The Banner Saga 2: Wykorzystywanie siły woli

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wykorzystywanie siły woli

Siłę woli najczęściej wykorzystuje się do usprawniania skuteczności ataków - Wykorzystywanie siły woli | Walka | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Siłę woli najczęściej wykorzystuje się do usprawniania skuteczności ataków

Siła woli jest trzecim ważnym parametrem, który musisz brać pod uwagę w trakcie walk. To dzięki sile woli możesz poruszać się dalej (żółte pola) niż zakładała to sama gra (niebieskie pola), uderzać mocniej czy aktywować specjalne umiejętności aktywne każdej z postaci.

Pierwszym elementem jest poruszanie się. Siłę woli można aktywować poprzez kliknięcie na żółte pole. W zależności ile żółtych pól wykorzystasz, tyle siły woli będzie cię to kosztować

Drugim elementem jest zadawanie zwiększonych obrażeń. Działa to w przypadku ataku na pasek zdrowia przeciwnika oraz próba zniszczenia jego pancerza. W zależności ile twoja postać posiada punktów siły woli, tyle "gwiazdek" możesz zaznaczyć do zwiększenia całkowitych obrażeń. Warto w tym momencie wspomnieć by mieć na uwadze aktualny pasek życia potwora. Jeżeli na przykład przeciwnik posiada 6 punktów życia, a ty możesz mu zadać 5 punktów obrażeń, warto zwiększyć tą wartość o 1 punkt korzystając z siły woli. Odwrotnym skutkiem od zamierzonego będzie także niepotrzebne zwiększanie takich obrażeń. Jeżeli widzisz, że przeciwnik zginie po jednym ataku, nie korzystaj niepotrzebnie z siły woli.

Trzecim przypadkiem jest aktywowanie umiejętności aktywnych danej postaci. Rób to oczywiście z rozwagą ponieważ nie zawsze korzystanie ze zdolności będzie owocowało lepszymi rezultatami. Eksperymentuj więc z każdą właściwością siły woli, i w zależności od sytuacji, znajdź najlepsze rozwiązanie oparte o tych trzech czynnikach.

Z rogu korzystaj wtedy gdy autentycznie potrzebujesz siły woli lub całkowicie się zapełni - Wykorzystywanie siły woli | Walka | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Z rogu korzystaj wtedy gdy autentycznie potrzebujesz siły woli lub całkowicie się zapełni

Kolejną ważną rzeczą dla współczynnika siły woli jest róg, który widać na powyższym obrazku. Z rogu korzystaj przede wszystkim w momentach kiedy nie masz wystarczającej ilości siły woli przypisanej do postaci by zabić przeciwnika jednym ciosem. Warto tutaj także wspomnieć, że takowy róg ma określoną ilość "gwiazdek" czyli ładunków siły woli, który można napełnić. W momencie maksymalnego napełnienia rogu warto zużyć chociaż jeden lub dwa ładunki by dać możliwość kolejnego napełnienia. Napełniony róg nie może więc przyjmować większej ilości ładunków. Sam róg napełnia się za pomocą zabijania przeciwników.

Jeżeli posiadasz w swoim składzie poetę, każda śmierć wroga oznacza jedną gwiazdkę dla rogu. Zaplanuj więc z wyprzedzeniem kiedy będziesz mógł użyć rogu mając na uwadze aktywnego bohatera oraz ilość jego siły woli.

The Banner Saga 2

19 kwietnia 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze5
2016-04-28
19:08

Dakota_92 Legionista

Wydaje mi się, że jest mały błąd w rozdziale 15. Otóż (spojler z zakończenia) w przypadku przegranej walki z Bolverkiem, wyjmuje on strzałę z Bellowera, który po tym otwiera oczy, więc można zgadywać, że został ożywiony. W przypadku zwycięstwa we wspomnianej walce, ta scena nie ma miejsca. Zatem wygrana lub przegrana walki z Bolverkiem ma znaczenie, a zakończenia nie są identyczne. W dodatku sądzę, że może to być istotna różnica w kolejnej części sagi :)

Komentarz: Dakota_92
2016-04-28
20:31

yaceek Pretorianin

yaceek

Zakończenie zawarte w poradniku nie dotyczy ostatnich sekund gry ani nie omawia kwestii związanych z przyszłymi przygodami w The Banner Saga 3. Ostatni rozdział poradnika opisuje tylko i wyłącznie konsekwencje zawarte w Banner Saga 2, a każdy poprzedni wybór prowadzi do tej samej sytuacji - walki z Bolverkiem.
Masz natomiast rację co do ostatniego zdania w poradniku i na pewno to zmodyfikuję ponieważ mogłem to bardziej sprecyzować. Pozdrawiam i dzięki za czujność :)

Komentarz: yaceek
2016-07-01
01:23

Sakitta Centurion

Rozdział 14. Kiedy wybieramy stronę konfliktu po wybraniu strony Rugga (druga opcja) jest napisane, że odłączą się od nas Varlowie - powinno to dotyczyć strony króla. Drobny błąd, a jednak ktoś przez niego mógłby omyłkowo wybrać tych złych. Śmierć królowi! ;)

Komentarz: Sakitta
2016-09-15
07:32

Sayeer Legionista

Błędu nie ma, tylko jeśli

, Król nie wpuszcza Varlów, dlatego wtedy biorą oni udział w szturmie po stronie Ruggi. Szkoda, że trzeba wybierać stronę i nie ma trzeciej opcji, sprawienia że Rugga jest nam lojalny, a Król zapomina o dawnych sporach. Wtedy sprowadzenie jak największej liczby ludzi miało by większe znaczenie i czuło by się wypełnienie powierzonej misji bycia przywódcą.

Komentarz: Sayeer

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl