Iron Docks | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
Aktualizacja:
Iron Docks

Drugim dostępnym dla nas dungeonem jest Iron Docks. Dostęp do nich uzyskamy po zdobyciu 93 poziomu. Sugerowane jest wykonanie go do poziomu 95, jednak dostępny będzie dla nas nawet do poziomu 97. Także w tym wypadku będziemy musieli pokonać 4 bossów, dzięki którym mamy szanse na zdobycie wyposażenia na poziomie 550 w przypadku wykonania instancji na poziomie normalnym oraz 630 w przypadku poziomu Heroic.

Przeniesiemy się na północne wybrzeże Gorgrondu na teren przystani, która stanowi główne centrum potęgi morskiej Żelaznej Hordy. Znajdują się tutaj ogromne okręty wojenny a także wszelka artyleria tworzona w Blackrock Foundry i przygotowywana do transportu w inne części Draenoru. Znajdują się tutaj także elitarne oddziały piechoty gotowe w każdym momencie wkroczyć do walki. Naszym zadaniem będzie akcja dywersyjna na tyłach wroga i zniszczenie chociaż części z floty Żelaznej Hordy.
1. Fleshrender Nok'gar

Po pokonaniu kilku większych oddziałów przeciwnika staniemy do walki z pierwszym bossem, jest nim Nok'gar. Samą walkę można podzielić na dwa etapy. W pierwszym z nich musimy po prostu atakować przeciwnika, który dosiada aktualnie wilka. Walka nie jest zbyt skomplikowana, tank powinien przyjmować na siebie uderzenia, podczas gdy reszta próbuje jak najszybciej zbić punkty życia.
Druga faza walki rozpoczyna się gdy zabijemy już wierzchowca. Stanie nam walczyć z samym Nok'gar'em. W tym wypadku należy dużo bardziej uważać. Przede wszystkim co jakiś czas wzywa on łuczników, którzy zasypują nas gradem płonących strzał. Gdy zobaczymy, że używa on umiejętności [Burning Arrows] należy zmienić swoją pozycję, w innym wypadku każda sekunda w miejscu gdzie spadły strzały będzie kosztowała nas 7,500 punktów życia. Drugą umiejętnością na którą powinniśmy uważać jest [Reckless Provocation]. Gdy zauważymy, że dana umiejętność jest aktywna powinniśmy na jakiś czas zaprzestać ataków, gdyż będą one powodować nałożenie na nas efektu "zastraszenia", który i tak uniemożliwi nam jakikolwiek atak.
2. Ostrzał artyleryjski

Po pokonaniu pierwszego bossa będziemy mieli przed sobą dłuższą podróż. Gdy zabijemy kilka większych grup przeciwników i wejdziemy na dużą otwartą przestrzeń zobaczymy stojące przy jednej ze ścian trzy duże kule - Iron Stary. Należy do nich podejść i kliknąć na ikonkę symbolizującą wejście do nich. Po chwili kule zostaną aktywowane, będziemy mogli wycelować i ruszą przed siebie niszcząc sporą część przeciwników, którzy stoją nam na drodze. Dalszą część drogi należy przejść blisko prawej ściany, tak aby zminimalizować walki z oddziałami przeciwnika.

W momencie gdy dojdziemy do miejsca w którym stoją kontenery z pobliskiego statku rozpocznie się ostrzał artyleryjski w wykonaniu naszego finalnego bossa - Skulloca. Kontenery są tak poustawiane, że możemy się za nimi chować. W czasie ostrzału należy stać schowanym za jeden z kontenerów, a gdy ten się już skończy należy szybko przejść do kolejnej kryjówki. Sytuacja powtórzy się kilka razy, aż nie staniemy przed naszym kolejnym bossem.
3. Ahri'ok Dugru - Neesa Nox - Makogg Emberglade

Stanie nam się zmierzyć z trójką przeciwników, z których żaden z nich nie jest szczególnie niebezpieczny, ale działając razem mogą sprawić, że szybko zginiemy. Każdy z nich ma szczególne umiejętności, na które należy uważać. Najważniejsze jest jednak aby ustalić wcześniej kolejność eliminowania przeciwników. Cała drużyna powinna skupiać się na atakowaniu jednego przeciwnika. Sugerowana kolejność to Ahri'ok Dugru, Makogg Emberglade, Neesa Nox, a to z powodu ich umiejętności. Ahri'ok posiada umiejętność - [Sanguine Sphere] - która leczy 15% punktów życia całej trójki. Gdy jakaś osoba zostanie objęta tym czarem, nie należy jej atakować, gdyż to właśnie zniszczenie tej powłoki powoduje regenerację zdrowia. Uważać należy jeszcze na umiejętności Neesy. Rozrzuca ona wokół losowo wybranej osoby pułapki, które po nadepnięciu na nie unieruchamiają na jakiś czas naszą postać. Po krótkiej chwili do okręgu stworzonego przez te pułapki wrzuca bombę, która może zabrać nam nawet 21k punktów życia. Wystarczy jednak po prostu ostrożnie przejść pomiędzy dwiema pułapkami. Ogólnie rzecz ujmując, walka nie powinna sprawić większych trudności o ile cała drużyna będzie skupiać się na tym samym przeciwniku.
4. Oshir

Po przejściu krótkiego odcinka nabrzeżem natrafimy na kolejnego bossa, który tym razem nie jest już tak prosty jak jego poprzednicy. Oczywiście jeśli znamy zasadę działania jego umiejętności walka będzie dużo prostsza.
Główną umiejętnością na którą powinniśmy uważać podczas walki jest [Time to Feed]. Oshir atakuje losowo wybranego członka naszej drużyny, skacząc na niego i zadając bardzo duże obrażenia przez dwadzieścia sekund. Mało kto jest w stanie wytrzymać taką ilość obrażeń i najczęściej ginie. Jest jednak szansa na przerwanie ataku. Po pierwsze, warto wiedzieć, że atak zostaje przerwany gdy Oshir otrzyma obrażenia równe 5% jego całego paska życia. Atakować może nawet osoba, która jest aktualnie "zjadana". Jeśli to możliwe zjadana postać powinna użyć czaru odwracającego uwagę od naszej osoby np. Niewidzialności. Ostatnią szansą dla kogoś takiego jest pomoc healera, który powinien skupić swoje czary na właśnie tej osobie.
Co jakiś czas Oshir może podbiec do jednej z klatek otaczających miejsce starcia i wypuścić na nas grupę wrogów. Najważniejsze jest wtedy jak najszybsze zabicie nowych przeciwników, tak aby nie odwracały naszej uwagi od samego Oshira.
5. Skulloc

Naszym ostatnim przeciwnikiem będzie Skulloc, który otoczony jest przez dwóch słabszych przeciwników - Koramara oraz Zaggosha. W pierwszej kolejności powinniśmy zabić tego pierwszego - Koramara, który znajduje się a lewo od Skulloca. Znacznie ułatwi nam to późniejszą walkę. Drugiego kompana możemy póki co zignorować i zająć się głównym przeciwnikiem.
Głównym atakiem Skulloca jest [Cannon Barrage], który cofa nas na sam początek statku i zasypuje całą falą pocisków, z których każdy zabiera nam około 5k punktów życia. Gdy zostaniemy już odepchnięci, najważniejsze jest ukrycie się za którymś z kontenerów. Najlepiej ukryć się za ten po lewej stronie, jeśli jednak spóźnimy się chociaż 2 sekundy prawdopodobnie zginiemy. Jeśli nie jesteśmy pewni czy wystarczy nam czasu, lepiej uciec za kontener po prawej stronie i "przeskakiwać" między kontenerami w przerwach ataków Skulloca. Po dotarciu do przeciwnika przez jakiś czas będziemy mogli go atakować bez zbytniego przejmowania się jego atakami, aż do kolejnego [Cannon Barrage]. Atak ten może powtarza się kilka razy aż do całkowitego zbicia punktów zdrowia Skullocowi. W czasie jednej z prób zdarzyło się, że Skulloc w środku walki zniknął. Należy wtedy cofnąć się całą drużyną na początek statki i poczekać aż pojawi się ponownie. Niestety, przeciwnik odzyska wtedy całe życie.

Gdy opanujemy sprawne poruszanie się pomiędzy kontenerami zabicie Skulloca będzie jedynie formalnością.
0
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - poradnik do gry
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - szczegółowy poradnik
- Instancje (Dungeons)
- Instancje (Dungeons) - wprowadzenie w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Bloodmaul Slag Mines | Instancje (Dungeons)
- Iron Docks | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Auchindoun | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Skyreach | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Grimrail Depot | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Shadowmoon Burial Grounds | Instancje (Dungeons)
- The Everbloom | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor
- Upper Blackrock Spire | Instancje (Dungeons)
- Instancje (Dungeons)
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - szczegółowy poradnik
Komentarze czytelników
Massinio Legionista
Straasznie słaby ten poradnik. Wole nie wiedzieć jak będzie pełny wyglądać.
Skróty: awf to raczej akademia wychowania fizycznego, a nie away from keyboard
,,Hate - Parametr określający, jak nasz czar wpływa na przeciwnika. Im wyższy poziom, tym większa szansa, że przeciwnik rzuci się bezpośrednio na nas" Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat, ale co ja tam mogę wiedzieć. Jest jeszcze kilka dziwnych skrótów, ale nie chce mi sie ich wypisywac i omawiać
Opis dungeonów strasznie kreatywnie rozpoczynany cały czas tymi samymi zwrotami: jest, jest, dungeon, jest, jest, instancja.
Profesje: ,,jeśli grasz klasą magiczną (Druid, Priest, Mage, Warlock, Shaman) wybierz dwie profesje spośród Herbalism, Alchemy, Enchanting, Jewelcrafting" itd nie będę tego całego kopiować. Boże co za bzdura, co za róznica jaka klasa które profesje ma. Alchemia przyda się tak samo Warriorowi jak mining druidowi. Trzeba wybrac poprostu co tobie najbardziej odpowiada i sie tobie przyda.
Klasy: Nie chciało mi się czytać tego całego bełkotu, ale znalazłem perełkę Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia. Chyba to miał być poradnik do tibi. Przecież mage ze sprzętem na takim samym poziomie jak warrior będzie miec tyle samo hp...
Najlepiej będzie jak poradnik zostanie usunięty, a autor przestanie go pisać. Wtajemniczonym w wowa się on nie przyda, a nowicjuszy wprowadzi w błąd.
zanonimizowany1050209 Junior
świetny poradnik. Bardzo dobrze się go czyta i jest naprawdę pomocny. Oby jak najwięcej takich poradników!
zanonimizowany979315 Generał
Mi poradnik wydaje się całkiem dobrze napisany pod kątem zupełnie początkujących osób.
Do paru szczegółów bym się przyczepił ( np: "pokoje" a nie jak być powinno "kanały" czatu ) ale to w sumie drobiazgi.
Nie mam premium wiec oceniam dosyć powierzchownie. W WoW ponad 650 days ./played łącznie = weteran.
Hellmaker Legend

Massinio ---> "Pierwsze słysze o czymś takim, a gram w wowa już kilka lat," - no to chyba nadal za mało :P Określenie Hate jest od dawna używane. Zapewne myślałeś o Threat - pochodna Hate - używany nagminnie.
"http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_%28video_gaming%29"
Co do maga - fakt. Powinno być raczej "słaby armor, a co za tym idzie niska redukcja obrażeń".
Wybór profesji - nie ma znaczenia. Kiedyś się ładowało konkretne profesje, żeby mieć "profession bonus", ale w WoD to zlikwidowali.
Natomiast trochę ... dziwna ... jest strona o Garnizonie. To cholernie ważny kawałek gry - wypadałoby naprawdę sporo o nim napisać. Jak i o poszczególnych budynkach. Dziwi też brak wzmianki, że niektórzy Followersi mają trait "Bodyguard", który po rozwinięciu Baraków do poz. 2 pozwala na bieganie z danym Followersem jako tankiem/healerem/damage dealerem.
Nieźle napisane, ale to początek. Bardzo początkowy początek. Wypadałoby to rozwinąć i to BARDZO rozwinąć.
Knudarr Legionista

Oczywiście, poradnik skierowany jest przede wszystkim do osób początkujących. W ciągu kilku najbliższych dni powinien pojawić się główny poradnik poświęcony Warlords of Draenor. Przedstawione w nim zostaną nie tylko opisy poszczególnych instancji, ale także budynków w garnizonie, systemu towarzyszy i sposobu zdobycia poszczególnych wierzchowców. Wszystko będzie napisane w możliwie jak najbardziej czytelny oraz szczegółowy sposób.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.