Quake 4: Przeciwnicy cz.4
Aktualizacja:

Okuci w okrągły pancerz latający żołnierze, którzy pojawiają się po raz pierwszy w kompleksie Nexus. Wyposażeni są w broń energetyczną, potrafiącą zadać spore obrażenia. Preferują również ataki samobójcze, zdolne zabrać Ci ponad 3/4 energii (bez pancerza). Przeważnie występują w grupach, co utrudnia walkę. Na szczęście nie są zbyt wytrzymałe, posiadają zaledwie 100 punktów zdrowia.
Na duże odległości najlepiej sprawdza się karabin maszynowy i oraz Lightning Gun (ten ostatni jest wręcz idealny do szybkiej eksterminacji). Szkoda marnować amunicję do HyperBlastera, tym bardziej, że roboty są dość ruchliwe. W zwarciu doskonałym narzędziem zagłady jest strzelba, o ile uda Ci się trafić w zielony zbiornik - uzyskasz wówczas bonus do obrażeń - 2x. Również uderzenia w głowę premiowane są dodatkowo - 1.25 x siła strzału.

Duże roboty na czterech odnóżach, które pojawiają się w trzech etapach (po raz pierwszy w Nexus Hub, tuż przed spotkaniem z Makronem). Zawsze występują w grupach, co utrudnia ich eksterminację. Atakują przy pomocy rakiet o potężnej sile rażenia (perfekcyjne trafienie zabija Cię od razu, jeśli jesteś bez pancerza). Pająki są bardzo wytrzymałe (1000 punktów zdrowia) i stanowią nie lada wyzwanie.
Należy skupić się na uderzeniach w głowę, gdyż takie trafienie umożliwia uzyskanie bonusu w postaci zwiększonych obrażeń - 2x. Wypluwane przez roboty rakiety można zestrzelić, dlatego w starciu najlepiej sprawdza się HyperBlaster (jednoczesne niszczenie pocisków i atak). Nieźle radzą sobie również rakiety - trafienie ułatwia fakt, że pająki nie są zbyt ruchliwe.

Elitarna jednostka żołnierzy Stroggów. Niezwykle upierdliwi komandosi, którzy pojawiać się będą cały czas od momentu wizyty w Dispersal Facility. Preferują walkę z ukrycia, chowając się za węgłem lub skrzyniami. Wyposażeni są w szeroki wachlarz środków zagłady, poczynając od Blastera, na Railgunie skończywszy. Właśnie Ci ostatni żołnierze są najgroźniejsi. Tacticale chowający się za przeszkodami, z Railgunem w rękach, to murowany gwóźdź do trumny. Niezbyt wytrzymali - posiadają zaledwie 125 punktów zdrowia.
Najbezpieczniej eksterminować ich po kolei przy pomocy Railguna, z dużej odległości. Należy wyczekać moment, aż żołnierz wychyli się zza przeszkody i wówczas wypalić śmiercionośną wiązkę. Jeśli wpadniesz przez przypadek w większą grupę i nie będzie czasu na zabawę z Railgunem, skorzystaj z usług Shotguna. Strzelaj w głowę - takie trafienia premiowane są dodatkowym bonusem - 2x.

Pieski z umieszczonym na grzbiecie urządzeniem do teleportacji innych Stroggów. Ich ataki (ugryzienie) są bardzo słabe i stosują je rzadko. Teleport Dropper z reguły wyrzuca kulki przyzywające innych żołnierzy i natychmiast wycofuje się do tyłu. Jest stosunkowo wytrzymały (500 punktów zdrowia), ale pojawia się bardzo rzadko - co jest jedyną pociechą.
Gdy tylko zobaczysz psa, natychmiast ruszaj do ataku. Każdy przyzwany żołnierz wroga to przecież dodatkowe kłopoty. Do walki idealnie nadaje się HyperBlaster (blokuje możliwość teleportacji) oraz Rocket Launcher (rakiety niszczą przy okazji wszystkie kulki, za pomocą których materializują się nowi przeciwnicy.

Pojawiają się tylko i wyłącznie w jednym etapie (Waste Processing Facility), ale za to w dużych grupach. Nie są specjalnie wytrzymałe (70 punktów zdrowia), ale mimo to śmiertelnie niebezpieczne. Zombie atakują plując kwasem, który w ekspresowym tempie zmniejsza Twoje siły witalne. Niektórzy przedstawiciele nieumarłych posługują się też strzelbami, ale czynią to bardzo rzadko.
Eliminować przy pomocy karabinów maszynowych (trafienie w głowę dwukrotnie zwiększa zadawane obrażenia) lub z bliskiej odległości strzelbą. Gdy tylko zobaczysz wypluwany przez zombie kwas, natychmiast wycofaj się do tyłu. Rozglądaj się często wokół, gdyż nieumarli poruszają się bardzo cicho i bez problemu mogą zaatakować Cię w najmniej spodziewanych momencie.
0
- Quake 4 - poradnik do gry
- Quake 4: Poradnik do gry
- Quake 4: Przeciwnicy cz.1
- Quake 4: Przeciwnicy cz.2
- Quake 4: Przeciwnicy cz.3
- Quake 4: Przeciwnicy cz.4
- Quake 4: Bronie cz.1
- Quake 4: Bronie cz.2
- Quake 4: Bronie cz.3
- Quake 4: Porady ogólne
- Quake 4: Air Defense Bunker
- Quake 4: Air Defense Trenches
- Quake 4: Hangar Perimeter
- Quake 4: Interior Hangar
- Quake 4: MCC Landing Site
- Quake 4: Operation Advantage
- Quake 4: Canyon
- Quake 4: Perimeter Defense Station
- Quake 4: Aqueducts
- Quake 4: Aqueducts Annex
- Quake 4: Nexus Hub Tunnels
- Quake 4: Nexus Hub
- Quake 4: Strogg Medicial Facilities
- Quake 4: Construction Zone
- Quake 4: Dispersal Facility
- Quake 4: Recomposition Center
- Quake 4: Putrification Center
- Quake 4: Waste Processing Facility
- Quake 4: Operation Last Hope
- Quake 4: Data Storage Terminal
- Quake 4: Data Storage Security
- Quake 4: Data Storage Terminal - Powrót
- Quake 4: Tram Hub Station
- Quake 4: Tram Rail
- Quake 4: Data Processing Terminal
- Quake 4: Data Processing Security
- Quake 4: Data Processing Terminal - Powrót
- Quake 4: Data Networking Terminal
- Quake 4: Data Networking Security
- Quake 4: Nexus Core
- Quake 4: The Nexus
- Quake 4: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany144074 Legionista
Nie przesadzacie troche :P ? Moze jeszcze poradnik do serious sama 2 ?
Soulcatcher Legend
Z naszego doświadczenia wynika że ludzie chcą takich poradników i to chcą bardzo skoro za nie płacą.
maciek_ssi Legend
aby stwierdzic, czy poradnik jest potrzebny, wystarczy poczytac posty dotyczace danej gry zaraz po premierze
zanonimizowany59755 Legend
W Quake 2 to było BFG 10 000 , nie 9 (Infidel!! You shall be punished)
Cainoor Legend
Ja korzystałem z poradnika do Half-Life2. Pewnie do Quake4 (gdy w niego zagram) także skorzystam. Nie lubie myśleć w gierkach, gdzie myślenie nie jest wskazane ;)
zanonimizowany14682 Generał
A ja wlasnie dodałem posta do poradnika Fear, pisząc o tym że po co taki poradnik...
Patrze tutaj..pierwszy post..:)
Co za zbieg okoliczności :)
Marder Senator
Panowie poradnik poradnikiem a powiedzci lepiej jaką komendę wpisać żeby zobaczyć ile fps-ów wyciskam ?
zanonimizowany349157 Junior
Gram już chyba parę dobrych godzin, a tu końca niewidać. Postanowiłem zajrzeć do poradnika, jak długo mi jeszcze zejdzie z Quake'a 4, a tu w mordę jeż ajeszcze 15 misji. Teraz jetsem w tej, której trzeba zabijać nieumarłych. I mam dosyć, już chodzenia samemu po ciemnych korytarzach. Ja chcę w grupie marines, bo tak jakos jaśniej. Quake 4, góra 8+
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
