[35] The Well of Ancestors (szyb przodków) | Prince of Persia Dwa Trony
Aktualizacja:
35. The Well of Ancestors (szyb przodków)
![]() | Wejdź na okratowany balkon. Na prawo od wejścia, przy samej ścianie brakuje kawałka obarierowania, ustaw się w tym miejscu. Pobiegnij poziomo po ścianie na widoczną w oddali platformę. Przedłuż bieg dagertailem o wyżej położoną pochodnię. Z platformy kontynuuj bieg poziomy i ponownie użyj bicza na pochodnię z tym, że wylądujesz tym razem na kładce. Wejdź na nią, po czym przejdź na jej koniec. |
![]() | Włącz widok panoramiczny, by rzucić okiem na okolicę i zastanowić się nad sposobem dostania na niższe poziomy. Z końca kładki wybij się w lewo na łańcuch, przedłużając lot daggertailem o drążek z dwoma lampionami. Zjedź po łańcuchu w dół. Opuść się na kładkę, po czym szybko (ten kawałek deski jest nietrwały i po chwili odłamuje się) idź po niej w stronę muru skręcając w jej prawą odnogę. Skocz na półokrągłą platformę na wprost, ustaw się przy ścianie tak, by ją mieć po lewej stronie. |
![]() | Pobiegnij po murze poziomo zahaczając po drodze biczem o pochodnię, a wylądujesz na platformie z wejściem do malutkiej komnaty. Wejdź do niej i rozbij wszystkie dzbany, uzupełnisz nadwątlone zdrowie. Wróć na platformę, daj susa na lewo na długą kładkę. Przesuń się błyskawicznie (końcówka kładki po chwili łamie się) w stronę ściany, a następnie opuść się na kładkę pod tobą i z niej niżej na platformę. Obróć się i stań przy murze tak, by mieć go po prawej stronie. |
![]() | Pobiegnij poziomo po ścianie przedłużając dwukrotnie bieg daggertailem na pochodniach. W efekcie wylądujesz na kolejnej platformie. Stąd kontynuuj bieg poziomy po ścianie przedłużając sobie raz drogę biczem o pochodnię. Nad platformą, na którą dotarłeś rozciąga się kamienny występ, wskocz na niego. Przesuń się po nim w lewo do końca, po czym opuść się na półkę z wejściem do komnaty. |
![]() | W pomieszczeniu nie ma w zasadzie nic ciekawego. No, może poza szóstką Reptusów i jedną Zjawą, którzy z całych starają dobrać ci się do skóry. Zlikwiduj cały ten inwentarz, uzupełnisz sobie przynajmniej energię. Wyjdź z komnaty na półkę, skieruj się w prawo. Pobiegnij poziomo po ścianie na platformę, przejdź za załom mur. Na samym końcu platformy zwieś się z niej i opuść niżej w niszę utworzoną przez skały. Zaparty kończynami zsuń się w dół, a następnie zeskocz na półkę pod tobą. |
![]() | Stoisz u progu wejścia do małej komnaty, odwiedź ją. Wewnątrz znowu tylko wrogowie. Zabij czwórkę Reptusów i opuść pomieszczenie. Zwróć się twarzą w stronę środka sali. Twoje zadanie to dostanie się na jej przeciwległy koniec. W związku z tym wybij się przed siebie w stronę drążków ze świecącymi lampionami, dwukrotnie przedłuż lot o wspomniane drążki i tym sposobem wylądujesz na platformie po drugiej stronie lokacji. Przejdź szybko do ściany, bo kawałek platformy przy krawędzi przepaści jest niestabilny. |
![]() | Ustaw się tak, by mieć mur po swojej prawej stronie. Pobiegnij poziomo po ścianie przedłużając dwukrotnie bieg daggertailem o wysoko tkwiące pochodnie. Wylądujesz na kładce, opuść się z niej w dół na następną kładkę i ostatecznie zeskocz na platformę poniżej. Włącz widok panoramiczny, by objąć wzrokiem szerszą perspektywę wokół ciebie. Ustaw się przy ścianie po lewej stronie i pobiegnij po niej poziomo, używając czterokrotnie bicza na pochodniach do przedłużenia biegu. Po tych akrobacjach osiągniesz platformę z niewielką niszą. |
![]() | Wejdź do niszy i rozbij garnki dla uzupełnienia energii. Obróć się w prawo, a następnie wybij się w stronę wysoko wiszącej belki z lampionami. Użyj na niej daggertaila do przedłużenia skoku i w efekcie wyląduj u wlotu do korytarza. Udaj się nim przed siebie, zbiegnij w dół po schodach do szerszej, przylegającej do przepaści komnaty. Wymachując toporkami, nadciągnie sześciu Reptusów. Naucz ich twoim łańcuchem moresu, po czym podejdź do krawędzi urwiska i wejdź na wąski występ, ciągnący się wzdłuż skalnej ściany. |
![]() | Obróć się w lewo, pobiegnij poziomo po ścianie na pobliską półkę. Zejdź kawałek schodkami w dół i kontynuuj poziomy bieg po ścianie na dwie kolejne platformy (z małym przystankiem na pierwszej). Udaj się teraz w lewo wąskim przejściem w stronę środka sali. Otoczy cię sześć Zjaw, zlikwiduj je nie przejmując się ich nożami. Po walce wejdź na kładkę po prawej i skocz w niszę między dwiema zbiegającymi się skałami. Zaparty mocno kończynami zjedź w dół, zeskocz na platformę. |
![]() | Udaj się na lewo i kawałek dalej wejdź w korytarz na prawo. Za załomem muru skręć w lewo, dojdziesz do urwiska. Stań przy lewej ścianie i po pobiegnij po niej poziomo na występ w przeciwległej skale. Uważaj na groźne, poruszające się w pionie tarcze, by nie obcięły ci tego i owego. Pobiegnij wtedy, gdy bliższa tobie tarcza ruszy z dolnej pozycji ku górze. Po osiągnięciu występu szybko opuść się na ręce i przesuń do końca w prawo, bo droga zapada się pod tobą. Dopiero za załomem skały jest bezpiecznie, tutaj możesz chwilę odpocząć. |
![]() | Opuść się na występ pod tobą, błyskawicznie wdrap się na niego (po chwila zapada się) i przesuń do końca na lewo. Następnie wybij się do tyłu na przeciwległą ścianę łapiąc się kolejnego występu. Przejdź po nim na rękach w prawo. Aby dostać się do widocznego opodal wyjścia, musisz dosięgnąć parapetu pod tobą, chronionego przez poruszającą się w płaszczyźnie poziomej tarczę. Jak tego dokonać? Daj susa do tyłu na przeciwną ścianę, z niej skocz z powrotem na mur z tarczą, znów się odbij do tyłu i znów do przodu. W tym momencie powinieneś złapać się docelowego parapetu. |
![]() | By w czasie skakania z muru na mur nie zawadziła cię ostra jak brzytwa tarcza, zacznij pierwszy skok w momencie, gdy tarcza będzie dokładnie pod tobą. Uczepiony parapetu, przejdź po nim w prawo do poziomu podłogi i wdrap się na nią. Skręć na lewo w korytarz, podejdź do trzech obracających się wielkich traków. Są położone bardzo blisko siebie, więc przebiegnij je za jednym zamachem, najlepiej przy lewej ścianie. Zacznij bieg, gdy w pierwszym traku właśnie skończy się ostra płaszczyzna i w podłodze pojawi się prześwit. |
![]() | Po wyminięciu pułapki z trakami skręć w prawo. Dojdź do krawędzi przepaści, wybij się na wprost. Przedłuż daggertailem lot o drążek z chorągiewką i wyląduj na platformie naprzeciw. Grunt się zaraz zapadnie, więc skocz szybko na prawą ścianę łapiąc się szczeliny w murze. Przejdź na rękach do końca w prawo, po czym przeskocz na ścianę do tyłu dosięgając występu w murze. Opuść się z niego w dół na dwa kolejne występy. Z najniżej położonego przejdź w prawo na posadzkę korytarza, a następnie podąż schodami w górę korytarza. |
![]() | Przed tobą jeden poprzeczny i dwa poziome traki. Przebiegnij pułapkę środkiem w momencie, gdy poprzeczny trak schowa na moment swoje groźne ostrza w podłodze. Tuż za nim przeturlaj się przez obszar będący w zasięgu poziomych traków, dzięki temu nie powinny cię sięgnąć. Dojdź do załomu korytarza. Zanim skręcisz w lewo, włącz widok panoramiczny. Przyjrzyj się dokładnie miejscom występowania szczelin i występów w korytarzu przed tobą. Przejście kolejnej pułapki nie będzie proste. |
![]() | Stoisz przed dwoma poziomymi, obrotowymi klocami w podłodze, za którymi rozciąga się przepaść. Ustaw się blisko ściany po lewej i zaczekaj, aż kloce schowają w podłodze kolce obracając się na wierzch gładką powierzchnią. Gdy tylko tak się stanie, przemknij szybko po nich i nad przepaścią pobiegnij poziomo po lewej ścianie (uwaga na strzały z prawej strony!). Gdy dosięgniesz odskoczni, odbij się od niej na przeciwny mur łapiąc się występu. Wejdź na niego, idź nim w prawo, a następnie podskocz do góry i wdrap się na kolejny występ. |
![]() | Wybij się teraz do tyłu na przeciwległą ścianę, a dosięgniesz podłużnej szczeliny w murze. Przejdź na rękach w prawo nad posadzkę i zeskocz na nią. Uważaj przy opadaniu na podłogę, aby nie zahaczyły cię obracające się poniżej ostrza. Stań przed pułapką z trzema poziomymi trakami w ścianach. Jako, że po lewej stronie wirują dwie tarcze, a po prawej jedna, próbuj szczęścia prawą stroną (ale bliżej środka, nie przy samej ścianie). Gdy trak schowa się na moment w ścianie ostrą połówką, przeturlaj się pod nim. Nie powinien cię zranić. |
![]() | Przed krawędzią przepaści obróć się w lewo, twarzą do drugiego z traków. Nad nim, w ścianie znajduje się podłużna szczelina. Wbiegnij w tym miejscu pionowo na mur w momencie, gdy trak na moment schowa się w ścianie. Złap się szczeliny. Przejdź na rękach w prawo do jej końca. Zlokalizuj rzeźbę głowy na przeciwnej ścianie, strzel w nią daggertailem i pociągnij do siebie. Wyciągniesz rzeźbę wraz z dużym blokiem skalnym, skocz na niego. Obróć się w lewo i daj susa na widniejącą w murze po przeciwnej stronie szczelinę. Przejdź nią w prawo nad podłogę, opuść się na dół. |
![]() | Do przejścia masz kolejną trójkę traków, tym razem w układzie: dwie pionowe tarcze w ścianach, jedna w podłodze. To dość łatwa przeszkoda do przejścia. Sugeruj się tylko trakiem w podłodze. Gdy jego ostrza wsuną się na chwilę w podłoże, przemknij szybko środkiem nad nim i całą pułapką. Kawałek dalej tkwi w podłodze ozdobny kafel. Nadepnij go, a otworzysz drzwi na wprost, wbiegnij w nie. |
![]() | Znajdziesz się ciemnej komnacie. Na jej środku, ku swemu przerażeniu i rozpaczy znajdziesz ciało króla Persji, swego ojca. W żałości i ogromnej determinacji udaje ci się zdusić panującego nad twym ciałem Mrocznego Księcia i przemieniasz się w swoją normalną postać. Jeszcze chwila zadumy nad ciałem ojca i ruszasz w dalszą drogę, zabierając jego królewską szablę. Od tej chwili nie możesz jej wymieniać na inną broń dodatkową ani wyrzucić. Nie ma zresztą takiej potrzeby, ponieważ ma dużą siłę rażenia i się nie zużywa. Jej przydatność sprawdzisz zresztą szybciej, niż myślałeś. |
![]() | W chwilę po odstąpieniu od ciała ojca zaatakuje cię 12 Reptusów. W normalnych okolicznościach walka z nimi byłaby dość trudna, teraz jednak, przy pomocy królewskiej szabli to łatwizna. Gdy będzie po wszystkim, znajdź w ścianie duże, rzeźbione wrota. Podejdź do nich i roztrzaskaj je nowym nabytkiem (domyślnie przyciśnij i przytrzymaj klawisz "E"). Wejdź do nowego pomieszczenia, po prawej stronie znajdziesz fontannę, napij się wody. |
![]() | Udaj się na lewo od fontanny. Znajdziesz się w ogromnej sali kolumnowej, w której jakaś niszczycielska siła zdemolowała większą część podłogi. Aby ją przejść, czeka cię trochę skakania. Pierwsze zapadlisko przebiegnij poziomo po lewej ścianie. Tuż po wylądowaniu czeka cię potyczka z niewidzialnym Kameleonem. Aby uniknąć jego niespodziewanego ataku, zadawaj ciosy na oślep w powietrze. Gdy wróg się zbliży, na pewno go trafisz, a wtedy przestanie być niewidzialny. Po walce idź prosto przed siebie i następną przepaść po prostu przeskocz. Zabij kolejne dwa Kameleony. |
![]() | Przeskocz teraz zapadlisko po lewej. Znajdziesz szkatułę z 10 kredytami piasku (sand credits). Wróć do miejsca, w którym walczyłeś z Kameleonami i udaj się tym razem w prawo i kawałek dalej skręć jeszcze raz w prawo. Następną przepaść przebądź przebiegając poziomo po lewej ścianie. Idź na wprost, po czym przeskocz kolejną rozpadlinę i zabij Kameleona. |
![]() | Skieruj się na prawo, dojdź do końca półki. Znajdziesz się w wąskiej wnęce między ścianami. Ustaw się twarzą do muru po prawej, wbiegnij pionowo na niego i odbij na lewą ścianę, z niej na prawą, na lewą itd. aż złapiesz się krawędzi podłogi po prawej stronie. Wdrap się na nią i zlikwiduj Kameleona. Idź prosto, a następnie skręć w lewo i przeskocz urwisko. Za urwiskiem skieruj się na prawo. Gdy dojdziesz do kolejnej rozpadliny, omiń ją biegnąc poziomo po lewej ścianie. |
![]() | Zwróć się teraz w prawo, daj susa przez przepaść na niewielką półeczkę i z niej skocz dalej na wprost. Dojdź do ściany, skręć przy niej w lewo. Następną przepaść przebądź biegnąc poziomo po prawej ścianie. Patrząc przed siebie ujrzysz w oddali fontannę, ale nie dasz rady dotrzeć do niej w linii prostej, gdyż jest za daleko. |
![]() | Obróć się zatem w lewo i przeskocz przez urwisko na półkę. Z niej oddaj kolejny skok na wprost, po czym daj susa przez przepaść na prawo. Udaj się w lewo i zaraz potem w prawo, a dojdziesz do ściany. Stań przy ścianie tak, by mieć ją po lewej stronie, a następnie pobiegnij po niej poziomo omijając urwisko. Teraz już tylko ostatni sus przed siebie i oto znajdujesz się w narożu ogromnej sali, tuż przy wyjściu. Zanim ją jednak opuścisz, skorzystaj z fontanny stojącej przy drzwiach. |
0
- Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry
- Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry
- Poradnik do gry - [01] The Ramparts (wały obronne) | Prince of Persia Dwa Trony
- [02] Harbor District (dzielnica portowa) | Prince of Persia Dwa Trony
- [03] The Streets of Babylon (ulice Babilonu) | Prince of Persia Dwa Trony
- [04] The Palace Balcony (balkony pałacowe) | Prince of Persia Dwa Trony
- [05] The Palace (pałac) | Prince of Persia Dwa Trony
- [06] The Throne Room (sala tronowa) | Prince of Persia Dwa Trony
- [07] The Trapped Hallway (korytarz pułapek) | Prince of Persia Dwa Trony
- [08] The Ruined Palace (zrujnowany pałac) | Prince of Persia Dwa Trony
- [09] The Royal Chambers (pokoje królewskie) | Prince of Persia Dwa Trony
- [10] The Sewers (kanały) | Prince of Persia Dwa Trony
- [11] The Tunnels (tunele) | Prince of Persia Dwa Trony
- [12] The Fortress (twierdza) | Prince of Persia Dwa Trony
- [13] The Lower City (dolne miasto) | Prince of Persia Dwa Trony
- [14] The Lower City Rooftops (szczyty dachów dolnego miasta)
- [15] The Arena (arena) | Prince of Persia Dwa Trony
- [16] The Arena Tunnel (tunel pod areną) | Prince of Persia Dwa Trony
- [17] The Balconies (balkony) | Prince of Persia Dwa Trony
- [18] The Dark Alley (mroczna aleja) | Prince of Persia Dwa Trony
- [19] The Temple Rooftops (dachy świątyni) | Prince of Persia Dwa Trony
- [20] The Temple (świątynia) | Prince of Persia Dwa Trony
- [21] The Marketplace (rynek) | Prince of Persia Dwa Trony
- [22] The Market District (dzielnica targowa) | Prince of Persia Dwa Trony
- [23] The Bowery (buduar) | Prince of Persia Dwa Trony
- [24] The Brothel (dom publiczny) | Prince of Persia Dwa Trony
- [25] The Plaza (plac) | Prince of Persia Dwa Trony
- [26] The Upper City (wyższe miasto) | Prince of Persia Dwa Trony
- [27] The City Gardens (miejskie ogrody) | Prince of Persia Dwa Trony
- [28] The Canal (kanał) | Prince of Persia Dwa Trony
- [29] The Promenade (promenada) | Prince of Persia Dwa Trony
- [30] The Royal Workshop (królewski warsztat) | Prince of Persia Dwa Trony
- [31] The King's Road (królewska droga) | Prince of Persia Dwa Trony
- [32] The Palace Entrance (wejście do pałacu) | Prince of Persia Dwa Trony
- [33] The Hanging Gardens (wiszące ogrody) | Prince of Persia Dwa Trony
- [34] The Structure's Mind (dusza budowli) | Prince of Persia Dwa Trony
- [35] The Well of Ancestors (szyb przodków) | Prince of Persia Dwa Trony
- [36] The Labyrinth (labirynt) | Prince of Persia Dwa Trony
- [37] The Underground Cave (podziemna grota) | Prince of Persia Dwa Trony
- [38] The Royal Kitchen (królewska kuchnia) | Prince of Persia Dwa Trony
- [39] The Secret Passage (sekretne przejście) | Prince of Persia Dwa Trony
- [40] The Lower Tower (niższa wieża) | Prince of Persia Dwa Trony
- [41] The Middle Tower (średnia wieża) | Prince of Persia Dwa Trony
- [42] The Upper Tower (wyższa wieża) | Prince of Persia Dwa Trony
- [43] The Terrace (taras) | Prince of Persia Dwa Trony
- [44] The Mental Realm (umysłowy zakres) | Prince of Persia Dwa Trony
- Broń | Prince of Persia Dwa Trony
- [Przeciwnicy] Wojownicy | Prince of Persia Dwa Trony
- [Przeciwnicy] Bossowie | Prince of Persia Dwa Trony
- Metody walki | Prince of Persia Dwa Trony
- Wrota Piasku | Prince of Persia Dwa Trony
- Fontanny Światła | Prince of Persia Dwa Trony
- Moce Piasków Czasu | Prince of Persia Dwa Trony
- Widok panoramiczny | Prince of Persia Dwa Trony
- Bonusy | Prince of Persia Dwa Trony
- Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry
Komentarze czytelników
iserab Junior
ja tez potrzebuje save po blizniakach, gra mi sie wiesza. prosze o pomoc. save mozna wyslac na maila [email protected]
Z gory dziekuje!
zanonimizowany764171 Junior
co mam zrobić kiedy na arenie zawieszam się na tym spasionym typie i chce go ciachnąć w palce on mnir łapie
zanonimizowany782567 Junior
poradnik super
przy szóstym zdjęciu pisze żeby opaść na platformę mogę wiedzieć jak to zrobić ??
zanonimizowany912620 Junior
Co oznacza ośmioramienna gwiazda często występująca podczas gry?
zanonimizowany1017165 Junior
Czy da się coś zrobić bo pomiąłem 4 fontanny światła ,a nie chcę zaczynać gry od początku ? Proszę o szybka pomoc
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.