The Banner Saga 2: Podróż do Ormsdalr Rozdział 8
Aktualizacja:
Podróż do Ormsdalr
Najważniejsze momenty podróży

W pierwszych dniach podróży będziesz zmuszony rozbić obóz (wytyczne samouczka). Nie warto robić odpoczynku dłużej niż jeden dzień (w zasadzie to na początku rozgrywki wcale nie warto). Po krótkim wstępnie zabierz się do odejścia, gdy dwóch nieznanych ludzi rozpocznie z tobą konwersację (Rugga, rządca Boersgardu i jego ochroniarz).

Podróż będzie trwała około 10 dni (dobrze awaryjnie przygotować się na to obliczając ilość zapasów), po czym zejdziecie na ląd. Znajdziesz tu posąg bogini, który jak wspomniano w przewodniku - zawsze jest dobrą okazją do odnalezienia cennych łupów. Masz trzy opcje:
- Listen to more of Aleo's tale - ta decyzja prowadzi cię dalej, gdzie możesz jeszcze się wycofać (lecz nie ma żadnych powodów do obaw). Ty jednak pociągnij linę (Pull on one of the stronger ropes) i zdobądź zwiększone morale. Zdobędziesz również później artefakt Aselei's Trail.
- Search around the stone for anything of value - takie zachowanie w miejscu świętym nie jest mile widziane, nie zostaniesz za to ukarany, ale nie otrzymasz później artefaktu Aselei's Trail.
- Pay your respects and leave - otrzymasz później na trasie karawany artefakt Aselei's Trail
Artefakt Aselei's Trail [+2 do siły, +2 do siły woli] otrzymasz po powrocie na rzekę (bohater odnajdzie go w kieszeni).Po rozbiciu w tym miejscu obowiązkowego obozu gra nakaże ci wytrenować trochę wojowników, dowolnie 50/100/200 (na razie ich wielu nie potrzebujesz, wiec możesz zostawić jak najwięcej wieśniaków, aby zbierali zapasy dla drużyny i aby nie stracić zasobów na czas treningu). Nie zapomnij również wziąć udział w wyzwaniu w namiocie treningowym jeśli zechcesz - za pomyślne ukończenie treningu otrzymasz ok. 14 punktów sławy.

Tak czy owak, rzeka którą płyniesz kończy się wodospadem. Jedna opcja obejmuje utratę nawet kilkudziesięciu jednostek różnych klas oraz części zapasów (a przy tym i morale), druga: zyskanie 5 punktów sławy, zwiększenie morale, a utratę jedynie około 10 sztuk wojaków, a są one losowe. Najpierw czeka cię mniejsza walka, w której zdecydowanie powinieneś objąć strategię ofensywną. W trakcie bitwy poznasz nowych przeciwników - Sculler - małe potworki, które potrafią się ukrywać i atakować z zaskoczenia. By zapobiec dalszym stratom w oddziałach musisz podjąć jedną z czterech dostępnych opcji:
- "Oddleif, can you help keep the dredge off us?" - Oddleif może was osłaniać jako siódmy bohater, którym jednak nie sterujesz. Oczywiście nie będziesz mógł jej w związku z tym włączyć do swoich oddziałów podczas bitwy.
- "We could use some help from the Ravens, Bolverk!" - nie jest to dobra oferta: najemnicy owszem, mogą ci pomóc, jednak kosztem 10 punktów sławy. Wybierając tą opcję i po niej pierwszą (We'll take whatever help we can get) otrzymasz Falkę jako bohaterkę do wyboru tymczasowo, zaś opcja druga (Wave off the deal and prepare for a fight) odwołuje oferte (równoznaczne z wcześniejszą opcją czwartą).
- "Griss, make an opening in their ranks!" - jest to jedna z lepszych opcji strategicznych. Twoje jednostki zostaną ustawione znacznie bliżej przeciwnika, dzięki czemu możesz natychmiast przejść do ofensywy nie pozwalając przeciwnikowi przygotować taktyki.
- Możesz również samodzielnie poprowadzić wojska i podjąć starcie z wojskami wroga (Follow me! We'll push them back). Opcja dobra, ze względu na możliwość zdobycia doświadczenia dla jednostek, a starcie nie jest trudne. Jeśli jednak po prostu nie chce ci się walczyć, skorzystaj z innej opcji.

Po krótkiej rozmowie z Hakonem i Juno, musisz podjąć ostatnią, lecz bardzo kluczową decyzję. Będziesz musiał na koniec odeprzeć dużą ofensywę potworów i możesz poświęcić część zapasów na zbudowanie barykady. Jest to dobre rozwiązanie i zalecam z niego skorzystać, chyba że czujesz się na siłach do podjęcia większego wyzwania i podjęciu ofensywy.

Głównymi przeciwnikami będą Dredge Grunt i Scourge i będzie ich więcej niż twoich jednostek (będą dochodzić posiłki po dwóch w trakcie bitwy). Mimo, że Eyvind zmaga się z przejściem, jego zbudowanie nie pozwoli ci na przerwanie walki - i tak będziesz musiał pokonać cały oddział wroga na polu bitwy.
Dodatkowe zdarzenia

Jako nowy przywódca dużego oddziału nie sprawiasz wrażenia doświadczonego bohatera. Odbije się to już na drugi dzień podróży karawany, gdzie zauważysz, że ludzie pod twoją komendą nie ufają ci i nie chcą za tobą podążać.
- Zignoruj ich (Ignore them) - Wybranie opcji spodowuje odejście 21 chłopów. W odróżnieniu od opcji poniżej, nie otrzymasz żadnych bonusów.
- Stań w dumnej pozycji przywódcy: pozwól odejść tym, którzy twierdzą, że są niezadowoleni (Leave now before I decide not to let you) - odejdzie jedynie pięciu chłopów, a w zamian otrzymasz 5 punktów sławy, za odważną postawę.
- Zmiana tematu wspominając o ojcu spowoduje uspokojenie tłumu ("My father was great; I hope to be remembered as fondly"), oraz zwiększenie morale.

W chwilę później, nim dzień się jeszcze skończy Aleo zapyta cię o powód wyprawy do stolicy.
- Wybierz pierwszą opcję tyczącą o bezpieczeństwie Arberrang (Arberrang's walls have never been breached), by zyskać mały przyrost morale za szczerość.
- Wybór drugiej opcji (The Valka, Juno, says the menders there can protect us), również spowoduje przyrost morale.
- Trzecia opcja (It's the furthest place from the dredge) spowoduje niewielki przyrost morale.
- Wybranie ostatniej opcji (It just is. Now, help row) spowoduje niewielki spadek morale.

Niedługo po wyruszeniu w drogę, około czwartego dnia podróży, napotkasz przeszkodę na swojej drodze w postaci zwalonych drzew tworzących barykadę na wodzie. Dostępne są trzy opcje jej pokonania, które będą poważnie oddziaływać na dalszy przebieg tego etapu:
Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Dakota_92 Legionista
Wydaje mi się, że jest mały błąd w rozdziale 15. Otóż (spojler z zakończenia) w przypadku przegranej walki z Bolverkiem, wyjmuje on strzałę z Bellowera, który po tym otwiera oczy, więc można zgadywać, że został ożywiony. W przypadku zwycięstwa we wspomnianej walce, ta scena nie ma miejsca. Zatem wygrana lub przegrana walki z Bolverkiem ma znaczenie, a zakończenia nie są identyczne. W dodatku sądzę, że może to być istotna różnica w kolejnej części sagi :)
yaceek Pretorianin
Zakończenie zawarte w poradniku nie dotyczy ostatnich sekund gry ani nie omawia kwestii związanych z przyszłymi przygodami w The Banner Saga 3. Ostatni rozdział poradnika opisuje tylko i wyłącznie konsekwencje zawarte w Banner Saga 2, a każdy poprzedni wybór prowadzi do tej samej sytuacji - walki z Bolverkiem.
Masz natomiast rację co do ostatniego zdania w poradniku i na pewno to zmodyfikuję ponieważ mogłem to bardziej sprecyzować. Pozdrawiam i dzięki za czujność :)
Sakitta Centurion
Rozdział 14. Kiedy wybieramy stronę konfliktu po wybraniu strony Rugga (druga opcja) jest napisane, że odłączą się od nas Varlowie - powinno to dotyczyć strony króla. Drobny błąd, a jednak ktoś przez niego mógłby omyłkowo wybrać tych złych. Śmierć królowi! ;)
Sayeer Legionista
Błędu nie ma, tylko jeśli
, Król nie wpuszcza Varlów, dlatego wtedy biorą oni udział w szturmie po stronie Ruggi. Szkoda, że trzeba wybierać stronę i nie ma trzeciej opcji, sprawienia że Rugga jest nam lojalny, a Król zapomina o dawnych sporach. Wtedy sprowadzenie jak największej liczby ludzi miało by większe znaczenie i czuło by się wypełnienie powierzonej misji bycia przywódcą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
