Bitwa automatyczna w Total War Attila | Bitwa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Bitwa automatyczna

Niebezpieczna opcja, o ile jest używana w niewłaściwy sposób - Bitwa automatyczna w Total War Attila | Bitwa - Total War: Attila - poradnik do gry

Niebezpieczna opcja, o ile jest używana w niewłaściwy sposób. W innym wypadku potrafi znacznie przyspieszyć tempo rozgrywki.

Przede wszystkim obliczając wynik bitwy komputer bierze pod uwagę cyfry, a nie faktyczny przebieg starcia. To powoduje, że w razie zwycięstwa straty w twoich oddziałach będą się rozkładały mniej więcej po równo. Przy łatwej do wygrania bitwie nie odczujesz tego, lecz przy trudnej możesz skończyć z dwudziestoma oddziałami po pięciu wojowników każdy. Albo osiemnastoma, gdyż nierzadko jeden albo dwa oddziały ulegają zniszczeniu. Stąd rozstrzyganie bitwy w sposób automatyczny lepiej zarezerwowac dla tych starć, które na pewno lub prawie na pewno wygrasz. W innej sytuacji lepiej samemu ruszyć na pole bitwy i zdecydować, które z oddziałów poniosą większe straty od innych.

Wielkość strat zależy od stopnia trudności bitwy. Zwróć uwagę na kolorowy pasek znajdujący się pod reprezentującymi armie postaciami. Ich kolor, podobnie jak w przypadku ekranu dyplomacji, określa siłę obu stron. Im większa przewaga po twojej stronie, tym mniejsze będą straty twoich oddziałów w razie wygranej. Im przewaga mniejsza, tym straty większe. Rośnie również szansa na zniszczenie jednego lub więcej oddziałów w razie przegranej. Jeśli więc chcesz tego uniknąć, wysyłaj zawsze większe siły. Co prawda wszystkie oddziały poniosą pewne straty, ale żaden z nich nie zostanie zniszczony.

Na automatyczne rozstrzygnięcie pewien wpływ posiada również jakość jednostek, co łatwo zauważyć, jeśli naprzeciw siebie stanie czterdzieści słabych i dwadzieścia silnych oddziałów. Komputer nie zawsze w takiej sytuacji uzna liczniejszą armię za lepszą i bardziej godną zwycięstwa. Z tego powodu tworzenie olbrzymich armii złożonych tanich jednostek może nie przynieść pożądanego skutku, gdyż będą regularnie rozbijane przez mniej liczne, za to jakościowo lepsze armie.

Stąd żeby dobrze wykorzystać rozstrzygnięcie automatyczne należy wysłać do walki dwie armie, obie najlepiej liczące po dwadzieścia zróżnicowanych, dobrej jakości oddziałów. Taka siła powinna rozbić każdą armię wroga, która nie przewyższa jej liczebnie, w najgorszym wypadku tracąc przy tym oddział albo dwa.

Podobało się?

0

Total War: Attila

17 lutego 2015

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-03-08
10:50

dasintra Senator

dasintra
😍

aryjskie chrześcijaństwo

Szok

Komentarz: dasintra
2015-03-10
16:04

Holonek Chorąży

W Sasanidach jest literówka - Zoroastryzm zamiast Zoroaszturianizmu .

Komentarz: Holonek
2015-03-10
16:08

zanonimizowany23874 Legend

Ewentualnie Zaratusztrianizm - znaczy to samo co Zoroastryzm

Komentarz: zanonimizowany23874
2015-03-10
16:13

Holonek Chorąży

Masz Rację, napisałem to w pośpiechu, nie zastanawiając się dość wiele.

Komentarz: Holonek
2015-03-10
16:20

Holonek Chorąży

Po napotkanym kilkanaście minut wcześniej (Notabene w recenzji Atilli, ale nie GOL'owej) Chrześcijańiźmie (Orginał) byłem aż nadto wyczulony na takie rzeczy.

Komentarz: Holonek
2015-03-23
00:03

w.l.o.p Legionista

w.l.o.p

A gdzie Wikingowie?

Komentarz: w.l.o.p

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl