Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Shadowmoon Burial Grounds

Jednym z trudniejszych dungeonów dostępnych po osiągnięciu 100 poziomu jest Shadowmoon Burial Grounds - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry

Jednym z trudniejszych dungeonów dostępnych po osiągnięciu 100 poziomu jest Shadowmoon Burial Grounds. Wymagające są przede wszystkim starcia z czterema głównymi bossami. Każdy z nich wymaga od nas znajomości jego umiejętności i sposobu reagowania na nie.

Podczas tej instancji przeniesieni zostaniemy do podziemnych katakumb klanu Shadowmoon - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry

Podczas tej instancji przeniesieni zostaniemy do podziemnych katakumb klanu Shadowmoon. Jest to mroczne miejsce pełne magii oraz dusz przodków. Katakumby są obecnie miejscem mrocznych rytuałów dokonywanych przez Ner'zhula oraz jego popleczników. Naszym zadaniem będzie przywrócenie spokoju w tym miejscu oraz uwolnienie dusz przodków przed wpływem czarnej magii.

1. Sadana Bloodfury

Podczas bitwy musimy uważać na wiele rzeczy, ważne aby nie chodzić po świecących runach i nie przebywać w pobliżu sztyletów. - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
Podczas bitwy musimy uważać na wiele rzeczy, ważne aby nie chodzić po świecących runach i nie przebywać w pobliżu sztyletów.

Po pokonaniu kilku grup przeciwników staniemy w wejściu do wielkiej areny, na środku której stoi nasz przeciwnik - Sadana Bloodfury. Należy przygotować się do tej walki, najlepiej zapoznając się dokładnie z rodzajami ataków dokonywanych przez wroga. Bez tej wiedzy pojedynek może trwać nawet kilka sekund, oczywiście na naszą niekorzyść.

Najważniejszą z naszego punktu widzenia jest umiejętność [Dark Communion], która polega na przywaniu Defiled Spirit, która z zewnętrznej części okręgu kieruje się do Sadany. Naszym priorytetem powinno być niszczenie tych duchów. Jeśli dotrze on do swojego celu Sadana uleczy sporą część swojego zdrowia oraz uzyska czasowy buff do obrażeń, który z kolei może być zabójczy dla naszego tanka.

Na polu bitwy sporo się dzieje. Powinniśmy unikać przede wszystkim dwóch rzeczy. Po pierwsze Sadana używa umiejętności [Daggerfall], która przyzywa wielki sztylet wbity w ziemię. Musimy się od niego jak najszybciej odsunąć, gdyż przebywanie w jego pobliżu kosztować nas będzie około 20k punktów zdrowia na sekundę. Przez większość czasu na polu bitwy będzie znajdowało się kilka tych sztyletów, więc unikanie ich może być kłopotliwe. Drugą rzeczą, na którą powinniśmy uważać są świecące się runy tworzące okrąg na ziemi. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy na nie wchodzić. Coś takiego skutkować będzie utratą prawie 80k punktów życia, co w środku walki najczęściej okazuje się śmiertelne.

Co jakiś czas Sadana wykonuje także atak [Dark Eclipse], który zadaje każdemu z graczy 100k obrażeń. Mamy jednak możliwość uchronienia się przed tym. Bezpośrednio przed atakiem aktywowany zostaje świecący się okrąg z runami. Należy wtedy stanąć na taką runę, dzięki czemu uzyskamy [Lunar Purity], które zmniejszy nasze obrażenia o 80%.

Sadana Bloodfury może być bardzo trudnym przeciwnikiem jeśli nie wiemy czego unikać. Jest jednocześnie prawdziwym wyzwaniem dla naszego healera, który musi stale panować nad zdrowiem nie tyko tanka, ale także pozostałych członków drużyny. To właśnie od niego w 90% zależy powodzenie tej bitwy.

2. Nhallish

Podczas pojedynku unikaj pojawiających się okręgów z runami. - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
Podczas pojedynku unikaj pojawiających się okręgów z runami.

Naszym kolejnym przeciwnikiem będzie Nhallish. Nie powinien on nam sprawić większych kłopotów. Należy jedynie uważać na dwie rzeczy. Po pierwsze należy unikać znaków rozstawianych na ziemi, które zadają nam spore obrażenia.

Co jakiś czas Nhallish będzie używał umiejętności, która sprawi, że nasze dusze zostaną opętane. Przeniesieni zostaniemy wtedy do innej rzeczywistości, gdzie każdy z graczy będzie musiał pokonać swoją opętaną duszę. Mamy na to 20 sekund. Dobrze by było, gdyby udało nam się zniszczyć opętaną duszę w ciągu tych 20 sekund, gdyż dostaniemy wtedy buff do ataku oraz uleczone zostanie 40% naszych punktów życia. Na szczęście nawet, gdy nie uda nam się tego zrobić, nic strasznego nam się nie dzieje.

3. Bonemaw

Podczas pojedynku dokładnie widzimy, gdzie nastąpi kolejny atak w wykonaniu naszego przeciwnika. - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
Podczas pojedynku dokładnie widzimy, gdzie nastąpi kolejny atak w wykonaniu naszego przeciwnika.

Nasz trzeci przeciwnik czeka na nas na arenie, do której prowadzi most. Aby jednak do niego dotrzeć będziemy musieli pokonać dwóch jego pobratymców, którzy wynurzają się z wody najpierw po prawej stronie mostu, a kolejny po lewej. Nie są to zbyt wymagający przeciwnicy, najważniejsze jest uniknąć przygniecenia. Atak jest sygnalizowany jednak czarno-fioletowym pasem, który pokazuje gdzie uderzy przeciwnik. Należy po prostu odejść na bezpieczną odległość.

Nasz główny przeciwnik - Bonemaw korzysta z trzech głównych umiejętności - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry

Nasz główny przeciwnik - Bonemaw korzysta z trzech głównych umiejętności. Najprostszą i najłatwiejszą do uniknięcia jest atak swoim ciałem. Przybiera to identyczną postać jak w przypadku naszych dwóch poprzednich przeciwników, więc łatwo jest uniknąć ataku.

Drugim najczęstszym atakiem jest [Necrotic Pitch], który tworzy w losowym miejscu pole z którego wystają ręce próbujące nas złapać. Przebywanie na nim znacząco nas spowalnia i zabiera 6k obrażeń co sekundę. Przez większość walki należy po prostu unikać tych pól.

Gdy tylko zobaczymy, że Bonemaw zaczyna atak [Inhale] należy jak najszybciej zareagować. - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
Gdy tylko zobaczymy, że Bonemaw zaczyna atak [Inhale] należy jak najszybciej zareagować.

Najgroźniejszym atakiem wykonywanym przez Bonemaw'a jest [Inhale]. Polega on na zassaniu nas do jego poszcza, a następnie wydaleniu drugą stroną, przez co lądujemy w wodzie. Będąc w zbiorniku wodnym musimy jak najszybciej udać się do fontanny, która wyniesie nas z powrotem na pole walki. Atak ten nie zabiera nam zbyt wielu punktów życia, ale wyłącza nas z walki na kilkadziesiąt sekund.

Uchronić się przed wessaniem można na dwa sposoby. Najprostszym jest po prostu ucieczka na drugi koniec areny. Niestety możliwe jest to tylko w wypadku postaci walczących na dystans i to nie zawsze, gdyż musimy odbiec spory kawałek. Drugą opcją jest skorzystanie z obecnych na polu bitwy pól stworzonych przez [Necrotic Pitch]. Ręce wystające z tych pól skutecznie uchronią nas przed wessaniem w paszcze Bonemaw'a. Niestety, musimy nastawić się na to, że przez kilka sekund będziemy otrzymywać pewne obrażenia.

4. Ner'zhul

Przed nami pozostał jedynie finałowy pojedynek z Nerzhulem - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry

Przed nami pozostał jedynie finałowy pojedynek z Ner'zhul'em. Sama walka nie jest skomplikowana, przeciwnik używa jedynie trzech głównych umiejętności. Dwie z nich są groźne, ale łatwe do uniknięcia, a trzecia z nich jest śmiertelnie niebezpieczna i niemożliwa do uniknięcia, jeśli nie zareagujemy na czas.

Mniej groźnymi atakami Ner'zhul'a[Omen of Death] oraz [Malevolence]. Pierwsza umiejętność tworzy na polu bitwy okrąg, który zadaje nam poważne obrażenia jeśli nie odsuniemy się na czas. [Malevolece] jest z kolei atakiem obszarowym. Ner'zhul wystrzeliwuje mroczną energię, której kształt układa się w trójkąt w jednym kierunku i jeśli znajdziemy się w polu działania otrzymamy około 80k obrażeń. Na szczęście atak jest wcześniej sygnalizowany i mamy czas na ucieczkę.

Łańcuch energii jest najgroźniejszym atakiem, który stosuje Nerzhul. - Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons) - World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
Łańcuch energii jest najgroźniejszym atakiem, który stosuje Ner'zhul.

Najgroźniejszym atakiem jest umiejętność [Ritual of Bones]. Przyzywa ona na drugim końcu areny kilka szkieletów, które są połączone ze sobą wiązkami energii. Zaczynają powoli iść w naszym kierunku, zatrzymując się dopiero na drugim końcu areny. Nasza postać nie może dotknąć ani szkieletu, ani wiązki energii, gdyż będzie się to wiązało z otrzymaniem około 110k obrażeń. Naszym celem jest zniszczenie jednego ze szkieletów, tak aby powstała wyrwa w wiązce energii, dzięki której będziemy mogli przedostać się na druga stronę łańcucha. Zniszczenie szkieletu jest absolutnie priorytetowym zadaniem, mamy niewielkie szanse na zwycięstwo gdy każdy z graczy otrzyma ponad 100k obrażeń. Najlepiej na początku bitwy umówić się którego przeciwnika będziemy atakować, tak aby każda drużyna skupiła się a jednym tylko celu. Moim zdaniem najlepiej jest wybrać szkielet po środku i atakować go, gdy tylko pojawi się na polu bitwy, nie czekając aż zacznie do nas podchodzić. Zmusza nas to do ciągłego odwracania się za siebie, aby sprawdzić, kiedy szkielety się pojawią.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-11-28
15:57

Massinio Legionista

Straasznie słaby ten poradnik. Wole nie wiedzieć jak będzie pełny wyglądać.
Skróty: awf to raczej akademia wychowania fizycznego, a nie away from keyboard
,,Hate - Parametr określający, jak nasz czar wpływa na przeciwnika. Im wyższy poziom, tym większa szansa, że przeciwnik rzuci się bezpośrednio na nas" Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat, ale co ja tam mogę wiedzieć. Jest jeszcze kilka dziwnych skrótów, ale nie chce mi sie ich wypisywac i omawiać

Opis dungeonów strasznie kreatywnie rozpoczynany cały czas tymi samymi zwrotami: jest, jest, dungeon, jest, jest, instancja.

Profesje: ,,jeśli grasz klasą magiczną (Druid, Priest, Mage, Warlock, Shaman) wybierz dwie profesje spośród Herbalism, Alchemy, Enchanting, Jewelcrafting" itd nie będę tego całego kopiować. Boże co za bzdura, co za róznica jaka klasa które profesje ma. Alchemia przyda się tak samo Warriorowi jak mining druidowi. Trzeba wybrac poprostu co tobie najbardziej odpowiada i sie tobie przyda.

Klasy: Nie chciało mi się czytać tego całego bełkotu, ale znalazłem perełkę Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia. Chyba to miał być poradnik do tibi. Przecież mage ze sprzętem na takim samym poziomie jak warrior będzie miec tyle samo hp...

Najlepiej będzie jak poradnik zostanie usunięty, a autor przestanie go pisać. Wtajemniczonym w wowa się on nie przyda, a nowicjuszy wprowadzi w błąd.

Komentarz: Massinio
2014-11-28
20:02

zanonimizowany1050209 Junior

świetny poradnik. Bardzo dobrze się go czyta i jest naprawdę pomocny. Oby jak najwięcej takich poradników!

Komentarz: zanonimizowany1050209
2014-11-28
21:35

zanonimizowany979315 Generał

Mi poradnik wydaje się całkiem dobrze napisany pod kątem zupełnie początkujących osób.

Do paru szczegółów bym się przyczepił ( np: "pokoje" a nie jak być powinno "kanały" czatu ) ale to w sumie drobiazgi.

Nie mam premium wiec oceniam dosyć powierzchownie. W WoW ponad 650 days ./played łącznie = weteran.

Komentarz: zanonimizowany979315
2014-11-28
22:32

Hellmaker Legend

Hellmaker

Massinio ---> "Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat," - no to chyba nadal za mało :P Określenie Hate jest od dawna używane. Zapewne myślałeś o Threat - pochodna Hate - używany nagminnie.
"http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_%28video_gaming%29"

Co do maga - fakt. Powinno być raczej "słaby armor, a co za tym idzie niska redukcja obrażeń".

Wybór profesji - nie ma znaczenia. Kiedyś się ładowało konkretne profesje, żeby mieć "profession bonus", ale w WoD to zlikwidowali.

Natomiast trochę ... dziwna ... jest strona o Garnizonie. To cholernie ważny kawałek gry - wypadałoby naprawdę sporo o nim napisać. Jak i o poszczególnych budynkach. Dziwi też brak wzmianki, że niektórzy Followersi mają trait "Bodyguard", który po rozwinięciu Baraków do poz. 2 pozwala na bieganie z danym Followersem jako tankiem/healerem/damage dealerem.

Nieźle napisane, ale to początek. Bardzo początkowy początek. Wypadałoby to rozwinąć i to BARDZO rozwinąć.

Komentarz: Hellmaker
2014-12-07
21:04

Knudarr Legionista

Knudarr

Oczywiście, poradnik skierowany jest przede wszystkim do osób początkujących. W ciągu kilku najbliższych dni powinien pojawić się główny poradnik poświęcony Warlords of Draenor. Przedstawione w nim zostaną nie tylko opisy poszczególnych instancji, ale także budynków w garnizonie, systemu towarzyszy i sposobu zdobycia poszczególnych wierzchowców. Wszystko będzie napisane w możliwie jak najbardziej czytelny oraz szczegółowy sposób.

Komentarz: Knudarr

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl