Zestrzelić posłańca | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm
Aktualizacja:
Zestrzelić posłańca

Główne zadania:
- Zniszcz wszystkie wahadłowce protosów (8 fal)
- Żaden wahadłowiec nie może uciec
Dodatkowe zadania:
- Zniszcz komory hibernacyjne (3)
Nagroda za zadania główne:
- Nowa jednostka: Hydralisk
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +3 do poziomu Kerrigan
![Misję rozpoczynamy od zebrania kilku zamrożonych hydralisków, które znajdują się nad jedynym widocznym kanałem przesyłowym protosów [X1] - Zestrzelić posłańca | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm - StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1309/258032609.jpg)
Misję rozpoczynamy od zebrania kilku zamrożonych hydralisków, które znajdują się nad jedynym widocznym kanałem przesyłowym protosów [X1]. Po zebraniu wojsk powinniśmy przemieścić je bardziej na północ i ustawić bezpośrednio na drodze wahadłowca (jego ścieżka będzie zaznaczona na minimapie za pomocą strzałek, możliwe punkty startowe osaczone zostały jako [S]). Jednocześnie musimy rozbudowywać naszą bazę: potrzebne nam będą 2 ekstraktory wespanu (jeden już stoi) oraz duża gromada robotnic. Konieczne tez będzie przekształcenie nadrządców, gdyż niejednokrotnie natrafimy na limit jednostek. W międzyczasie nasze wojska powinny zestrzelić pierwszy wahadłowiec.

Teraz możemy zająć się produkcją wojska oraz wypełnianiem zadań pobocznych. Potrzebujemy przynajmniej 20 hydralisków i 5 karakanów w głównej grupie uderzeniowej i dodatkowe 10-15 hydralisków jako odwód - te możemy pozostawić do obrony bazy. W międzyczasie powinniśmy rozpocząć eksplorację mapy. W punktach [K] znajdziemy komory hibernacyjne - zniszczenie każdej z nich podniesie poziom doświadczenia Kerrigan. Na jedną z takich lokacji [A] natrafimy w drodze do punktu [1]. Po dotarciu na miejsce [1] i pokonaniu niewielkiej drużyny protosów dostaniemy pod naszą kontrolę kolejną wylęgarnię - powinniśmy od razu rozpocząć tutaj wydobycie minerałów.

Pamiętajmy o nieustannym niszczeniu wahadłowców protosów! Kolejnym celem będzie wschodnia część mapy oraz lokacja [B]. Po zniszczeniu komory hibernacyjnej będziemy mogli obudzić kolejne zamrożone jednostki zergów. Teraz udajmy się do [X3]. Znajduje się tutaj jeden z portali protosów. Zniszczenie jego obrony pozwoli nam na ewentualne przechwycenie wahadłowca podczas przesyłu. Protosi powinni wkrótce zmienić punkt startowy swoich statków; możliwe też, że zaczną wykorzystywać nowe kanały przesyłowe. Na szczęście za każdym razem będziemy widzieli kurs wrogiego wahadłowca. Korzystając z głównej grupy uderzeniowej bądź obrony bazy możemy łatwo zniszczyć uciekiniera.

Po uzupełnieniu naszych sił nastanie najwyższa pora na eksplorację zachodniej części mapy. Znajduje się tutaj nie tylko ostatnia komora hibernacyjna [C], lecz również jeden z nexusów [2] należących do protosów. Zniszczenie go przybliży nas do zdobycia osiągnięcia ekstremalny nexizm. Po uporaniu się z wojskami protosów oraz wszystkimi budynkami w okolicy możemy zniszczyć kolejne wahadłowce (tym razem prawdopodobnie wyruszą z innego punktu niż zazwyczaj) i zebrać siły na finalne uderzenie na największą bazę wroga.
![Punkt [3] jest znacznie lepiej broniony niż wszystkie placówki które do tej pory napotkaliśmy - Zestrzelić posłańca | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm - StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1309/258032671.jpg)
Punkt [3] jest znacznie lepiej broniony niż wszystkie placówki które do tej pory napotkaliśmy. Nie tylko posiada on wieżyczki podłączone do kilku pylonów lecz również stacjonuje tutaj kilku archontów. Na szczęście jeśli regularnie odbudowywaliśmy nasze siły uderzeniowe do pierwotnego stanu oraz korzystamy z mocy psychicznych Kerrigan powinniśmy pokonać obronę bez większego problemu. Teraz pozostaje nam tylko zniszczyć drugi nexus a osiągnięcie ekstremalny nexizm będzie nasze. W misji istnieje jeszcze jeden budynek główny protosów - znajduje się on w lokacji [4]. Punkt ten jednak posiada znacznie silniejszą obronę niż dwa poprzednie, stąd też atak na niego nie jest zalecany (jeśli jednak chcemy spróbować swoich sił powinniśmy zebrać około 35-40 hydralisków i 10-15 karakanów).

W tym momencie mamy ponownie dwie możliwości do wyboru. Możemy ruszyć bezpośrednio na doki i zniszczyć je zanim wystartują kolejne wahadłowce (będziemy potrzebować dużą ilość jednostek: minimum 50 hydralisków i 20 karakanów) bądź też poczekać aż wyruszą w drogę i zestrzelić je podczas lotu do kanałów przesyłowych. W drugim przypadku przydadzą nam się trzy grupy hydralisków zawierające po minimum 15 sztuk aby być pewnym, że nie ucieknie nam żaden statek. Ostatnia fala będzie składała się z trzech wahadłowców oraz statku-matki, która ukrywa pobliskie jednostki, stad też powinien on być naszym głównym celem! Wybór metody zależy wyłącznie od nas i od tego, jak dużą ilością wojsk dysponujemy w danym momencie.
0
- StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry
- StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry
- Kampania - Kaldir
- Z zimną krwią | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm
- Z zimną krwią (osiągnięcia) | Kampania - Kaldir
- Zestrzelić posłańca | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm
- Zestrzelić posłańca (osiągnięcia) | Kampania - Kaldir
- Wewnętrzny wróg | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm
- Wewnętrzny wróg (osiągnięcia) | Kampania - Kaldir
- Kampania - Kaldir
- StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Tuminure Senator
Z tego co widzę, to brakuje opisu osiągnięć mistrzowskich, które również zaliczają się do kampanii, a także informacji, że jest osiągnięcie za przejście kampanii na poziomie brutalnym (który nie jest taki trudny, jak nazwa wskazuje...).
r_ADM Legend

A gdzie poradnik do osiagniec Mastery, ktore jakies tam wyzwanie stanowia? Te podstawowe wchodza wlasciwie same.
EG2006_32086615 Pretorianin

Witam,
Nie rozumiem jednego, skoro mam PREMIUM VIP to dlaczego nie mogę "zapodać" poradnika w wersji PDF???
Nigdy nie było z tym problemu, ale widzę że teraz się pojawił...
zanonimizowany4103 Konsul
@EG2006_32086615 - PDF był w przygotowaniu, aż do chwili obecnej nie był dostępny dla żadnego użytkownika. Teraz możesz go już bez problemu pobrać.
bestia666azazyl Pretorianin
w w/w misli przedwiecznego co jakiś czas pojawia się "dziwne zwierzę" które na widok jednostek moich zakopuje się... czy da rade to zabić i czy jakieś osiągnięcie to daje? bo nie chcę tracić czasu czatując np 2 godziny na coś co... np do niczego nie prowadzi :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.