Struktura bazy a przepływ gazów w Oxygen Not Included
Aktualizacja:

Przepływ gazów po twojej bazie to niezwykle ważna rzecz. Odpowiednio zaprojektowana kolonia, zminimalizuje wszelkie problemy, nawet jeśli wleci jakaś niepożądana substancja. Podstawą jest odpowiednia budowa zwykłych płytek i tych przepuszczających gaz. Przy budowie nowych pomieszczeń pamiętaj o przestronnych wejściach. Budując w pionie, zwłaszcza przy drabinach, zrób jedno lub dwa puste pola (po jednym na każdą stronę drabiny). Duplikanci mogą skakać o jedno pole z drabiny na segment. W tym wypadku, powietrze produkowane w dolnych partiach będzie się szybciej rozchodzić, niż miałoby to miejsce w ciasnych przejściach.
Skoro mowa o produkcji tlenu. Niech twojej maszyny emitujące tlen, nie będą w jednym miejscu, ale w kilku i na najniższych poziomach bazy. Jako, że nie są zbyt ładne i wytwarzają ciepło, nie chcesz ich wewnątrz swojej kolonii. Oprócz szerokich wejść do pomieszczeń i na wyższe lub niższe poziomy, wybuduj płytki przepuszczające gaz w podłogach (zwłaszcza jeśli jest bardzo długa). Dzięki temu tlen będzie unosił się wyżej, a dwutlenek węgla i chlor opadał na najniższe poziomy. Pamiętając o tym, że tlen jest lekkim gazem, zbuduj swoją sypialnie na wyższych poziomach, aby zawsze miały pod dostatkiem powietrza do oddychania. Dzięki takim płytkom w podłogach sypialni, CO2 w nocy będzie opadał i nie przeszkadzał w czasie snu duplikantów. Jednak nie przesadzaj z jego ilością, bo negatywnie wpływa na otoczenie.
Zostało jeszcze 35% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
Komentarze czytelników
raf666master Junior
Gra ma ogromy potencjał jednak jest jeszcze strasznie niedopracowana a kolejne upgrady pojawiają się zdecydowanie za rzadko więc tworzenie poradnika przy tak wczesnej formie gry uważam za co najmniej karkołomne. Jeśli jednak się już tego podjąłeś to czy możesz uzupełnić go o kilka kwestii:
1.) Podobno da się stworzyć piasek z magmy ?
2.) Co z fosforem który można znaleźć w dolnych partiach?
Reszta jak mi się przypomni
Haako Legionista
@raf666master Hej, dzięki za opinię :) chłopaki z GOL uznali, że łatwiej jest uzupełniać poradnik na bieżąco, niż potem wszystko na raz zrobić. Poza tym, podobnie jak w Don't Starve, comiesięczne aktualizację są dość obfite i może ich być jeszcze kilka, jak nie kilkanaście.
Co do twoich pytań:
1. Wyczytałem na forach, że jest to możliwe acz karkołomne. Piasek powstaje z bardzo mocno podgrzanej ziemi (dirt). Nie udało mi się tego jeszcze sprawdzić i nie wiem jak to będzie wyglądać w kolejnych wersjach, ale możesz spróbować doprowadzić gorącą magmę do złóż piasku lub wybudować magazyn w bardzo gorącym miejscu. Tam zezwól na składowanie ziemi, a potem zdemontuj magazyn i poczekaj aż minerały leżące na ziemi zmienią swój stan pod wpływem ciepła.
2. Krótki wpis o fosforze jest dodany - służy jako nawóz dla Pincha Pepper (ale ma też ukryte właściwości jako gaz - łatwopalny; ciekawe jak fosfor jako gaz będzie się zachowywał jak wprowadzą ogień do gry)
KarolZ Junior
Bazując na kontekście odnoszę wrażenie, że prawidłowym tłumaczeniem dla Hydrogen Generator byłoby generator wodorowy, a nie generator wodoru, jako że on nie generuje wodoru, tylko energię używając wodoru.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
