Technologie w Oxygen Not Included
Aktualizacja:
Na tej stronie znajdziesz opis technologii w Oxygen Not Included.

Nowe technologie w Oxygenie z początku zdają się być tylko dodatkiem do gry, jednak z biegiem czasu orientujemy się, że jest to jeden z ważniejszych aspektów naszej rozgrywki. Wraz z rozwojem, poszerzaniem granic naszej kolonii i zwiększającej się ilości duplikantów, będziemy potrzebowali coraz to lepszych technologii. Duplikantom musimy zapewnić dobre warunki do życia, przyśpieszając tym samym dalszy rozwój naszego atomu. Nasze pierwsze badania powinny się skupić wokół drzewek umożliwiających nam produkcje żywności i prądu, dalej powinniśmy zapewnić transportowanie gazów i cieczy. Aby tego dokonać będziemy potrzebowali dwóch budynków z zakładki Stations: Research Station i Super Computer, które pozwolą nam na odblokowywanie kolejnych technologii za pomocą punktów. W grze mamy 3 rodzaje punktów - podstawowe, które otrzymujemy za 100kg piasku (Sandstone), zaawansowane za 25kg wody (water), oraz zaawansowane, które pozyskujemy dzięki Command Capsule (na ten moment w grze jest błąd, który uniemożliwia ich pozyskiwanie). Za podstawowe technologie zapłacimy podstawowymi punktami w ilości 15 punktów, za jedno odkrycie. Koszt każdej kolejnej technologii będzie stopniowo się zwiększał, a do kosztów zostaną dodane punkty średniozaawansowane, dojście do zaawansowanych punktów zajmie nam sporo czasu.

(1) Pierwsze drzewko to najważniejsza gałąź survivalu, czyli pozyskiwanie jedzenia. Mamy tutaj dwie odnogi, krótszą czyli Farming, oraz o jeden poziom dłuższą Ranching. Farming pozwala nam na hodowlę roślin, z której w głównej mierze wytwarzane jest jedzenie. Ranching natomiast skupia się na hodowli zwierząt, które możemy oswoić posiadając duplikanta ze specjalną umiejętnością. Ranching jest zdecydowanie bardziej efektywną i zaawansowaną metodą pozyskiwania pożywienia niż farming. Z ranchingu pozyskamy również produkty pochodne, które mają mieć zastosowanie w przyszłych wersjach. Przed rozwinięciem którejś z odnóg odblokujemy możliwość tworzenia posiłków za pomocą specjalnych maszyn.
(2) Drugie drzewko poświęcone jest pozyskiwaniu energii. Jest to jedno z dwóch najdłuższych drzewek, odblokujemy w nim początkowe zautomatyzowane sposoby pozyskiwania energii jak Coal Generator, w dalszym rozwoju technologii zdobędziemy możliwość produkowania energii za pomocą silników oraz rozmaitych paliw, które będziemy musieli wytworzyć przy użyciu posiadanych surowców. Technologie pozwalają nam na stworzenie w pełni zautomatyzowanego systemu pozyskiwania i zarządzania energią.
(3) Trójka dotyczy głównie duplikantów, ich pracy, oraz pozyskiwania nowych surowców - odblokujemy tutaj Advanced Research, Skill Board, czy Metal Rafinery, warto inwestować w to drzewko, gdyż można przyśpieszyć nim rozgrywkę i to znacznie.
(4) Czwórka dedykowana jest medycynie i zdrowiu, jedno z krótszych drzewek. Odblokujemy tu budynki takie jak Apthecary, Sick Bay, czy Hand Sanitizer. Dzięki temu drzewku zapewnimy naszym duplikantom zdrowie i zapobiegniemy ewentualnym chorobom.
(5) Tutaj znajdziemy technologie związane przede wszystkim z hydraulikom i transportem cieczy. Warto ją rozwijać kiedy mamy nadmiar cieczy, lub odległy zbiornik wody. Jedna z bardziej skomplikowanych technologii w praktyce.
(6) Wentylacja to równie skomplikowana technologia co hydraulika, dodatkowo warto rozwijać je razem, gdyż obydwie spotykają się na końcu, przy opracowywaniu Jetpacka. Warto inwestować w tę technologie kiedy mieszają się nam gazy, czy chcemy pozbyć się toksycznych substancji w powietrzu. W praktyce ciężko jest zapanować nad tą technologią, zwłaszcza przy pierwszym spotkaniu.
(7) Dekoracje, to drzewko, które pomoże nam podnieść morale naszych duplikantów - odblokujemy w nim rozmaite meble, dekoracje, a przede wszystkim stanowiska do rzeźbienia i malowania obrazów. Zależnie od tego jakich mamy duplikantów i jaki styl gry obraliśmy, powinniśmy przystąpić do opracowania dwóch pierwszych gałęzi, a przynajmniej pierwszych. Lampy będą nam potrzebne przy hodowli niektórych roślin.
0
Komentarze czytelników
raf666master Junior
Gra ma ogromy potencjał jednak jest jeszcze strasznie niedopracowana a kolejne upgrady pojawiają się zdecydowanie za rzadko więc tworzenie poradnika przy tak wczesnej formie gry uważam za co najmniej karkołomne. Jeśli jednak się już tego podjąłeś to czy możesz uzupełnić go o kilka kwestii:
1.) Podobno da się stworzyć piasek z magmy ?
2.) Co z fosforem który można znaleźć w dolnych partiach?
Reszta jak mi się przypomni
Haako Legionista

@raf666master Hej, dzięki za opinię :) chłopaki z GOL uznali, że łatwiej jest uzupełniać poradnik na bieżąco, niż potem wszystko na raz zrobić. Poza tym, podobnie jak w Don't Starve, comiesięczne aktualizację są dość obfite i może ich być jeszcze kilka, jak nie kilkanaście.
Co do twoich pytań:
1. Wyczytałem na forach, że jest to możliwe acz karkołomne. Piasek powstaje z bardzo mocno podgrzanej ziemi (dirt). Nie udało mi się tego jeszcze sprawdzić i nie wiem jak to będzie wyglądać w kolejnych wersjach, ale możesz spróbować doprowadzić gorącą magmę do złóż piasku lub wybudować magazyn w bardzo gorącym miejscu. Tam zezwól na składowanie ziemi, a potem zdemontuj magazyn i poczekaj aż minerały leżące na ziemi zmienią swój stan pod wpływem ciepła.
2. Krótki wpis o fosforze jest dodany - służy jako nawóz dla Pincha Pepper (ale ma też ukryte właściwości jako gaz - łatwopalny; ciekawe jak fosfor jako gaz będzie się zachowywał jak wprowadzą ogień do gry)
KarolZ Junior
Bazując na kontekście odnoszę wrażenie, że prawidłowym tłumaczeniem dla Hydrogen Generator byłoby generator wodorowy, a nie generator wodoru, jako że on nie generuje wodoru, tylko energię używając wodoru.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.