The Banner Saga 2: Specjalne umiejętności
Aktualizacja:
Specjalne umiejętności

Każdy z dostępnych bohaterów ma początkowo dostępną dwie/trzy specjalne umiejętności. W zdecydowanej większości sytuacji jest to jedna aktywna umiejętność oraz jedna pasywna umiejętność. Aktywna umiejętność to taka, którą za każdym razem trzeba osobiście załączyć, wydając na ten cel jeden lub kilka punktów siły woli (Willpower). Pasywna umiejętność to taka, która nie wymaga dodatkowej ingerencji ze strony gracza i może to być np. zadanie automatycznych obrażeń wrogom stojącym w pobliżu atakowanego przeciwnika czy możliwość przebiegnięcia przez pola okupowane przez innych sojuszników.
Ze specjalnych umiejętności dobrze jest regularnie korzystać, o ile oczywiście pozwalają na to aktualne zapasy siły woli. Zawsze możesz też wybrać, czy chcesz odpalić standardową czy ulepszoną wersję specjalnej umiejętności (wymaga ona poświęcenia większej liczby punktów siły woli). Gdy rozwiniesz wszystkie parametry swojej postaci do maksimum, możesz wybrać nową umiejętność kryjącą się pod danych parametrem, mającą jego cechy (czyli poza tym, że jest to zdolność aktywna/pasywna, to wybór określa również jej typ: ofensywna/defensywna/wspomagjąca.
Komentarze czytelników
Dakota_92 Legionista
Wydaje mi się, że jest mały błąd w rozdziale 15. Otóż (spojler z zakończenia) w przypadku przegranej walki z Bolverkiem, wyjmuje on strzałę z Bellowera, który po tym otwiera oczy, więc można zgadywać, że został ożywiony. W przypadku zwycięstwa we wspomnianej walce, ta scena nie ma miejsca. Zatem wygrana lub przegrana walki z Bolverkiem ma znaczenie, a zakończenia nie są identyczne. W dodatku sądzę, że może to być istotna różnica w kolejnej części sagi :)
yaceek Pretorianin
Zakończenie zawarte w poradniku nie dotyczy ostatnich sekund gry ani nie omawia kwestii związanych z przyszłymi przygodami w The Banner Saga 3. Ostatni rozdział poradnika opisuje tylko i wyłącznie konsekwencje zawarte w Banner Saga 2, a każdy poprzedni wybór prowadzi do tej samej sytuacji - walki z Bolverkiem.
Masz natomiast rację co do ostatniego zdania w poradniku i na pewno to zmodyfikuję ponieważ mogłem to bardziej sprecyzować. Pozdrawiam i dzięki za czujność :)
Sakitta Centurion
Rozdział 14. Kiedy wybieramy stronę konfliktu po wybraniu strony Rugga (druga opcja) jest napisane, że odłączą się od nas Varlowie - powinno to dotyczyć strony króla. Drobny błąd, a jednak ktoś przez niego mógłby omyłkowo wybrać tych złych. Śmierć królowi! ;)
Sayeer Legionista
Błędu nie ma, tylko jeśli
, Król nie wpuszcza Varlów, dlatego wtedy biorą oni udział w szturmie po stronie Ruggi. Szkoda, że trzeba wybierać stronę i nie ma trzeciej opcji, sprawienia że Rugga jest nam lojalny, a Król zapomina o dawnych sporach. Wtedy sprowadzenie jak największej liczby ludzi miało by większe znaczenie i czuło by się wypełnienie powierzonej misji bycia przywódcą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
