Bitwa automatyczna w Total War Attila | Bitwa
Aktualizacja:
Bitwa automatyczna

Niebezpieczna opcja, o ile jest używana w niewłaściwy sposób. W innym wypadku potrafi znacznie przyspieszyć tempo rozgrywki.
Przede wszystkim obliczając wynik bitwy komputer bierze pod uwagę cyfry, a nie faktyczny przebieg starcia. To powoduje, że w razie zwycięstwa straty w twoich oddziałach będą się rozkładały mniej więcej po równo. Przy łatwej do wygrania bitwie nie odczujesz tego, lecz przy trudnej możesz skończyć z dwudziestoma oddziałami po pięciu wojowników każdy. Albo osiemnastoma, gdyż nierzadko jeden albo dwa oddziały ulegają zniszczeniu. Stąd rozstrzyganie bitwy w sposób automatyczny lepiej zarezerwowac dla tych starć, które na pewno lub prawie na pewno wygrasz. W innej sytuacji lepiej samemu ruszyć na pole bitwy i zdecydować, które z oddziałów poniosą większe straty od innych.
Wielkość strat zależy od stopnia trudności bitwy. Zwróć uwagę na kolorowy pasek znajdujący się pod reprezentującymi armie postaciami. Ich kolor, podobnie jak w przypadku ekranu dyplomacji, określa siłę obu stron. Im większa przewaga po twojej stronie, tym mniejsze będą straty twoich oddziałów w razie wygranej. Im przewaga mniejsza, tym straty większe. Rośnie również szansa na zniszczenie jednego lub więcej oddziałów w razie przegranej. Jeśli więc chcesz tego uniknąć, wysyłaj zawsze większe siły. Co prawda wszystkie oddziały poniosą pewne straty, ale żaden z nich nie zostanie zniszczony.
Na automatyczne rozstrzygnięcie pewien wpływ posiada również jakość jednostek, co łatwo zauważyć, jeśli naprzeciw siebie stanie czterdzieści słabych i dwadzieścia silnych oddziałów. Komputer nie zawsze w takiej sytuacji uzna liczniejszą armię za lepszą i bardziej godną zwycięstwa. Z tego powodu tworzenie olbrzymich armii złożonych tanich jednostek może nie przynieść pożądanego skutku, gdyż będą regularnie rozbijane przez mniej liczne, za to jakościowo lepsze armie.
Stąd żeby dobrze wykorzystać rozstrzygnięcie automatyczne należy wysłać do walki dwie armie, obie najlepiej liczące po dwadzieścia zróżnicowanych, dobrej jakości oddziałów. Taka siła powinna rozbić każdą armię wroga, która nie przewyższa jej liczebnie, w najgorszym wypadku tracąc przy tym oddział albo dwa.
0
- Total War: Attila - poradnik do gry
- Total War: Attila - poradnik do gry
- Bitwa
- Porady w Total War Attila | Bitwa
- Bitwa automatyczna w Total War Attila | Bitwa
- Wybór terenu w Total War Attila | Bitwa
- Przed bitwą w Total War Attila | Bitwa
- Rozstawienie początkowe w Total War Attila | Bitwa
- Bitwy wielostronne w Total War Attila | Bitwa
- Manewry w Total War Attila | Bitwa
- Bitwa lądowa w Total War Attila | Bitwa
- Bitwa morska w Total War Attila | Bitwa
- Szturm w Total War Attila | Bitwa
- Po szturmie w Total War Attila | Bitwa
- Jednostki w Total War Attila | Bitwa
- Bitwa
- Total War: Attila - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Holonek Chorąży
W Sasanidach jest literówka - Zoroastryzm zamiast Zoroaszturianizmu .
zanonimizowany23874 Legend
Ewentualnie Zaratusztrianizm - znaczy to samo co Zoroastryzm
Holonek Chorąży
Masz Rację, napisałem to w pośpiechu, nie zastanawiając się dość wiele.
Holonek Chorąży
Po napotkanym kilkanaście minut wcześniej (Notabene w recenzji Atilli, ale nie GOL'owej) Chrześcijańiźmie (Orginał) byłem aż nadto wyczulony na takie rzeczy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
