Kierunek obrotu tych ścian jest losowy. Wejście w nie kończy się otrzymaniem sporej ilości obrażeń. Na szczęście wirują one dosyć powoli, więc nie powinno być problemów z poruszaniem się wraz z nimi. Jak więc widać pokonanie tego przeciwnika zależy w głównej mierze od unikania jego ataków, jeśli widzimy co dzieje się na ekranie oraz mamy odrobinę refleksu Ranjit nie powinien sprawić nam problemów. Ostatnia rzecz: pamiętajcie żeby nie spaść z platformy, na której walczycie, nie ma nic gorszego niż głupia śmierć.
2. Araknath

Naszym drugim poważniejszym przeciwnikiem będzie Araknath. Jest to dosyć prosta walka i w głównej mierze ogranicza się do jak najszybszego odpalania kolejnych umiejętności aby uzyskać jak największe obrażenia na sekundę (DPS). Jedynymi umiejętnościami przeciwnika na które powinniśmy uważać to [Smash] oraz [Burst]. [Smash] koncentruje się na naszym tanku, zadaje ogromne obrażenia, jednak jest bardzo łatwy do uniknięcia, jeśli tylko ktoś zauważy, że Araknath szykuje się do ataku. Drugiej umiejętności nie możemy niestety uniknąć, zadaje ona obrażenia wszystkim członkom naszej drużyny. Tutaj główne zadanie spoczywa na healerze, który musi czuwać nad zdrowiem całej drużyny. Jak więc widać przeciwnik ten jest sprawdzianem dla tego jak ktoś sprawdza się w swojej roli na polu bitwy. Tank musi odciągać przeciwnika od innych, healer leczyć pozostałych członków drużyny, a reszta robić jak największy DPS. Co jakiś czas możemy zauważyć także wiązkę światła, która wpada od strony nieba, a następnie jest kierowana w stronę Araknatha. Jest to promień, który go leczy (około 0.75% na sekundę). Aby anulować jego działanie należy po prostu na nim stanąć, dopuszczając w ten sposób, aby promień dotarł do naszego przeciwnika.
3. Rukhran

Gdy na polu bitwy pojawią się Solar Flare masz dwie opcje: zabić je zanim do ciebie dolecą albo uciec. Na dłuższą metę lepiej jest się ich pozbyć.
Trzecim bossem z którym się zmierzymy będzie Rukhan. Nim jednak do tego dojdzie musimy oczyścić platformę na której się znajduje. Należy robić to ostrożnie, kolejne grupki wrogów powinniśmy zabijać pojedynczo. Sam Rukhan stanowi łatwy cel, stoi, a w zasadzie lata w jednym miejscu i nie porusza się zbyt wiele. Niestety pojedynek wymagać będzie on nas bardzo dużo uwagi i skupienia. Rukhan podczas walki używa [Summon Solar Flare], który przyzywa feniksa. Ptak ten obiera sobie za cel jedną osobę z drużyny i powoli do niej podlatuje. Najważniejsze jest w tym momencie aby mu w tym przeszkodzić. Jeśli Solar Flare nas dotknie to spowodowany wybuch zada nam około 80-90k obrażeń. Jak łatwo policzyć, wystarczy, że nie zdążymy uciec przed dwoma ptakami a śmierć mamy praktycznie zagwarantowaną. Właśnie dlatego tak ważne jest aby cała drużyna pomagała w niszczeniu kolejnych przyzywanych ptaków. Oczywiście, można przed nim uciekać, ale jesteśmy wtedy bezużyteczni dla reszty drużyny, dużo lepszym rozwiązaniem jest szybkie zniszczenie przeciwnika i ponowny atak na Rukhana.
4. High Sage Viryx

Przed dotarciem do naszego ostatniego przeciwnika musimy przejść przez "tunel powietrzny". Najważniejsze, aby cały czas starać się trzymać środka trasy, a w okręgu pośrodku naszej drogi pod żadnym pozorem nie próbować iść na skróty, tylko spokojnie okrążyć go blisko krawędzi.

Ostatecznie, nasz przeciwnik - Viryx - wymagał będzie od nas uwagi oraz szybkiego przełączania celów w czasie walki. Jego najgroźniejszą bronią jest [Cast Down]. Umiejętność ta przyzywa na pole walki Solar Zealot, który atakuje losowo wybranego członka naszej drużyny, odrywa go od ziemi i powoli kieruje się w stronę krawędzi platformy. W tym momencie każdy członek drużyny powinien skupić się na atakowaniu właśnie tego przeciwnika. Jeśli Solar Zealot doleci do końca platformy zrzuci naszego towarzysza w przepaść co skończy się natychmiastową śmiercią. Na szczęście chwilę wcześniej można zobaczyć, który z naszych towarzyszy stanie się celem ataku, gdy nad jego głową pojawi się świetlista smuga.

W czasie walki Viryx może przyzwać także Skyreach Shield Construct, który zapewni mu 50% ochrony przed każdym rodzajem ataku. W takim wypadku dużo bardziej opłaca się najpierw zniszczyć konstrukta, a dopiero potem ponownie skupić się głównym przeciwniku. Unikać należy także [Lens flare] które tworzy obszar na którym otrzymujemy poważne obrażenia. W tym jednak wypadku wystarczy po prostu na niego nie wchodzić.
0
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - szczegółowy poradnik
- Instancje (Dungeons)
- Instancje (Dungeons) - wprowadzenie w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Bloodmaul Slag Mines | Instancje (Dungeons)
- Iron Docks | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Auchindoun | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Skyreach | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Grimrail Depot | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons)
- The Everbloom | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Upper Blackrock Spire | Instancje (Dungeons)
- Instancje (Dungeons)
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - szczegółowy poradnik
Komentarze czytelników
Massinio Legionista
Straasznie słaby ten poradnik. Wole nie wiedzieć jak będzie pełny wyglądać.
Skróty: awf to raczej akademia wychowania fizycznego, a nie away from keyboard
,,Hate - Parametr określający, jak nasz czar wpływa na przeciwnika. Im wyższy poziom, tym większa szansa, że przeciwnik rzuci się bezpośrednio na nas" Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat, ale co ja tam mogę wiedzieć. Jest jeszcze kilka dziwnych skrótów, ale nie chce mi sie ich wypisywac i omawiać
Opis dungeonów strasznie kreatywnie rozpoczynany cały czas tymi samymi zwrotami: jest, jest, dungeon, jest, jest, instancja.
Profesje: ,,jeśli grasz klasą magiczną (Druid, Priest, Mage, Warlock, Shaman) wybierz dwie profesje spośród Herbalism, Alchemy, Enchanting, Jewelcrafting" itd nie będę tego całego kopiować. Boże co za bzdura, co za róznica jaka klasa które profesje ma. Alchemia przyda się tak samo Warriorowi jak mining druidowi. Trzeba wybrac poprostu co tobie najbardziej odpowiada i sie tobie przyda.
Klasy: Nie chciało mi się czytać tego całego bełkotu, ale znalazłem perełkę Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia. Chyba to miał być poradnik do tibi. Przecież mage ze sprzętem na takim samym poziomie jak warrior będzie miec tyle samo hp...
Najlepiej będzie jak poradnik zostanie usunięty, a autor przestanie go pisać. Wtajemniczonym w wowa się on nie przyda, a nowicjuszy wprowadzi w błąd.
zanonimizowany1050209 Junior
świetny poradnik. Bardzo dobrze się go czyta i jest naprawdę pomocny. Oby jak najwięcej takich poradników!
zanonimizowany979315 Generał
Mi poradnik wydaje się całkiem dobrze napisany pod kątem zupełnie początkujących osób.
Do paru szczegółów bym się przyczepił ( np: "pokoje" a nie jak być powinno "kanały" czatu ) ale to w sumie drobiazgi.
Nie mam premium wiec oceniam dosyć powierzchownie. W WoW ponad 650 days ./played łącznie = weteran.
Hellmaker Legend

Massinio ---> "Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat," - no to chyba nadal za mało :P Określenie Hate jest od dawna używane. Zapewne myślałeś o Threat - pochodna Hate - używany nagminnie.
"http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_%28video_gaming%29"
Co do maga - fakt. Powinno być raczej "słaby armor, a co za tym idzie niska redukcja obrażeń".
Wybór profesji - nie ma znaczenia. Kiedyś się ładowało konkretne profesje, żeby mieć "profession bonus", ale w WoD to zlikwidowali.
Natomiast trochę ... dziwna ... jest strona o Garnizonie. To cholernie ważny kawałek gry - wypadałoby naprawdę sporo o nim napisać. Jak i o poszczególnych budynkach. Dziwi też brak wzmianki, że niektórzy Followersi mają trait "Bodyguard", który po rozwinięciu Baraków do poz. 2 pozwala na bieganie z danym Followersem jako tankiem/healerem/damage dealerem.
Nieźle napisane, ale to początek. Bardzo początkowy początek. Wypadałoby to rozwinąć i to BARDZO rozwinąć.
Knudarr Legionista

Oczywiście, poradnik skierowany jest przede wszystkim do osób początkujących. W ciągu kilku najbliższych dni powinien pojawić się główny poradnik poświęcony Warlords of Draenor. Przedstawione w nim zostaną nie tylko opisy poszczególnych instancji, ale także budynków w garnizonie, systemu towarzyszy i sposobu zdobycia poszczególnych wierzchowców. Wszystko będzie napisane w możliwie jak najbardziej czytelny oraz szczegółowy sposób.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.