Planowanie kampanii w Total War Attila | Wojna
Aktualizacja:
Planowanie kampanii

Podstawowym problemem przy planowaniu kampanii jest określenie jej celu. Czy chcesz podbić tereny przeciwnika, złupić je, spustoszyć przygraniczne regiony, znaleźć miejsce do osiedlenia się, czy może przekonać przeciwnika do jakiejś akcji dyplomatycznej, na przykład podpisania pokoju albo uznania twojego zwierzchnictwa? Każdy z tych celów oznacza konieczność prowadzenia bitew, lecz poza tym różnią się w szczegółach i wymagają zastosowania innych sił.
Podbój opiera się na ilości. Potrzebujesz do niego przynajmniej kilku armii, z których każda liczyć będzie 20 oddziałów, w tym przynajmniej jedną machinę oblężniczą. Armie te muszą ze sobą współpracować, tocząc bitwy i oblegając osady w parach, w celu zmniejszenia szans na przegraną. Muszą one wejść na terytorium wroga w sposób, który zniechęci go do ataku i zmusi do obrony. Jeśli granica między wami ciągnie się przez trzy regiony, zostawienie jednego z nich w spokoju może zachęcić wroga do zaatakowania. Celem twoich armii jest wpierw zniszczenie wojsk przeciwnika, a następnie przejęcie jego osad. W zdobytych regionach armie muszą odzyskać siły, przeczekać zimę, a następnie ruszyć dalej. Cały proces trzeba powtarzać do momentu przejęcia ostatniego regionu. Jeśli państwo uzyskało status Hordy, należy zniszczyć ostatnie wojska wroga. Jeśli wróg okazał się słabszy niż zakładano, należy część armii zostawić w osadach w celu poprawy ładu publicznego. Pamiętaj - chcesz podbić wrogie osady. Staraj się więc ograniczyć palenie oraz łupienie. To tylko zwiększy koszta późniejszej odbudowy.
Przy planowaniu podbojów warto pamiętać o tym, że produkcja żywności, wpływ religijny albo ład liczone są na prowincję, a nie region. To istotne, ponieważ łatwiej walczyć z niskim poziomem ładu w trzech regionach należących do jednej prowincji, niż w trzech regionach należących do trzech prowincji. Z tego powodu planując kampanię zdobywczą staraj się tak wybierać cele, by stanowiły zwartą całość. Nie zawsze musisz zajmować wszystkie trzy regiony wchodzące w skład prowincji, ale mając wybór staraj się zajmować przynajmniej dwa. Podobnie staraj się nie zajmować regionów znajdujących się daleko od pozostałych regionów, niezależnie od tego, czy znajdują się na wyspach, czy na stałym lądzie. Im bliżej już posiadanych regionów znajdować się będą świeżo podbite, tym łatwiejsza będzie ich obrona, odbudowa oraz zarządzanie.
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
- Total War: Attila - poradnik do gry
- Total War: Attila - poradnik do gry
- Wojna
- Przygotowania do wojny w Total War Attila | Wojna
- Planowanie kampanii w Total War Attila | Wojna
- Wysłannicy w Total War Attila | Wojna
- Armia lądowa w Total War Attila | Wojna
- Tradycje armii w Total War Attila | Wojna
- Flota w Total War Attila | Wojna
- Przemieszczanie się w Total War Attila | Wojna
- Koordynacja ataków w Total War Attila | Wojna
- Oblężenie w Total War Attila | Wojna
- Wojna
- Total War: Attila - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Holonek Chorąży
W Sasanidach jest literówka - Zoroastryzm zamiast Zoroaszturianizmu .
zanonimizowany23874 Legend
Ewentualnie Zaratusztrianizm - znaczy to samo co Zoroastryzm
Holonek Chorąży
Masz Rację, napisałem to w pośpiechu, nie zastanawiając się dość wiele.
Holonek Chorąży
Po napotkanym kilkanaście minut wcześniej (Notabene w recenzji Atilli, ale nie GOL'owej) Chrześcijańiźmie (Orginał) byłem aż nadto wyczulony na takie rzeczy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
