Zakładki i filtry interfejsu Oxygen Not Included
Aktualizacja:
Na tej stronie odnajdziesz opis zakładek i filtrów interfejsu w grze Oxygen Not Included.

Część interfejsu, która znajduje się w prawym górny rogu ekranu, znajduje się tutaj 7 zakładek, encyklopedia gry i 11 filtrów w OVERLAYS. Każda zakładka widoczna na ekranie ma swoje funkcje. W CONSUMABLES ustalimy co mogą jeść poszczególni duplikanci - zaznaczymy jakiego rodzaju pożywienie mogą spożywać, a także przydzielimy im leki, które mogą zażywać. W VITALS znajdziemy informacje na temat kolonistów, dowiemy się o ich stanie zdrowia, spożytych kaloriach, jego zapotrzebowaniu kalorycznym, męczących go chorobach i poziomie stresu. REPORTS wybierając tą zakładkę znajdziemy wszystkie statystyki kolonii z poszczególnych dni, a także z całości rozgrywki. RESEARCH otwiera okno z drzewami technologii, z jego poziomu można wybierać dalsze kierunki rozwoju i ustalać aktualnie badaną technologie. PRIORITIES pozwala na przydzielanie duplikantów do poszczególnych zadań i nadawać im priorytety wykonywania ich. W zakładce SKILLS po postawieniu SKILL BOARD możemy przydzielać zdobyte przez kolonistów punkty rozwoju i odblokowywać im specjalne umiejętności, jak np. HARD DIGGING, która pozwoli nam przekopywać się przez twardsze minerały. STARMAP umożliwia nam obserwacje galaktyki i odkrywanie nowych atomów. W encyklopedii znajdziemy informacje o wszystkich zasobach i jednostkach, które można spotkać w grze.
Filtry (Overlays) dzielą się na podglądy w konkretnych dziedzinach. Dzięki każdemu z nich, w szybki sposób możesz sprawdzić następujące rzeczy (od lewej do prawej):
- Poziom tlenu w bazie
- Wygląd sieci energetycznej oraz co produkuje i zużywa prąd.
- Poziom temperatury
- Oświetlenie
- Infrastruktura rur z cieczami, pomp i kanalizacji
- Infrastruktura rur z gazami, pomp i wentylacji
- Wystrój w bazie
- Poziom bakterii i zarazków na obiektach
- Farmy, dostępne rośliny i ich stany
- Pokoje na naszej kolonii.
0
Komentarze czytelników
raf666master Junior
Gra ma ogromy potencjał jednak jest jeszcze strasznie niedopracowana a kolejne upgrady pojawiają się zdecydowanie za rzadko więc tworzenie poradnika przy tak wczesnej formie gry uważam za co najmniej karkołomne. Jeśli jednak się już tego podjąłeś to czy możesz uzupełnić go o kilka kwestii:
1.) Podobno da się stworzyć piasek z magmy ?
2.) Co z fosforem który można znaleźć w dolnych partiach?
Reszta jak mi się przypomni
Haako Legionista
@raf666master Hej, dzięki za opinię :) chłopaki z GOL uznali, że łatwiej jest uzupełniać poradnik na bieżąco, niż potem wszystko na raz zrobić. Poza tym, podobnie jak w Don't Starve, comiesięczne aktualizację są dość obfite i może ich być jeszcze kilka, jak nie kilkanaście.
Co do twoich pytań:
1. Wyczytałem na forach, że jest to możliwe acz karkołomne. Piasek powstaje z bardzo mocno podgrzanej ziemi (dirt). Nie udało mi się tego jeszcze sprawdzić i nie wiem jak to będzie wyglądać w kolejnych wersjach, ale możesz spróbować doprowadzić gorącą magmę do złóż piasku lub wybudować magazyn w bardzo gorącym miejscu. Tam zezwól na składowanie ziemi, a potem zdemontuj magazyn i poczekaj aż minerały leżące na ziemi zmienią swój stan pod wpływem ciepła.
2. Krótki wpis o fosforze jest dodany - służy jako nawóz dla Pincha Pepper (ale ma też ukryte właściwości jako gaz - łatwopalny; ciekawe jak fosfor jako gaz będzie się zachowywał jak wprowadzą ogień do gry)
KarolZ Junior
Bazując na kontekście odnoszę wrażenie, że prawidłowym tłumaczeniem dla Hydrogen Generator byłoby generator wodorowy, a nie generator wodoru, jako że on nie generuje wodoru, tylko energię używając wodoru.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
