Opis systemu towarzyszy | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
Aktualizacja:
Opis systemu towarzyszy
Najnowszy dodatek do World of Warcraft wprowadził do rozgrywki dziesiątki bohaterów, których możemy zwerbować. Są to postacie sterowane przez komputer, którym jednak gracz w ograniczonym stopniu może wydawać polecenia. Każdy z nich ma swoje imię, jakąś historię życia, rasę, klasę oraz specjalne umiejętności. Większość towarzyszy rozwija się razem z nami, ich poziom może wynosić od 90 do 100, czyli identycznie jak w naszym przypadku. Także oni zdobywają doświadczenie poprzez wykonywanie misji, a gdy zdobędą go wystarczającą ilość awansują na następny poziom. Z czasem zdobywać mogą także nowe umiejętności, które okażą się przydatne w wielu misjach czyniąc ich bardziej wszechstronnymi. Po osiągnięciu przez naszego towarzysza 100 poziomu doświadczenia możemy przekazać mu elementy ekwipunku, które jeszcze bardziej zwiększą jego siłę.

Warto przyjrzeć się bliżej umiejętnościom jakimi dysponują nasi towarzysze. Najważniejsza dla nas jest kategoria "abilities" czyli właśnie umiejętności. Kategorią "traits", czyli cechami zajmiemy się za chwilę.
Umiejętności określają jakie ataki może kontrować nasz kompan, co jest ściśle związane z misjami na jakie go wysyłamy. Warto w tym momencie opisać jak takie misje wyglądają. Każde zadanie polega na wysłaniu od jednego do trzech towarzyszy przeciwko jednemu lub kilku przeciwnikom. Każdy z przeciwników posiada jedną lub kilka umiejętności specjalnych i np. może to być Danger zones. Na misję musimy wysłać takiego towarzysza, który posiada umiejętność kontrującą atak naszego przeciwnika. Zazwyczaj jeden atak może być kontrowany przez kilka różnych umiejętności posiadanych przez naszych podwładnych. W przypadku Danger Zones umiejętności jakie je kontrują to m.in. Sprint czy Heroic Leap. Na szczęście w menu wyboru towarzyszy, komputer na bieżąco pokazuje nam, którzy bohaterowie mają potrzebną umiejętność. Dużo bardziej komplikuje się to w późniejszym etapie gry, gdy np. chcemy zrobić 8 misji, ale nie wiemy jak przydzielić towarzyszy, aby szansa na sukces była jak największa.

Towarzysz ten posiada umiejętność Bodyguard co sprawie, że może nam towarzyszyć w trakcie gry.
Sytuacja jest jeszcze bardziej skomplikowana gdy przyjdzie nam zapoznać się z cechami naszych towarzyszy. Aby było prościej podzielę je na trzy grupy.
Pierwszą z nich jest podział na podwładnych z umiejętnością Bodyguard oraz umiejętności tej nieposiadających. Czemu jest ona tak ważna? Otóż określa czy dany bohater może być naszym kompanem w wykonywaniu misji na Draenorze, czyli czy może pomagać nam w walce. Aby taką umiejętność towarzysza wykorzystać należy jednak wcześniej rozbudować Baraki na poziomie drugim. Towarzysz może pełnić w grupie różną funkcję, która zależy przede wszystkim od jego klasy. Może pełnić rolę tanka, leczyć nas lub skupiać się na zadawaniu obrażeń. W każdym jednak przypadku stanowi dla nas znaczną pomoc.
Drugą grupą są cechy związane z profesjami. Część z naszych towarzyszy może posiadać umiejętności takie jak Blacksmithing, Tailoring czy każda inna związana bezpośrednio z jakąś profesją. Towarzyszy takich możemy przypisać do konkretnego budynku, którego główna funkcja wiąże się z profesją naszego towarzysza. Możliwość przypisania do budynku jakiegoś towarzysza uzyskujemy rozbudowując go na drugi poziom. Jeśli np. jeden z naszych towarzyszy posiada umiejętność Mining możemy go przypisać do naszej garnizonowej kopalni, dzięki czemu zapewni nam dodatkowe profity. Warto jednak pamiętać, że takich "przypisanych" towarzyszy nie możemy wysyłać na misje.
Trzecią grupą cech są te związane z profitami do powodzenia misji. Część cech sprawia, że nasz bohater skuteczniej zabija jeden rodzaj przeciwników, inne sprawiają, że dostajemy bonus gdy wyślemy go na misję w dżungli, podczas gdy całkowicie inna cecha odpowiada za kontakty z innymi rasami. Wysłanie na jedną misję krasnoluda, który posiada cechę Gnome-Lover oraz właśnie Gnoma sprawi, że zwiększamy szansę na powodzenie tej misji. Prawdą jest jednak, że cech tych i czynników wpływających na powodzenie misji jest tak wiele, że prawdopodobnie nigdy ich nie ogarniemy. Dodatkowo, mają one zbyt mały wpływ na samo powodzenie misji aby tracić kilkanaście minut na dobranie idealnego składu.
0
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - szczegółowy poradnik
- Garnizon
- Garnizon - wprowadzenie w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Zadania i funkcje garnizonu | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Zarządzanie garnizonem | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Sugerowana kolejność rozbudowy garnizonu | Garnizon
- Jak zdobywać surowce | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Budynki (duże) | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Budynki (średnie) | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Budynki (małe) | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Pozostałe budynki | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Placówki | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Opis systemu towarzyszy | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Wysyłanie i dobieranie towarzyszy do misje | Garnizon
- Zdobywanie nowych towarzyszy | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Polecani towarzysze | Garnizon w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Garnizon
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - szczegółowy poradnik
Komentarze czytelników
Massinio Legionista
Straasznie słaby ten poradnik. Wole nie wiedzieć jak będzie pełny wyglądać.
Skróty: awf to raczej akademia wychowania fizycznego, a nie away from keyboard
,,Hate - Parametr określający, jak nasz czar wpływa na przeciwnika. Im wyższy poziom, tym większa szansa, że przeciwnik rzuci się bezpośrednio na nas" Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat, ale co ja tam mogę wiedzieć. Jest jeszcze kilka dziwnych skrótów, ale nie chce mi sie ich wypisywac i omawiać
Opis dungeonów strasznie kreatywnie rozpoczynany cały czas tymi samymi zwrotami: jest, jest, dungeon, jest, jest, instancja.
Profesje: ,,jeśli grasz klasą magiczną (Druid, Priest, Mage, Warlock, Shaman) wybierz dwie profesje spośród Herbalism, Alchemy, Enchanting, Jewelcrafting" itd nie będę tego całego kopiować. Boże co za bzdura, co za róznica jaka klasa które profesje ma. Alchemia przyda się tak samo Warriorowi jak mining druidowi. Trzeba wybrac poprostu co tobie najbardziej odpowiada i sie tobie przyda.
Klasy: Nie chciało mi się czytać tego całego bełkotu, ale znalazłem perełkę Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia. Chyba to miał być poradnik do tibi. Przecież mage ze sprzętem na takim samym poziomie jak warrior będzie miec tyle samo hp...
Najlepiej będzie jak poradnik zostanie usunięty, a autor przestanie go pisać. Wtajemniczonym w wowa się on nie przyda, a nowicjuszy wprowadzi w błąd.
zanonimizowany1050209 Junior
świetny poradnik. Bardzo dobrze się go czyta i jest naprawdę pomocny. Oby jak najwięcej takich poradników!
zanonimizowany979315 Generał
Mi poradnik wydaje się całkiem dobrze napisany pod kątem zupełnie początkujących osób.
Do paru szczegółów bym się przyczepił ( np: "pokoje" a nie jak być powinno "kanały" czatu ) ale to w sumie drobiazgi.
Nie mam premium wiec oceniam dosyć powierzchownie. W WoW ponad 650 days ./played łącznie = weteran.
Hellmaker Legend

Massinio ---> "Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat," - no to chyba nadal za mało :P Określenie Hate jest od dawna używane. Zapewne myślałeś o Threat - pochodna Hate - używany nagminnie.
"http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_%28video_gaming%29"
Co do maga - fakt. Powinno być raczej "słaby armor, a co za tym idzie niska redukcja obrażeń".
Wybór profesji - nie ma znaczenia. Kiedyś się ładowało konkretne profesje, żeby mieć "profession bonus", ale w WoD to zlikwidowali.
Natomiast trochę ... dziwna ... jest strona o Garnizonie. To cholernie ważny kawałek gry - wypadałoby naprawdę sporo o nim napisać. Jak i o poszczególnych budynkach. Dziwi też brak wzmianki, że niektórzy Followersi mają trait "Bodyguard", który po rozwinięciu Baraków do poz. 2 pozwala na bieganie z danym Followersem jako tankiem/healerem/damage dealerem.
Nieźle napisane, ale to początek. Bardzo początkowy początek. Wypadałoby to rozwinąć i to BARDZO rozwinąć.
Knudarr Legionista

Oczywiście, poradnik skierowany jest przede wszystkim do osób początkujących. W ciągu kilku najbliższych dni powinien pojawić się główny poradnik poświęcony Warlords of Draenor. Przedstawione w nim zostaną nie tylko opisy poszczególnych instancji, ale także budynków w garnizonie, systemu towarzyszy i sposobu zdobycia poszczególnych wierzchowców. Wszystko będzie napisane w możliwie jak najbardziej czytelny oraz szczegółowy sposób.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.