Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Zamek (cz.2)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Teraz Max (przełącz sterowanie na niego) chwytakiem zdejmuje z Niny habit (wyjdź ze zbliżenia celi), po czym wkłada go na siebie (kliknij habitem na Maksie). Tym razem bez obaw maszeruje na dziedziniec i zahacza stojącego przed drzwiami więzienia wartownika. Sugeruje mu, że nie powinien tylko wystawać pod drzwiami, ale sprawdzić też korytarz przy więzieniu. Kiedy mężczyzna oddala się na patrol, Maks przygląda się ławce we wnęce na lewo od drzwi. Zauważa wyryte na niej jakoweś znaki, którym robi zdjęcie aparatem. Zrywa też zgrabny bukiecik czosnku , rosnącego wśród trawy (w dole ekranu).
![]() | ![]() |
Niestety, w międzyczasie wartownik powraca pod drzwi więzienia. Chcąc dostać się do Niny, Max musi wymyślić coś, co odciągnie sekciarza stamtąd na dłużej. Mężczyzna maszeruje więc do magazynku (drzwi na lewo od ławki). Zabiera stojący pod ścianą telewizor (druga opcja) i przenosi go na mównicę Sheltona usytuowaną tuż przy oknie (po lewej). Postawiwszy go na niej ekranem w stronę okna, włącza go ponownie. Transmisja meczu trwa nadal i jest szansa, że zatrzyma ona na chwilę przechodzącego korytarzem wartownika (jeśli nie podłączyłeś wcześniej do telewizora metalowego wieszaka w charakterze anteny, zrób to teraz). Wystarczy już tylko powrócić na dziedziniec (drzwi po prawej) i ponownie zasugerować wartownikowi patrol, i już Max pakuje się do więzienia - na ratunek Ninie.
![]() | ![]() |
Oczywiście przede wszystkim powinien otworzyć drzwi celi. Szkopuł w tym, że blokuje je zamek cyfrowy, a mężczyzna nie zna kodu. Tu pomocne okazują się znaki z ławki. Max pokazuje dziewczynie fotografię, ale w celi jest zbyt ciemno, by Nina mogła coś dostrzec. Na szczęście nasz bohater wpada na to, by przyczepić fotkę do ekraniku konsoli. Tak podświetlone zdjęcie pokazuje Ninie, która znaki na ławce odszyfrowuje jako cyrylicę (pismo w j.rosyjskim). Oczywiście Nina z racji swego pochodzenia nie ma problemu z odczytaniem tego, co napisano na ławce: królewna Śnieżka, futbol, diabeł. I właśnie te słowa są wskazówką do odgadnięcia kodu. Wystarczy przypomnieć sobie przypisane im liczny (królewna Śnieżka i 7 krasnoludków, 11 zawodników w drużynie piłki nożnej, 666 - symbol diabła).
A zatem Max podchodzi do ściany przy wyjściu z więzienia, na której znajduje się czytnik otwierający drzwi do celi. Na nim wybiera sześciocyfrowy kod (7-1-1-6-6-6) i po chwili może już oswobodzić Ninę z więzów.
![]() | ![]() |
Dla bezpieczeństwa ukrywa dziewczynę w magazynie, proponując jej schowanko w worku (kliknij workiem na Ninie). Opuszcza magazyn przez okno i maszeruje na podwórko, gdzie łopatą rozwala zdezelowaną budę psa. To, co z niej pozostało, pakuje do worka i wraca do magazynu, gdzie łączy oba worki (w ekwipunku). Wychodzi z magazynu przez drzwi (po prawej) i maszeruje na dziedziniec, gdzie decyduje się ukryć Ninę w piwnicy (kliknij workiem z Niną i opałem na klapie od piwnicy - wnęka na lewo od bramy prowadzącej do głównego budynku). Załatwiwszy sprawę z drugim z wartowników, biegnie pod okienko piwniczne (automatycznie), znajdujące się od strony podwórka (po lewej, w dole ekranu).
![]() | ![]() |
Nina, podniósłszy się z piwnicznej podłogi, nabiera ze sterty po lewej trochę węgla . Z górnej półki pod oknem zdejmuje hełm , a z drugiej butelkę wina i chusteczki do nosa z materiału . Te ostatnie podaje przez okno Maksowi. Natomiast, kiedy próbuje przejść w lewą część piwnicy, papuga podnosi alarm i uniemożliwia dziewczynie dalszą penetrację pomieszczenia. Trzeba ją jakoś unieszkodliwić (przełącz sterowanie na Maksa).
![]() | ![]() |
Mężczyzna wędruje do magazynu, gdzie skorzystawszy z maszyny do szycia, zszywa ze sobą chusteczki, otrzymując dużą chustę . Z nią wraca pod okienko piwniczne i przez nie przekazuje ją Ninie. Podaje jej także chwytak oraz wazonik, czosnek i ser (przełącz sterowanie na Ninę).
![]() | ![]() |
Dziewczyna zawiesza chustę na chwytaku i narzuca ją na klatkę z papugą. Teraz spokojnie przechodzi na prawą stronę pomieszczenia. Ze ściany obok klatki zdejmuje złote medale . Dorzuca węgla do pieca, po czym do hełmu wlewa wino oraz dodaje czosnku i sera (jeśli omyłkowo wrzuciłeś składniki do wazonika, przelej je do hełmu). Stawia hełm na piecu i po chwili otrzymuje zupę serową. Przelewa jej część do wazonika i podaje Maksowi przez okno. Daje mu również złote medale (przełącz sterowanie na Maksa).
0
- Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
- Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Anglia - Chrześcijańskie Kolegium w Cambridge
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Morze Północne - Rejs statkiem wycieczkowym Calypso (cz.1)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Morze Północne - Rejs statkiem wycieczkowym Calypso (cz.2)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Morze Północne - Rejs statkiem wycieczkowym Calypso (cz.3)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Morze Północne - Rejs statkiem wycieczkowym Calypso (cz.4)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Indonezja - Dżungla (cz.1)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Indonezja - Dżungla (cz.2)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Morze Północne - Zatopiony statek
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Wybrzeże
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Indonezja - dżungla
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Gatineau (cz.1)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Gatineau (cz.2)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja- Paryż (cz.1)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja- Paryż (cz.2)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja- Paryż (cz.3)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja- Paryż (cz.4)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja- Paryż (cz.5)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Zamek (cz.1)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Zamek (cz.2)
- Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Zamek (cz.3)
- Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
Komentarze czytelników
dorotatr Legionista
A jak odkleić ślimaka od puszki z piwem? Sam z siebie to Max informuje, ze pije tylko w grach od 18 lat, a ślimaka jak nie było, tak nie ma...
dorotatr Legionista
Ślimak został znaleziony, gra skończona, pełne zadowolenie. :-)
grzechoo Junior
Mam taki problem wczoraj zacząłem w to grać, jestem na rozdziale 7 i nie wiem czemu ale nigdzie nie ma papierowego kubka a bez niego nie przejdę do dalszej części gry. To musi być jakiś błąd w grze. Pomocy!!
jackowsky Legend
Papierowy kubek powinien leżeć przy tablicy informacyjnej.
jackowsky Legend
Spróbuj stąd: http://www.przygodoskop.pl/446/solucja.htm wczytać save8.
grzechoo Junior
Skopiowałem save z następnego rozdziału przynajmniej będę mógł grać dalej. Dzięki wielkie :-)
zanonimizowany961247 Junior
mam problem z ślimakiem jak go mam odkleić pomocy
pwietrzyk Junior
Witam.Odnośnie papierowego kubka.Należy zmienić rozdielczość ekranu na mniejszą.U mnie pojawił się kubek i jeszcze dwa kopczyki kreta.Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














