[19] The Temple Rooftops (dachy świątyni) | Prince of Persia Dwa Trony
Aktualizacja:
19. The Temple Rooftops (dachy świątyni)
![]() | Udaj się w stronę dziedzińca świątyni, na prawo od fontanny. Po wyjściu na świeże powietrze spotkasz Farah. Po chwili ujrzycie świetlistą postać Wezyra, płynącą w oddali nad ziemią. Jest poza twoim zasięgiem i niebawem zniknie wam z oczu. Czas na działanie. Opuść się na ziemię z platformy, na której stoisz. Zaatakuje cię nowy rodzaj nieprzyjaciół - Kameleony (Chameleons). Po dość drobnych kłopotach (wrogowie są niewidoczni aż do momentu pierwszego ich trafienia) zabij szóstkę adwersarzy i skieruj się na lewo. |
![]() | Dojdziesz do świątyni. Naprzeciw okazałych schodów prowadzących do wejścia (zamkniętego), przy ścianie znajdziesz rzeźbioną szkatułę z 10 kredytami piasku (sand credits). Po wytrząśnięciu jej zawartości wróć pod platformę, z której opuściłeś się na dziedziniec i idź tym razem w drugą stronę. Skręć za załomem w prawo, a w chwilę potem jeszcze raz w prawo. Jeśli nie masz dodatkowej broni, to przy kolumnie, między dwiema żelaznymi kratami jest stojak z bronią. |
![]() | Naprzeciwko, w murze ogromnego filara tkwi relief. Wbiegnij pionowo na filar i wbij w płaskorzeźbę sztylet. Z tej pozycji podskocz do góry, złap się ozdobnego kamiennego fryzu. Przytrzymując się rękami, przejdź na prawo na przeciwną stronę filara. Ustaw się plecami do najbliższej kolumny i skocz na nią. Wejdź na jej szczyt, zlokalizuj relief na ścianie sąsiedniego budynku. Wybij się na relief zatapiając w nim ostrze sztyletu. Z tej pozycji odbij na prawo, pobiegnij poziomo po ścianie i wybij się z odskoczni na balkon tuż obok. |
![]() | Obserwująca twoje poczynania Farah przyjdzie ci teraz z pomocą, strącając strzałą wiszący opodal dzwon. Skocz na taras, na który spadł dzwon. Bądź czujny, bo czai się tam Kameleon. Po uśmierceniu go przesuń dzwon pod dziurę w murze, straszącą nad twoją głową. Wejdź na dzwon, wbiegnij pionowo po ścianie, złap się krawędzi dziury i wejdź przez nią do wnętrza budynku. |
![]() | Przed tobą, w murze tkwi prostokątny mechanizm. Wbiegnij pionowo na ścianę i wbij sztylet w rowek mechanizmu, a opadając otworzysz dwoje drzwi. Do pierwszych z nich pobiegnie Farah, ty musisz dostać się do drugich, na lewo od ciebie. Puść się mechanizmu, zeskocz z dziury na dzwon, a następnie pobiegnij poziomo po ścianie w stronę balkonu z otwartym przejściem. Złap się krawędzi balkonu, wdrap na niego i przejdź przez drzwi. |
![]() | Wewnątrz budynku skręć w lewo. Pomedytuj nad przepaścią i pobiegnij poziomo po lewym murze na przeciwległą ścianę. Przejdź kamiennym występem w prawo. Przed załomem zlokalizuj relief po drugiej stronie przepaści. Skocz na niego wbijając nań sztylet. Wybij się z tej pozycji w lewo i biegnąc poziomo po ścianie dopadnij kamiennego parapetu. Jest kruchy i trzeszczy pod stopami, więc zanim się zawali, przesuń się szybko na lewo do końca. Gdy dojdziesz do ściany, skocz na relief po lewej i zatop w nim ostrze noża. |
![]() | Wisząc uczepiony płaskorzeźby odbij na prawo. Biegnąc poziomo po ścianie dopadnij kamiennego występu. Przejdź po nim do końca w prawo, podskocz i wbij sztylet w relief nad tobą. Skocz teraz do tyłu na przeciwległą ścianę, w której zamontowany jest prostokątny mechanizm. Wbij ostrze w rowek mechanizmu, a opadając wysuniesz kamienny parapet pod tobą. Opadnij na niego, przesuń się na jego lewy kraniec. |
![]() | Daj susa na występ w przeciwległej ścianie. Jest niestabilny, więc od razu podskocz, by złapać się kamiennego parapetu powyżej. Wdrap się na niego i zanim się zapadnie, błyskawicznie przejdź na lewo. Przy jego końcu podskocz do góry łapiąc się szczeliny w murze, ciągnącej się nad twoją głową. Przemieść się na rękach w prawo, za załomem opuść się w dół na kamienny występ. Idź po nim w prawo i przed końcem wybij się do tyłu na przeciwległą ścianę. Wpadniesz na relief, wbij w niego sztylet. |
![]() | Odbij z reliefu na lewo i biegnąc poziomo po ścianie wybij się z niej mocno przed załomem. Przelecisz na lewo nad przepaścią, a następnie wylądujesz na podłodze korytarza. Idź na wprost, wbiegnij pionowo na ścianę i złap się występu. Wejdź na niego, skocz do tyłu osiągając krawędź posadzki wyższego piętra. Wdrap się na podłogę i wyjdź bramą na dziedziniec budynku. Opadnie cię grupa Ogarów, więc jeśli nie masz dodatkowej broni, wbiegnij pomiędzy dwie okrągłe, rozwalone wieże. Przy ścianie znajduje się stojak z bronią. |
![]() | Po posiekaniu całej piątki Ogarów cofnij się i skieruj na prawo od bramy wejściowej na dziedziniec. Włącz widok panoramiczny, by wytyczyć dalszą drogę oraz zlokalizować przydatne nierówności w murze. Wejdź na duży głaz przy ścianie, pobiegnij po niej poziomo wprost nad przepaść i gdy zatoczysz spory łuk, odbij się mocno od muru dosięgając drążka nad tobą. Rozbujaj się i wybij na wprost, na prostokątny mechanizm w ścianie rozwalonej wieży. Wbij sztylet w podłużny rowek mechanizmu, a opadając spowodujesz wysunięcie kamiennego bloku w głębi podwórza. |
![]() | Zeskocz na ziemię i pobiegnij do wysuniętego bloku. Wbiegnij pionowo na niego, po czym puść się poziomym biegiem po murze na prawo. Wylądujesz na drewnianej podłodze zrujnowanej wieży. Pobiegnij poziomo po wewnętrznej ścianie budowli i na łuku wybij się do tyłu na drążek. Z drążka skocz na wysoko wystający kawałek muru z wieży, stań na nim. Zlokalizuj ścianę z reliefem opodal. Daj susa na platformę pod płaskorzeźbą, wbiegnij pionowo na ścianę i wbij sztylet w relief. |
![]() | Z pozycji wiszącej odbij się na lewo, pobiegnij poziomo po ścianie i przed załomem oddaj skok na drążek, wystający z sąsiedniego muru. Rozbujaj się, po czym przeskocz na belkę na wprost, stań na niej. Wybij się ponownie w lewo i osiągnij wysokie pomieszczenie nad dziedzińcem, na którym znajdują się Wrota Piasku. Opuść się na dół na dziedziniec i zabij (rekomendowany atak speed kill) trzech Strażników, w tym Strażnika Piasku. Ten ostatni stoi najbliżej Wrót i lepiej dla ciebie, by nie zdążył wbić swego noża w magiczny stos (posiłki!) |
![]() | Po wyczyszczeniu podwórka z nieprzyjaciół podejdź do Wrót Czasu. Wbij sztylet w stos - otrzymasz piąty slot piasku. Przepchnij leżący obok dzwon w naroże po drugiej stronie dziedzińca. Znajdują się tam dwa ułożone pionowo reliefy. Dosuń dzwon do muru z reliefami, wejdź na niego. Wbiegnij pionowo na ścianę i wbij sztylet w niższą płaskorzeźbę. Z tej pozycji wybij się do góry zatapiając ostrze w relief powyżej. Podskocz, chwyć się szczytu ściany i wyjdź na górę. |
![Rozmieszczenie mechanizmów obrotowych na poziomie 19. The Temple Rooftops - [19] The Temple Rooftops (dachy świątyni) | Prince of Persia Dwa Trony - Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/481/2808796.jpg)
Znajdujesz się na dość dużym skwerze z trzema mechanizmami obrotowymi. Na jednej z wież pojawi się Farah. Zaproponuje, byś odpowiednio pomanipulował przy mechanizmach, aby mogła wydostać się z lokacji. Idź do mechanizmu (1), czyli przeskocz barierkę na wprost i zeskocz na posadzkę rozwalonej baszty. Wbiegnij pionowo na mur naprzeciw, przeskocz barierkę. Złap za dźwignię i obróć wspomniany mechanizm.
![]() | Wróć teraz do zrujnowanej baszty. Wejdź na kamienny stół, ustaw się pod reliefem. Wbiegnij pionowo na ścianę wbijając w płaskorzeźbę sztylet. Odbij w prawo, pobiegnij poziomo po murze i wbij ostrze w sąsiedni relief. Wisząc na trzonku noża, powtórz znowu poprzednią akcję dosięgając tym razem ostatniej płaskorzeźby na prawo. Podskocz do góry, przesadź dziurę w murze i opuść się na trawę po drugiej stronie baszty. Obróć mechanizm (2), a następnie (3). Dzięki temu otworzy się droga dla Farah. |
![]() | Podejdź z powrotem do mechanizmu (2) i przełącz dźwignię. Łuczniczka przebędzie następny odcinek trasy. Po raz trzeci złap za lewarek i obróć mechanizm (2), a Farah osiągnie kolejną wieżę. W tym momencie zaatakują cię cztery Ogary, zabij je. Po walce wróć z powrotem do zrujnowanej baszty, przedostań się przez nią do mechanizmu (1) i obróć go. |
![]() | Otwarłeś drogę Farah, więc i ona pomoże teraz tobie, zestrzeliwując strzałą dzwon wiszący przy sklepieniu rozbitej baszty. Pobiegnij do dzwonu, a następnie przepchnij go do muru, w którym widnieje prostokątny mechanizm z rowkiem. Wejdź na dzwon, wbiegnij pionowo na mechanizm i wbij w niego sztylet. Opadając otworzysz drzwi po lewej, udaj się do nich. Wejdź do wnętrza budynku i skręć na prawo. |
![]() | Przed tobą przepaść. Przejdź na wąski występ przy lewym murze i przesuwaj się po nim ostrożnie naprzód. Gdy droga się skończy, zlokalizuj relief na przeciwległej ścianie. Daj susa na płaskorzeźbę, wbijając w nią sztylet. Wybij się z niej na lewo i biegnąc poziomo po ścianie dotrzyj do podłogi korytarza. Podejdź do muru naprzeciw przepaści. Wbiegnij pionowo na niego i wbij sztylet w relief nad tobą. Podskocz do góry chwytając się występu, wdrap się na niego. Przejdź na prawo, skocz na wyższy występ. Idź na lewo do końca, podskocz i wejdź na malutki kamienny parapet nad tobą. |
![]() | Z parapetu wybij się do tyłu na przeciwległą ścianę, w której tkwi relief. Wbij w płaskorzeźbę sztylet, a następnie odbij się z niej na lewo. Biegnąc poziomo po ścianie osiągnij krawędź posadzki. Wdrap się na podłogę. Udaj się korytarzem na prawo, a zaraz potem na lewo. Kawałek dalej, przy ścianie stoi fontanna. To był trudny poziom, więc pij ile sił. |
0
- Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry
- Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry
- Poradnik do gry - [01] The Ramparts (wały obronne) | Prince of Persia Dwa Trony
- [02] Harbor District (dzielnica portowa) | Prince of Persia Dwa Trony
- [03] The Streets of Babylon (ulice Babilonu) | Prince of Persia Dwa Trony
- [04] The Palace Balcony (balkony pałacowe) | Prince of Persia Dwa Trony
- [05] The Palace (pałac) | Prince of Persia Dwa Trony
- [06] The Throne Room (sala tronowa) | Prince of Persia Dwa Trony
- [07] The Trapped Hallway (korytarz pułapek) | Prince of Persia Dwa Trony
- [08] The Ruined Palace (zrujnowany pałac) | Prince of Persia Dwa Trony
- [09] The Royal Chambers (pokoje królewskie) | Prince of Persia Dwa Trony
- [10] The Sewers (kanały) | Prince of Persia Dwa Trony
- [11] The Tunnels (tunele) | Prince of Persia Dwa Trony
- [12] The Fortress (twierdza) | Prince of Persia Dwa Trony
- [13] The Lower City (dolne miasto) | Prince of Persia Dwa Trony
- [14] The Lower City Rooftops (szczyty dachów dolnego miasta)
- [15] The Arena (arena) | Prince of Persia Dwa Trony
- [16] The Arena Tunnel (tunel pod areną) | Prince of Persia Dwa Trony
- [17] The Balconies (balkony) | Prince of Persia Dwa Trony
- [18] The Dark Alley (mroczna aleja) | Prince of Persia Dwa Trony
- [19] The Temple Rooftops (dachy świątyni) | Prince of Persia Dwa Trony
- [20] The Temple (świątynia) | Prince of Persia Dwa Trony
- [21] The Marketplace (rynek) | Prince of Persia Dwa Trony
- [22] The Market District (dzielnica targowa) | Prince of Persia Dwa Trony
- [23] The Bowery (buduar) | Prince of Persia Dwa Trony
- [24] The Brothel (dom publiczny) | Prince of Persia Dwa Trony
- [25] The Plaza (plac) | Prince of Persia Dwa Trony
- [26] The Upper City (wyższe miasto) | Prince of Persia Dwa Trony
- [27] The City Gardens (miejskie ogrody) | Prince of Persia Dwa Trony
- [28] The Canal (kanał) | Prince of Persia Dwa Trony
- [29] The Promenade (promenada) | Prince of Persia Dwa Trony
- [30] The Royal Workshop (królewski warsztat) | Prince of Persia Dwa Trony
- [31] The King's Road (królewska droga) | Prince of Persia Dwa Trony
- [32] The Palace Entrance (wejście do pałacu) | Prince of Persia Dwa Trony
- [33] The Hanging Gardens (wiszące ogrody) | Prince of Persia Dwa Trony
- [34] The Structure's Mind (dusza budowli) | Prince of Persia Dwa Trony
- [35] The Well of Ancestors (szyb przodków) | Prince of Persia Dwa Trony
- [36] The Labyrinth (labirynt) | Prince of Persia Dwa Trony
- [37] The Underground Cave (podziemna grota) | Prince of Persia Dwa Trony
- [38] The Royal Kitchen (królewska kuchnia) | Prince of Persia Dwa Trony
- [39] The Secret Passage (sekretne przejście) | Prince of Persia Dwa Trony
- [40] The Lower Tower (niższa wieża) | Prince of Persia Dwa Trony
- [41] The Middle Tower (średnia wieża) | Prince of Persia Dwa Trony
- [42] The Upper Tower (wyższa wieża) | Prince of Persia Dwa Trony
- [43] The Terrace (taras) | Prince of Persia Dwa Trony
- [44] The Mental Realm (umysłowy zakres) | Prince of Persia Dwa Trony
- Broń | Prince of Persia Dwa Trony
- [Przeciwnicy] Wojownicy | Prince of Persia Dwa Trony
- [Przeciwnicy] Bossowie | Prince of Persia Dwa Trony
- Metody walki | Prince of Persia Dwa Trony
- Wrota Piasku | Prince of Persia Dwa Trony
- Fontanny Światła | Prince of Persia Dwa Trony
- Moce Piasków Czasu | Prince of Persia Dwa Trony
- Widok panoramiczny | Prince of Persia Dwa Trony
- Bonusy | Prince of Persia Dwa Trony
- Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry
Komentarze czytelników
iserab Junior
ja tez potrzebuje save po blizniakach, gra mi sie wiesza. prosze o pomoc. save mozna wyslac na maila [email protected]
Z gory dziekuje!
zanonimizowany764171 Junior
co mam zrobić kiedy na arenie zawieszam się na tym spasionym typie i chce go ciachnąć w palce on mnir łapie
zanonimizowany782567 Junior
poradnik super
przy szóstym zdjęciu pisze żeby opaść na platformę mogę wiedzieć jak to zrobić ??
zanonimizowany912620 Junior
Co oznacza ośmioramienna gwiazda często występująca podczas gry?
zanonimizowany1017165 Junior
Czy da się coś zrobić bo pomiąłem 4 fontanny światła ,a nie chcę zaczynać gry od początku ? Proszę o szybka pomoc
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.