Secret Files 2 Puritas Cordis: Francja - Gatineau (cz.2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
Tam również przy pomocy scyzoryka zdejmuje tablicę informującą, że w tym miejscu znajduje się parking (po lewej) i na tymże słupku instaluje tablicę ostrzegawczą - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Tam również przy pomocy scyzoryka zdejmuje tablicę informującą, że w tym miejscu znajduje się parking (po lewej) i na tymże słupku instaluje tablicę ostrzegawczą. Dla większej wiarygodności na stojący obok wrak rzuca kawał plastiku. Teraz może pomaszerować do geodety i wręczyć mu ciasteczko, po czym zagadnąć go i przekonać, że koniecznie powinien rzucić okiem na swój samochód. Kiedy mężczyzna przestawia swojego jeepa, Nina wędruje do sprzedawcy przekąsek i sugeruje mu, że brak auta geodety na parkingu oznacza zakończenie przez niego dnia pracy. W tej sytuacji Chińczyk natychmiast się zmywa.

2 - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
Nareszcie nasza bohaterka może sprawdzić, dokąd pokieruje ją dalej promień lasera z poziomicy - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Nareszcie nasza bohaterka może sprawdzić, dokąd pokieruje ją dalej promień lasera z poziomicy. Ten zatrzymuje się teraz na tablicy informacyjnej, po czym niespodziewanie gaśnie. Nina podchodzi więc do tablicy, scyzorykiem otwiera klapkę usytuowaną w jej prawym dolnym rogu i wydobywa z niej baterie . Z nimi biegnie do poziomicy ulokowanej na drogowskazie. Zainstalowawszy w niej baterie, ponownie może podążać za promieniem. Musi tylko poradzić sobie z przeszkodą w postaci tablicy.

3 - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
W tym celu łączy lustro z kablem i zawiesza je na haku od dźwigu zwisającym tuż nad tablicą - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

W tym celu łączy lustro z kablem i zawiesza je na haku od dźwigu zwisającym tuż nad tablicą. Następnie napełnia czerwony woreczek ziemią z któregoś z krecich kopczyków (pod tablicą lub na lewo od niej) i stawia go na lustrze. Lustro przechyla się i odbija promień, który teraz pada na kopczyk ziemi pod tablicą. Teraz dziewczyna owija papierowy kubeczek folią aluminiową, a resztę foli kładzie na owym kopczyku. Promień lasera kieruje ją w prawo.

4 - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
Tak Nina dociera do stanowiska geodety i przekonuje się, że laser poziomicy wskazuje stertę gruzu po prawej - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Tak Nina dociera do stanowiska geodety i przekonuje się, że laser poziomicy wskazuje stertę gruzu po prawej. W tym momencie promień ponownie znika, ale nie ma to już znaczenia, gdyż ewidentnie doprowadził naszą bohaterkę do miejsca przeznaczenia. Teraz należy nakłonić geodetę, by przy pomocy posiadanego sprzętu usunął stertę kamieni. Pamiętając, że mężczyzna ma nadzieję znaleźć w ruinach jakieś stare monety czy naczynia, Nina dla zachęty wrzuca w stertę gruzu owinięty aluminiową folią kubek. Jej pomysł się sprawdza. Zagadnięty w tej sprawie geodeta szybciutko usuwa rumowisko.

5 - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
Po chwili Nina może przyjrzeć się drzwiom wyposażonym w żelazną obręcz - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Po chwili Nina może przyjrzeć się drzwiom wyposażonym w żelazną obręcz. Przy jej pomocy otwiera je i wchodzi do czegoś w rodzaju piwnicy. Jej uwagę zwraca wielka beczka po lewej oraz usytuowane we wnęce na prawo od niej kamienne tarcze (zbliżenie), stanowiące niewątpliwie część jakiegoś mechanizmu.

Tarcz jest trzy, dookoła każdej z nich widnieją cyfry od II do VII - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Tarcz jest trzy, dookoła każdej z nich widnieją cyfry od II do VII. W miejscu cyfry I na każdej tarczy znajduje się otwór. Przyciski (trzy) pod tarczami obracają je, przy czym: przycisk po lewej obraca tylko tarczę lewą, przycisk środkowy - tarczę lewą i środkową, a przycisk po prawej wszystkie trzy. Zadanie polega na takim ustawieniu wszystkich tarcz, by wycięte na nich otwory pokryły się. Oczywiście muszą się one znaleźć w miejscu, w którym wszystkie trzy tarcze nakładają się na siebie.

Najprościej zacząć od trzeciego przycisku, ponieważ obraca on wszystkie tarcze i użyty jako ostatni popsułby wypracowany dotychczas układ. Zatem Nina wciska prawy przycisk tyle razy (5x), by w miejscu wspólnym dla wszystkich tarcz ustawić otwór tarczy prawej (w górnej części tegoż miejsca wspólnego). Następnie naciska przycisk środkowy (1x), a ponieważ otwór drugiej tarczy, trafiwszy w obręb pola wspólnego dla wszystkich tarcz, staje się niewidoczny (zasłania go tarcza pierwsza) - tarczę środkową należy ustawiać, kierując się położeniem cyfry V (przeciwległej dla otworu) - ma ona znaleźć się na samej górze. I wreszcie Nina naciska przycisk lewy (4x), obracając pierwszą tarczę - w tym przypadku trudno przeoczyć moment, kiedy jej otwór pokryje się z otworami pozostałych tarcz. (W razie niepowodzenia - przycisk na dole mechanizmu resetuje układankę, przywracając położenie tarcz do pozycji wyjściowej.)

6 - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry
Kiedy trzy otwory nakładają się na siebie, za tarczami ujawnia się skrytka, z której dziewczyna zabiera złoty pierścień - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

Kiedy trzy otwory nakładają się na siebie, za tarczami ujawnia się skrytka, z której dziewczyna zabiera złoty pierścień . Z nim kieruje się ku beczce i przygląda zamykającej ją drewnianej płycie (zbliżenie). Płytę pokrywają przyciski z literami, a po lewej znajduje się wgłębienie, do którego Nina wkłada pierścień. W tym momencie schowane dotychczas przyciski wyskakują i zapewne należałoby wcisnąć je w jakiejś kolejności, ale dziewczyna nie ma pojęcia w jakiej. Tu z pomocą przychodzi jej David, który wreszcie odczytał napis z plakietki pod figurą świętego. To Austrebert von Rouen, arcybiskup, o którym wspominało nagranie z tablicy informacyjnej.

A zatem przyciski na tablicy należy wcisnąć w takiej kolejności, by utworzyły imię arcybiskupa: AUSTREBERT - Francja - Gatineau (cz.2) | Tajne akta 2 Puritas Cordis - Tajne akta 2: Puritas Cordis - poradnik do gry

A zatem przyciski na tablicy należy wcisnąć w takiej kolejności, by utworzyły imię arcybiskupa: AUSTREBERT. Jednak istotne są też "łącza" pomiędzy przyciskami (nie od każdego można przejść do każdego), niewidoczne na tablicy, natomiast ujawnione na szkicu dołączonym do listu Elise. Wsparłszy się nim, Nina naciska przyciski w prawidłowy sposób (fotka powyżej, możliwe 2 rozwiązania - od E oznaczonego 6 można przejść do B oznaczonego 7 lub 7a). W kolejnej skrytce (w beczce) znajduje list z XVII wieku napisany przez zakonnika Bernarda do kardynała Coubertina w Paryżu oraz parę specyficznie podziurawionych skórzanych masek. Po przeczytaniu owego listu Nina i David postanawiają udać się do Paryża, w nadziei, że wspomniane przez Bernarda plany Zandony, do odszyfrowania których niezbędne są znalezione przez nich maski, nadal spoczywają w tajnym schowku w dawnej posiadłości kardynała.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2009-11-24
21:15

dorotatr Legionista

A jak odkleić ślimaka od puszki z piwem? Sam z siebie to Max informuje, ze pije tylko w grach od 18 lat, a ślimaka jak nie było, tak nie ma...

Komentarz: dorotatr
2009-11-28
09:32

dorotatr Legionista

Ślimak został znaleziony, gra skończona, pełne zadowolenie. :-)

Komentarz: dorotatr
2013-04-01
18:14

grzechoo Junior

Mam taki problem wczoraj zacząłem w to grać, jestem na rozdziale 7 i nie wiem czemu ale nigdzie nie ma papierowego kubka a bez niego nie przejdę do dalszej części gry. To musi być jakiś błąd w grze. Pomocy!!

Komentarz: grzechoo
2013-04-01
21:28

jackowsky Legend

jackowsky

Papierowy kubek powinien leżeć przy tablicy informacyjnej.

Komentarz: jackowsky
2013-04-02
17:31

grzechoo Junior

no właśnie go tam nie ma niestety

Komentarz: grzechoo
2013-04-02
21:28

jackowsky Legend

jackowsky

Spróbuj stąd: http://www.przygodoskop.pl/446/solucja.htm wczytać save8.

Komentarz: jackowsky
2013-04-04
14:42

grzechoo Junior

niestety ale nie pomogło trudno :)

Komentarz: grzechoo
2013-04-04
14:47

grzechoo Junior

Skopiowałem save z następnego rozdziału przynajmniej będę mógł grać dalej. Dzięki wielkie :-)

Komentarz: grzechoo
2013-12-11
08:05

zanonimizowany961247 Junior

mam problem z ślimakiem jak go mam odkleić pomocy

Komentarz: zanonimizowany961247
2014-02-16
12:54

pwietrzyk Junior

👍

Witam.Odnośnie papierowego kubka.Należy zmienić rozdielczość ekranu na mniejszą.U mnie pojawił się kubek i jeszcze dwa kopczyki kreta.Pozdrawiam.

Komentarz: pwietrzyk

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl